Citat:
Hade inte ens vågat ringa runt, någon av dom kan ju vara mördaren ju, nä jag hade inte ens svarat om de hade rikgt mig, för alla vet ju att ett mord begås oftast av någon i offrets närhet...jag hade aldrig velat bli indragen...borde inte de flesta reagerat så och blivit misstänksammna mot alla som stod LW nära, men då visste de inte att hon var mördad enligt pressen....inte sant? Men som någon skrev att polisen verkar ha misstänkt det värsta redan dag ett eftersom ingen letade efter henne? Är det så?
Hur gör polisen egentligen? Kan de sagt att de trodde eller anade det värsta? Varför letade de inte med hundar ens i närheten av hennes bostad, det tyder väl på att de måste trott att hon var just bortrövad och inte mördad?
Det är just där, inledningsvis som avgör varför JG agerade och reagerade tänker jag, vad hade sagts?
Klart JG kan vetat mer än vad som stod i pressen, eller gjorde han inte det?
Utgick JG ifrån att LW var kidnappad och bortrövad, och därför ringer runt och vill att vännerna ska vara tysta om SD och LW relation, övertygad om att någon rövat bort henne, är det troligt?
Jag menar, om han trodde att LW var bortrövad så behövde han väl knappast oroa sig över att SD och LW relation skulle komma i dagsljus?
Utgå från er själva och tänk att en person saknas...är det första man tänker på då att en relation inte ska belysas? I det läget (när ingen pratar om det värsta) hade jag verkligen kunnat ringa till alla LW känner, men är inte LW bil eller cykel borta så hade jag tänkt att någon granne bjudit in henne på kaffe på morgonkvisten när de möttes utsnför...jag hade inte tänkt det vörsta och ringt runt och försökt tysta någon, det får mig att tro att JG anade det värsta eller tom visste att polisen tänkte det värsta, eller värsta tänkbara, att JG visste att det värsta inträffat?
Men nu känner jag inte JG, endast människor som känner honom kan dra mer faktiska slutsatser utifrån hur JG är som människa, jag spekulerar bara för er skull, och givetvis för Lenas skull.