Citat:
Precis. Nu minns jag inte exakt, men han ställde en fråga typ, hoppas du att han överlever? Hennes svar var "det vill väl alla?". Uppenbarligen vill "alla" inte det eftersom någon försökte döda honom. Man ska kanske inte analysera som jag gör, men det hade låtit något bättre om hon sagt något i stil med att självklart vill hon det och det är hemskt att någon där ute vill se honom död.
Men hon har överlag lite märkliga svar.
Men hon har överlag lite märkliga svar.
Det var en intervju med en person som inte mår bra det är helt uppenbart. Vem vid sunda vätskor skulle ställa upp på det? Jag menar hur många sådana intervjuer ser vi i media? De jag sett är med personer som senare visat sig vara skyldiga.
Finns så klart intervjuer med personer som suttit oskyldigt dömda men det är ett helt annat gäng som fått upprättelse och ibland ersättning för åren på kåken.
Märkliga svar ja. Hon försökte få det att framstå som att det inte var några som helst problem att tillbringa nån natt i en cell (hon har varit där tidigare i samband med LOB så det var a walk in the park den här gången liksom).
”Cowboysoppan som blev så känd under Asap Rocky-häktningen smakar alldeles utmärkt, jag hade inga problem att ta backning på den vid lunchen, mums!” Osv osv
Jag tror hon antog att alla hennes utläggningar om skjutningen och bakgrunden om sitt privatliv skulle kunna publiceras och då skulle hennes perspektiv på tvister och FOL vara den ’sanning’ som skulle rentvå hennes namn. Utifrån vad hon sa i intervjun så skulle alla förstå att den här orättvist behandlade kvinnan var helt oskyldig och alla får nu vänligen spekulera om nåt annat spår i riktningen någon högst uppsatt inom organiserad brottslighet.
Det borde vara standard med medieträning hos domstolarna och åklagarmyndigheten. Finns nog nu men inte på hennes tid.
Snacka om att hon blivit blåst av kvällspressen och hennes egen tro om hur pressen jobbar gjorde inte saken bättre.
Tycker synd om henne som gjorde ett så korkat val att ställa upp i pressen.