2019-09-23, 21:00
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pungtering
Ja.
Och tyvärr var det där min åsikt.
Den är väldigt oprecis och generellt väldigt ickeståndaktig.

Ett ickesvar värdigt en politiker av högsta rang, om det hade handlat om nästan vilken annan fråga som helst.
Just prostitution har ju än mer ett rätt svar än tillochmed invandringsfrågan hade.

Tyvärr är det som med så mycket annat; taget till sin spets är båda ytterligheterna enkla att försvara men leder i realiteten helt fel.
Någonstans i mitten, där allt är en enda stor röra och ens gränsdragning blir lite på måfå och svårförklarad ligger det som fungerar.

Ja jag är inte heller hundra på var jag står i frågan. Jag vet att jag är emot bordeller, statliga som privat drivna. Det handlar delvis om vilket förhållningssätt samhället vill presentera. Jag vill inte ha ett samhälle där man tycker att det är okej att köpa en annans kropp. För det är det man köper, för en stund. De som säger att det handlar om att köpa en tjänst anser jag har fel.
Citera
2019-09-23, 21:04
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Min åsikt är att en kvinna får sälja sin kropp om hon vill, samtidigt tvivlar jag på att det är många kvinnor som verkligen vill det.
Har svårt att tänka mig att de vill det än annat än på grund av fattigdom eller drogmissbruk.
Men Alexander bard påstod att han sålde sin kropp för han tyckte det var kul, kanske finns kvinnor som fungerar som honom, vad vet jag?.
Ryktet säger att det är ett ganska vanligt synsätt i bögvärlden.

Och där byter man även ofta mellan att köpa och sälja.
Citera
2019-09-23, 21:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Kan du inte bidra lite här? Här sitter många män som slåss med näbbar och klor för att befästa en uppenbart lögnaktig bild av hur fint hororna har det.
Du har chansen att göra en insats här.

Vadå? Ska jag rädda Sverige eller? Ni är så jävla förlorade att det inte ens är föremål för skämt längre. Ledsen svenska tjejer men ni är körda.

Vad gäller prostitutionsfrågan så kan jag inte bidra med nåt mer än att påkalla dig/er att ta ett steg tillbaks och värdera er själva. Titta dig själv i spegeln. Är du värd bättre än att sälja dig själv som ett köttstycke som nåt pervo går loss på?
Citera
2019-09-23, 21:07
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xenomorph-ball
Min åsikt är att en kvinna får sälja sin kropp om hon vill, samtidigt tvivlar jag på att det är många kvinnor som verkligen vill det.
Har svårt att tänka mig att de vill det än annat än på grund av fattigdom eller drogmissbruk.
Men Alexander bard påstod att han sålde sin kropp för han tyckte det var kul, kanske finns kvinnor som fungerar som honom, vad vet jag?.

Jo, men för mig är det också en fråga om vad samhället vill vara med och förespråka eller inte.
Jag är av åsikten att varje enskild individ ska få göra mycket saker, men som samhälle finns det vissa ställningstagande som bör tas.
Jag tror alltså inte att prostitution är gynnsamt för någon egentligen, varken torsken eller hororna. Deras syn på det motsatta könet lär bli grovt störd så småningom.
Och då kan man tycka att det är deras ensak, men eftersom det påverkar andra människor på så sätt att kriminella profiterar på prostititionsverksamhet, samt att utsatta flickor, pojkar och kvinnor dras in i skiten ofrivilligt så rör det hela samhället. Således bör bordeller och koppleri fortsätta vara förbjudet.
Citera
2019-09-23, 21:08
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Vadå? Ska jag rädda Sverige eller? Ni är så jävla förlorade att det inte ens är föremål för skämt längre. Ledsen svenska tjejer men ni är körda.

Vad gäller prostitutionsfrågan så kan jag inte bidra med nåt mer än att påkalla dig/er att ta ett steg tillbaks och värdera er själva. Titta dig själv i spegeln. Är du värd bättre än att sälja dig själv som ett köttstycke som nåt pervo går loss på?

Du är ju dum i huvudet på riktigt. Här försöker man efterfråga lite seriös information och så får man ett sånt här skitsvar.
Du kan dra åt helvete.
Citera
2019-09-23, 21:09
Avslutad
Citat:
Du är ju dum i huvudet på riktigt. Här försöker man efterfråga lite seriös information och så får man ett sånt här skitsvar.
Du kan dra åt helvete.

Jag är inte din kompis
Citera
2019-09-23, 21:10
Medlem
Pungterings avatar
Citat:
Ja jag är inte heller hundra på var jag står i frågan. Jag vet att jag är emot bordeller, statliga som privat drivna. Det handlar delvis om vilket förhållningssätt samhället vill presentera. Jag vill inte ha ett samhälle där man tycker att det är okej att köpa en annans kropp. För det är det man köper, för en stund. De som säger att det handlar om att köpa en tjänst anser jag har fel.

Samtidigt, vad är egentligen skillnaden mot någon som utför ett tyngre kroppsarbete på den fronten? Jag känner lika som du, men jag har svårt att rationellt hitta de faktiska skillnaderna. (Så länge vi pratar de som gör det på helt frivillig basis)

Men oavsett, man får inte glömma yrkets mörkare sidor och allt de drar med sig.
Här hittar jag argument som stöder det jag mer instinktivt känner i frågan.
Jag tillhör emotionellt absolut förbudsivrarna, men förbud för med sig starkare undersida och fler verktyg för övertalning och utpressning av de arbetande...
Citera
2019-09-23, 21:10
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Jag är inte din kompis

Du är inte ens en debattör längre. Jävla barnrumpa.
Citera
2019-09-23, 21:12
Avslutad
Citat:
Du är inte ens en debattör längre. Jävla barnrumpa.

Du fiskar i mina mörka vatten. Vad fan tror du?
Citera
2019-09-23, 21:15
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Du fiskar i mina mörka vatten. Vad fan tror du?

Jag bad om en objektiv historia. Vad du sett. Inte vad du upplevt.
Sen svarar du med nåt dravel om att jag skulle se mig i spegeln och fundera om jag var värd mer än en köttbit som perversa män dreglar över. Vad fan är det för skit att skriva?
Citera
2019-09-23, 21:18
Avslutad
Citat:
Jag bad om en objektiv historia. Vad du sett. Inte vad du upplevt.
Sen svarar du med nåt dravel om att jag skulle se mig i spegeln och fundera om jag var värd mer än en köttbit som perversa män dreglar över. Vad fan är det för skit att skriva?

Kollat tillbaks på vad jag skrivit. Du har rätt, jag har en förmåga att korta ner vad jag skriver. Jag ber om ursäkt.
Citera
2019-09-23, 21:35
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ja jag tänkte på alla artiklar och reportage som gjorts där man kommit fram till att laglig prostitition inte på något sätt förbättrar den kriminella verksamheten kring prostitition.
Du förstår väl själv att kriminella profiterar på all sån här typ av verksamhet, precis som med droger. Det löser ingenting att legalisera, den svarta marknaden kommer fortfarande finnas.
De har sakta men säkert skärpt prostitutionslagarna i Tyskland allteftersom man insåg att "oops det var inte så problemfritt som man trodde".
På Red Light district har man stora problem med droger.
Majoriteten av hororna kommer från Rumänien och liknande länder. Det finns aktörer bakom många, så detta med den lyckliga frivilliga horan kanske du behöver omvärdera. Om du nu är kapabel att ta till dig någon slags information som inte passar din föreställning om saken.

Citat:
Egentligen så är det svårt att som torsk ha en åsikt i frågan överhuvudtaget eftersom det är helt uppenbart att de som vill köpa sex tycker, tänker och agerar enbart utifrån den aspekten.
Vad som är väldigt värdefullt i debatten är män som inte köper sex och deras åsikter kring det hela. Även gemene kvinnors åsikter och de prostituerades åsikter är givetvis intressanta i frågan, kanske inte de mest militanta feministernas dock.

Framförallt prostituerades egna åsikter, vilka vi hittills inte sett till i tråden. Kan återigen länka till en intervju som länkats flera gånger tidigare i tråden men som ingen kommenterat. Tog mig friheten att transkribera det viktigaste kort:

https://www.youtube.com/watch?v=03PoYeLwQDY

1:05 - det är sällan jag träffar någon jag finner motbjudande, kan inte ens komma på ett exempel.

1:40 - sexet är absolut inte alltid bra, men oftast är det ok

2:25 - jag tror inte det finns något patriarkat, men om det nu finns det vill jag tacka patriarkatet för alla tacksamma och trevliga män som alltid visar mig respekt och betalar i rena 500-lappar.

4:00 - så länge jag bara gör saker som jag själv är ok med så har jag kvar min självrespekt, ibland får man också prova på roliga spännande saker som man inte fått uppleva annars

6:30 - jag vet till 100% att du inte gör oss en tjänst genom att göra våra kunder till brottslingar - genom att göra det blir våra kunder mycket mer försiktiga med vilken information de ger oss - alltså vet vi betydligt mindre om våra kunder och löper därför mycket större risk att hamna i dåliga och riskfyllda situationer.

7:25 - kvinnor som tvingas till att sälja sex existerar både då sexköp är olagligt och då det är lagligt, men anmälningsbenägenheten för missförhållanden minskar när sexköp är olagligt eftersom män som tänkt köpa sex själva åker dit om de ringer till polisen.

12:15 - varför säljer du just sex och inte t ex mikrovågsungar?

- Cash - det är så lätta pengar - är du en snygg 20-åring så räcker du att du lägger upp ett par bilder på dig i bikini på nätet och säga att du tar 4 000 kr i timmen så betalar folk. Det är klart att det ligger en hel del lathet i det. Väldigt hög avkastning för väldigt liten insats.

- Plus att jag ser andra fördelar, jag ser kicken i det osv. Sälja mikrovågsungnar låter mycket tråkigare. Jag är extremt äventyrssökande och det var inte ett jättekliv för mig att börja med det här, dock är det märkligt med tanke på att min uppväxt är så svensk den kan bli, medelklass, ordnat liv etc. det är inte det ekonomiska som har drivit mig utan det har varit jakten på något mer.

14:00 - hellre sälja sex än ligga med krogragg. Sälja sex då sker det på ett kontrollerat sätt, fördelen med sexköpare är att de har ingen anledning att ljuga för de vet att de kommer få ligga oavsett. Jag har helt klart haft bättre sex med kunder än med krogragg och annat.

15:10 - du får möjlighet att utforska personens sexualitet, det är häftigt. jag tänder inte på att sälja sex men jag tänder på saker som det kan innebära: jag gillar pengar, jag gillar sex och jag gillar människor.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-09-23 kl. 21:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in