2019-09-24, 19:57
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Ja, dette er jo ting som er mulige å miste hvis man blir angrepet. Stusset bare over formuleringen "gjør det også interessant for politiet å se det i sammenheng med at hun fortsatt er forsvunnet"

Her tenker jeg klær og medisiner kan være relevant? Hun kan ha blitt tatt / drept idet hun skulle kle på seg. Helt tidlig i saken, da kidnapping var hovedhypotesen, ba politiet folk være oppmerksomme på mistenkelige kjøp av kvinneklær.

Hva tenker du?
Citera
2019-09-24, 20:08
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, siden vi er ganske ivrige på å tolke ordvalg og slikt her så er jeg enig i at jeg heller ikke får helt tak på hva akkurat den formuleringen skal bety.

De andre artiklene bruker for så vidt ikke den formuleringen, det er kun i NRK-artikkelen, og ser ut til å være et svar fra Brøske på et direkte spørsmål fra journalisten.

"– Jeg kan bekrefte NRKs opplysninger om at det ble funnet strips på åstedet. Jeg kan også bekrefte at det på åstedet ble funnet personlige eiendeler til Anne-Elisabeth Hagen, sier politiinspektør Tommy Brøske.

Brøske sier at de personlige eiendelene som ble funnet er relevante for saken, og at de ble funnet på et «sentralt sted» inne i huset.

Brøske ønsker ikke å gi noen ytterligere detaljer om hva de er, men sier at politiet ser på det som situasjonsspor.

– De personlige eiendelene ligger på det sentrale åstedet, og det gjør det også interessant for politiet å se det i sammenheng med at hun fortsatt er forsvunnet, sier Brøske."

https://www.nrk.no/norge/politiet-bekrefter_-har-funnet-strips-hjemme-hos-hagen-1.14715407

Hvis vi ser dette i sammenheng med at Holden på sin pressekonferanse i sommer uttalte at «den andre enden» har gitt livsbevis ved å komme med opplysninger som er så spesifikke at det må være kidnapperne, hva ser vi da?

Og så stemmer kanskje ikke utsagnet med det som er funnet på åstedet? Kanskje livsviktige medisiner ble etterlatt?

Eller stemmer det alt for godt? Altså arrangert.
Senast redigerad av Monsen 2019-09-24 kl. 20:25.
Citera
2019-09-24, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Her tenker jeg klær og medisiner kan være relevant? Hun kan ha blitt tatt / drept idet hun skulle kle på seg. Helt tidlig i saken, da kidnapping var hovedhypotesen, ba politiet folk være oppmerksomme på mistenkelige kjøp av kvinneklær.

Hva tenker du?

Har hun da blitt bedt om å hente disse tingene? Vi vet at hun ble tatt i entreen/gjestetoalett. Ikke et sted en kvinne vil oppbevare personlige ting. Vil tro at morgenstellet foregår der soverom og bad er. Hvis hun har blitt spurt om hun benytter noen nødvendige medisiner, så kan de ha hentet dette. Men da er det merkelig å la det ligge igjen?
Citera
2019-09-24, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Niffy
Ja, siden vi er ganske ivrige på å tolke ordvalg og slikt her så er jeg enig i at jeg heller ikke får helt tak på hva akkurat den formuleringen skal bety.

De andre artiklene bruker for så vidt ikke den formuleringen, det er kun i NRK-artikkelen, og ser ut til å være et svar fra Brøske på et direkte spørsmål fra journalisten.

"– Jeg kan bekrefte NRKs opplysninger om at det ble funnet strips på åstedet. Jeg kan også bekrefte at det på åstedet ble funnet personlige eiendeler til Anne-Elisabeth Hagen, sier politiinspektør Tommy Brøske.

Brøske sier at de personlige eiendelene som ble funnet er relevante for saken, og at de ble funnet på et «sentralt sted» inne i huset.

Brøske ønsker ikke å gi noen ytterligere detaljer om hva de er, men sier at politiet ser på det som situasjonsspor.

– De personlige eiendelene ligger på det sentrale åstedet, og det gjør det også interessant for politiet å se det i sammenheng med at hun fortsatt er forsvunnet, sier Brøske."

https://www.nrk.no/norge/politiet-bekrefter_-har-funnet-strips-hjemme-hos-hagen-1.14715407

Kanskje nettopp livsviktige medisiner lå igjen? Ikke der hun ble tatt, men der hun vanligvis har det. Og at dette blir sett på som merkverdig, siden de er livsviktige? Det ble sagt noe om at de påståtte kidnapperne opplyste noe om hennes helsesituasjon ved siste kontakt. Som gjorde at familien betalte. Kan det ha en sammenheng?
Citera
2019-09-24, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Har hun da blitt bedt om å hente disse tingene? Vi vet at hun ble tatt i entreen/gjestetoalett. Ikke et sted en kvinne vil oppbevare personlige ting. Vil tro at morgenstellet foregår der soverom og bad er. Hvis hun har blitt spurt om hun benytter noen nødvendige medisiner, så kan de ha hentet dette. Men da er det merkelig å la det ligge igjen?
Kan være så enkelt som en håndveske som er tømt på gulvet.
Citera
2019-09-24, 20:16
Medlem
Citat:

Hva tenker du?
Noe som har sammenheng med at hun fremdeles er forsvunnet...aner ikke hva det kan være, kanskje formuleringen er tilfeldig, og at det er noe hun har mistet i løpet av et basketak, som klokke, smykker e.l.
Citera
2019-09-24, 20:26
Medlem
Det er vel ingen som har passet fremme så lett tilgjengelig (og aller minst på et bad) man er jo pliktet til å oppbevare det på et sikkert sted.

Jeg tror at hun enten ble drept momentant på stedet, svimeslått så kraftig at hun mistet bevisstheten eller neddopet. Strips ble bare benyttet for å gjøre kroppen mer håndterbar og samlet.
Citera
2019-09-24, 20:27
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av univers123
Noe som har sammenheng med at hun fremdeles er forsvunnet...aner ikke hva det kan være, kanskje formuleringen er tilfeldig, og at det er noe hun har mistet i løpet av et basketak, som klokke, smykker e.l.

Hva hvis «kidnapperne» Holden refererer til sa at AE har den sjeldne og livsfarlige lidelsen X, men så har de ikke sørget for å ta med medisinen AE bruker daglig for lidelse X?

(Og kanskje er lidelse X en hemmelighet bare ektemannen og fastlegen har visst om. Til og med ikke barna. )
Citera
2019-09-24, 20:28
Medlem
Citat:
Hva hvis «kidnapperne» Holden refererer til sa at AE har den sjeldne og livsfarlige lidelsen X, men så har de ikke sørget for å ta med medisinen AE bruker daglig for lidelse X?

Her sa du det jeg prøvde å si. Bare bedre. Takk.
Citera
2019-09-24, 20:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floriss
Det er vel ingen som har passet fremme så lett tilgjengelig (og aller minst på et bad) man er jo pliktet til å oppbevare det på et sikkert sted.

Jeg tror at hun enten ble drept momentant på stedet, svimeslått så kraftig at hun mistet bevisstheten eller neddopet. Strips ble bare benyttet for å gjøre kroppen mer håndterbar og samlet.
Å ha på strips med hansker tror jeg ikke er verdens enkleste oppgave.
Citera
2019-09-24, 20:38
Medlem
Politiet vet hvor trusselbrevet ble solgt.

https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/70L1lW/politiet-vet-hvor-trusselbrevet-ble-solgt?utm_source=vgfront&utm_content=row-1
Citera
2019-09-24, 20:40
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Her sa du det jeg prøvde å si. Bare bedre. Takk.

Dialysemaskin hjemme? Eller livsnødvendig behandling på sykehus ukentlig? Eks som ved nyreproblemer?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in