2019-09-24, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Detta är inte mot dig nu, det var ett bra och nyanserat inlägg.

Men eftersom K.L.s intervjuer (enligt vissa) innehåller "tysta" meddelanden till "torpeden", så kan ju detta vara liknande meddelanden till hennes barn. Så att de inte ska oroa sig.

En omsorg om barnen.

Min spekulation.

Det är intressant att analysera den här intervjun.

Gissar bara att det finns vettigare kanaler än kvällspressen att nå fram till barnen. Ombud, soc, jurist, vän till familjen osv.

Nu är mamman i alla skolkompisarnas mobiler efter intervjun och det skvallras bland föräldrar och vänner (som inte läser Flashback annars men säkert gör det nu efter intervjun) om koppling till organiserad brottslighet mm. Men vem vet hur hon tänkte och det är fritt att spekulera.
Senast redigerad av Avel 2019-09-24 kl. 12:36.
Citera
2019-09-24, 12:28
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
När hon blir tagen för LOB i samband med den misstänkta misshandeln mot AL påstår hon sig ha begärt det. Från domen i Sthlm TR B 633-14:

Då kom polisen och bestämde sig för att ta med henne från lägenheten och hon blev omhändertagen. De förde henne till stationen. Hon ville gå därifrån. Hon var inte onykter. Därifrån fick hon skjuts till Sankt Görans sjukhus. Hon ville få möjlighet att bevisa att hon inte var onykter. När hon lämnade sjukhuset åkte hon direkt hem till sin bostad.

Som synes framgår det inte om det blev nåt alkotest och vad det i så fall visade. Kan tycka att det är lite slarvigt av tingsrätten att inte redovisa det. För egen del tror jag dock inte ett smack på att hon skulle ha varit nykter vid det tillfället.

Det är så lätt för henne att komma med en sån efterhandskonstruktion. Så länge ingen polis eller annan person sagt att hon bad om att få bli testad tror inte jag att hon bad om att få bli testad. Jag har svårt att tro att de skulle neka henne det om hon berättade att hennes "fyllebeteende" beror på sviterna efter en hjärnblödning och inte på någon alkohol.
Citera
2019-09-24, 12:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Rehab för hjärnskada innebär ju inte att hon ska vara inlåst. Hon gick in på teaterbaren för att vänta på en kollega. Polisens versioner om aspackad är samma oavsett om det är salongsberusad eller dyngrak.
Oftast kör dom typer som dom beskriver K till psyk vilket är konstigt att dom inte gjorde den här gången.

Nej, för på S:t Görans Psyk lär ju K.L. ha vänner enligt vissa i tråden. Den eventuelle torpeden F.O. och hans flickvän JN, flickvännen som tydligen jobbar/jobbat där som sjuksköterska.

Samt att inte ens polisen eller någon advokat kommer åt det journalförda besöket.
Citera
2019-09-24, 12:32
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror hennes höga självsäkerhet är en stor del av hennes agerande. Den slänger man inte av sig hur som helst. Hon har varit högpresterande, aktad i yrket, säkert haft vänner som smörjt hennes ego osv osv. Det blev ett högt fall när hon förlorade den sista striden i början av september. Och alla vet att hon inte har vårdnaden om barnen och att hon dessutom inte har en fast adress. Den skammen.... Och nu är hon en visa i skvallerpressen. Självklart måste hon försöka återupprätta något av det ansikte som hon förlorat.

Fy fan - det kan inte vara lätt att vara KL nu inte. En stor del av sig själv sitter i yrket och dess status. Jag vet poliser som säger att man blir en annan människa när man tar på sig uniformen då de skall gå på sitt pass.. Kan tänka mig att domarkappan gör detsamma med en. Men även i det privata har man en del av sitt yrke med sig i huvudet. Fast hon är nog väldigt långt därifrån nu.
Att hon försöker rädda ansiktet är uppenbart, intervjun går hand i hand med vad som framkommer via domar. Samma mönster. Det är ett högt fall men ingen annan än hon själv kan ställa tillrätta. Sluta drick, sluta förneka, försköna och ljug. Främst för sig själv och att rygga henne och springa hennes ärende i samma anda är att göra henne en björntjänst.
Det som sker är att hon skämmer ut sig själv (allt fyllerelaterat) och det är självskapat.
Hon behöver hjälp och det är garanterat inte lätt.
Citera
2019-09-24, 12:33
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Det är så lätt för henne att komma med en sån efterhandskonstruktion. Så länge ingen polis eller annan person sagt att hon bad om att få bli testad tror inte jag att hon bad om att få bli testad. Jag har svårt att tro att de skulle neka henne det om hon berättade att hennes "fyllebeteende" beror på sviterna efter en hjärnblödning och inte på någon alkohol.

Det har du rätt i. Därför är det synd att inte TR utvecklar frågan mer, när de nu ändå tar upp det menar jag. Å andra sidan hade det väl ingen större relevans för misshandeln mot AL som åtalet gäller.
Citera
2019-09-24, 12:37
Medlem
Citat:
Nej, för på S:t Görans Psyk lär ju K.L. ha vänner enligt vissa i tråden. Den eventuelle torpeden F.O. och hans flickvän JN, flickvännen som tydligen jobbar/jobbat där som sjuksköterska.

Samt att inte ens polisen eller någon advokat kommer åt det journalförda besöket.
Det är inte viktigt. Faktiskt. Skulle det varit viktigt så kan en domstol besluta att journalen skall hämtas ut.
Citera
2019-09-24, 12:39
Medlem
smurfelina76s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Rehab för hjärnskada innebär ju inte att hon ska vara inlåst. Hon gick in på teaterbaren för att vänta på en kollega. Polisens versioner om aspackad är samma oavsett om det är salongsberusad eller dyngrak.
Oftast kör dom typer som dom beskriver K till psyk vilket är konstigt att dom inte gjorde den här gången.

Psyk tar inte emot berusade personer utan dom ska tas till tillnyktring om det sen behövs psyk när dom nyktrat till är dom välkomna. Har som sagt en anhörig som vi haft detta problem med. Har argumenterat både med psyk och polis om detta (fast jag vet förfarandet) just av oro för min anhörig.
Citera
2019-09-24, 12:41
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Är det bara Karin som påstår att hon bad om att få bli testad eller kommer uppgiften från en mer trovärdig person? Det är lätt att påstå saker i efterhand. Typ, "jag fick inte ens bevisa att jag inte var påverkad av något"?

Har du belägg för att hon faktiskt bad om att bli testad?

Fråga Erzebete
Citera
2019-09-24, 12:47
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Fråga Erzebete

Jag frågar inte egentligen Jag lägger fram andra aspekter. Karin är manipulativ och lyckas säkert lura en och annan naiv stackare. "klart att hon måste ha varit nykter, annars skulle hon inte be om att få bli testad".

Vad synd att Karin inte lade fram några bevis (tester) för sin medicinska åkomma när det gällde barnen. De tror fortfarande att Karin har alkoholproblem.
Citera
2019-09-24, 12:50
Medlem
Någon som känner till hennes arbetsstatus? Är hon sjukskriven? Och i så fall för vad? Eller arbetslös? Förtidspensionerad? Går på nån arbetsträning?
Citera
2019-09-24, 12:56
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smurfelina76
Har en anhörig som har alkoholproblem och när vi behövde ha in hen på psyket så sa dom nej just för att hen var full och då hänvisades det till en tillnyktringsenhet i första hand. För sjukvården tar inte hand om berusade personer om dom inte är fysiskt skadade. (Jobbar inom vården)

Om man vet att man har en hjärnskada och man tenderar att bli aggressiv vid intag av alkohol så avstår man väll om man inte har ett beroende eller självinsikt. Så även om det är hennes hjärnskada (om det nu är ngn) som gör henne aggressiv vid intag av alkohol måste hon iaf tas om hand om. Man får inte en frisedel på sitt beteende hur som helst.

Min anhörig vet att hen blir förjävlig med alkohol i kroppen och utsätter oss alla för både det ena och det andra, men hen dricker iaf för suget efter alkohol är för stort och det behövs enormt mycket hjälp och VILJA för att komma ut ur det.

Tycker det är bevisat att KL har alkoholproblem men hon har dock ingen större insikt i det. Hon anser sig säkert frisk och att hon klarar av alkohol. Inget ovanligt hos alkoholister utan det är bara tragiskt att det blivit så.

Jag håller helt med dig i det mesta du skriver. Även att akutpsyk helst inte tar in berusade personer, men ibland tar de in dem för att någon timme senare flytta över dem till beroendeakuten. Även den vanliga/allmänna akuten på S:t Görans tar inte in berusade personer, eller möjligen en kortare stund (precis som psykakuten på samma sjukhus) för att sedan flytta dem till beroendeakuten. Just S:t Görans Sjukhus känner jag rätt väl till.

Ja, lite märkligt är det att ingen anhörig eller socialtjänsten har ansökt/orosanmält om LVM för K.L., speciellt efter alla LOB.
Citera
2019-09-24, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Någon som känner till hennes arbetsstatus? Är hon sjukskriven? Och i så fall för vad? Eller arbetslös? Förtidspensionerad? Går på nån arbetsträning?

Försökte få lite info ur 08 men gick bet. Något måste det vara. Kan inte vara fritt fall här. I något skyddsnät måste hon ha fastnat. Sjukskriven och arbetsträning i omgångar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in