Citat:
Ursprungligen postat av
Remark
Samtidigt verkar caching fyllt stora delar av detta pars liv. Då kanske detta även i denna situation mycket viktigt. En trygghet att klamra sig fast vid när mycket annat rasar ihop. Ett sätt att fly och hålla tankarna borta.
Reaktionerna hos andra överlämnas till deras ansvar att hantera. Skulle tro att de flesta inte för mordet på tal utan fokuserar sig på själva cachingen.
Man låtsas som det regnar för att det är smidigast för alla. JG är väl den som tillbringat mest tid med paret både före och efter händelsen. Hur det är nu vet jag inte men tror inte JG tagit avstånd från HD eller har han?
Ja precis, både för hennes och deras egen skull, vad ska de fråga, vad vill de veta, förmodligen ingenting? Och vad skulle hon säga till dom som hon inte redan sagt till polisen?
Det kändes nog skönt för HD att åka på event, även om både hon och alla andra inte tyckte det var som vanligt så bör de gjort sitt bästa. Tänker på eventet i Sundsvall som SD fick stryk, vill minnas att någon skrev att hon den gången såg väldigt besvärad ut, så hon var nog illa till mods även denna gång, även om hon var mindre till illa mods denna gång?
Och hur troligt kan det då vara att hon är inblandad och medverkat på brottsplatsen och skulle vara GM själv? Eller passade hon på så länge hon är en fri människa att njuta av livet?
Jag får en känsla av att hon inte skulle åkt på eventet om hon är skyldig, hon vet hur hatad SD är för att han spelat oskyldig, skulle hon göra likadant då, det är svårt att tänka att hon skulle göra samma misstag, det känns urbota korkat och kan hon ha nerver av stål?
Hennes reaktion när polisen hämtade henne verkade hon inte ha nerver av stål alla fall, men vad vet jag?