Flashback bygger pepparkakshus!
2019-09-23, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slappdroska
Citera gärna det påståendet, så lovar jag att be om ursäkt för att ha ifrågasatt dig.
Jag har läst den som lånad e-bok,men där beskrivs de diagnoser systrarna fått,enligt ICD-10, dessa diagnoser innebär sjukdomstillstånd.
2019-09-23, 17:47
Medlem
theanthropologists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Giant Squid
Ännu en klassiker.
-How dare you...
I klass med "our house is on fire" och "is my michrophone on?"

Hon sätter agendan för sina unga aktivistföljare.
Blir nog en högre mer dramatisk växel från The children Of the Apocalypse nu.

Helt rätt, ska det hända nåt så får man ta i från tårna i känsloregistret.
En sak är säker: de vågar!

Men utvecklingen är logisk. Hon vill inte vara gulliga Greta längre. Och nu blir det skärpta motsättningar mellan alla former av fördröjarbeteende och den beslutsamma armé av klimatkrigare som samlas kring Greta. Vet inte om jag gillar den utvecklingen, men den var antagligen nödvändig.
2019-09-23, 17:48
Medlem
Jag försöker fortfarande förstå hur hennes barndom och drömmar har blivit stulna. Kan någon förklara för mig?

För övrigt så behöver man inga fler bevis på att hennes mentala förmågor är av det hjärntvättade vänsterslaget. Tycker dock det är piss att till och med människor som Musk måste hoppa på Greta-tåget. Smarta människor hade stämplat henne som en framtida livsfara.
2019-09-23, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Gretas sjukdom kom fram idag, när hon höll hennes tal inför FN. Det var inte några normala känslor som uppvisades, utan överdrivna och ostyriga känslosvall med desperation i rösten.

Hon borde åka hem snart, innan hon får en ångestattack.

+10

Bortsett från att hon ganska tydligt inte håller för trycket, så påminner hennes tal mig om vad någon skrev om Staffan Westerberg: "det som känns störande med honom är att de känslor han jobbar med inte är fullt insmälta i gestaltandet, de fladdrar ostyrigt utanpå honom som en lös mantel, och detta kommer ivägen för framförandet".

Gud nåde Greta om det är sådana här halvt hysteriska tal hon ska hålla på amerikanska universitet och politiska möten i fortsättningen.
2019-09-23, 17:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -Info-
Fast samma sak gäller ju er. Oavsett vad Greta gör och säger så är det alltid fel. Även om Greta hållit världens mest perfekta tal och fått beröm från hela världen, så hade ni sagt att hennes tal var misslyckat.

Nåja. Vi får se i detta fall hur det utvecklar sig. Det var något för känslosamt även för min smak. Men vi får se vad övriga världen tycker.

Än en gång personligt för er.
Som påpekats många gånger så kommer hon att kollapsa, det uppenbarar sig mer och mer.
Priset av att människor är totalt enkelspåriga, utan minsta övergripande reflektion gällande hennes diagnos i förhållande till det mediala.

Fortsätt ni upphaussa spektaklet så att ni drar henne än djupare in i mörkret, att hennes föräldrar inte drar i handbromsen säger allt om deras mediala intressen.
2019-09-23, 17:49
Medlem
Slappdroskas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tokugawa
Jag har läst den som lånad e-bok,men där beskrivs de diagnoser systrarna fått,enligt ICD-10, dessa diagnoser innebär sjukdomstillstånd.
Asperger är en funktionsnedsättning och ingen sjukdom.
2019-09-23, 17:50
Medlem
CyberIngmars avatar
Är det här hela talet?

https://youtu.be/TMrtLsQbaok

Låter som att det förespråkas ekoterrorism som en person skrev.
Moderator
Psilosophers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HepCat-X
Gud nåde Greta om det är sådana här halvt hysteriska tal hon ska hålla på amerikanska universitet och politiska möten i fortsättningen.
Det kommer gå jättebra, den postmodernistiska gången är omsorgsfullt krattad i nordamerika
Medlem
Citat:
Vart har Malena påstått att Greta är psykiskt sjuk?

Nej Malena hon tycker att allt är en "superkraft", även nu säkert när flickan är så utarbetad så hon gråter, kanske har hon redan gått in i väggen?

Jag är inte förvånad att hon visar symtom på en rejäl kris. Autister behöver lugn och ro! De behöver mycket tid för att processa alla intryck och Greta har fått noll av det på sin vansinniga rädda världen-turné och dessutom är hon bara ett barn!

Hon har varit psykiskt sjuk i alla fall. Greta har själv berättat att hon har haft en depression, ätstörningar och selektiv mutism som är ett ångestsyndrom. Utöver det har hon autism som alla vet.

Alla grejer som hon har gör henne sårbar, speciellt med tanke på hur ung hon är och hur dåligt hon nyligen har mått.
Senast redigerad av Ajara 2019-09-23 kl. 17:57.
2019-09-23, 17:51
Medlem
Citat:

Men också ätstörningar, ångest, depression samt OCD (obsessive compulsive disorder).Dvs sjukdomar.
2019-09-23, 17:52
Medlem
ElIzzards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picamagpie
Du säger bravo till allt oavsett vad hon säger och gör. Hade hon varit lugn och saklig så hade du applåderat och nu gråter hon och du applåderar då också.

Då måste du ha lyckats missförstå något av mina inlägg fullständigt om du tror det!
2019-09-23, 17:53
Medlem
Giant Squids avatar
Citat:
Funktionsvariation finns det de som kallar det.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in