Citat:
Ursprungligen postat av
xenomorph-ball
Min åsikt är att en kvinna får sälja sin kropp om hon vill, samtidigt tvivlar jag på att det är många kvinnor som verkligen vill det.
Har svårt att tänka mig att de vill det än annat än på grund av fattigdom eller drogmissbruk.
Men Alexander bard påstod att han sålde sin kropp för han tyckte det var kul, kanske finns kvinnor som fungerar som honom, vad vet jag?.
Jo, men för mig är det också en fråga om vad samhället vill vara med och förespråka eller inte.
Jag är av åsikten att varje enskild individ ska få göra mycket saker, men som samhälle finns det vissa ställningstagande som bör tas.
Jag tror alltså inte att prostitution är gynnsamt för någon egentligen, varken torsken eller hororna. Deras syn på det motsatta könet lär bli grovt störd så småningom.
Och då kan man tycka att det är deras ensak, men eftersom det påverkar andra människor på så sätt att kriminella profiterar på prostititionsverksamhet, samt att utsatta flickor, pojkar och kvinnor dras in i skiten ofrivilligt så rör det hela samhället. Således bör bordeller och koppleri fortsätta vara förbjudet.