2019-09-23, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Ja, i detta fall, verkar framförallt en ha bråkat (alkoholproblem och/eller psykisk ohälsa i botten?), och den andre har låtit det fortgå i hela 4 år innan paret separerade 2013. Det blir ju tyvärr lite beroende och medberoendeproblematik i detta. En slags djävulsdans som barnen har fått stå ut med.

Vems fel är det?
Normala människor skiljer sig, går till advokat och delar upp sina tillgångar.

Men om en part vägrar det och fortsätter jaga besatt. Så går det inte.

Framför allt inte om den parten är manipulativ med starkt kontaktnät inom domstolsväsendet.
Citera
2019-09-23, 21:33
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
[/spoiler]

Det är ett direkt citat från domen, ja (som jag själv nyss citerade, jag har domen och har läst den). Det är inte ett direkt citat, i uttryckets rätta bemärkelse, från KL.
När du har domen så kan du kanske även tala om ifall du har hittat något om otrohet, otrogen i den domen för jag hittar inget. Bra om vi kunde slippa tjatet i tråden om just det.

Det borde ju ha kommit upp i domen i Karins berättelse om det hade varit en orsak till separationen för Karin är ju snabb på att skylla på allt och hade HOL varit otrogen hade det funnits med där och det gör det inte.
Citera
2019-09-23, 21:33
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Det var GW som var den förste som påstådde det. Rent juridiskt, kan jag anta att turerna har varit enligt följande.
Personen gick till polis >> polis kan inte leda i bevis >> efter förhör med H, blir han rädd, kräver kontaktförbud (han har nog ytterligare bevis av stalking till sin favör >> ingen vill chansa >> lätt beslut av åklagare för att upprätthålla lugn.

Ingen dömd, ingen glömd.
Jo, kopplingen mellan torped-misstanken och kontaktförbudet har jag sett på flera ställen i media. HOL hade ju ansökt om kontaktförbud flera gånger tidigare men fått avslag (enligt media), så du kanske har rätt. Det här var det lilla extra som behövdes för att få igenom det.

Edit: ändrat besöksförbud till kontaktförbud. Rätt ska vara rätt.
Senast redigerad av BillBass 2019-09-23 kl. 21:47.
Citera
2019-09-23, 21:34
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avel
Kvällstidningsredaktören tyckte nog också den delen av intervjun var märklig och valde då att ta med den munsbiten i publiceringen.

En stor del av råmaterialet är nog KL som pratar av sig angående HOL och hennes relation/process och annat privat och det gick inte att ta med i publiceringen av flera skäl. Att hon valde att tömma ur sig för en reporter är kanske för att inte så många orkar lyssna på hennes story längre. Hon behövde den bekräftelsen helt enkelt efter att blivit gripen. Tror hon såg intervjuerna som ett sätt att försöka kontrollera en situation hon tappat greppet om för länge sedan.

Jag tror att Karins enda syfte med att låta sig intervjuas var att få ut budskapet "var smart, håll tyst" till den hon lejt.
Citera
2019-09-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag undrar lite grand om Karins vänner resp Henriks vänner, och kanske t o m kontrahenterna själva, har läst ur den här tråden. Om NÅGON har gjort det så vore det nästan sorgligt för dom båda att läsa hur ett litet gäng av svenska folket penetrerar varenda ord de sagt och att t o m vårdnadsutredning och Karins domar ligger ute på nätet i all sin prakt. Kan man som människa sova gott om natten då?

Vi får verkligen hoppas att ingen av KL och HOL, eller framförallt barnen läser alla dessa invektiv, påhopp o s v. Det kan ligga beroende och medberoendeproblemtik i detta, samt psykisk ohälsa. Barnen hoppas och utgår jag från har fått stöd, men som sagt. Hoppas de aldrig läser all den skit som lagts upp.
Citera
2019-09-23, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Combival
Tror inte heller att hon är så dum. Mitt hopp står till torpeden, är han lika smart? Kommer han prata trots Karins uppmaning om att hålla tyst är smartast?

Nej. Tyvärr.

Fallet får ingen upplösning. Min tia på oddset.

Tyvärr.
Citera
2019-09-23, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Tror han kommer sjunga ut som en pojke i en gospelkör. Han är en amatör och han har förmodligen inte gjort detta tidigare. Sedan kommer han erbjudas strafflindning om han berättar att Karin ligger bakom detta och han kan bevisa det.
Nja, du får nog läsa på lite innan du uttalar dig så tvärsäkert. Åklagaren har inte rätt att erbjuda strafflindring i utbyte mot information. Det är däremot en av de punkter som debatterats av politikerna senaste veckan. Kronvittnen, med svensk juridisk terminologi.
Citera
2019-09-23, 21:40
Medlem
Citat:
Vi får verkligen hoppas att ingen av KL och HOL, eller framförallt barnen läser alla dessa invektiv, påhopp o s v. Det kan ligga beroende och medberoendeproblemtik i detta, samt psykisk ohälsa. Barnen hoppas och utgår jag från har fått stöd, men som sagt. Hoppas de aldrig läser all den skit som lagts upp.

Barnen lider nog mest av att se sin trygga punkt i livet dras ner av folk som insinuerar att han drogar, bögar, rör sig bland brottslingar.

Etc.

Men det var ju skönt att läsa att du tänker på dem.
Citera
2019-09-23, 21:43
Medlem
Citat:
Om man ger sig på att läsa en tråd som handlar om en själv eller ens anhöriga så får man vara beredd på att det kan bli obehagligt. Klarar man inte av det kan det vara lämpligt att låta bli, annars får man nog skylla sig själv.
Citera
2019-09-23, 21:43
Medlem
Wajis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Nja, du får nog läsa på lite innan du uttalar dig så tvärsäkert. Åklagaren har inte rätt att erbjuda strafflindring i utbyte mot information. Det är däremot en av de punkter som debatterats av politikerna senaste veckan. Kronvittnen, med svensk juridisk terminologi.

Om Gm vägrar prata och man finner det troligt att han är skyldig men gjort det på uppdrag och han skyddar någon annan så finns det alltid utrymme för förhandling. Dvs du har rätt att åklagaren inte har rätt men däremot kan ju försvarsadvokaten kräva något i utbytte för sin klient om han bidrar med såna uppgifter kan hjälpa åklagaren och dennas utredning.

Givetvis sker detta bakom stängda dörrar men det förekommer.
Citera
2019-09-23, 21:46
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
När du har domen så kan du kanske även tala om ifall du har hittat något om otrohet, otrogen i den domen för jag hittar inget. Bra om vi kunde slippa tjatet i tråden om just det.

Det borde ju ha kommit upp i domen i Karins berättelse om det hade varit en orsak till separationen för Karin är ju snabb på att skylla på allt och hade HOL varit otrogen hade det funnits med där och det gör det inte.

Nej, jag har inte heller hittat något om otrohet. Inte ens en antydan. (Belägg för alkoholmissbruk och lögner finns det däremot gott om. )

Jag är böjd att hålla med dig om det. Det hade ju varit lätt för henne att dra till med att HOL har varit otrogen, så han är opålitlig och svekfull. Nästan konstigt att hon inte gör det på rent djävulskap faktiskt.
Citera
2019-09-23, 21:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Waji
Om Gm vägrar prata och man finner det troligt att han är skyldig men gjort det på uppdrag och han skyddar någon annan så finns det alltid utrymme för förhandling. Dvs du har rätt att åklagaren inte har rätt men däremot kan ju försvarsadvokaten kräva något i utbytte för sin klient om han bidrar med såna uppgifter kan hjälpa åklagaren och dennas utredning.

Givetvis sker detta bakom stängda dörrar men det förekommer.
Det förekommer mycket i samhället som är olagligt, men jag tvivlar på att det inträffar särskilt ofta att både åklagare och försvarsadvokat i ett mål är beredda att begå brott och riskera sin karriär för att vara snäll mot en åtalad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in