2012-07-26, 16:17
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gifbryars
Hittade på 2 st inferno-pizzor när ja var o kikade på Lidl idag. Hoppas den är så stark som vissa påstår..

Ha det så roligt.
Citera
2012-07-26, 17:27
Medlem
CarlJan-Grankvists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Ha det så roligt.
'

Kommer kännas fint

Nån som provat dom tre grillostarna , verkar ha varit gouda ost med lite olika kryddning däribland chili
Citera
2012-07-26, 19:09
Medlem
SithBoboSiths avatar
Angående nästa vecka, piri-piri-såsen, är det som tabasco?
Citera
2012-07-26, 19:52
Medlem
Moffins avatar
Jag kan rekommendera Lidls "Färgglada blomkål" Den lila köpte jag och den smakar som vanlig blomkål, ser dock väldigt festlig ut
Citera
2012-07-26, 21:34
Medlem
gifbryarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BrainDisorder
Ha det så roligt.

Okej, nu när svettningarna har upphört så kan man väl försöka sig på en kort rescension; Stark!

Visst är det gott med lite hetta då & då men att göra en "tomatsås" som enbart består av något habanero-liknande sörja blir ju bara för mycket. Själva toppingen var god men såsen var lite overkill.
Citera
2012-07-26, 21:41
Medlem
BrainDisorders avatar
Citat:
Okej, nu när svettningarna har upphört så kan man väl försöka sig på en kort rescension; Stark!

Visst är det gott med lite hetta då & då men att göra en "tomatsås" som enbart består av något habanero-liknande sörja blir ju bara för mycket. Själva toppingen var god men såsen var lite overkill.

Hahaha. Jo, den är i det mest extrema laget faktiskt, för att vara en micropizza från en vanlig affär. Fast kul med saker som går emot normen, finns ju fan inga starka grejer att köpa på Coop, Ica, Willys osv, förutom just typ habanero-frukter och andra starka chillis. Möjligtvis någon sås, men knappt ens det.

Men så kommer Billys Panpizza med sin "Burning Pepper" - Beware of the almighty pizza.
http://www.billys.com/sortiment.aspx Längst ner.
Lite jalapenos och cayennepeppar, skrattretande.
Citera
2012-07-26, 21:54
Medlem
SithBoboSiths avatar
Citat:
Hittade på 2 st inferno-pizzor när ja var o kikade på Lidl idag. Hoppas den är så stark som vissa påstår..

Körsbären från Turkiet smakade bra, 4.90/hg.

Tuggummin av märket JETgum är bra. Smaken håller länge.

Gula löken från Turkiet verkade väldigt fräsch också.

Citat:

Well.

Du får köpa lite svala infernochips nästa vecka att ha att skölja ner den andra pizzan av de två du köpte.
Citera
2012-07-26, 22:06
Medlem
gifbryarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Well.

Du får köpa lite svala infernochips nästa vecka att ha att skölja ner den andra pizzan av de två du köpte.

Japp, jag bad ju om det.. (Halva pizzan gick ner utan problem och var t.om god sen blev det bara jobbigt)

Funderar på att ösa på med lite gräddfil eller något liknande på andra pizzan. Kan nog funka skapligt..

Ja dom där chipsen ja.. provade aldrig dom förra gången dom såldes. Men säger ni att dom är starka så kommer jag lita på det.. i fortsättningen.
Citera
2012-07-26, 23:04
Medlem
kurt-sunes avatar
Köp ölen "Perlenbacher"! Mycket god öl som sopar mattan på alla svenska ölsorter som finns att köpa i vanliga butiker.
Citera
2012-07-26, 23:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SithBoboSith
Angående nästa vecka, piri-piri-såsen, är det som tabasco?

Det är 2 olika chili sorter arter olika smak och piri piri såsen brukar vara tjockare
men det beror mycket på blandningen

Hoppas den är god
vi får se

http://www.chilihead.se/index.php?option=com_content&task=blogcategory&id= 14&Itemid=60

Jag kommer köpa ett par st nog då priset är bra

Kommer testa och om jag fattar tycke för den kommer jag köpa flera samma dag så de inte plötsligt tar slut

Om man vill så är det
hyffsat enkelt att göra egen annars antingen koka ner och blanda in olika kryddor och pure eller vad man tycker om och vinäger och så

Annars egen sambal olek genom skiva frukter och tillsätta vinäger och havsalt

Thai butikerna brukar ha thai o bird eye chili och piri piri
Senast redigerad av penka 2012-07-26 kl. 23:56.
Citera
2012-07-27, 00:42
Medlem
billinge1992s avatar
Brukar åka till Lidl när jag skall inhandla pommes, hittade riktigt stora och tjocka där för något år sedan och kommer allltid tillbaka bara för dessa!
Citera
2012-07-27, 11:25
Medlem
Älskar lidls sallad "partysallat" av Vitakrone,men hittar den ingenstans i Sverige...vet någon varför?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in