Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-23, 23:29
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Jo men man kan nog sätta mera sprätt på pengarna nu när man vet att domedagsprofetiorna
är utproklamerade.
Kör på bara.
En del andra investerar i framtiden.
Att eliten har hypnotiserat löneslaven till en konsumtionsgruva är ett problem. Eftersom det innebär att mänskligheten gemensamt inte är kapabel att hantera kriser utav det här slaget på egen hand. Det behöves lagar, regler och subventioner för hållbarhet, högre skatter för klimatnegativa effekter, hårdare straff för klimat och miljökriminella för att säkra en så god livskvalitet som möjligt för alla människor, på alla platser på jorden.
2019-09-23, 23:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Kör på bara.
En del andra investerar i framtiden.
Att eliten har hypnotiserat löneslaven till en konsumtionsgruva är ett problem. Eftersom det innebär att mänskligheten gemensamt inte är kapabel att hantera kriser utav det här slaget på egen hand. Det behöves lagar, regler och subventioner för hållbarhet, högre skatter för klimatnegativa effekter, hårdare straff för klimat och miljökriminella för att säkra en så god livskvalitet som möjligt för alla människor, på alla platser på jorden.
Men varför skall man investera för framtiden om nu ett massutdöende är förestående
utproklamerat av Greta? Är det inte bäst då att sätta sprätt på pengarna och göra
allt det roliga man har funderat på?
2019-09-23, 23:42
Moderator
-Info-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Jag trodde aldrig att det skulle hända, men Greta har gått om både ABBA och Angelina Jolie på Google, och börjar knappa in på Beyonce.

Kod:
"Angelina Jolie"   : 76 miljoner sökträffar
"ABBA"             : 79 miljoner sökträffar
"Greta Thunberg"   : 94 miljoner sökträffar <--
"Beyonce"          : 131 miljoner sökträffar

Och Zlatan? Ja, han ligger långt efter:

Kod:
"Zlatan"   : 55 miljoner sökträffar

Utan tvekan så har den senaste veckans aktiviteter ökat intresset för Greta markant. För en månad sedan låg hon på "bara" 65 miljoner träffar:

(FB) Greta Thunberg (klimataktivist)

Men nu börjar hon närma sig 100 miljoner.

Gretas känslosamma tal i FN gav henne verkligen en stark knuff uppåt på Google. En ökning från 94 miljoner sökträffar till 139 miljoner sökträffar - sen i förrgår. Nu har hon ungefär lika många sökträffar som Beyonce, som just nu ligger på 138 miljoner sökträffar.

De här siffrorna kommer att gå ned snart, men just nu är hennes tal en het nyhet.
2019-09-23, 23:47
Medlem
PlutoniumPinnars avatar
Citat:
Funktionsvariation finns det de som kallar det.
Funktionsvariation? Haha, alla dessa konstiga nyord för att gömma utvecklingsstörda från verkligheten.
Jag som är extremt närsynt, har jag en synvariation, inte en synnedsättning? Gretas beteende är långt ifrån en ”variation”.
2019-09-23, 23:49
Medlem
Citat:
Gretas känslosamma tal i FN gav henne verkligen en stark knuff uppåt på Google. En ökning från 94 miljoner sökträffar till 139 miljoner sökträffar - sen i förrgår. Nu har hon ungefär lika många sökträffar som Beyonce, som just nu ligger på 138 miljoner sökträffar.

De här siffrorna kommer att gå ned snart, men just nu är hennes tal en het nyhet.

Sverige är officiellt klimathitlerlandet nu.
2019-09-23, 23:50
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mrbosun
Men varför skall man investera för framtiden om nu ett massutdöende är förestående
utproklamerat av Greta? Är det inte bäst då att sätta sprätt på pengarna och göra
allt det roliga man har funderat på?
Men gör det sätt sprätt på dom, du kan swisha mig om du inte vet vad du ska göra med dom.
Att Greta gör det hon gör är för att försöka förmå världens ledare att dra i handbromsen och försöka styra skutan till en bättre mer rättvis plats för alla. Vilket jag tyvärr tror är ett dödfött project men man vet aldrig. Ringarna på vattnet efter Greta kan bli positiva, men det krävs nog en del drastiska stora steg för att hinna med.
Något som konsumtionsknarkarna inte kommer gå med på frivilligt.
Senast redigerad av Giant Squid 2019-09-23 kl. 23:52.
2019-09-23, 23:51
Medlem
happilappis avatar
Citat:

Inte så konstigt när medierna bestämmer att detta är viktigt och trycker artiklar.
2019-09-23, 23:54
Moderator
-Info-s avatar
Här småpratar Greta med Angela Merkel:

Citat:
Magnus Oscarsson:
SAMTIDIGT I NEW YORK – HELT FLIPPING OTROLIGT

https://www.facebook.com/591566134283366/posts/2207463459360284/
Citat:
Greta är inte bara på väg att bli den mest kända och mäktigaste svensken idag - utan även en av de mest kända och mäktigaste svenskarna någonsin. Detta alldeles oavsett vad du och jag tycker om den saken.
2019-09-23, 23:58
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PlutoniumPinnar
Funktionsvariation? Haha, alla dessa konstiga nyord för att gömma utvecklingsstörda från verkligheten.
Jag som är extremt närsynt, har jag en synvariation, inte en synnedsättning? Gretas beteende är långt ifrån en ”variation”.
Nej du har inte en synvariation, jag skulle nog kalla det för det gamla småländska "dum i huvudet"

Greta och hennes superpower måste tas på allvar och det är hög tid att inkludera de med AST i alla delar utav samhället.
2019-09-23, 23:58
Medlem
Citat:
Men gör det sätt sprätt på dom, du kan swisha mig om du inte vet vad du ska göra med dom.
Att Greta gör det hon gör är för att försöka förmå världens ledare att dra i handbromsen och försöka styra skutan till en bättre mer rättvis plats för alla. Vilket jag tyvärr tror är ett dödfött project men man vet aldrig. Ringarna på vattnet efter Greta kan bli positiva, men det krävs nog en del drastiska stora steg för att hinna med.
Något som konsumtionsknarkarna inte kommer gå med på frivilligt.
Att göra världen till en bättre värld genom att proklamera att vi står inför en massdöd.
Är det inte lite dystopiskt feltänk över det hela?
2019-09-24, 00:06
Medlem
Jofs avatar
”häpnadsväckande” kallas också FN:s generalsekreterare Antonio Guterres krav på världsledarna inför måndagens klimatmöte. Instruktionerna var glasklara: ge oss inte storslagna ord. Ge oss handling. Annars har ni inte här att göra.

Dom orden har varit i säck innan de kom i påse.
2019-09-24, 00:18
Medlem
Jofs avatar
Klimatförnekande har inget med högerpolitik att göra. Har jag påstått. Utan att få vare sig kritik eller medhåll för det.
Det vore t.o.m. ett smart drag av Jimmie att anställa Greta. Och framför allt sluta mobba henne.

Mitt påstående bekräftats av en här på flashback som skriver:
"NMR har pratat en hel del om vårt materialistiska slit och släng samhälle. Småskalligt jordbruk/lantbruk och avskaffande utav storskalligt vilken dödar landsbyggden, användandet utav kemikalier och djur fullproppade med antibiotika."
Men ingen har brytt sig om det. Man har bara lyssnat till de invandrarfientliga inslagen."

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in