2019-09-24, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Jag hade blivit livrädd och väldigt chockad.Ringt runt/pratat med allt folket Gjort allt för att försöka hitta henne..Letat!!Sett till att andra letade.Inte alls försökt tycta ner otroheten utan berättat om den!
Hade inte ens vågat ringa runt, någon av dom kan ju vara mördaren ju, nä jag hade inte ens svarat om de hade rikgt mig, för alla vet ju att ett mord begås oftast av någon i offrets närhet...jag hade aldrig velat bli indragen...borde inte de flesta reagerat så och blivit misstänksammna mot alla som stod LW nära, men då visste de inte att hon var mördad enligt pressen....inte sant?
Men som någon skrev att polisen verkar ha misstänkt det värsta redan dag ett eftersom ingen letade efter henne? Är det så?
Hur gör polisen egentligen? Kan de sagt att de trodde eller anade det värsta? Varför letade de inte med hundar ens i närheten av hennes bostad, det tyder väl på att de måste trott att hon var just bortrövad och inte mördad?
Det är just där, inledningsvis som avgör varför JG agerade och reagerade tänker jag, vad hade sagts?
Klart JG kan vetat mer än vad som stod i pressen, eller gjorde han inte det?
Utgick JG ifrån att LW var kidnappad och bortrövad, och därför ringer runt och vill att vännerna ska vara tysta om SD och LW relation, övertygad om att någon rövat bort henne, är det troligt?
Jag menar, om han trodde att LW var bortrövad så behövde han väl knappast oroa sig över att SD och LW relation skulle komma i dagsljus?

Utgå från er själva och tänk att en person saknas...är det första man tänker på då att en relation inte ska belysas? I det läget (när ingen pratar om det värsta) hade jag verkligen kunnat ringa till alla LW känner, men är inte LW bil eller cykel borta så hade jag tänkt att någon granne bjudit in henne på kaffe på morgonkvisten när de möttes utsnför...jag hade inte tänkt det vörsta och ringt runt och försökt tysta någon, det får mig att tro att JG anade det värsta eller tom visste att polisen tänkte det värsta, eller värsta tänkbara, att JG visste att det värsta inträffat?
Men nu känner jag inte JG, endast människor som känner honom kan dra mer faktiska slutsatser utifrån hur JG är som människa, jag spekulerar bara för er skull, och givetvis för Lenas skull.
Citera
2019-09-24, 13:07
Medlem
Blessedfruits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
SD var besatt av LW, han kunde inte låta bli henne. Han ägde inte styrkan själv, att bryta. Det hade LW. Att avsluta.

Det blev hennes död.

EDIT. Han dödade inte LW för HDs skull utan för sin egen frid.

Nånting sånt tänker jag mig också, men hur får man in HD som misstänkt för mord i det?
Citera
2019-09-24, 13:08
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Enligt JM?

Nej, den uppgiften har framkommit från fler håll. Jag tror TinnaNinna var den första som nämnde att SD cyklade till JG.
Citera
2019-09-24, 13:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Nej jag tar inte något som sanning JM skriver, tänkte att någon kanske har andra uppgifter hur länge SD var hos JG, någon med mer trovärdighet så vore det intressant, inte sant?

Ta ingenting som folk här inne berättar om, för sanning.
Ingen i tråden sitter med facit.

Det handlar om, att var och en av oss i tråden använder den infon som ploppar upp på det sätt som passar sin egna teori bäst.
@JokerMannen är en av dom som lämnar lite info, sen så finns det några andra som också lämnar info.
Var och en av oss värderar den infon efter vad vi själva tycker och vilka värderingar vi själva har.

I dagsläget har bara Åsa Hiding rätt, och det HON har lämnat är fakta.

Sen diskuterar vi alla runt den infon som kommer in.

Glöm inte att det är ett "Diskussions-forum" !!
Citera
2019-09-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Va bra. Då behöver du ju heller inte låta den skribenten styra över dina tankar.

Nu tycker jag att JM styrt ganska mycket i tråden, men jag kanske har fel?
Då är det väl rinligt att vi har ett ämne som JM uppger, och tar reda på om det stämmer, inte sant?
Jag tror att alla vill veta om det JM skriver i tråden stämmer eller inte, eller har du något annat som exempel så vi kan få veta om JM är trovärdig eller inte?
Citera
2019-09-24, 13:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Det kanske är därför hon har uppfattats som ateist?
Hon kan mycket väl även vara atest men det syns ju i henne uppsyn.hållning,)Hon ber inte om ursäkt för något.Hon är rak tydlig rationell målmedveten Hyfsat högt IQ
Hon är sjuksköterska.En sjuksköterska måste lära sig att förhålla sig till liv och död ,och lärs att avvårda under sin utbildning.Avvårda?=Att inte gulligulla och hjälpa patienten för mycket?
Jag har en känsla av att många som arbetar inom vården(läkare i synnerhet) styrs av rationellt tänkande.Naturvetenskap.
Citera
2019-09-24, 13:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Det handlar om, att var och en av oss i tråden använder den infon som ploppar upp på det sätt som passar sin egna teori bäst.
@JokerMannen är en av dom som lämnar lite info, sen så finns det några andra som också lämnar info.
Var och en av oss värderar den infon efter vad vi själva tycker och vilka värderingar vi själva har.

Vi måste komma ihåg att eventuellt finns folk som vill försöka vilseleda/avleda dessutom.
Citera
2019-09-24, 13:13
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Nej, den uppgiften har framkommit från fler håll. Jag tror TinnaNinna var den första som nämnde att SD cyklade till JG.
Det var inte vad jag frågade om.
Jag undrade varifrån du har fått uppgift om tiden?
Om det är JM så är det inte särskilt trovärdigt enligt mig.
Citera
2019-09-24, 13:14
Medlem
Draifoss avatar
Citat:

Ja, fast allt som diskuteras här är inte påhittat:
(FB) Lena Wesström anmäld försvunnen (2018-05-15) hittad död (2018-05-19)
Citera
2019-09-24, 13:16
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Nu tycker jag att JM styrt ganska mycket i tråden, men jag kanske har fel?
Då är det väl rinligt att vi har ett ämne som JM uppger, och tar reda på om det stämmer, inte sant?
Jag tror att alla vill veta om det JM skriver i tråden stämmer eller inte, eller har du något annat som exempel så vi kan få veta om JM är trovärdig eller inte?
Det mesta JM tar upp har tagits upp av någon annan tidigare.
Sedan lägger hen till lite egna fantasier som hen senare får ta tillbaka eller påstå att det är ironi när det visar sig vara helt fel.
Citera
2019-09-24, 13:17
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det var inte vad jag frågade om.
Jag undrade varifrån du har fått uppgift om tiden?
Om det är JM så är det inte särskilt trovärdigt enligt mig.

Hela uppgiften med cyklandet till JG vid 22 kom från TinnaNinna som jag minns det.

Tillägg
Eller vänta lite nu, eventuellt skrev TinnaNinna bara att SD var ute och cyklade vid 22. Jag vet inte om hon nämnde JG.
Senast redigerad av Rosamund 2019-09-24 kl. 13:19.
Citera
2019-09-24, 13:17
Medlem
Citat:
Jo, helt plötsligt blev det verklighet.
Fan han gjorde det på riktigt.
Nu sitter Stefan på häktet på sannolika skäl misstänkt för mord.
Insatsstyrkan har hämtat både HD och Stefan.
Det kommer bli en mord-rättegång.
Lenas barn har ingen mamma.
HD har också varit häktad.
Polisen har förhört JG flera gånger.
Folk ser på JG med andra ögon.
Livet kommer aldrig att bli sig likt.
Riskerar kanske själv att bli indragen som medhjälpare till mordet på Lena, på nåt sätt.
mm mm mm mm.
Och mitt i detta står JG.... Frågan är om han insåg konsekvenserna.

Som sagt. Verkligen kanske har kommit ikapp och tittar man på konsekvenserna av att Lena mördades, så kanske inte JG såg omfattningen tidigare.
Man lever nog under ganska stor press, skulle jag tro.
Alla orkar inte bära det...…. Man kanske inser att det blev inte så bra, och så kanske man börjar prata.
Man har en stor inre press ånget där inne som till slut måste UT.Det är då man börjar skriva o prata..
Personligen tycker jag att JG ser väldigt vänlig ut(till skillnad från både SD och HD. LW hon har en stark utstrålning som drar blickarna till sig.Det vet hon dessutom om.En kul glad t snäll tjejkvinna som råkade tappa huvudet för fel karl
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in