2019-09-24, 07:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Jag läste precis inläggen. Jag litar inte 100 % på någon här men visst, har ingen anledning att misstro Efternamn 08. Undrar om Karin haft kontakt med Fredrik eftersom hon påstår att han är oskyldig?

1. Jag ser stora skäl till att misstro en partsinlaga som presenterar alternativa teorier och som när han får frågor om dem, backar undan och ringer Karin för att återigen presentera ny teori.
2. Ingen aning.
Citera
2019-09-24, 07:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
Expressens gamla skåpmat ska ältas igen. Nåväl Expressen kan omöjligen ha läst några som helst utredningar som ligger hos åklagare det är ett som är säkert. En läcka inom polisen eller är det advokat H som villigt bistår med information till media tro? I alla fall så är det inte särskilt underbyggt eller verifierat vilket inte kvällspressen heller behöver utan kan i princip hävda källskydd. I just den artikeln så lutar det åt smutskastning vilket jag struntar i så länge det inte är domslut eller verifierade aktbilagor.
Som sagt det återstår en hel del bevisning i detta fallet. Återkommer vid eventuell utveckling av fallet då till synes det mesta återupprepas.

Intressant alternativ teori som visst kan vara möjlig. Bra att du står upp i diskussionen mot badrumslåset, som är sjukligt besatt av att dels i hundratals inlägg trycka till KL och dels att på ett primitivt sätt försöka skrämma bort de som lyfter fram alternativa teorier.
Välkommen tbax!
Citera
2019-09-24, 07:27
Medlem
Combivals avatar
En fråga till er som är mer kunniga i detta. Får man sticka utomlands om man är misstänkt för ett så allvarligt brott? Är inte risken stor att personen försvinner för gott?
Citera
2019-09-24, 07:28
Medlem
Citat:
En fråga till er som är mer kunniga i detta. Får man sticka utomlands om man är misstänkt för ett så allvarligt brott? Är inte risken stor att personen försvinner för gott?

Nej man får inte lämna landet vid misstanke om allvarligt brott
Citera
2019-09-24, 07:48
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hade det funnits riktiga bevis hade vi inte fört denna diskussion.

Med en ex-make med tydligen såta polisvänner, och som vill vinna en vårdnadstvist.

Märkligt att denna privata strid mellan 2 mycket i ämnet välutbildade människor egentligen knappt innehåller faktiska bevis. Varken för skydd eller attack.

Karin vill inte erkänna att hon har ett mångårigt problem med alkoholen. Det är ett vanligt fenomen. Självklart bestrider hon dessa lobbar då de faktiskt är bevis för fylleri.

Poliser och vårdpersonal har så mycket erfarenhet av fylleri och omhändertagande av såna personer. Berusade stinker alkohol. De få som dör i fyllcellerna dör ofta av sviter av alkoholen. Diabetiker undantaget då? De luktar ofta aceton vid en känning och kan felaktigt tas för berusade.
Citera
2019-09-24, 08:00
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag pratade med KL igår kväll och hon sa att hon först inte trodde det var Henrik som var skjuten eftersom hon visste att Henrik ofta var hos Maria på Lundagatan. Hon säger att det inte är Fredrik utan att Fredrik är oskyldig.
Hon säger att Fredrik och Julia inte har något med detta att göra. Det är enligt henne ett villospår. Hon tror skytten är en ledare i undre världen som bara ville skrämma Henrik.

Hon verkar ha stor koll på var HOL befinner sig? Varför? Jag tror inte att de två har någon "normal" kontakt för barnens skull i alla fall.

Det är en aning dubbelt det här att hon säger att skytten bara ville skrämma HOL men är samtidigt rädd för att torpeden ska skada henne? Varför skulle han göra det?

Jag ger inte ett dyft för hennes villospår.
Citera
2019-09-24, 08:08
Medlem
Citat:

Det får man, om det är så att åklagaren inte har tagit ett beslut om reseförbud. Knappast aktuellt i det här fallet!
Citera
2019-09-24, 08:15
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CRFRP
Det får man, om det är så att åklagaren inte har tagit ett beslut om reseförbud. Knappast aktuellt i det här fallet!

Jag misstänkte att det var så. Åklagaren måste väl ha lite mer på fötterna för att få till ett reseförbud?
Citera
2019-09-24, 08:29
Medlem
Citat:
Jag misstänkte att det var så. Åklagaren måste väl ha lite mer på fötterna för att få till ett reseförbud?

Om nu efternamn08s uppgift stämmer så skrev h*n att under sitt samtal (08 hade mejlat och hon hade svarat att hon nåddes på ett nummer som slutade på -20 )med KL så sa hon att hon funderade på att åka bort för att få ”distans” till allting.

Arbogakvinnan och hennes kompanjon åkte ju också utomlands kort efter att varit hörd av polisen. Inga jämförelser i övrigt men ja det verkar som det behövs lite mer för ett reseförbud än att hon sedan länge är inblandad i en tvist med sin ex-make.
Senast redigerad av Avel 2019-09-24 kl. 08:55.
Citera
2019-09-24, 08:50
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Om nu efternamn08s uppgift stämmer så skrev h*n att under sitt samtal (08 hade mejlat och hon hade svarat att hon nåddes på ett nummer som slutade på -20 )med KL så sa hon att hon funderade på att åka utomlands för att få ”distans” till allting.

Arbogakvinnan och hennes kompanjon åkte ju också utomlands kort efter att varit hörd av polisen. Inga jämförelser i övrigt men ja det verkar som det behövs lite mer för ett reseförbud än att hon sedan länge är inblandad i en tvist med sin ex-make.

Vad jag förstått så vill Karin resa bort ett tag. Det stod inget om utlandet, vad jag kan se. Det var min personliga fråga ifall hon nu menar en utlandsresa. Hon kanske har tänkt stanna i Sverige.
Citera
2019-09-24, 08:59
Medlem
Citat:
Vad jag förstått så vill Karin resa bort ett tag. Det stod inget om utlandet, vad jag kan se. Det var min personliga fråga ifall hon nu menar en utlandsresa. Hon kanske har tänkt stanna i Sverige.

Helt rätt. Slarvigt av mig. Gjorde nog bara min egen tolkning att resa bort är att åka utomlands.

Gjorde en liten edit. Får ta uppgifterna om KLs eventuella resebehov med en stor nypa salt tills det dyker upp nåt matnyttigare.
Citera
2019-09-24, 09:16
Medlem
hejjageskons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nja, beroendeenheten, avgiftningen, ligger runt hörnet från akuten. Dit kör man berusade i så fall. Borde göra, så varför akuten?

Vem säger att inte var på BAS = AKUT beroendevård - Beroendecentrum Stockholm - Vårdvägen 11 byggnad 09. S:t Görans sjukhus

Det är faktiskt en akut mottagning dit man tar dom flesta man LOBar i Sthlm
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in