2019-09-24, 06:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
K har inte hittat på någon hjärnblödning och inte heller följdproblemen som finns efter hjärnblödningen.
Det har en överläkare konstaterat i ett domslut. Liten stroke kan vara nog så påfrestande gällande tal, yrsel och balans vilket också kan uppfattas som att hon är berusad enligt överläkaren. Däremot så tror inte domstolen att alla LOB är sviter av en hjärnblödning. Alkohol och hjärnblödning, skilsmässa, bli av med vårdnaden, och bostaden kan nog orsaka en hel del med en människa. I dag är nog bostadsrätten mer värd än vad K tilldelas i bodelningen. Mycket mer värd skulle jag vilja säga. Sparka den som ligger och roffa åt sig är inte särskilt snyggt det heller.

Lägenheten togs upp till 20 000 kr i marknadsvärde i bodelningen från 2016. Den är på 204 kvm enligt uppgifter på merinfo som indikerar pris 13,48-15,95 millar. Enligt statistik har lägenhetspriserna i Stockholm backat till 2016s nivåer. Så det är där värderingarna ligger idag. Alltså har paradvåningen fått paradvåningsvärdering i bodelningen, dvs högre kvm-pris än generellt inom området.

Vad tycker du själv lägenheten är värd idag? 30 millar? 40 millar?

Här om lägenheten

https://www.bostadsuppgifter.se/bostad/stockholms-kommun/stockholm/norr-malarstrand-62/2u8bo/

Och bodelningshandlingen

https://minfil.com/kcG43551nf
Citera
2019-09-24, 06:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Nej, jag menar det jag skriver.

Jag tycker att det är en rättssäkerhetsfråga faktiskt, för alla egentligen.

Men vissa i samhället kan riskera mera, som domare, politiker, kändisar m.m. det kommer ut i media.

Och då kan det ju vara bra med riktiga bevis.

Sedan så har ju en hel del personer dött hos polisen under LOB. Så polisernas fysiska bedömingar av rustillståndet verkar ju inte helt oproblematiskt ur flera perspektiv.

Här där jag bor tillkallas alltid läkare som gör bedömningen. Säkrast för alla parter. Och på minst 15 år har ingen dött i tillnyktringscellerna här.
Eftersom du själv sagt att du inte längre bor i Sverige så är det meningslöst att jämföra med hur det gått till när du blivit inplockad för fylla där du bor nu.

I Sverige är det inte tilltåtet att göra integritetskränkande undersökningar utan brottsmisstanke, alltså skulle den som administrerar ett alkotest p.g.a. begå ett brott själv.

LOB är inget straff, det är en åtgärd för att skydda den berusade och bevara lugnet i samhället.
Citera
2019-09-24, 06:27
Medlem
Citat:
När var du sist på en hjärnskadeavdelning och/eller äldrevård???

Där är inte lugn och ro.
Du vet tydligen INTE vad du skriver om, på en rehabiliteringsavdelning för bl a strokepatienter är det riktigt lugnt och tyst, det är A och O inom rehabiliteringen.

Inom äldrevård och speciellt då demensavdelningar är det till 99% helt tyst.
Citera
2019-09-24, 06:35
Medlem
Citat:
Ja, men varför blir det LOB då? Kan man tas in och behållas/vårdas över natten på sjukhus med LOB?

Då används väl LPT, LVM måste soc godkänna, joursoc. LPT bestämmer psykläkarna och den kan de ta bort efter en dag eller två.

Både LPT och LVM är ju strikt sekretessbelagda för ex en ex-man i en vårdnadstvist. Inget han kan använda. Eller ens får reda på.

Jag tycker ändå att det är konstigt att hon inte körs till Stockholms sjukhem där hon tydligen är inskriven, men kanske S:t Görans inte kommer åt journalerna.
LOB blir det för hon var kraftigt berusad, inget annat.

Stockhoms sjukhem kör du inte kraftigt berusade människor till, hon är utåtagerande och slår folk i sin omgivning så det är helt normalt med en LOB.
Citera
2019-09-24, 07:01
Medlem
Combivals avatar
Karin säger i intervjun att hon tror att hon är fortsatt misstänkt eftersom polisen har alla hennes mobiler och laptop i förvar. (Hon borde veta att hon fortfarande är misstänkt). Kan det också vara ett budskap till torpeden? "Kontakta mig inte! Polisen har mina telefoner"?

Hon bör vara nojjig för detta om det är hon som lejt personen.
Citera
2019-09-24, 07:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Karin säger i intervjun att hon tror att hon är fortsatt misstänkt eftersom polisen har alla hennes mobiler och laptop i förvar. (Hon borde veta att hon fortfarande är misstänkt). Kan det också vara ett budskap till torpeden? "Kontakta mig inte! Polisen har mina telefoner"?

Hon bör vara nojjig för detta om det är hon som lejt personen.

Fast Efternamn08 kunde ringa henne igår/förrgår? Ja, det talar emot att alla är beslagtagna.
(Be mig inte rota fram inlägget.)
Citera
2019-09-24, 07:09
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Fast Efternamn08 kunde ringa henne igår/förrgår? Ja, det talar emot att alla är beslagtagna.
(Be mig inte rota fram inlägget.)

Var det hon som svarade? Eller en kvinnlig polis?
Citera
2019-09-24, 07:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
En objektiv bedömning där ditt objekt det sk fyllot får en rättvis bedömning.
Det spelar ingen roll vad du fetar eller hänvisar till då jag läst det mesta som finns om parterna i fallet.
Din allergi mot alkohol speglar din subjektiva bedömning där alla fyllon dras över en kam vilket är både ointressant och tröttsamt. Att diskutera sakligt ur ett bredare perspektiv är mer intressant enligt mig.
Det betyder att dina textsjok om fyllo inte ska belamra den här tråden. Vi kan det nu LOB och fylla, fyllo, dyngrak och H fina gester och hur bra han är när det gäller LVU osv. Enligt mig finns det betydligt mer hos H som är utstuderat och våldsamt med en tendens till mediakåthet och offerkofta XL.
Om man påstår sig vara ute efter en objektiv och rättvis bedömning rimmar det ganska illa med att utelämna vitala delar av den dom man hänvisar till och förfalska s.k. "citat" från densamma.

Då är man varken objektiv eller rättvis, snarare en patetisk figur som försöker dölja sin egentliga agenda bakom en fasad av godhet.

- Att Karin Lilja har haft grava alkoholproblem i mer än 10 års tid är obestridligt.
- En liten hjärnblödning har konstaterats av läkare, dock finns dokumenterat i utredningar och domar att kvinnan (som gått från "toppjurist" till hemlös rättshaverist till följd av sitt missbruk) överdriver besvären, ljuger om när skadan uppkom och bara lider av den när det passar hennes agenda.
- Karin har enligt offentliga handlingar varit våldsam mot både BO och de gemensamma barnen ett flertal gånger.
- Karin har flera gånger gjort anmälningar mot BO som kunnat konstateras vara rena fantasier.
- Vårdnadstvisten liksom bodelningen har varit långdragen och infekterad på grund av att Karin upprepade gånger fördröjt processen genom falska uppgifter och högst tveksamma "förhinder".
- BO har inte vid något enda tillfälle fällts för att på något sätt ha behandlat sina barn eller exfrun illa.
- BO har inte "roffat åt sig" något, han har fått tilldelat av rätten det som rätten bedömt är hans.
- Karin Lilja har av socialtjänsten bedömts vara så olämplig som förälder att BO uppmanats att skydda barnen från henne, med hot om omhändertagande enligt LVU om han inte agerat.

Det finns betydligt mycket mer att ta upp, men detta är ändå en avsevärt mer objektiv och rättvis grund för diskussion än din partsinlaga som var så långt från verkligheten att man kunde börja undra om du skrivit i rätt tråd.

Som avslutning på ett långt inlägg vill jag dock tacka dig för att du varit så öppen och tydlig med att du inte har något vettigt att tillföra. En del av fylltrattens andra cheerleaders har nämligen den besvärliga vanan att hålla sig tillräckligt nära sanningen för att inte omedelbart kunna avfärdas.
Citera
2019-09-24, 07:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Ena stunden är hon mer anonym än snömannen, i nästa andetag direkt ut i intervju. Och pratar som Yeti, haha.
Snömos blandat med juridiska termer. Vet du nåt om hur hon beter sig annars?

Det var som sagt en märklig intervju. Får inte riktigt ordning på vad jag tyckte mer än ytligt, fladdrigt, konstigt ordval och malplacerade skratt. Hon är ingen J Möller så sett men hon hade en snarlik approach då hon pratade helkonstigt som släppt efter anhållan (finns på Youtube). Alltså samma tanke uppstod (men vad är det med människan?) - främst när hon beskrev att det såklart var jätteskönt att sitta i polisbilen.
En helt ovidkommande beskrivning mitt i allt.

Jätteskönt att sitta i polisbil och inga problem alls med att vara inlåst i häktet.

Om KL blir dömd behöver vi alltså inte vara oroliga för att hon vantrivs
Citera
2019-09-24, 07:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Var det hon som svarade? Eller en kvinnlig polis?

Du får gå tillbaka i tråden och dra dina egna slutsatser men eftersom vederbörande säger sig känna KL väl borde denne känna igen rösten som Karins.
Vore lite märkligt annars.

Efternamn 08 berättade att han bjöd med henne på tillställning, hon tackade nej, och Karin delade, enligt denne, med sig av sin teori om maffiosos, och trodde inte att sidospåret Julia låg bakom.
Citera
2019-09-24, 07:16
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Du får gå tillbaka i tråden och dra dina egna slutsatser men eftersom vederbörande säger sig känna KL väl borde denne känna igen rösten som Karins.
Vore lite märkligt annars.

Efternamn 08 berättade att han bjöd med henne på tillställning, hon tackade nej, och Karin delade, enligt denne, med sig av sin teori om maffiosos, och trodde inte att sidospåret Julia låg bakom.

Jag läste precis inläggen. Jag litar inte 100 % på någon här men visst, har ingen anledning att misstro Efternamn 08. Undrar om Karin haft kontakt med Fredrik eftersom hon påstår att han är oskyldig?
Citera
2019-09-24, 07:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man tar sällan in nån på LOB bara för man är lite vinglig och full. Det krävs aggression, tjafs, bråk osv. Att KL skyller på hjärnskada är bara dumt.

Jag tror att KL är gravt alkoholiserad med rejäl missbrukarproblematik. Jag tror även att alla LOBar varit korrekta i hennes fall.

MEN som en motkommentar till det du sade att man sällan tar in nån på LOB för att man är lite vinglig och full, så stämmer det tyvärr inte. Finns mängder med undersökningar kring hur LOB missbrukas av polisen och att helt nyktra personer plockas in. Att LOB ibland används för att jävlas. Däremot tror jag som sagt inte alls att detta är fallet med KL.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in