2019-09-23, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Hon lyckades i så fall "straffa" båda som svikit henne. Rätt raffinerat! Dessutom fick hon nöjet av att i 1.5 år ha tummen i ögat på honom.

Nja, kanske?
Absolut.
Citera
2019-09-23, 21:33
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Ja, vi här har också tänkt så här i en vecka.
Nu är vi nära sanningen får vi hoppas...

Fyra dagar kvar, sen får vi i alla fall nån typ av info.

Fan, tänk om han släpps.
Så jävla snopen jag skulle bli.... He he.
Citera
2019-09-23, 21:38
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Så är det väl ändå inte?
Ofta brukar varje förlängning av häktningen gälla två veckor men ibland kan det vara en månad.
Jag kan inte påminna mig om att jag någonsin har hört talas om att det är mer än månad från ett häktningsdatum till nästa.

Ju längre tid som åklagaren behöver på sig desto svagare är det material han/hon har att jobba med, i det här fallet om Hiding hade gått på med MGM som ensam skyldig så tror jag knappast att det skulle behövas månader för att kunna leverera ett åtal, nu har ju en parameter till dykt upp så vi får se hur Hiding agerar.

Begär hon en månad direkt så anser jag att fallet är svagt bevismässigt.
Citera
2019-09-23, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Ju längre tid som åklagaren behöver på sig desto svagare är det material han/hon har att jobba med, i det här fallet om Hiding hade gått på med MGM som ensam skyldig så tror jag knappast att det skulle behövas månader för att kunna leverera ett åtal, nu har ju en parameter till dykt upp så vi får se hur Hiding agerar.

Håller med dig i allt.
Som sagt just MGK strulade till det.
Citera
2019-09-23, 21:46
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Håller med dig i allt.
Som sagt just MGK strulade till det.

Visst fan gjorde MGK,s uppdykande fallet mer komplicerat, jag tror ju inte att de har suttit i femton månader och rullat tummarna (Hiding & company), de hade nog en klar bild av hur allt gått till och när de fick det svar de väntade på från NFC så slog de till, bilden de jobbat med måste ju på något vis ha förändrats i och med att de dagen efter redan hämtade in MGK, hon förbryllar mig.
Citera
2019-09-23, 21:48
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Hon lyckades i så fall "straffa" båda som svikit henne. Rätt raffinerat! Dessutom fick hon nöjet av att i 1.5 år ha tummen i ögat på honom.

Nja, kanske?

Det vore onekligen av intresse att ta del av SD:s och HD:s förmodade Bodelningsavtal, anser jag. När i tid upprättades det eventuella avtalet samt när undertecknades det? Gynnades någon av parterna mer än den andra i det ponerade avtalet? Hoppas att utredarna har kikat på vad som gissningsvis kanske t.o.m. överenskommits redan på vårkanten 2018, då HD flyttade ut ur den gemensamma bostaden. Om nu bodelning alls har genomförts vill säga.
Citera
2019-09-23, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
He he he..
Vi har ju inte facit än.... FUP.
Men som en ren teori, så är det inte så tokigt.
Visst, det finns såklart lite hål i den teorin, men helt ute och seglar är den inte.
Det får du fan ge mig, Remark.!

Jo då. Men jag har faktiskt klurat i den riktningen själv, ett par varv, men tvekar numera. Om än det vore den ultimata Hämnden förstås.

Vi få se helt enkelt.

Givet att HD ville bo kvar i närområdet finns väl endast detta radhusområde till rimlig kostnad, vad jag kan se. Så det var nog inte utvalt särskilt, men kan ha utgjort en trigger. Hyste HD så varma (heta) känslor för SD? Kanske. Eller var det att andra vetat om det länge? Kränkthet?

Hur som hade jag betraktat SD som den stora svikaren.
Citera
2019-09-23, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det vore onekligen av intresse att ta del av SD:s och HD:s förmodade Bodelningsavtal, anser jag. När i tid upprättades det eventuella avtalet samt när undertecknades det? Gynnades någon av parterna mer än den andra i det ponerade avtalet? Hoppas att utredarna har kikat på vad som gissningsvis kanske t.o.m. överenskommits redan på vårkanten 2018, då HD flyttade ut ur den gemensamma bostaden. Om nu bodelning alls har genomförts vill säga.

Med tanke på situationen tror jag HD gick vinnande ur den dealen. Om det skett.
Citera
2019-09-23, 21:59
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Med tanke på situationen tror jag HD gick vinnande ur den dealen. Om det skett.

Om bodelning genomförts tror jag också att HD drog det överlägset längsta strået.
Citera
2019-09-23, 22:01
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:

Ok, jag missförstod dig.

Du menar att för att det ska uppfattas som ett starkt åtal så bör hon anse att hon har allt klappat och klart på två veckor och sedan blir det åtal utan att det behövs fler förlängningar?

Det har tagit ovanligt lång tid innan någon häktades men efter den första häktningsperioden så brukar det behövas ganska många nya häktningsperioder.
Jag tror att det blir flera häktningsperioder till och hoppas verkligen att det inte beror på att hennes material är svagt.
Citera
2019-09-23, 22:05
Medlem
Citat:

Så kategorisk är inte jag. Hittills har ingen skett.

EDIT. Har Hiding redan presenterad starkt underlag finns väl ingen anledning att inte ge henne den tid hon begär. Huvudsaken är väl att det leder till ett åtal.
Senast redigerad av Remark 2019-09-23 kl. 22:13.
Citera
2019-09-23, 22:11
Medlem
Reimers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Ok, jag missförstod dig.

Du menar att för att det ska uppfattas som ett starkt åtal så bör hon anse att hon har allt klappat och klart på två veckor och sedan blir det åtal utan att det behövs fler förlängningar?

Det har tagit ovanligt lång tid innan någon häktades men efter den första häktningsperioden så brukar det behövas ganska många nya häktningsperioder.
Jag tror att det blir flera häktningsperioder till och hoppas verkligen att det inte beror på att hennes material är svagt.

Det är ju det som är det stora problemet i Sverige, dessa långa häktningstider där det känns som om åklagaren i all oändlighet tänker begära förlängning av åtalstiden, i det här fallet så borde Hiding haft i stort sett åtalet färdigt om hon nu inte suttit och rullat tummarna i väntan på svar från NFC vilket jag inte tror att hon gjort alltså borde åtalet komma ganska snart efter den första månaden.

Nu blandade Hiding in en ny parameter i ekvationen som måste elimeneras eller förstärkas på något sätt så jag anser ju att Hiding,s case har försvagats tack vare det, därför är jag nyfiken på hur mycket tid som Hiding kommer att begära den 27/9, äskar hon en månad så tror jag att fallet inte är så glasklart.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in