2019-09-23, 11:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
JG och HD må ha ungåtts och även skrivit om det i sina loggar men det är inget som nämnt i tråden så var Tufsankatt har fått det ifrån är en gåta. Du kanske skulle be henne om källa också? Kan ju inte vara så svårt att hitta ett inlägg som skrivits bara de senaste veckorna.

Varför skulle de inte ha träffats?
De är ju kompisar?

Dummare är de väl inte än att alla har snackat ihop sig för länge sedan.

(Jag är ledsen, men jag har ingen källa att hänvisa till.)
Citera
2019-09-23, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
(Som jag påtalat tidigare..En människa orkar inte bära hur mkt som helst inom sig utan att det pyser över.SD berättade för att lätta på sitt inre tryck ångest m m för JG. JG skrev redan innan LW var officiellt bekräftad död en sista hälsning som först ut.JG behövde även han lätta på sitt inre tryck)
JG ville tysta ner SD och LW relation.. Varför?Det var ju högst relevant kan jag tycka.
(Mina funderingar och ska inte tas för att det är fakta)

Tror du JG ville tysta ner det pga polisen? Det är ju omöjligt för då blir han ju automatiskt misstänkt själv, eller är han så trög att han inte förstår det, eller tror du att han medvetet drog misstankarna till sig? Varför skulle han göra det?
Har mycket svårt att tro att någon som som själv inte är inblandad i ett mord medvetet skulle agera så för att skydda en mördare, jag tycker det är mer troligt att han agerade så för att han automatiskt tänkte att SD otrohetsaffär skulle komma i dagsljus ännu mer, och någon oroade sig över det, och jag gissar på HD i det läget?
Citera
2019-09-23, 11:44
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, nu är man lite nyfiken.

Frågan är bara om de vill skylta med det genom texter i geologgarna.
Men med tanke på att JG var med HDs pappa och cachade, så kanske HD var med men höll låg profil?

För HD måste ju denna tid bli lite konstig.
Det har ju verkat som att HDs vänner har i mångt och mycket bestått av geocachvänner, några är säkert SDs och HDs gemensamma vänner.

S*llen, hur ställer han sig idag?
Har HD andra vänner utanför geoacachinge som inte vänder henne ryggen?
Hon har sina föräldrar.

Och kanske JG??

Jag här läst i en S*llen-logg att han "Är glad att det finns kompisar". Han skrev om en runda med Jan* O*karinen (*i) den 7 september.

Om HD har några vänner utanför sitt stora intresse är svårt att veta utan insyn, men man kan utläsa av loggar att HD har iaf en kvinnlig GC-vän som hon är ute på burkjakt med. Det är alltså änkan Karj*r som också verkar cacha frenetiskt.

Jag undrar om även HD är född utan nerver eftersom hon (obekymrat?) i lördags åkte på event och träffade andra geocachare i Sala. http://coord.info/GC8CE28
Även om hon är helt oskyldig och orättvist indragen i mordet på L*ena, så kan man ju tänka sig att hela historien ändå skulle fylla ens inre med skuld- och skamkänslor, men hon cachar obekymrat vidare? Vad tänker de andra cacharna? Ställer de några frågor eller tiger alla och låtsas som att ingenting har hänt?
Citera
2019-09-23, 12:01
Medlem
Blessedfruits avatar
Rättstavningsprogram

Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Jag här läst i en S*llen-logg att han "Är glad att det finns kompisar". Han skrev om en runda med Jan* O*karinen (*i) den 7 september.

Om HD har några vänner utanför sitt stora intresse är svårt att veta utan insyn, men man kan utläsa av loggar att HD har iaf en kvinnlig GC-vän som hon är ute på burkjakt med. Det är alltså änkan Karj*r som också verkar cacha frenetiskt.

Jag undrar om även HD är född utan nerver eftersom hon (obekymrat?) i lördags åkte på event och träffade andra geocachare i Sala. http://coord.info/GC8CE28
Även om hon är helt oskyldig och orättvist indragen i mordet på L*ena, så kan man ju tänka sig att hela historien ändå skulle fylla ens inre med skuld- och skamkänslor, men hon cachar obekymrat vidare? Vad tänker de andra cacharna? Ställer de några frågor eller tiger alla och låtsas som att ingenting har hänt?

Ja, det är verkligen en fråga man kan ställa sig. Jag känner mig så begränsad av att behöva utgå från mig själv hela tiden. Jag har så lite erfarenhet av mord och mordutredningar så jag förstår inte hur man gör. Om nu även HD skulle vara utan nerver/psykopat och allt vad som skrivs, hur ska man förstå det. Vilda hästar skulle inte kunna få mig att åka på det där eventet om jag var i HD:s kläder. Jag skulle inte klara av situationen. Att ha varit häktad för mord på en person i GC-kretsar, att inte vara avförd från utredningen utan kvarstå som misstänkt och att åka på ett GC-event. Hur går det till? Även om HD är oskyldig. Hur orkar hon åka dit? Obegripligt! Utan nerver? Det kanske dräller av psykopatiska mördare utan nerver i Hjärsta, i GC-kretsar, det kanske dräller av dem i min egen krets också, på busshållplatsen... Vilken soppa. 😱😱😱
Senast redigerad av Blessedfruit 2019-09-23 kl. 12:03. Anledning: Felstavning
Citera
2019-09-23, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Philomena
Vet vi om det öht finns någon dagbok? Är det bekräftat? Ifrågasätter inte dig men kan inte minnas att en dagbok bekräftats i tråden.

Nu spekulerar jag bara men LW verkar inte vara den dagboksskrivande typen direkt. Känns som en för energisk och aktiv person för att föra dagbok. Hon verkade mer vara en utåtriktad social person som dokumenterade sina dagar i kommunikation med andra via sociala medier och andra online forum än via en analog, inåtvänd dagbok.

Jag tror att hon vid kontakt med polisen kan fått rådet att notera allt som händer (skriva dagbok) och spara alla bevis för att få stopp på det hon utsattes för?
Och då tror jag hon valde att anteckna i en digital dagbok för att inte barnen skulle råka läsa om obehagligheterna hon levde med? Iofs kan hon ju haft den inlåst hemma också förstås?

Så jag tycker det är troligt att hon hade en dagbok, med tanke på uppgifterna i tråden att hon var rädd och hade sparat bevis osv. Jag menar, hon bör väl haft en dagbok?
Citera
2019-09-23, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Ja, det är verkligen en fråga man kan ställa sig. Jag känner mig så begränsad av att behöva utgå från mig själv hela tiden. Jag har så lite erfarenhet av mord och mordutredningar så jag förstår inte hur man gör. Om nu även HD skulle vara utan nerver/psykopat och allt vad som skrivs, hur ska man förstå det. Vilda hästar skulle inte kunna få mig att åka på det där eventet om jag var i HD:s kläder. Jag skulle inte klara av situationen. Att ha varit häktad för mord på en person i GC-kretsar, att inte vara avförd från utredningen utan kvarstå som misstänkt och att åka på ett GC-event. Hur går det till? Även om HD är oskyldig. Hur orkar hon åka dit? Obegripligt! Utan nerver? Det kanske dräller av psykopatiska mördare utan nerver i Hjärsta, i GC-kretsar, det kanske dräller av dem i min egen krets också, på busshållplatsen... Vilken soppa. 😱😱😱

Samtidigt verkar caching fyllt stora delar av detta pars liv. Då kanske detta även i denna situation är mycket viktigt. En trygghet att klamra sig fast vid när mycket annat rasar ihop. Ett sätt att fly och hålla tankarna borta.

Reaktionerna hos andra överlämnas till deras ansvar att hantera. Skulle tro att de flesta inte för mordet på tal utan fokuserar sig på själva cachingen.

Man låtsas som det regnar för att det är smidigast för alla. JG är väl den som tillbringat mest tid med paret både före och efter händelsen. Hur det är nu vet jag inte men tror inte JG tagit avstånd från HD eller har han?

EDIT. Så tycks ju båda hanterat det tidigare under 1.5 år.
Senast redigerad av Remark 2019-09-23 kl. 12:32.
Citera
2019-09-23, 12:40
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Samtidigt verkar caching fyllt stora delar av detta pars liv. Då kanske detta även i denna situation är mycket viktigt. En trygghet att klamra sig fast vid när mycket annat rasar ihop. Ett sätt att fly och hålla tankarna borta.

Reaktionerna hos andra överlämnas till deras ansvar att hantera. Skulle tro att de flesta inte för mordet på tal utan fokuserar sig på själva cachingen.

Man låtsas som det regnar för att det är smidigast för alla. JG är väl den som tillbringat mest tid med paret både före och efter händelsen. Hur det är nu vet jag inte men tror inte JG tagit avstånd från HD eller har han?

EDIT. Så tycks ju båda hanterat det tidigare under 1.5 år.

Ja, SD åkte ju till alla möjliga event när han var skäligen misstänkt, HD verkar likna honom i den bemärkelsen.

Undrar hur barnen har det med en förälder bakom galler och den andra geocachandes och rännandes på events.
Citera
2019-09-23, 12:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Samtidigt verkar caching fyllt stora delar av detta pars liv. Då kanske detta även i denna situation mycket viktigt. En trygghet att klamra sig fast vid när mycket annat rasar ihop. Ett sätt att fly och hålla tankarna borta.

Ja precis, både för hennes och deras egen skull, vad ska de fråga, vad vill de veta, förmodligen ingenting? Och vad skulle hon säga till dom som hon inte redan sagt till polisen?
Det kändes nog skönt för HD att åka på event, även om både hon och alla andra inte tyckte det var som vanligt så bör de gjort sitt bästa. Tänker på eventet i Sundsvall som SD fick stryk, vill minnas att någon skrev att hon den gången såg väldigt besvärad ut, så hon var nog illa till mods även denna gång, även om hon var mindre till illa mods denna gång?

Och hur troligt kan det då vara att hon är inblandad och medverkat på brottsplatsen och skulle vara GM själv? Eller passade hon på så länge hon är en fri människa att njuta av livet?
Jag får en känsla av att hon inte skulle åkt på eventet om hon är skyldig, hon vet hur hatad SD är för att han spelat oskyldig, skulle hon göra likadant då, det är svårt att tänka att hon skulle göra samma misstag, det känns urbota korkat och kan hon ha nerver av stål?
Hennes reaktion när polisen hämtade henne verkade hon inte ha nerver av stål alla fall, men vad vet jag?
Citera
2019-09-23, 12:43
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6

Tack för lite info om HD och S*illen!
Ja, det blir lite tufft för vännerna, som kanske drabbas även de.
Citera
2019-09-23, 12:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Tror du JG ville tysta ner det pga polisen? Det är ju omöjligt för då blir han ju automatiskt misstänkt själv, eller är han så trög att han inte förstår det, eller tror du att han medvetet drog misstankarna till sig? Varför skulle han göra det?
Har mycket svårt att tro att någon som som själv inte är inblandad i ett mord medvetet skulle agera så för att skydda en mördare, jag tycker det är mer troligt att han agerade så för att han automatiskt tänkte att SD otrohetsaffär skulle komma i dagsljus ännu mer, och någon oroade sig över det, och jag gissar på HD i det läget?
Jag vet inte varför JG ville tysta ner..Ville vkanske inte att otrohetsaspekten skulle koppa på tal(kan va nåt i det du säger .. Pinsamt för HD)
JG har ju stått närma HD som vän tycks jag kunnat läsa mig till i tråden(har ej källa).
(Kanske ville han skydda henne från prat från folket om otroheten..?)

((Jag läste i tråden att SD varit synlig ute samma kväll som mordet skedde om jag inte fattat fel.Vart var han synlig?Var han hos JG tro? endast spekulation Har ej källa)
Citera
2019-09-23, 12:56
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit

Jag håller med!
Och då glömde du också att SD, hennes ex sitter häktad på sannolika skäl.

Nu tyckte jag någon skrev att det var ett litet event (?) eller om det var att HD ingick i en liten krets (?) på eventet, men ändå.

Naturligtvis blir man säkert gråhårig av att gå ensam hemma och älta, och kanske geoacachingen har under svåra tider varit "svaret på allt", dvs en ångestdämpare som är beroendeframkallande. Typ istället för vin. Inte vet jag. Kanske får hon abstinens om hon inte är ute och cachar.

I det här läget som HD är i (och om jag var oskyldig) skulle jag nog försöka vara med mina barn och föräldrar så mycket det gick, hålla mig till mina närmaste vänner och hoppas på att jag kunde hålla så låg profil som möjligt. Helst kanske bo hos mina föräldrar där inte alla visste exakt vem jag var (?).

Att åka på geocach- event, som borde påminna om det hemska, där alla de människor man tidigare träffat exakt vet vem man är, de människor man tidigare kände som vänner kanske skulle titta snett på mig, kanske viska bakom min rygg, nä. Det skulle kännas otroligt ångestframkallande.
Citera
2019-09-23, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Ja, SD åkte ju till alla möjliga event när han var skäligen misstänkt, HD verkar likna honom i den bemärkelsen.

Undrar hur barnen har det med en förälder bakom galler och den andra geocachandes och rännandes på events.
Det är mycket synd om alla inblandade barn och ungdomar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in