2019-09-24, 13:19
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jag hade blivit livrädd och väldigt chockad.Ringt runt/pratat med allt folket Gjort allt för att försöka hitta henne..Letat!!Sett till att andra letade.Inte alls försökt tycta ner otroheten utan berättat om den!
Som yra höns; en del nynackade; springande åt olika håll och med risk att förstöra viktiga spår... Vilken "otrohet"? - Den som SD försökt att lura i delar av sin omgivning?
Citera
2019-09-24, 13:19
Medlem
Citat:
Jag tror HD är en person som till stor del styrs av rationellt tänkande och inte känslostyrt.
Om inte ögonen hänger med i leenden så blir de inte äkta ,då
Ögonen är själens spegel.
Det kan inget smink ändra på.

Men även om hon ihar ögon som säger att hon är skärpt och smart, dvs inte lättlurad, så betyder det ju inte att hon är en mördare?
Hon kan vara självsäker och därför inte avslöjar mycket också?
Alltid på sin vakt och inte litar på någon kanske, men det beryder inte att hon måste vara opålitlig, inte sant?
Det är inte mycket fakta om HD som kommit fram, sista att hon slagit en tallrik i huvudet på en person, är det sant då?
Vi vet ju inte vilka uppgifter som stämmer, vi färgas ändå av alla uppgifter och vet inte vad vi ska tänka, så tänker jag alla fall.
Citera
2019-09-24, 13:21
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Får känslan av en kvinna (HD) som ser en annan kvinna (LW) förstöra hennes liv.
Ilskan och hatet över LW och vad HD har fått utstå växer sig starkare när hon sitter där i sin lägenhet 50 meter från kvinnan som förstört allt.
LW har förstört hennes familj.
HD hatar LW över allt annat.
Stefan står ensam kvar, - fan det var inte såhär jag hade tänkt mig.
Nu har han ingen, varken sitt vänster-prassel eller sin HD.
Du menar kanske att SD riskerade att mista sina två oumbärliga pussel- och mystlösare?

Här tar han sig rätten att t.o.m. tala å HD:s vägnar:
https://coord.info/GC6Z1J7

...och här smörar han för HD:
https://coord.info/GLPZQXWT
...i ett skede där HD tre dagar dessförinnan - för första gången utan hans höga närvaro - lyckats plocka hem två FTF:er:
https://coord.info/GLVFT53B

FTF:erna var OK, men detta fick inte upprepas; hon skulle förbli vid sin läst, dvs i sängen tillsammans med barnen, eller sittandes vid datorn för att lägga pussel och lösa alla de mystar han själv inte hade kunskaper, tålamod eller lust för, så att han sedan bara behövde sätta sig med gofikat i bilen och sladda iväg och FTF:a. - I det här skedet hade han också LW som en redan framstående mystlösare, men hon skulle komma att bli allt skickligare - tills hon insett vad han gick för och drog sig undan.

Det är berg- och dalbana som gäller för både HD och LW - tills de själva stoppar maskinisten.

Så här sjukligt angelägen är SD om sina FTF:er:
https://www.geocaching.com/geocache/GCH88M_milou
"Det är möjligen lite magstarkt, men det är ju bara en lek. Vill ändå hävda {*FTF*} på denna burk." [En malplacerad cache som ingen hittade...]
Citera
2019-09-24, 13:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Som yra höns; en del nynackade; springande åt olika håll och med risk att förstöra viktiga spår... Vilken "otrohet"? - Den som SD försökt att lura i delar av sin omgivning?

Nu undrar jag vad du menar med din fråga; vilken ”otrohet”?

Menar du att SD fejkat den sista tiden...eller har han aldrig haft en otrohetsaffär med LW?
(Bara för tydlighetens skull så hoppas jag du förstår min fråga nu)
Citera
2019-09-24, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Blir det Ulla Gustavsson som domare i tingsrätten om Hiding väljer att väcka åtal?

Tänker att det nog kan vara upp till Ulla Gustavsson att avgöra. UG har ju inkorrekt i tråden angivits som rådman men hon är lagman, dvs tingsrättens chef.
Vad man kanske kan fundera över är ju då varför hon valde att personligen bänka sig i rättssalen då det vankades häktning av SD: borde hon inte ha kunnat delegera det till någon undersåte?
I Förordning -96:381/ instr avs TR:s org kan man tex läsa:

" I varje tingsrätt finns en lagman som är administrativ chef för tingsrätten. Lagmannen ansvarar för verksamheten och ska se till att den bedrivs effektivt och enligt gällande rätt och de förpliktelser som följer av Sveriges medlemskap i Europeiska unionen samt att tingsrätten hushållar väl med statens medel.

I tingsrätterna finns också chefsrådmän, rådmän, patentråd, tekniska råd, tingsfiskaler, tingsnotarier, beredningsjurister och andra anställda."

Örebro TR har två dömande avdelningar som då borde (ev) ha var sin avd-chef. Varför väljer då högsta hönset att sätta sig i domarstolen?

Som tidigare påtalats i tråden utsågs UG till chef 17/5-18. UG har alltså varit med från start avs fallet LW.
Tänker att hon nog även fortsättningsvis lär delta aktivt i fallet. Det är ju ett 'bra' ärende att profilera sig i.
Citera
2019-09-24, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Hade inte ens vågat ringa runt, någon av dom kan ju vara mördaren ju, nä jag hade inte ens svarat om de hade rikgt mig, för alla vet ju att ett mord begås oftast av någon i offrets närhet...jag hade aldrig velat bli indragen...borde inte de flesta reagerat så och blivit misstänksammna mot alla som stod LW nära, men då visste de inte att hon var mördad enligt pressen....inte sant?
Men som någon skrev att polisen verkar ha misstänkt det värsta redan dag ett eftersom ingen letade efter henne? Är det så?
Hur gör polisen egentligen? Kan de sagt att de trodde eller anade det värsta? Varför letade de inte med hundar ens i närheten av hennes bostad, det tyder väl på att de måste trott att hon var just bortrövad och inte mördad?
Det är just där, inledningsvis som avgör varför JG agerade och reagerade tänker jag, vad hade sagts?
Klart JG kan vetat mer än vad som stod i pressen, eller gjorde han inte det?
Utgick JG ifrån att LW var kidnappad och bortrövad, och därför ringer runt och vill att vännerna ska vara tysta om SD och LW relation, övertygad om att någon rövat bort henne, är det troligt?
Jag menar, om han trodde att LW var bortrövad så behövde han väl knappast oroa sig över att SD och LW relation skulle komma i dagsljus?

Utgå från er själva och tänk att en person saknas...är det första man tänker på då att en relation inte ska belysas? I det läget (när ingen pratar om det värsta) hade jag verkligen kunnat ringa till alla LW känner, men är inte LW bil eller cykel borta så hade jag tänkt att någon granne bjudit in henne på kaffe på morgonkvisten när de möttes utsnför...jag hade inte tänkt det vörsta och ringt runt och försökt tysta någon, det får mig att tro att JG anade det värsta eller tom visste att polisen tänkte det värsta, eller värsta tänkbara, att JG visste att det värsta inträffat?
Men nu känner jag inte JG, endast människor som känner honom kan dra mer faktiska slutsatser utifrån hur JG är som människa, jag spekulerar bara för er skull, och givetvis för Lenas skull.
JG verkar vara en genuint snäll människa om man bara bedömer fotot.Till skillnad från HD och SD.LW vill gärna dra blickarna till sig och frotterar sig gärna med männen tycks det somInget fel i det.Jag tolkar henne så bara.Även om JG är en genuint vänlig person så kan han vetat om mordet då jag är 100%säker på att SD har berättat.Tror även HD ligger bakom detta.SD kommer att ta på sig skulden och inte sätta dit sina barns mamma för anstiftan.Så tror jag.
Citera
2019-09-24, 13:25
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Nu undrar jag vad du menar med din fråga; vilken ”otrohet”?

Menar du att SD fejkat den sista tiden...eller har han aldrig haft en otrohetsaffär med LW?
(Bara för tydlighetens skull så hoppas jag du förstår min fråga nu)
Tills motsatsen bevisas har den manipulative SD aldrig haft en "otrohetsaffär" med LW. - De enda "affärer" jag kan se är FTF-affärerna.
Citera
2019-09-24, 13:26
Medlem
Citat:
JG verkar vara en genuint snäll människa om man bara bedömer fotot.Till skillnad från HD och SD.LW vill gärna dra blickarna till sig och frotterar sig gärna med männen tycks det somInget fel i det.Jag tolkar henne så bara.Även om JG är en genuint vänlig person så kan han vetat om mordet då jag är 100%säker på att SD har berättat.Tror även HD ligger bakom detta.SD kommer att ta på sig skulden och inte sätta dit sina barns mamma för anstiftan.Så tror jag.

Om en person försvinnen och inte hittas ganska snart så hade jag efter ett tag i alla fall yppat om otroheten.Att hon var en älskarinna.
Citera
2019-09-24, 13:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tills motsatsen bevisas har den manipulative SD aldrig haft en "otrohetsaffär" med LW. - De enda "affärer" jag kan se är FTF-affärerna.
FTF affärer är vaddå?
Citera
2019-09-24, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Hela uppgiften med cyklandet till JG vid 22 kom från TinnaNinna som jag minns det.

Tillägg
Eller vänta lite nu, eventuellt skrev TinnaNinna bara att SD var ute och cyklade vid 22. Jag vet inte om hon nämnde JG.
Hmm.. jag är inte heller säker...men han KAN ha varit på väg till JG tänker jag.
Citera
2019-09-24, 13:32
Medlem
Citat:
Men även om hon ihar ögon som säger att hon är skärpt och smart, dvs inte lättlurad, så betyder det ju inte att hon är en mördare?
Hon kan vara självsäker och därför inte avslöjar mycket också?
Alltid på sin vakt och inte litar på någon kanske, men det beryder inte att hon måste vara opålitlig, inte sant?
Det är inte mycket fakta om HD som kommit fram, sista att hon slagit en tallrik i huvudet på en person, är det sant då?
Vi vet ju inte vilka uppgifter som stämmer, vi färgas ändå av alla uppgifter och vet inte vad vi ska tänka, så tänker jag alla fall.
Absolut!
Citera
2019-09-24, 13:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Ja, fast allt som diskuteras här är inte påhittat:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)

Det finns säkert massor av info som kommer stämma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in