2019-09-24, 16:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Jag har skrivit mycket förut. Jag tror att det var en slump. Svarten skulle till Stockholm, som han kände som sin egen ficka, o såg Palme. Vapnet vet jag inget om men har tänkt att det kan va Oxen som står i något anonymt brev. Det till Lisbet P, minns inte om det var i ngt mer som varit synligt. Jag har ju sett allt baklänges efter jag kom på att han är skytten pga saker han sa. Det är därför jag tror att WT- personerna är hans bilkompisar för de skulle hitta varandra.
Hoppas verkligen det är sant att PU är klara nu i höst som en palmepolis sa!

Glömde att sen sa Gubb-Jan Stigsson i dokun om Svartenbrandt att Svarten berättat för honom att vapnet hämtades på Oxen o att det var CP som sköt o jag tänkte att det är just som jag tänkt men med S som gärningsman.
Citera
2019-09-24, 17:34
Medlem
p.norths avatar
Rena fantasier, riktigt tokig teori.
Galnast av dom Alla!!!
Vad hände på Sveavägen, dom sista 15-20 sekunderna innan skottet, egentligen?
Vad såg Inge vid annonspelaren?
Björkman vad såg han?
Stod gärningsmannen verkligen vid dekorima och väntande in paret, och sen stegade ut sista 2-3 sekunderna?
Hade K. P varit i kontakt med Lisbeth innan hon gick bort, tro?
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Tänk om han inte blev mördad?

1. Var sjuk i Aids pga leverne
2. Behövdes bort pga dåligt för S
3. Top-S iscensatte en show på Sveavägen
4. Han kunde gå ut som hjälte
5. S slapp få det jobbigt

Förklarar bla.
A. Att ambulansen med paret anlände till sjukhuset innan ambulansen på Sveavägen lämnade brottsplatsen

B. Den märkliga bilden på frugan som kommer ur en polisbil i fel kappa utanför sjukhuset när hon 10 minuter tidigare kommit dit i rätt kappa i en ambulans med sin make

Händelseförlopp planerat
1. Riktiga paret på plats på Bion
2. Riktiga paret går ut
3. Fejkpar 1 byter plats med dem vid trappuppgång
4. Fejkmord sker med fejkpar 1
5. Under tiden åker OP till flygplats med väntande flyg
6. Under tiden åker LP till ambulans 2 vid sjukhuset i polisbil för att ansluta till fejk OP som är död i ambulansen
7. Fejkpar 1 lastas in i ambulans 1 på Sveavägen och försvinner
8. Fejkpar 2 med riktiga LP anländer till sjukhuset i ambulans 2

Faktiskt händelseförlopp

Något går fel.

LP hinner inte till ambulans 2 då Ambulans 2 lämnar mötesplatsen för tidigt.

Det förklarar den märkliga bilden på LP som rusar ur en polisbil i fel kappa utanför sjukhuset.

Det förklarar också hur ambulansen anländer till sjukhuset innan den lämnar brottsplatsen.
Citera
2019-09-24, 17:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Du menar att Djurfeldt ljuger om att han parkerade om bilen?
Jag har tidigare på goda grunder hävdat att allt som Djurfeldt och hans kompisar i piket
3230 säger om tider, platser och göromål i sina berättelser är uppdiktat. De befann sig på
Norrmalm men av andra skäl. Ingenting av det de berättar styrks av något som helst vittne.
Jag tror att piket 3230 vid tiden för MOP befann sig vid Snickarbacken/Birger Jarlsgatan där
tipsare rapporterat en piket.
Citera
2019-09-24, 18:31
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sakernash
Det förklarar den märkliga bilden på LP som rusar ur en polisbil i fel kappa utanför sjukhuset.

Trams!
Nej, detta förklarar den märkliga bilden!
(FB) En oväntad vändning, Claes Hedberg och Bo Hall
Citera
2019-09-24, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Rena fantasier, riktigt tokig teori.
Galnast av dom Alla!!!
Vad hände på Sveavägen, dom sista 15-20 sekunderna innan skottet, egentligen?
Vad såg Inge vid annonspelaren?
Björkman vad såg han?
Stod gärningsmannen verkligen vid dekorima och väntande in paret, och sen stegade ut sista 2-3 sekunderna?
Hade K. P varit i kontakt med Lisbeth innan hon gick bort, tro?

Morelius såg SE vid annonspelaren. Björkman såg SE, OP och LP dom sista sekunderna innan skotten.
Hoppas KP vad i kontakt med henne, men jag tvekar.
Citera
2019-09-24, 19:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av chicko1963
Morelius såg SE vid annonspelaren. Björkman såg SE, OP och LP dom sista sekunderna innan skotten.
Hoppas KP vad i kontakt med henne, men jag tvekar.

Varför skulle KP ha kontakt med LP? Det är ju spaningsledaren som sköter sånt.
Citera
2019-09-24, 19:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Det är TV3 som blandat ihop korten här. I filmen vid 2,48 syns på bildrutorna att D pekar ut platsen för var de var vid larmet. Det han senare i förhör uppger som Brunkebergstorg stämmer. Platsen i böjen ser likadan ut idag som då (jämför byggnaderna och stega ruta för ruta genom att på youtube pausa och använda kommatecken eller punkttecken för att stega en ruta)
TV3 gör sedan fel som ritar ut platsen felaktigt vid Sergelstorg på en karta som inte ens är så detaljerad att Brunkebergssvängen är utritad ens.
https://www.youtube.com/watch?v=525XSRTntKU

Vad gäller kvittot ifrån parkeringskontoret var D´s bil stod felparkerad så står det tydligt David Bagares gata 22 och tydligare kan det inte bli.
Super!
Då. Vet vi att den stod ungefär där LJ sett konturen av en gestalt. Om det funnits något samband mellan parkeringen och gm så undrar man ju vad det skulle kunna vara?
Citera
2019-09-24, 19:32
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Achtung Panzer
Det är TV3 som blandat ihop korten här. I filmen vid 2,48 syns på bildrutorna att D pekar ut platsen för var de var vid larmet. Det han senare i förhör uppger som Brunkebergstorg stämmer. Platsen i böjen ser likadan ut idag som då (jämför byggnaderna och stega ruta för ruta genom att på youtube pausa och använda kommatecken eller punkttecken för att stega en ruta)
TV3 gör sedan fel som ritar ut platsen felaktigt vid Sergelstorg på en karta som inte ens är så detaljerad att Brunkebergssvängen är utritad ens.
https://www.youtube.com/watch?v=525XSRTntKU

Vad gäller kvittot ifrån parkeringskontoret var D´s bil stod felparkerad så står det tydligt David Bagares gata 22 och tydligare kan det inte bli.

Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Super!
Då. Vet vi att den stod ungefär där LJ sett konturen av en gestalt. Om det funnits något samband mellan parkeringen och gm så undrar man ju vad det skulle kunna vara?

Ytterligare dokumentation.
- Bild på bilen nere i backen. Källa: Göteborgstidningen 2/3 -1986
- Kungörelsen (ang. bortforsling). Källa: DN 21/3 -1986
https://imgur.com/a/yeIkmOz

Har ingen uppgift om att det skulle vara DB-gata 22 exakt utan i kungörelsen står 22-24.
Achtung Panzer, du får gärna bistå med "kvittot".
Citera
2019-09-24, 19:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MOPspanaren
Ytterligare dokumentation.
- Bild på bilen nere i backen. Källa: Göteborgstidningen 2/3 -1986
- Kungörelsen (ang. bortforsling). Källa: DN 21/3 -1986
https://imgur.com/a/yeIkmOz

Har ingen uppgift om att det skulle vara DB-gata 22 exakt utan i kungörelsen står 22-24.
Achtung Panzer, du får gärna bistå med "kvittot".
Ja, det står 22-24 på porten, och det var också den positionen som LJ angett i sitt förhör.
Citera
2019-09-24, 19:52
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MacMackay
Ja, det står 22-24 på porten, och det var också den positionen som LJ angett i sitt förhör.

Japp, men bilden från GT visar lite mer precist(om än en rätt oskarp bild) vart bilen står, relation till byggställningen.
Citera
2019-09-24, 20:01
Medlem
Öppen fråga:
Tycker ni att man kan lita på Lars Jeppssons vittnesuppgifter?
Citera
2019-09-24, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Myllo
Jag har tidigare på goda grunder hävdat att allt som Djurfeldt och hans kompisar i piket
3230 säger om tider, platser och göromål i sina berättelser är uppdiktat. De befann sig på
Norrmalm men av andra skäl. Ingenting av det de berättar styrks av något som helst vittne.
Jag tror att piket 3230 vid tiden för MOP befann sig vid Snickarbacken/Birger Jarlsgatan där
tipsare rapporterat en piket.

Om du har rätt i dina misstankar då kan man ju inte låta bli att fundera på vad 3230 gjorde i verkligheten och varför man väljer att ljuga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in