2019-09-19, 16:49
Medlem
jah_man2s avatar
I min närmaste butik fanns det gott om XXL-schnitzlar kvar men jag undrar ifall de blivit mindre i storleken.

Reagerade på att förpackningen såg mindre ut och påminde i färg och utseende precis som de ordinarie paketen ser ut.
Enda skillnaden var att det står XXL på förpackningen.

Jag hittade en öppnad förpackning i kyldisken och såg att schnitzlarna var mindre än vad jag mindes från tidigare.

Om jag inte minns fel så var den "gamla" förpackningen helt gul medan den nya är blå med gula inslag.
Dessutom vill jag minnas att de "gamla" märket på XXL var Culinesse,eller nåt liknande,medan de här "nya" heter Culinea,precis som de ordinarie,mindre schitzlarna gör.

Minns jag galet eller börjar jag bli helt dement?

Nåväl,jag köpte några paket ändå.
Citera
2019-09-20, 10:54
Medlem
Svenglens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Franska veckan nästa vecka, v 39, hur är deras Crème brûlée?

Ska nog annars köpa Hasselnötssalamin eller Parmesansalamin, Pur Brebis fårost och Mini eclairs.

Har köpt Crème brûléen några gånger. Helt ok för priset och enkelheten.
Citera
2019-09-20, 14:25
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Carl Serung
Är faktiskt vanligast att man äter den skivad just som pålägg. på en hård "fralla".
Köpt och testat. På bröd med senap på. Smakar ungefär som svensk medvurst. Ingen sensation direkt.
Citera
2019-09-20, 14:27
Medlem
Carl Serungs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Köpt och testat. På bröd med senap på. Smakar ungefär som svensk medvurst. Ingen sensation direkt.
Nej, det är ingen större smaksensation faktiskt.
Citera
2019-09-20, 14:53
Medlem
Jon.Holmss avatar
Köpte XXL-salamipizzan igår (förpackning med 4 pizzor för 50 kr) som smakar helt okej för det priset. Ska nog köpa några till innan XXL-veckan tar slut och fylla frysen.
Citera
2019-09-20, 17:33
Medlem
Maackans avatar
Deras temaveckor är redigt trevliga faktiskt.
På ica och Willys är det ju samma hela tiden,lite tråkigt.
Kul med att Lidl kör sina temaveckor,endel grejer är riktigt goda.
Dessutom bra nybakat avdelning,tummen upp säger jag.

Nästa vecka såg jag att det var Fransk vecka.
Citera
2019-09-20, 23:49
Medlem
tjenare.knugens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jah_man2
I min närmaste butik fanns det gott om XXL-schnitzlar kvar men jag undrar ifall de blivit mindre i storleken.

Reagerade på att förpackningen såg mindre ut och påminde i färg och utseende precis som de ordinarie paketen ser ut.
Enda skillnaden var att det står XXL på förpackningen.

Jag hittade en öppnad förpackning i kyldisken och såg att schnitzlarna var mindre än vad jag mindes från tidigare.

Om jag inte minns fel så var den "gamla" förpackningen helt gul medan den nya är blå med gula inslag.
Dessutom vill jag minnas att de "gamla" märket på XXL var Culinesse,eller nåt liknande,medan de här "nya" heter Culinea,precis som de ordinarie,mindre schitzlarna gör.

Minns jag galet eller börjar jag bli helt dement?

Nåväl,jag köpte några paket ändå.

Intressant upptäckt i så fall. Försökte hitta äldre bilder på XXL-schnitzeln och på deras Facebook från 2018 finns detta inlägget: https://www.facebook.com/lidlsverige/photos/a.277464768990222/1704118332991518/?type=3&is_lookaside=1

Jämför man med veckans reklamblad så ser de nästa identiska ut, förutom att det nu står "Viennese Style" på, vad det nu kan betyda. Vikten är densamma 500 gram.

Ska iaf köpa imorgon också så får vi se!
Citera
2019-09-21, 02:49
Medlem
jah_man2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tjenare.knugen
Intressant upptäckt i så fall. Försökte hitta äldre bilder på XXL-schnitzeln och på deras Facebook från 2018 finns detta inlägget: https://www.facebook.com/lidlsverige/photos/a.277464768990222/1704118332991518/?type=3&is_lookaside=1

Jämför man med veckans reklamblad så ser de nästa identiska ut, förutom att det nu står "Viennese Style" på, vad det nu kan betyda. Vikten är densamma 500 gram.

Ska iaf köpa imorgon också så får vi se!

Precis så som bilden du länkade till såg den gamla förpackningen ut medan det jag köpte såg annorlunda ut. Tyvärr kan jag inte hitta nån bildlänk till paketen jag har i frysen.
Citera
2019-09-21, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kirk.Douglas
Ja, den var inte helt lättäten som pålägg. Gjorde skivor av skivorna på kortsidan, så att säga, och la på mackan. Vad jag förstår äts leberkäse i Tyskland, eller kanske München specifikt, i köttfärslimpeskivor med potatissallad, sötstark senap och bröd vid sidan av. Så det är inte tänkt som pålägg.

Jag äter den stekt som falukorv. Kokt potatis, surkål och brun sås med blandsvamp i. Smaskens!
Citera
2019-09-21, 20:49
Medlem
tjenare.knugens avatar
Testade XXL-chicken nuggets idag, och de vart väl sådär... Smaken och konsistensen är helt ok, men tyvärr vart det ju någon seg skit i åtminstone varje nugget. Brosk eller inälvor eller vad det nu kan vara. Tappade tyvärr aptiten då jag är rätt känslig mot sånt.
Citera
2019-09-22, 23:04
Medlem
Deras sardiner var svinbra tidigare. Portugisiska filéer för under tian. Nu är förpackningen annorlunda, filéerna mindre och det känns bara sådär. Någon som håller med?
Citera
2019-09-23, 16:04
Medlem
Svenglens avatar
Finns det någon som har testat de frysta hamburgarna? Kött eller brosk?

https://tinyurl.com/y2o3wmqo
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in