Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Enligt MV handlade det inte om utmattningsdepression om jag läser honom rätt.
På vilket sätt denna psykiska ohälsa har drabbat HD, är kanske oklart för oss i tråden.
Och jag finner det också svårt att tro att två psykopater/narcissister skulle stå ut med varandra. Men vem vet hur det funkar?
Man kanske inte behöver tolka ett beteende att gå på event trots den "stämpel" man har på sig, som att vara psykopat. Man behöver nog veta lite mer om omständigheterna, även om det känns lite "våghalsigt", "oblygt" och "skamlöst" vid första anblicken.
Aha ok, jag vet iofs inte om utmattningssyndrom skulle tillhöra enbart en fysisk ohälsa, det borde väl även inkludera en psykisk ohälsa. Å andra sidan blir begreppet psykisk ohälsa lite större än just utmattningssyndrom.
Precis, vem vet hur det fungerar med två psykopater i ett äktenskap, typ Bonnie & Clyde tänker jag då, nja jag vill gärna tro att en av dom är normal alla fall, de har utåt sett (vad vi vet) verkat vara en familj vilken som helst tidigare?
SD otrohet i sex år med LW känns ju frisk sund och fullkomligt förståelig självbevarelsedrift om det tex är HD som är GM egentligen?! Ja tanken att klara otrohetssmussel i sex år kan bero på att han haft en riktigt galen fru, att han stannade kvar för han varit rädd att hon ska göra barnen illa? Helt omöjligt är det väl inte? (Tänker på tallriken HD drog i skallen på någon..då jag uppfattade det som de var bortbjudna och då förmodligen fler omkring dessutom..kort stubin, ingen impulskontroll?) Jag känner ingen som gjort något liknande...inte ens när man var ung och var på masa fester jämt, och även med folk man inte kände då....har du mött en sån person som exploderat så i vuxen ålder? Tänker på det explosiva humör när hon hämtades av polisen?
I det läget kan jag förstå otrohetsaffären med LW sompågick över sex år och varför SD/LW och varför ingen av dom hade dåligt samvete i så fall!?
Då ser man även hans desperation ur ett annat ljus...när han ränner runt hos grannarna och ska förklara sin oskuld på ett annat sett också..?!
Men varför sitter han då på sannolika skäl?
Har de inte bevis mot honom som styrker och binder honom till BP alla fall?
Kan det vara så att LW fick besök och någonnågra ville prata och SD var hos LW?
LW går ut själv för att prata, hon ska strax komma tillbaka?
SD sitter vid tvn och hör inte direkt bråket därute, efter en stund öppnar dörren och tittar och ser inte LW, men han hör konstiga ljud...han tar med basebollträt och går ut och GM hör SD och sticker utmed motorvägen?
SD hittar LW och blir så chockad och rädd..för han vet vem som ville prata med LW...han springer hem och glömmer att han lämnade dörren öppen hos LW?
Då innebär det att hans dna finns överallt på LW och i LW hem, att han vet vem som mördat LW även om han inte kan bevisa det, och att han inser att allt pekar på att han är GM?
Då är frågan, nerver av stål utan att vara psykopat, är det då möjligt att han tvingar med den troliga GM på resan för att han är så förbannad och han vill ha svar?
Är det då möjligt att han så mycket som möjligt umgås med GM för att ha koll på hur hans barn har det och för att hitta något bevis hos GM som kanske blånekar inför honom?
Räknade HD med att den grej som hittades i närheten av SD hem skulle peka ut honom som GM?
Slog HD två flugor i en smäll?
Eller var det JG som blev så svartsjuk när han träffade SD kvällen före?
Vad gjorde SD hos honom, var han bara hos JG en kvart, blev dom osams eller skulle SD bara läma något till JG och sen skulle hem och förbereda och packa sista inför resan?
Eller är SD en person som alltid har koll på allt och är extremt ordningsam och ute i god tid, tex packat och klart två dagar före? Kanske skulle SD ge husnyckeln till JG för att ta in post och vattna blommor?
Husnyckel??
Har JG planterat bevis hos SD när han var på Usa resan?
Eller var det planerat att han skulle hämta allt som mordvapen, blodiga kläder etc etc för att förstöra elda upp i sommarstugan under de två veckorna han vistades ensam där, och sjukskriven?
Och HD inte ens är inblandad alls?
Eller är alla tre psykopater och alla tre var på BP?
Tycker det är mycket med två psykopater....det blir liksom två psykopater för mycket...är de allihop inblandade så bör det väl vara max EN som är hjärnan (styrande drivande) och de andra två då så manipulerade att de inte ens fattar hur pass manipulerade de är, att de inte ens fattar att den tredje är tex psykopat?
Och på tal om nyckar och vattna blommor och kolla post?
Vem skötte HD hem under USA-resan, hennes föräldrar eller JG?
Varför har ddt aldrig blivit en husrannsaken i JG sommarstuga?
Varför har polisen aldrig misstänkt honom, när han hela tiden verkat aktiv och cirkulerade mycket runt de misstänkta för tiden kring mordet?
Är det HD och JG som är ”Bonnie & Clyde”, hade de känt varann längst?
Så mycket tankar och frågor ddt blir när man försöker förstå!!?