2019-09-24, 21:58
Medlem
Jag tror Julia är uppdragsgivare. Hon blev tydligen arg på Johannas ombud som Henrik skickat dig som försvarare för att hon blev anklagad för att ligga bakom pedofilmailen. Vi pratar om hur mot Karolinska och annat som mailaren ställt till med. Jag tror Julia blev förbannad och bad Fredrik hämnas på Henrik.
Citera
2019-09-24, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Ja främlingslegionen låter som rent nonsens och vi ska vara rätt kritiska till källan i förhörsunderlaget också.

Ja, man tycker ju att en vältränad kille på 90-95 kg som är 10 år yngre än HOL ska lyckas hålla fast/brotta ner HOL som väger (antar jag) betydligt mindre. Nu verkar ju FO leva ett rätt hårt liv, så han kanske inte är i bästa skick.
Citera
2019-09-24, 22:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag tror Julia är uppdragsgivare. Hon blev tydligen arg på Johannas ombud som Henrik skickat dig som försvarare för att hon blev anklagad för att ligga bakom pedofilmailen. Vi pratar om hur mot Karolinska och annat som mailaren ställt till med. Jag tror Julia blev förbannad och bad Fredrik hämnas på Henrik.

Kan du utveckla lite? Var inte Julia endast kallad som vittne bara för att säga att hon inte skickat dem typ förra gången det begav sig med hotmejl?
Citera
2019-09-24, 22:05
Medlem
Citat:

Kanske det, men FO (om det nu var han) måste ju vara världens sämsta torped, alternativt hade HOL skyddsväst och rörde sig snabbt och oförutsägbart där i trapphuset. FO trodde kanske att HOL skulle stå still när han drog pistolen
Citera
2019-09-24, 22:09
Medlem
flammers avatar
Citat:

Hon blir upprörd på en advokat pga dennes insuinationer och skickar därför en torped för att avrätta advokatens chef? Känns väldigt långsökt även om hon skulle misstänka HOL för att varit delaktig i försvarets utformning? Hm
Citera
2019-09-24, 22:12
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Jag förundras över det mesta hon sa. Det här är ju rena klyschorna med tanke på vad som hänt, får mig att fundera på om hon har nån grad empatistörning (ter sig mer kognitiv i reaktionerna, avtrubbad). "Boende i området" och "barn till skolan" lär inkludera hennes egna. Hon låter mer som en programledare än orolig mamma..

"– Ja, självklart. Det hoppas väl alla. Inte bara de som kände den skjutne utan det blir säkert en osäkerhet för många, inte bara boende i området. Även för att ge en generell trygghet för alla i landet. Vi kan inte ha kallblodiga mördare som mitt på dagen, när folk är på väg till jobbet och barn till skolan gör det här."
Eller som en politiker! Skämt åsido. Om KL är slipad nog att gå med på en intervju för att få ut ett budskap, så borde hon valt sina ord bättre. Empatistörning av någon grad, låter troligt. Eller något annat? Kan inte mycket om den problematiken.
Citera
2019-09-24, 22:14
Medlem
Citat:
Nu tar jag bort alla uppladdningar på minfil så ladda ner om ni vill ha.

Katten. Hann inte med.
Citera
2019-09-24, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flammer
Hon blir upprörd på en advokat pga dennes insuinationer och skickar därför en torped för att avrätta advokatens chef? Känns väldigt långsökt även om hon skulle misstänka HOL för att varit delaktig i försvarets utformning? Hm

Ja lite långsökt va.
Om jag fattar allt rätt så var mejlen skickade i J*ulias namn. Man misstänkte att J*ohanna skickat dem. Julia var då kallad som vittne för att säga att hon inte skickat dem (och inte heller tidigare till KS). Alltså som stöd till KLs älskare SH som hävdade att J*ohanna skickat.

Julia skulle bli arg på J*hanna/HOL anställd för att de insinuerat att hon trots allt låg bakom mejlen. När hon endast är kallad som vittne?
Nja
Citera
2019-09-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kan du utveckla lite? Var inte Julia endast kallad som vittne bara för att säga att hon inte skickat dem typ förra gången det begav sig med hotmejl?

Jag tror hon ligger bakom mailen. Det är sådan information som väldigt få människor känner till. Dessutom alla namn på läkare minskar gruppen utpekade. Jag tror hon trodde att hon klarat sig undan när Johanna misstänktes så när hon blev påhoppad av försvararen att hon skulle ligga bakom så blev hon så rädd så hon ville tysta Henrik.

Tänk dig själv bli kallad som vittne och sedan anklagas för att ligga bakom dessa mail.
Citera
2019-09-24, 22:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Katten. Hann inte med.
Jag har laddat ner och sparat. Men sms:en gick inte att spara. Men det är lugnt.
Citera
2019-09-24, 22:21
Medlem
Hotet mot KS ligger i Darrartråden. Står väldigt speciell information som väldigt få kan känna till.
Senast redigerad av Efternamn08 2019-09-24 kl. 22:23.
Citera
2019-09-24, 22:22
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det är fan märkligt hur det jobbas för att tona ner K*rin,s uppenbara alkoholproblematik, ett flertal LOB, mist vårdnaden om sina barn med mera allt på grund av sin törst.

Man skulle ju önska att några av K*rin,s vänner lade ner lika mycket energi på att få henne nykter till gagn både för henne själv och hennes omgivning.

Hade det varit HOL som haft den problematiken emot sig så tror jag knappast någon hade försökt att komma till försvar.
Instämmer,mycket märkligt.
Dock blir nog aldrig en alkoholist nykterist utan egen vilja.
Men jag tror det är kvinnor som alltid ser kvinnor som det svaga könet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in