2019-09-23, 23:23
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Frågan är om det upprättats ngt äktenskapsförord inför att dom gifte sig. Om inte delas allt på hälften.

Det har du rätt i. Äktenskapsförord eller inte, det är frågan. Min djärva gissning är att inget sådant förelåg.
Citera
2019-09-23, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Får känslan av en kvinna (HD) som ser en annan kvinna (LW) förstöra hennes liv.
Ilskan och hatet över LW och vad HD har fått utstå växer sig starkare när hon sitter där i sin lägenhet 50 meter från kvinnan som förstört allt.
LW har förstört hennes familj.
HD hatar LW över allt annat.
Stefan står ensam kvar, - fan det var inte såhär jag hade tänkt mig.
Nu har han ingen, varken sitt vänster-prassel eller sin HD.
LW har insett att deras prassel inte var bra, och hon vill inte gå längre med Stefan.
Stefan försöker då istället få tillbaka HD, och då säger hon.
-Vill du få tillbaka mig och din familj så måste LW bort, på riktigt bort......
Stefan lovar att fixa detta, och med HD's hjälp så dör LW.
Problemet är löst.
Sen kunde dom visa sin lycka genom att hån-flina på vartenda foto dom la ut.
Ny-kära och Lyckliga.

Typ så, tror jag att det har gått till ungefär.
Jag tror att SD inte kunde släppa tankarna på LW hur mycket att än försökte övertyga och övertala både sig själv och HD att det var henne han ville leva med. Han lyckas hålla sig ifrån LW ett tag men när hon så dyker upp på geocatcheventet i Örebro faller han till föga och de återupptar någon form av kontakt igen. När nu LW ska åka till Norge med sin nya "pojkvän" börjar svartsjukan bubbla och SD försöker övertala henne att inte åka. När så LW inte vill/inte har tid att träffa honom (som han föreslår) går han helt enkelt hem till henne och ber henne komma ut och prata med honom. Då hon bara tänkt att gå ut lite snabbt skjuter hon bara till dörren lite lätt och för att inte HD eller några andra nyfikna ögon ska se dem stå tillsammans går de bort en bit från innergården. SD pratar på medans de går vägen ner mot det som ska bli BP:en och försöker övertala henne att inte åka. Till slut säger LW att hon måste vända och gå hem igen.. SD som nu börjar tappa behärskningen tar tag i henne och försöker med det som alltid gått hem förut.. att med kyssar och sexinviter få henne dit han vill. Men eftersom LW träffat en ny som hon fattat intresse för säger hon nej.. SD tappar då helt fattningen och tvingar sig på henne ännu hårdare.. LW gör motstånd men SD slår ner henne och släpar in henne bakom planket där han sedan dödar henne..
Senast redigerad av Osamaj 2019-09-23 kl. 23:33.
Citera
2019-09-23, 23:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Osamaj
Jag tror att SD inte kunde släppa tankarna på LW hur mycket att än försökte övertyga och övertala både sig själv och HD att det var henne han ville leva med. Han lyckas hålla sig ifrån LW ett tag men när hon så dyker upp på geocatcheventet i Örebro faller han till föga och de återupptar någon form av kontakt igen. När nu LW ska åka till Norge med sin nya "pojkvän" börjar svartsjukan bubbla och SD försöker övertala henne att inte åka. När så LW inte vill/inte har tid att träffa honom (som han föreslår) går han helt enkelt hem till henne och ber henne komma ut och prata med honom. Då hon bara tänkt att gå ut lite snabbt skjuter hon bara till dörren lite lätt och för att inte HD eller några andra nyfikna ögon ska se dem stå tillsammans går de bort en bit från innergården. SD pratar på medans de går vägen ner mot det som ska bli BP:en och försöker övertala henne att inte åka. Till slut säger LW att hon måste vända och gå hem igen.. SD som nu börjar tappa behärskningen tar tag i henne och försöker med det som alltid gått hem förut.. att med kyssar och sexinviter få henne dit han vill. Men eftersom LW träffat en ny som hon fattat intresse för säger hon nej.. SD tappar då helt fattningen och tvingar sig på henne ännu hårdare.. LW gör motstånd men SD slår ner henne och släpar in henne bakom planket där han sedan dödar henne..

SD var besatt av LW, han kunde inte låta bli henne. Han ägde inte styrkan själv, att bryta. Det hade LW. Att avsluta.

Det blev hennes död.

EDIT. Han dödade inte LW för HDs skull utan för sin egen frid.
Senast redigerad av Remark 2019-09-24 kl. 00:01.
Citera
2019-09-24, 01:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulanna
Du har rätt. Jag vet ingenting mer än att just nu sitter SD i säkert förvar i häktet på Sannolika skäl - trots överklagan.

Tror du att åklagaren plötsligt finna de Sannolika skälen Osannolika och kommer att släppa ut SD på fredag? Han som via advokat IB meddelat att han inte kommer motsätta sig fortsatt häktning. Jag tror att ÅH antingen begär åtalsförlängning eller presenterar ett åtalsdatum och delgiver SD en FUP.

Jag spekulerar om att Isdrottningen balanserar på slak lina som hålls uppe av människor som inte kommer orka tiga länge till. JellyGray och de stöttande föräldrarna kommer låta den moraliska kompassen visa den rätta vägen? Trots att det innebär att två tonårstjejer blir utan föräldrar? Det kan även vara döttrarna som berättar något de inte orka bära inom sig längre....

( Offt: Undrar hur många medhjälpare Rosamund har till sin trådforskning? Den här tråden tar snart pris i konstigheter. )

Bästa @Ulanna

Självklart är det fel av mig att vara ohövlig emot dig, och jag ber om ursäkt.

KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding är en mycket kompetent åklagare inom detta mordfallet, och det vet du mycket väl att jag har framfört vid flera olika tillfällen inom denna tråden.

Till observandum, det kan bli på det viset nu gällande den 27 September, att KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding kommer eventuellt att begära en häktnings-förlängning av SD, vilket i sin tur nu återstår att se, om vad som kommer att hända vid det aktuella datumet.

SD sitter som vi nu vet sedan en tid tillbaka häktad på den högre misstankegraden, och vad jag själv känner till fram till dagens dato, så är det mycket troligt att det faktiskt var SD som brutalt och hänsynslöst dödsmisshandlade den 45 åriga trebarns-modern under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018 bakom bullerplanket inom Nya Hjärsta och Örebro.

Om det nu i slutänden, och genom KammarÅklagaren's samt polisen's inkluderat RättsLäkarna, Kriminal-teknikerna och NFC kommer att kunna visa på att SD var den person som mördade Lena Wesström, så vet jag redan nu, att KammarÅklagaren vid namn: Åsa Hiding kommer inte att yrka på något annat än ett livstids-straff, det vill säga, personen som begick detta ofattbara grymma mord och sålunda gjorde tre barn moderslösa, skall dömas till lagens strängaste straff för den handling vederbörande i svunnen tid begått och gjort sig skyldig till, det vill också säga, att en sådan person skall inte enbart dömas med kännbara påföljder, utan enbart till lagens absolut strängaste straff, vilket innebär livstid.

Mvh/ JokerⓂannen
Senast redigerad av JokerMannen 2019-09-24 kl. 01:14.
Citera
2019-09-24, 01:56
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, SD åkte ju till alla möjliga event när han var skäligen misstänkt, HD verkar likna honom i den bemärkelsen.

Undrar hur barnen har det med en förälder bakom galler och den andra geocachandes och rännandes på events.

Börjar hon inte se lika hånfull och
överlägsen ut som SD?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3e6e1553-d9d3-4cd5-9797-bdaabbe68d02_l.jpg

22 Sep 19
Citera
2019-09-24, 02:20
Medlem
gloriouslifes avatar
HD tycks hänga med Karjir och coco_c.
De var också i Sala i helgen.

I augusti var de i Tyskland tillsammans:
”Wednesday, 07 August 2019Nordrhein-Westfalen, Germany
A nice evening stroll in a cozy town! Sat down on the wall and read about some quartzsites. TFTC 😊

Finally the journey was started! Karjir, coco_c and I started planning this trip sometime in the fall of 2018.”
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-24 kl. 02:24.
Citera
2019-09-24, 06:22
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Börjar hon inte se lika hånfull och
överlägsen ut som SD?

https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/3e6e1553-d9d3-4cd5-9797-bdaabbe68d02_l.jpg

22 Sep 19

Hon ser ut att må bättre nu när SD är inlåst 🤔
Citera
2019-09-24, 06:35
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll bäste @Avd.9

Det här kommer för dig att låta högst egendomligt, men vad du än tänker, så plocka inte bort JG👤 från det här mycket partikuljära mordfallet gällande LW.

Jag vet med 100% säkerhet att JG👤 har ett finger med i detta spelet.

Det finns en person som har berättat för mig gällande sådana saker i fullständigt förtroende om just sådana saker och ting som anbelangar denna omnämnda personen. Vad jag också vet med säkerhet och som jag framför här inom tråden, är att SD👤 besökte vederbörande under den då aktuella måndags-kvällen, och under en kortare tidsperiod av approximativt 15 minuter.

Mvh/ @JokerMannen

Varför har då aldrig JG varit anhållen? Skulle polisen ha missat detta menar du? Han är säkert synad från topp till tå eftersom han är nära vän med båda Davidssons
Citera
2019-09-24, 06:58
Medlem
Energizer666s avatar
Citat:
Undrar hur barnen har det med en förälder bakom galler och den andra geocachandes och rännandes på events.

Nu vet jag inte om du har barn själv.

Men gör inte du och dina barn aktiviteter själva?
Om inte så tycker jag mer synd om dina barn som måste sitta ihop med föräldern hela tiden
Citera
2019-09-24, 07:54
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
God kväll bäste @Avd.9

Det här kommer för dig att låta högst egendomligt, men vad du än tänker, så plocka inte bort JG👤 från det här mycket partikuljära mordfallet gällande LW.

Jag vet med 100% säkerhet att JG👤 har ett finger med i detta spelet.

Det finns en person som har berättat för mig gällande sådana saker i fullständigt förtroende om just sådana saker och ting som anbelangar denna omnämnda personen. Vad jag också vet med säkerhet och som jag framför här inom tråden, är att SD👤 besökte vederbörande under den då aktuella måndags-kvällen, och under en kortare tidsperiod av approximativt 15 minuter.

Mvh/ @JokerMannen

Bäste @Jokermannen.

Nejdå, JG finns i allra högsta grad med i min ekvation.
Inte som mördare på plats bakom planket, men han vet exakt vad som har hänt både innan och efter.
Tror även att JG känner sig nöjd över att "problemet Lena" är borta.
Just idag, när han inser konsekvenserna, så kanske han ångrar sig, men när det begav sig innan och efter mordet så var han nog glad att hon är borta.
I mina ögon är dom tre. (SD, HD och JG) som är inblandade och ansvariga för Lenas död.

Tack för din information @Jokermannen.

//@Avd.9
Citera
2019-09-24, 08:11
Medlem
Citat:
Ja, SD åkte ju till alla möjliga event när han var skäligen misstänkt, HD verkar likna honom i den bemärkelsen.

Om barnen ärvt något av sina föräldrars till synes starka psyken, är de nog vid skapligt mod och har fortsatt försöka leva som vanligt. Förhoppningsvis har de talat öppet inom familjen om vad som skulle kunna hända med anledning av att SD var offentligt misstänkt.

Eftersom båda föräldrarna är misstänkta för mord finns anledning till att Socialtjänsten kan ha kopplats in och att umgängesmöjligheterna är starkt begränsade - även fast HD är släppt på fri fot.

SD kan ansöka om besökstillstånd för sina döttrar, men åklagaren kan bedöma det som olämpligt. Även om han skulle få tillstånd till besök av barnen, kan det utebli för att döttrarna helt enkelt inte vill träffa honom.

Åklagaren kanske ordnade med förhör av döttrarna när båda föräldrarna satt häktade?
Citera
2019-09-24, 08:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Enligt MV handlade det inte om utmattningsdepression om jag läser honom rätt.

På vilket sätt denna psykiska ohälsa har drabbat HD, är kanske oklart för oss i tråden.

Och jag finner det också svårt att tro att två psykopater/narcissister skulle stå ut med varandra. Men vem vet hur det funkar?

Man kanske inte behöver tolka ett beteende att gå på event trots den "stämpel" man har på sig, som att vara psykopat. Man behöver nog veta lite mer om omständigheterna, även om det känns lite "våghalsigt", "oblygt" och "skamlöst" vid första anblicken.
Aha ok, jag vet iofs inte om utmattningssyndrom skulle tillhöra enbart en fysisk ohälsa, det borde väl även inkludera en psykisk ohälsa. Å andra sidan blir begreppet psykisk ohälsa lite större än just utmattningssyndrom.

Precis, vem vet hur det fungerar med två psykopater i ett äktenskap, typ Bonnie & Clyde tänker jag då, nja jag vill gärna tro att en av dom är normal alla fall, de har utåt sett (vad vi vet) verkat vara en familj vilken som helst tidigare?
SD otrohet i sex år med LW känns ju frisk sund och fullkomligt förståelig självbevarelsedrift om det tex är HD som är GM egentligen?! Ja tanken att klara otrohetssmussel i sex år kan bero på att han haft en riktigt galen fru, att han stannade kvar för han varit rädd att hon ska göra barnen illa? Helt omöjligt är det väl inte? (Tänker på tallriken HD drog i skallen på någon..då jag uppfattade det som de var bortbjudna och då förmodligen fler omkring dessutom..kort stubin, ingen impulskontroll?) Jag känner ingen som gjort något liknande...inte ens när man var ung och var på masa fester jämt, och även med folk man inte kände då....har du mött en sån person som exploderat så i vuxen ålder? Tänker på det explosiva humör när hon hämtades av polisen?

I det läget kan jag förstå otrohetsaffären med LW sompågick över sex år och varför SD/LW och varför ingen av dom hade dåligt samvete i så fall!?
Då ser man även hans desperation ur ett annat ljus...när han ränner runt hos grannarna och ska förklara sin oskuld på ett annat sett också..?!
Men varför sitter han då på sannolika skäl?
Har de inte bevis mot honom som styrker och binder honom till BP alla fall?

Kan det vara så att LW fick besök och någonnågra ville prata och SD var hos LW?
LW går ut själv för att prata, hon ska strax komma tillbaka?
SD sitter vid tvn och hör inte direkt bråket därute, efter en stund öppnar dörren och tittar och ser inte LW, men han hör konstiga ljud...han tar med basebollträt och går ut och GM hör SD och sticker utmed motorvägen?
SD hittar LW och blir så chockad och rädd..för han vet vem som ville prata med LW...han springer hem och glömmer att han lämnade dörren öppen hos LW?
Då innebär det att hans dna finns överallt på LW och i LW hem, att han vet vem som mördat LW även om han inte kan bevisa det, och att han inser att allt pekar på att han är GM?

Då är frågan, nerver av stål utan att vara psykopat, är det då möjligt att han tvingar med den troliga GM på resan för att han är så förbannad och han vill ha svar?
Är det då möjligt att han så mycket som möjligt umgås med GM för att ha koll på hur hans barn har det och för att hitta något bevis hos GM som kanske blånekar inför honom?
Räknade HD med att den grej som hittades i närheten av SD hem skulle peka ut honom som GM?
Slog HD två flugor i en smäll?
Eller var det JG som blev så svartsjuk när han träffade SD kvällen före?
Vad gjorde SD hos honom, var han bara hos JG en kvart, blev dom osams eller skulle SD bara läma något till JG och sen skulle hem och förbereda och packa sista inför resan?
Eller är SD en person som alltid har koll på allt och är extremt ordningsam och ute i god tid, tex packat och klart två dagar före? Kanske skulle SD ge husnyckeln till JG för att ta in post och vattna blommor?
Husnyckel??
Har JG planterat bevis hos SD när han var på Usa resan?
Eller var det planerat att han skulle hämta allt som mordvapen, blodiga kläder etc etc för att förstöra elda upp i sommarstugan under de två veckorna han vistades ensam där, och sjukskriven?
Och HD inte ens är inblandad alls?
Eller är alla tre psykopater och alla tre var på BP?
Tycker det är mycket med två psykopater....det blir liksom två psykopater för mycket...är de allihop inblandade så bör det väl vara max EN som är hjärnan (styrande drivande) och de andra två då så manipulerade att de inte ens fattar hur pass manipulerade de är, att de inte ens fattar att den tredje är tex psykopat?
Och på tal om nyckar och vattna blommor och kolla post?
Vem skötte HD hem under USA-resan, hennes föräldrar eller JG?
Varför har ddt aldrig blivit en husrannsaken i JG sommarstuga?
Varför har polisen aldrig misstänkt honom, när han hela tiden verkat aktiv och cirkulerade mycket runt de misstänkta för tiden kring mordet?
Är det HD och JG som är ”Bonnie & Clyde”, hade de känt varann längst?
Så mycket tankar och frågor ddt blir när man försöker förstå!!?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in