2019-09-24, 14:37
Medlem
smurfelina76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Ingen har letat efter dokumentation på K.L.s eventuella skador. De flesta verkar bara ständigt upprepa och måla ut hennes eventuella alkoholvanor, har hon några skador så anser dessa användare att hon förorsakat dessa själv, genom att ramla på glasbord, själv ramla på kniven (på fyllan givetsvis enligt dessa) osv osv samt därför får skylla sig själv.

Faktum är att när det gäller K.L.s eventuella fysiska skador så kommer varenda gammal bortförklaring upp som används av kvinnomisshandlare.

Men ingen har kollat någon riktig dokumentation, nej.

Det är ju svårt att hitta riktig information om det, journalhandlingar är inte offentliga och så länge hon inte lämnat in det till rätten (finns väl ngt läkarintyg med sekretess) så är det inget man kan kontrollera.
Men jag har svårt att tro att skulle skadorna vara gjorda av HOL att hon inte skulle lagt bevisning för det. Skulle hon också kommit in svårt skadad till sjukhus och personalen misstänker att någon annan misshandlat henne måste dom göra en anmälan . Vi har anmälningsplikt!

Så eftersom det inte finns riktig dokumentation så blir det självklart spekulation utifrån att en hundvakt upplyst rätten om hennes skador. Tror absolut att hon skadat sig bara mest undrar om det varit så svårt som hon uppger.

Jag har sett många skador som patienter tillfogat sig själv pga självskadebeetende.
Citera
2019-09-24, 14:45
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Någon kan ha misshandlat henne ja, det skriver hon ju själv i mejl och hänvisar till här och där, men du menar väl inte att skador efter skilsmässan skulle HOL ha orsakat henne fysiskt? Skadorma nu på senare år alltså.

Det vore rätt intressant att veta VEM eller vad och när som förorsakat dessa skador.

Potentiellt kan väl HOL också anlita "torped", om inte annat för att bli av med "den hemska fyllkärringen" som vissa beskriver henne. Och slippa tjafsa om lgh....och pengar, och "skämmas" för hennes eventuella beteende på krogarna runt Norr Mälarstrand framför grannar, vänner och kollegor.

Bara min lilla spekulation. Det är ingen anklagelse, det är en spekulation!
Citera
2019-09-24, 14:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Punkt 8 och 9 i dagboksbladet (se nedan i minfil.com) kan indikera den där knivskärningen/fylledrullet. Jag har i tråden lagt ut vissa aktbilagor och i en av dom bifogas några läkarintyg som INTE varit sekretessbelagda. Så denna kan vara något sånt. Men en vanlig knivskärning hade säkert inte sekretessbelagts. Så troligen är det något som hon verkligen inte vill ha offentliggjort.

https://minfil.com/01VcBc65n9/Dagboksblad_Karin_LIlja_pdf
Punkt 8 och 9 i dagboksbladet handlar om 12 och 24 maj 2017.
Knivskärningen enligt ditt inlägg med mail från hundvakten om knivskärningen är från 30 aug 2017 och då är hon fortfarande dålig. Har knappast något samband med punkt 8 och 9.
Har du lagt in det mailet som länk i gruppen? Har i så fall missat att spara ner det.

Från: Tommy Bulut Skickat: den 30 augusti 2017 00:24 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T5134-17, kärande Karin Lilja, 681130-1669 Bifogade filer: image1.jpeg; image2.jpeg; image3.jpeg; image4.jpeg

Hon knivhöggs allvarligt i magsäck och främst i lever och var nära att avlida, förblöda, enl kirurg. Händelsen har koppling till tidigare händelser. Hon fortfarande mkt dålig och sängliggande. Hennes tfn är spärrad. Där hon är har hon ej tillgång till mejl, oklart när hon klarar av att resa åter till Stockholm. Det går att skicka meddelande via denna mejl. Jag, f.d. hundvakt, är långt ifrån henne, men har antagit mig att hjälpa med mejl då jag studerar och har mkt ledig tid. Vänligen sekretessbelägg bilder, mejl och mejladress. Mvh KL gn mig

Inlägg (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019 visar 2 skrivelser från hundvakten.

30 okt 2017. Här finns en händelse där hon har ramlat och slagit huvudet igen och HLR
https://minfil.com/X0V3Rf5bna/Aktbil_18_overklagan_KL_pdf

28 nov 2017. Här har hon slagit huvudet och fått sy 4 stygn och har inte tvättat håret på 12 dagar.
https://minfil.com/h8UfR35fna/Aktbil_22_overklagan_KL_pdf
Citera
2019-09-24, 14:49
Medlem
smurfelina76s avatar
Citat:
Det vore rätt intressant att veta VEM eller vad och när som förorsakat dessa skador.

Potentiellt kan väl HOL också anlita "torped", om inte annat för att bli av med "den hemska fyllkärringen" som vissa beskriver henne. Och slippa tjafsa om lgh....och pengar, och "skämmas" för hennes eventuella beteende på krogarna runt Norr Mälarstrand framför grannar, vänner och kollegor.

Självklart så kan man ju fundera åt det hållet, jag vet känslan av att ha ett ex som tamefan aldrig ger sig. Men det borde ju då ändå finnas en polisanmälan misshandel/mordförsök av okänd förövare som borde sett dagens ljus i alla granskningar.
Citera
2019-09-24, 14:52
Medlem
Citat:

Jag tror att HOL några gånger före/under/efter deras separation kan ha bett en gemensam vän att försöka tala reson med KL. Kanske rent ut av medla mellan parterna.
Det har pratats om en intervention här som fick ’motsatt effekt’ och liknande situationer när folk närmat sig KL med hjälp.

Lite väl magstarkt att tro att han skickat någon att misshandla eller knivhugga henne men står alla fritt att spekulera av sig här.
Citera
2019-09-24, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Knivskärningen enligt ditt inlägg med mail från hundvakten om knivskärningen är från 30 aug 2017
och då är hon fortfarande dålig. Har knappast något samband med punkt 8 och 9.
Har du lagt in det mailet som länk i gruppen? Har i så fall missat att spara ner det.

Från: Tommy Bulut Skickat: den 30 augusti 2017 00:24 Till: TSM - Avdelningsbrevlåda Avdelning 3 - TSM Ämne: Målnummer T5134-17, kärande Karin Lilja, 681130-1669 Bifogade filer: image1.jpeg; image2.jpeg; image3.jpeg; image4.jpeg

Hon knivhöggs allvarligt i magsäck och främst i lever och var nära att avlida, förblöda, enl kirurg. Händelsen har koppling till tidigare händelser. Hon fortfarande mkt dålig och sängliggande. Hennes tfn är spärrad. Där hon är har hon ej tillgång till mejl, oklart när hon klarar av att resa åter till Stockholm. Det går att skicka meddelande via denna mejl. Jag, f.d. hundvakt, är långt ifrån henne, men har antagit mig att hjälpa med mejl då jag studerar och har mkt ledig tid. Vänligen sekretessbelägg bilder, mejl och mejladress. Mvh KL gn mig

Inlägg (FB) Kände advokaten Henrik Olsson Lilja skjuten i Stockholm 6/9-2019 visar 2 skrivelser från hundvakten.

30 okt 2017. Här finns en händelse där hon har ramlat och slagit huvudet igen och HLR
https://minfil.com/X0V3Rf5bna/Aktbil_18_overklagan_KL_pdf

28 nov 2017. Här har hon slagit huvudet och fått sy 4 stygn och har inte tvättat håret på 12 dagar.
https://minfil.com/h8UfR35fna/Aktbil_22_overklagan_KL_pdf

Det har du rätt i. Så då har det hänt något i maj som kan vara så pass genant att hon bett att få DET läkarintyget sekretessbelagt. En riktig olycksfågel den kära KL. De andra läkarintygen känner jag ju väl till då jag själv lagt upp dom. Men ett sekretessbelagt dokuement, som bilaga 4, klarar jag inte att få ut. Aktbilaga 5 är dock inte sekretessat. kanske man skall maila och få ut det. Kanske kan ge en hint om något intressant.

Aktbil 8-11 är bilagor till Bulu*ts mail ang knivskadorna. Dessa är tyvärr sekretessbelagda. Jag har dock begärt in, nyss, aktbilaga 5.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-24 kl. 15:08.
Citera
2019-09-24, 14:56
Medlem
smurfelina76s avatar
[quote=Timeout|68798722]Punkt 8 och 9 i dagboksbladet handlar om 12 och 24 maj 2017.
Knivskärningen enligt ditt inlägg med mail från hundvakten om knivskärningen är från 30 aug 2017 och då är hon fortfarande dålig. Har knappast något samband med punkt 8 och 9.

Funderar på hur i helvete kom dom i kontakt om hennes tfn är spärrad och hon inte har tillgång till mejl? Dom är ju långt ifrån varandra så hur vet han detta??

Blir jätteimponerad på deras telepati förmåga
Citera
2019-09-24, 15:03
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfelina76
Det är ju svårt att hitta riktig information om det, journalhandlingar är inte offentliga och så länge hon inte lämnat in det till rätten (finns väl ngt läkarintyg med sekretess) så är det inget man kan kontrollera.
Men jag har svårt att tro att skulle skadorna vara gjorda av HOL att hon inte skulle lagt bevisning för det. Skulle hon också kommit in svårt skadad till sjukhus och personalen misstänker att någon annan misshandlat henne måste dom göra en anmälan . Vi har anmälningsplikt!

Så eftersom det inte finns riktig dokumentation så blir det självklart spekulation utifrån att en hundvakt upplyst rätten om hennes skador. Tror absolut att hon skadat sig bara mest undrar om det varit så svårt som hon uppger.

Jag har sett många skador som patienter tillfogat sig själv pga självskadebeetende.

Nej, visst det kan mycket väl vara så. Men hon har minst en gång ringt åklagaren i fallet för att få det nedlagt. Jag menar att K.L. vet mer än gemene man om juridik och dess förvaltning.

Och om sjukhuspersonalen gör en anmälan, polisen ser alla LOB, tycker att det är ändå en fyllkärring, vi går på vad hon säger och lägger ned.

Polisfruar lär ha mycket svårt att få igenom anmälan om kvinnomisshandel.....

Men det är bara jag som spekulerar. Om hon nu antingen orsakar skador på sig själv, medvetet eller genom att faktiskt vara klumpig eller blir misshandlad av andra personer i ev missbrukskretsar så förstår jag än mindre att det inte blivit något LVM. För sjukvårdspersonal kan ju göra orosanmälning även till soc för en vuxen person.

Men bara mina tankar och funderingar, min spekulation.
Citera
2019-09-24, 15:05
Medlem
[quote=smurfelina76|68798797]
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Funderar på hur i helvete kom dom i kontakt om hennes tfn är spärrad och hon inte har tillgång till mejl? Dom är ju långt ifrån varandra så hur vet han detta??

Blir jätteimponerad på deras telepati förmåga

Några bilagor i mejlet som antagligen är bilder på skador?
Hur fick hundvakten tag på bilderna? De måste ha träffats eller på annat sätt varit i kontakt mellan incidenten och mejlet till rätten. Hur skulle han annars kunna veta vad han skulle förmedla?

Skitsamma egentligen, det intressanta här är den rätt allvarliga skadan i magsäck och lever.

Sen har hon sytts i huvudet minst en gång

och flera operationer höger arm och gipsad fyra gånger.

Hjärnskada.

Vad otursförföljd den här kvinnan är.
Citera
2019-09-24, 15:09
Medlem
[quote=Avel|68798895]
Citat:
Ursprungligen postat av smurfelina76

Hur fick hundvakten tag på bilderna? De måste ha träffats eller på annat sätt varit i kontakt mellan incidenten och mejlet till rätten. Hur skulle han annars kunna veta vad han skulle förmedla?

Skitsamma egentligen, det intressanta här är den rätt allvarliga skadan i magsäck och lever.

Hjärnskada.

Aktbil 8-11 i dagboksbladet är tydligen de bilagor till Buluts mail ang knivskärningen, ser jag nu. Men de kan jag inte få ut då de är sekretessbelagda.
Citera
2019-09-24, 15:13
Medlem
smurfelina76s avatar
Citat:
Nej, visst det kan mycket väl vara så. Men hon har minst en gång ringt åklagaren i fallet för att få det nedlagt. Jag menar att K.L. vet mer än gemene man om juridik och dess förvaltning.

Och om sjukhuspersonalen gör en anmälan, polisen ser alla LOB, tycker att det är ändå en fyllkärring, vi går på vad hon säger och lägger ned.

Polisfruar lär ha mycket svårt att få igenom anmälan om kvinnomisshandel.....

Men det är bara jag som spekulerar. Om hon nu antingen orsakar skador på sig själv, medvetet eller genom att faktiskt vara klumpig eller blir misshandlad av andra personer i ev missbrukskretsar så förstår jag än mindre att det inte blivit något LVM. För sjukvårdspersonal kan ju göra orosanmälning även till soc för en vuxen person.

Men bara mina tankar och funderingar, min spekulation.

Sjukvård/socialtjänst idag är ju inte alltid bra och oftast behöver du ett jäkligt bra nätverk runtomkring dom skriker/bråkar och slåss för att det ska hända ngt. Jag kan tänka mig att HOL gav upp för flera år sedan och dom sista 3-4 åren kanske att han inte orkade engagera sig i hennes liv. Vilket jag har full förståelse för , det tär på en att bråka både med myndigheter och sin anhörig.
Jag tror också att socialtjänsten "ser" mellan fingrarna och inte alltid tar LVM för det kräver mkt resurser och dom har oftast större arbetsbörda än dom klarar av.
Men jag tycker att det är hemskt om berörda myndigheter sett hennes förfall och struntat i att agera. Men det är ju spekulationer för vi har ju inte tillgång till sådan journaler.
Citera
2019-09-24, 15:14
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel

Hjärnskada.

Glöm inte bestulen på mobil och dator, samt att hon i B 13967-17 (Södertörn TR) säger sig ha 3 hjärnskador...

Edit: Fixat felcitering
Senast redigerad av BillBass 2019-09-24 kl. 15:26.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in