2019-09-24, 01:00
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Erzebet
K har inte hittat på någon hjärnblödning och inte heller följdproblemen som finns efter hjärnblödningen.
Det har en överläkare konstaterat i ett domslut. Liten stroke kan vara nog så påfrestande gällande tal, yrsel och balans vilket också kan uppfattas som att hon är berusad enligt överläkaren. Däremot så tror inte domstolen att alla LOB är sviter av en hjärnblödning. Alkohol och hjärnblödning, skilsmässa, bli av med vårdnaden, och bostaden kan nog orsaka en hel del med en människa. I dag är nog bostadsrätten mer värd än vad K tilldelas i bodelningen. Mycket mer värd skulle jag vilja säga. Sparka den som ligger och roffa åt sig är inte särskilt snyggt det heller.
Symtomen kommer bara ibland,eller är de konstanta?
Citera
2019-09-24, 01:03
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Vi är ju några som har funderat på vad Karins beteende beror på, narcissistisk personlighetsstörning eller något annat som ligger i grunden. Något är ju väldigt fel med henne och hennes beteende kan ju inte enbart förklaras av att hon är alkoholist.
Den stora aggressiviteten när hon blir LOBad är ju väldigt underlig för en kvinna...

Intressant artikel i dag i AB

"Omkring en procent av alla människor klassas som psykopater visar forskning. Sannolikheten att vi råkar på en psykopat är ungefär en på hundra. Jobbar du inom ett högpresterande yrke är risken tio gånger större.

Finansvärlden, advokatyrket och mediabranschen är typiska yrken där det förekommer psykopater, hävdar den norske psykologen och författaren Dag Øyvind Engen Nilsen.

– Psykopater arbetar hierarkiskt och mår bra av att trycka ner andra för att tjäna sina egna syften. Därför dras de ofta till yrken med hög prestige och extrem konkurrens, säger Dag Øyvind Engen Nilsen till Aftonbladet.

– Jag fick väldigt många frågor från patienter som levde i destruktiva relationer, både i arbetslivet och privat. Historierna som de berättade var lika varandra på många sätt, och den gemensamma faktorn var att de hade med en psykopat att göra.

Att försöka första sig på psykopaten eller diskutera med hen är lönlöst. Kontroll, status och makt är allt som existerar i psykopatens hjärna. Dag Øyvind Engen Nilsen kallar personlighetstypen för ett ”rovdjur”.

– Psykopaten saknar mänsklig empati och förståelse för andra, och går inte att ”bota”. Precis som ett rovdjur agerar psykopaten med sin egen aggression mot yttre hot, för att nå sina egna mål.

https://www.aftonbladet.se/relationer/a/RR8bxd/sa-kanner-du-igen-psykopaten

Sen kan man ju fråga sig också varför 2 systrar blir alkoholister?

Ja men alkoholism rimmar väldigt illa med en psykopat/sociopat som bygger sitt liv efter kontroll,status och makt och vi kan väl knappast anklaga KL för att inneha kontroll,makt,status efter alla fyllslag och LOB som hon har hunnit med på bara några år men att KL lider av någon form av psykisk åkomma står nog ganska klart
Citera
2019-09-24, 01:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Direktlogik
Symtomen kommer bara ibland,eller är de konstanta?

Du får fråga neurologen och överläkare Märta Berthold-Lindstedt om det. Jag kan bara återge vad hon säger i domstolen.

Märta Berthold-Lindstedt, som undersökt K i september 2014 inför en eventuell fördjupad rehabilitering har beskrivit blödningen – utifrån tillgängliga journalhandlingar från Stockholms Sjukhem – som en lindrig skada med god prognos, samt bekräftat att K där genomgick rehabilitering för skadan under tiden den 7 – 21 april 2014. Märta Berthold-Lindstedt har också förklarat att de symtom som
K uppvisade i mars 2014 i form av bl.a. yrsel och balanssvårigheter samt problem
med att ”hålla en röd tråd ” när hon talade kan ge intrycket av att hon är berusad.
Citera
2019-09-24, 01:09
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av develi
Stolpskott?

Han menar en nerknarkad/ nersupen pellejöns som inte kan ha skor med skosnören utan måste ha skor med kardborrband
Citera
2019-09-24, 01:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Så varför tror du KL blivit LOBad flertalet gånger?
För att hon var full! Hon använder konstant sin lilla hjärnblödning som ursäkt till att hon raglar, sluddrar och ramlar ihop.
Men i domen skrivs vad läkaren säger om den lilla blödningen som hade god prognos...
Hon har emellertid inte hållit för troligt att skadan är orsaken till Karin ”faller ihop” eller
svimmar, något som Karin hävdar.

Jag känner flera som har haft stroke som dom har tillfrisknat från och inte super dom sig fulla och går på restaurang och stör andra gäster så personalen måste be dom lämna och dom vägrar så polis får tillkallas. En del går att skylla på stroken men som dom skriver i domen...

Förutom Henriks och barnens beskrivningar av omständigheterna kring de bråk som ostridigt
förekommit i hemmet under lång tid, förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013. Innehållet i dessa kan inte bortses från, inte heller det faktum att Karin omhändertagits enligt LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015.
Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt.
Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.

Mår man inte sämre när man är på rehab än att man kan gå ut och supa sig aprak och bli LOBad så är mycket om hennes "skada" överdrivet.
Hon använder den lilla blödningen i tid och otid för att bortförklara sitt beteende när hon är på fyllan.
Ser ni inte det eller vill ni inte se det ni som försvarar Karins fyllor och LOBar?
Citera
2019-09-24, 01:15
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Så varför tror du KL blivit LOBad flertalet gånger?

Hade det funnits riktiga bevis hade vi inte fört denna diskussion.

Med en ex-make med tydligen såta polisvänner, och som vill vinna en vårdnadstvist.

Märkligt att denna privata strid mellan 2 mycket i ämnet välutbildade människor egentligen knappt innehåller faktiska bevis. Varken för skydd eller attack.
Citera
2019-09-24, 01:19
Medlem
Domslutet 2016 tar också hänsyn till K sjukdomsbesvär

Bedömning
Det är emellertid så att K har en skada som i stressade situationer påverkar både talet och motoriken. Det kan därför inte uteslutas att polisen misstagit sig vad gäller graden av berusning.
Oberoende av detta har K haft att följa beslutet.

Påföljden för våld mot tjänsteman av normalgraden ligger normalt på fängelsenivå.
Vid bedömningen av gärningens straffvärde beaktar tingsrätten att K, som
på grund av sina sjukdomsbesvär är särskilt känslig för stress, befunnit sig i en
situation där hon haft nedsatt förmåga att kontrollera sitt handlande. Den
omständigheten att hon tidigare inte är straffad talar för att en lindrigare påföljd än
fängelse bör väljas.

Så det finns underlag på sviter av hjärnblödningen vilket domstolen beaktar då det gäller påföljden av straff gällande våld mot tjänsteman. Då kan man konstatera att det finns rejäla underlag från toppskiktet av läkare.
Citera
2019-09-24, 01:21
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flyktbeteende
Jag sammanfattade allt jag tyckte var konstigt i de första intervjuerna. Jag tror jag lyckades citera mitt inlägg.

Jag tycker hon låter som antingen en psykopat + narcissist eller en fd smart missbrukare som tappat lite för mycket hjärnkapacitet.

Sen tror jag absolut inte att hon har bott hos någon interutredare eller liknande, jag tror det är en ”smart” lögn från henne för att polisen inte skulle göra en husrannsakan. Jag tror alltså att hon försökte överlista polisen och sen fortsatte hon med lögnen. Jag tror på nått sätt att hon kanske bodde hos FO eller på ett ställe där han hade sina saker. Att det var därför hon extra mycket ville rentvå sig i intervjuerna. För det kändes som att hon försökte kommunicera med skytten en sista gång innan hon försvann under jorden (vilket jag läste nånstans att hon gjort).

Sedan tror jag inte ett ord på det här med en person inom organiserad brottslighet. Det låter som ett rent villospår där hon återigen är ”så smart” när hon lurar polisen.

Men det är ju mina egna tankar kring det hela. Är väldigt öppen för att det kan vara helt fel.

Jag tror dock absolut inte att KL skulle gått ut i intervjuer om hon inte vunnit något på det eller om hon varit oskyldig. Vilket jag baserar på hennes historik av att inte lämna några avtryck (utom i en mängd domar och FUP:ar), varför bryta denna historik för att säga att man är oskyldig när ens identitet inte blivit röjd och man är oskyldig på riktigt (dvs man kommer inte bli dömd). Och enda jag kan se att hon skulle vinna på intervjuerna är att berätta om hur oskyldig hon är (detta tror jag inte är huvudmålet) eller att försöka kommunicera med skytten (detta tror jag är huvudanledningen).
Ja, där fick du med konstigheterna på ett bräde. Konstig kommentar öht för att komma från en domare, fick mig att tänka på det repetetiva " ingen kommentar" - standardfras från kriminella och wannabees.

"Oavsett vem som har lejt skytten är ju risken stor att han börjar prata. Förr eller senare gör ju dom allra flesta det - det är väldigt få som klarar av att hålla tyst vilket ju är det allra smartaste."

En torped torde ju också ligga risigt till om ytterligare torped beställs. Då blir det också tyst.
Citera
2019-09-24, 01:22
Medlem
Direktlogiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Hade det funnits riktiga bevis hade vi inte fört denna diskussion.

Med en ex-make med tydligen såta polisvänner, och som vill vinna en vårdnadstvist.

Märkligt att denna privata strid mellan 2 mycket i ämnet välutbildade människor egentligen knappt innehåller faktiska bevis. Varken för skydd eller attack.
Det är då HOL som med flertalet poliser arrangerat dessa LOBar?
Det låter logiskt.
Citera
2019-09-24, 01:25
Medlem
develis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Han menar en nerknarkad/ nersupen pellejöns som inte kan ha skor med skosnören utan måste ha skor med kardborrband
Förvisso. Men all heder till kardborremannen som drog till polisen om hon nu var mordisk 2015
Citera
2019-09-24, 01:27
Medlem
Citat:
Det är då HOL som med flertalet poliser arrangerat dessa LOBar?
Det låter logiskt.

Nej, det är inte direkt trovärdigt däremot graden av berusning kan K säkert framstå som mer berusad pga sin hjärnskada. H har ringt flera gånger på K och han har anmält till socialtjänsten och passat på då K varit ett totalt vrak och roffat åt sig. Båda K föräldrar döda 2012, skilsmässa och vårdnadstvister, och bodelning där hon förlorade precis allt. H har också gripits av polis pga grov kvinnofridskränkning där man hade en förundersökning på 550 sidor under några år. Ingen rök utan eld brukar det heta. Vem fan vet vad han gjort mer egentligen. Media rapar samma dynga om och om igen direktcitat från H i princip.
Citera
2019-09-24, 01:29
Medlem
Marie-Antoinettes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
För att hon var full! Hon använder konstant sin lilla hjärnblödning som ursäkt till att hon raglar, sluddrar och ramlar ihop.
Men i domen skrivs vad läkaren säger om den lilla blödningen som hade god prognos...
Hon har emellertid inte hållit för troligt att skadan är orsaken till Karin ”faller ihop” eller
svimmar, något som Karin hävdar.

Jag känner flera som har haft stroke som dom har tillfrisknat från och inte super dom sig fulla och går på restaurang och stör andra gäster så personalen måste be dom lämna och dom vägrar så polis får tillkallas. En del går att skylla på stroken men som dom skriver i domen...

Förutom Henriks och barnens beskrivningar av omständigheterna kring de bråk som ostridigt
förekommit i hemmet under lång tid, förekommer uppgifter om Karins berusning i flertalet orosanmälningar från sista halvåret 2013. Innehållet i dessa kan inte bortses från, inte heller det faktum att Karin omhändertagits enligt LOB den 31 augusti 2013 och därefter vid ytterligare tillfällen under 2014, samt vid två tillfällen under sommaren 2015.
Att polisen i samtliga fall skulle ha misstagit sig och till följd av Karins sviter efter blödningen i mars 2014 bedömt henne som så pass berusad att hon var i behov av vård enligt LOB håller tingsrätten inte för troligt.
Vid det tillfälle som Karin omhändertogs den 14 april 2014, dvs. under den tid som hon genomgick rehabilitering på Stockholms sjukhem, har bl.a. vårdpersonal på Sankt Görans akutmottagning, dit polisen förde Karin från centrala Stockholm, uttryckt sin stora oro över den kraftigt berusade kvinnan.

Mår man inte sämre när man är på rehab än att man kan gå ut och supa sig aprak och bli LOBad så är mycket om hennes "skada" överdrivet.
Hon använder den lilla blödningen i tid och otid för att bortförklara sitt beteende när hon är på fyllan.
Ser ni inte det eller vill ni inte se det ni som försvarar Karins fyllor och LOBar?

Om K.L. då, den 14 april genomgick rehabilitering på Stockholms Sjukhem, varför kör polisen henne till S:t Görans akutmottagning???

Varför inte köra henne till sjukhemmet, som har expertis?

Stockholms Sjukhem är dessutom närmare än S:t Görans om hon hämtats i centrala Stockholm.

Ett litet utslag av mitt kritiska tänkande
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in