2019-09-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Den där "knivskärningen" har jag enbart sett på mail av hundvakten. Troligen ramlade hon över glasbordet i hemmet på fyllan.
Hon kan köpa en bostad. En KF-skuld behöver inte ligga henne till last om det är det enda som finns i skuldväg.
Hon uppträder väldigt skumt för att vara en f d jurist och domare som borde ha en klanderfri vandel. Märkligt.

Precis. Men om så är ’fallet’ så lägger hon fram det som ytterligare ett hot eller skada annan utsatt henne för. Via den här personlige sekreteraren/hundvakten. Fått uppfattningen att den personen är nån form av boendestödjare i annat sammanhang. Kanske även för KL under någon period. Det som talar emot det är att sådant mejlande kanske inte ingår i arbetsbeskrivningen för boendestöd.
Citera
2019-09-24, 13:26
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
"Fultrick"? Allt går genom lagen. Vad menar du? Det är inte dom själva som dömer eller tar ställning. Så det där får du utveckla.

Har du aldrig hört talas om uttrycket "kryphål i lagen"?
Citera
2019-09-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ingenstans så vitt jag vet. Men det kan finnas bland de aktbilagor jag inte bett om att få ut. Det finns något läkarintyg dessutom som är sekretessbelagt. Så man vet ju inte.

Punkt 8 och 9 i dagboksbladet (se nedan i minfil.com) kan indikera den där knivskärningen/fylledrullet. Jag har i tråden lagt ut vissa aktbilagor och i en av dom bifogas några läkarintyg som INTE varit sekretessbelagda. Så denna kan vara något sånt. Men en vanlig knivskärning hade säkert inte sekretessbelagts. Så troligen är det något som hon verkligen inte vill ha offentliggjort.

https://minfil.com/01VcBc65n9/Dagboksblad_Karin_LIlja_pdf
Citera
2019-09-24, 13:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Har du aldrig hört talas om uttrycket "kryphål i lagen"?
Jo då. Jag vill bara veta hur de skulle kunna använda det i dessa utredningar som de gått igenom. Så utveckla gärna.
Citera
2019-09-24, 13:43
Bannlyst
Kommer H.O.L få men för livet?
Har vapnet funnits?
Citera
2019-09-24, 13:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Kommer H.O.L få men för livet?
Har vapnet funnits?

Han kommer säkert att få fula ärr. I övrigt har inget kommit fram om detta. Han påstås dock ha setts ute på stan.

Om vapnet har inget sagts så det är okänt.
Citera
2019-09-24, 14:16
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Jo då. Jag vill bara veta hur de skulle kunna använda det i dessa utredningar som de gått igenom. Så utveckla gärna.

Jag förstår faktiskt inte den meningen ens.

Du menar nog hur det (redan) har använts. Utredningar och t o m domar har ju redan avkunnats.
Citera
2019-09-24, 14:19
Medlem
Citat:
Jag förstår faktiskt inte den meningen ens.

Du menar nog hur det (redan) har använts. Utredningar och t o m domar har ju redan avkunnats.
Du är uppenbarligen inte läskunnig. Det är ok, det har jag förstått sedan länge.

Jag menar varför du kallar "kryphål" för "fulknep" och vilka knep de skulle använda, och i så fall i vilket syfte och när. Och vilka "fulknep" skulle HOL använt för att få vårdnaden om barnen tänker du? Jag har för mig att KL lyckats alldeles utmärkt själv att slippa vårdnaden, utan att HOL ens behövt lyfta ett finger.
Citera
2019-09-24, 14:27
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfelina76
Finns det ens dokumenterat att hon varit så svårt skadad? Eller är det bara hundvaktens uppgifter?

Ingen har letat efter dokumentation på K.L.s eventuella skador. De flesta verkar bara ständigt upprepa och måla ut hennes eventuella alkoholvanor, har hon några skador så anser dessa användare att hon förorsakat dessa själv, genom att ramla på glasbord, själv ramla på kniven (på fyllan givetsvis enligt dessa) osv osv samt därför får skylla sig själv.

Faktum är att när det gäller K.L.s eventuella fysiska skador så kommer varenda gammal bortförklaring upp som används av kvinnomisshandlare.

Men ingen har kollat någon riktig dokumentation, nej.
Citera
2019-09-24, 14:31
Medlem
Citat:
Ingen har letat efter dokumentation på K.L.s eventuella skador. De flesta verkar bara ständigt upprepa och måla ut hennes eventuella alkoholvanor, har hon några skador så anser dessa användare att hon förorsakat dessa själv, genom att ramla på glasbord, själv ramla på kniven (på fyllan givetsvis enligt dessa) osv osv samt därför får skylla sig själv.

Faktum är att när det gäller K.L.s eventuella fysiska skador så kommer varenda gammal bortförklaring upp som används av kvinnomisshandlare.

Nej, ingen HAR KUNNAT KOLLAT nån riktig dokumentation eftersom det läkarintyg, som möjligen behandlar just den skadan, är sekretessbelagt. Lägg av nu.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-24 kl. 14:34.
Citera
2019-09-24, 14:32
Medlem
Citat:

Någon kan ha misshandlat henne ja, det skriver hon ju själv i mejl och hänvisar till här och där, men du menar väl inte att skador efter skilsmässan skulle HOL ha orsakat henne fysiskt? Skadorna nu på senare år alltså.
Senast redigerad av Avel 2019-09-24 kl. 14:42.
Citera
2019-09-24, 14:35
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Du är uppenbarligen inte läskunnig. Det är ok, det har jag förstått sedan länge.

Jag menar varför du kallar "kryphål" för "fulknep" och vilka knep de skulle använda, och i så fall i vilket syfte och när. Och vilka "fulknep" skulle HOL använt för att få vårdnaden om barnen tänker du? Jag har för mig att KL lyckats alldeles utmärkt själv att slippa vårdnaden, utan att HOL ens behövt lyfta ett finger.

Nej, det får du fundera ut själv.

Enligt dig är ju jag så korkad, jag är inte läskunnig, än det ena än det andra av elakheter och okvädningsord, insinueringar.

Det där är ingen bra grogrund för oavsett vad du är ute efter! Man känner inte för att vara hjälpsam precis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in