2019-09-23, 14:40
Medlem
Hej!
En vän till mig hittade min sambo sen 4 år tillbaka på badoo.
Det står att han varit inne för "mer än 1 vecka sen" men en av bilderna är tagen efter att vi träffades (något halvår efteråt).
Hur fungerar badoo? Synkar den bilder automatiskt från facebook (alla bilder är därifrån)? Eller kan han ha registrerat detta efter att vi träffades?
Har konfronterat honom om detta men han säger att han inte ens vet vad badoo är? (kan tillägga att han inte är så teknisk..)
På sidan står även att han har badoo i mobilen (men att få se i hans mobil vågar jag inte ens fråga om då han har ett väldigt humör och är rädd för ett raseriutbrott om jag skulle pressa honom).
Vi har ett litet barn ihop så jag vill helst inte lämna honom om jag inte är säker på vad han faktiskt gjort.
Kan någon med erfarenhet av badoo förklara mer hur sidan fungerar? Kan han ha skapat/loggat efter att vi träffades?
Tack på förhand för all hjälp!
Citera
2019-09-23, 14:46
Medlem
sonofnatures avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staffie001
Hej!
Det står att han varit inne för "mer än 1 vecka sen" men en av bilderna är tagen efter att vi träffades (något halvår efteråt).
Hur fungerar badoo? Synkar den bilder automatiskt från facebook (alla bilder är därifrån)? Eller kan han ha registrerat detta efter att vi träffades?
Har konfronterat honom om detta men han säger att han inte ens vet vad badoo är? (kan tillägga att han inte är så teknisk..)
På sidan står även att han har badoo i mobilen (men att få se i hans mobil vågar jag inte ens fråga om då han har ett väldigt humör och är rädd för ett raseriutbrott om jag skulle pressa honom).
Vi har ett litet barn ihop så jag vill helst inte lämna honom om jag inte är säker på vad han faktiskt gjort.
Kan någon med erfarenhet av badoo förklara mer hur sidan fungerar? Kan han ha skapat/loggat efter att vi träffades?

Har han haft det så länge som 4 år så kanske han chattar med någon han tycker e skoj å snacka med . Men då borde han vart ärlig med det.

Sen att han vart inloggad för en vecka sen kan ju oxå betyda att han råkat trycka på appen eller i Facebook .

Sidan handlar om å dejta , men säkert många som har det som tidsfördriv att snacka eller skämta med folk .

I ditt inlägg låter han ej otrogen
Citera
2019-09-23, 14:46
Moderator
pbos avatar
Citat:
Hej!
Det kan finnas två rimliga förklaringar som man inte behöver vara Badoo-expert för att lista ut:

1. Någon har stulit hans bild och identitet för att skapa ett fejkkonto. Det är den minst troliga.
2. Din sambo har ett konto för att han letar andra kvinnor att vara otrogen med, eller i allra bästa fall chatta med utan att träffa (vilket väl är en slags mild otrohet det också).

Det som är värst i din trådstart är dock det jag fetmarkerat. En normal man skulle inte ha något mot att reda ut detta. Du borde inte behöva vara rädd för din sambo. Är du det ofta? Har han misshandlat dig? Om du svarar jag på någon av dessa frågor måste du ställa dig själv frågan om du verkligen vill att ert barn ska behöva växa upp under sådana omständigheter.
Citera
2019-09-23, 14:50
Medlem
Stygotiuss avatar
Citat:

Oavsett om han faktiskt skapat (och använt) kontot eller inte - det citerade är ju våldsamt oroväckande.
Citera
2019-09-23, 14:51
Medlem
1. Din sambo ljuger. Han vet vad Badoo är, annars hade han inte haft en profil där.
2. Man väljer själv vilka bilder som ska visas, smidigast är att välja de som redan finns på FB. Detta bekräftar nr. 1.
3. "Mer än en vecka". Vet inte om detta är "max-tiden". Eller kan det också stå "mer än en månad". Detta skulle kunna bekräfta att han varit aktiv senaste månaden.
4. Jag tror inte man kan ha Badoo på nåt annat sätt än i mobilen. Detta betyder nog ingenting.

Hade jag varit du hade jag skapat en fejkprofil och konfronterat honom. Badoo funkar inte som Tinder där man endast kan skriva till de man matchat (båda gillar varandra) med. Utan om du hittar din sambo kan du helt enkelt skriva till honom direkt. Sno 1-2 bilder på en söt tjej och börja skriv. Detta leder ju förmodligen inte till något kul, men däremot till sanningen.
Citera
2019-09-23, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det kan finnas två rimliga förklaringar som man inte behöver vara Badoo-expert för att lista ut:

1. Någon har stulit hans bild och identitet för att skapa ett fejkkonto. Det är den minst troliga.
2. Din sambo har ett konto för att han letar andra kvinnor att vara otrogen med, eller i allra bästa fall chatta med utan att träffa (vilket väl är en slags mild otrohet det också).

Det som är värst i din trådstart är dock det jag fetmarkerat. En normal man skulle inte ha något mot att reda ut detta. Du borde inte behöva vara rädd för din sambo. Är du det ofta? Har han misshandlat dig? Om du svarar jag på någon av dessa frågor måste du ställa dig själv frågan om du verkligen vill att ert barn ska behöva växa upp under sådana omständigheter.

Badoo är väl en app på Facebook. Badooprofilen kanske uppdateras mot facebookprofilen?

Jag har har inte appen själv, kan hända att du vet bättre...
Citera
2019-09-23, 14:56
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammyb0y
Badoo är väl en app på Facebook. Badooprofilen kanske uppdateras mot facebookprofilen?

Jag har har inte appen själv, kan hända att du vet bättre...
Det kan ju finnas en Facebookkoppling men då borde ju alla bilder från Facebook synkas över. Vilket jag dock inte tror någon skulle vilja, så nästan säkert fungerar det inte så. Och varför har killen ens kvar Badoo om han är sambo sedan fyra år. Det finns inget OK skäl att ha kvar appen då.
Citera
2019-09-23, 14:56
Medlem
gurkmajjas avatar
Å mitt yrkes vägnar fick jag av en person en inbjudan till detta Badoo för flera år sedan. Jag visste inte vad det var men kände ju igen personen som skickat inbjudan och registrerade mig lite hastigt. Jag trodde väl antagligen att det var något i stil med LinkedIn.

Detta var flera år sedan och innan jag såg denna tråd har jag inte tänkt på det där på åratal.

Hursomhelst kan det finnas rimliga förklaringar.
Citera
2019-09-23, 15:00
Medlem
Det kan ju vara ngn som kapat hans bild?
Citera
2019-09-23, 15:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pbo
Det kan ju finnas en Facebookkoppling men då borde ju alla bilder från Facebook synkas över. Vilket jag dock inte tror någon skulle vilja, så nästan säkert fungerar det inte så. Och varför har killen ens kvar Badoo om han är sambo sedan fyra år. Det finns inget OK skäl att ha kvar appen då.

Nej men profilbilden.

Jag vet inte, men kan tänka mig att endel har en jävla massa appar kopplade till sin facebook. Speciellt någon som inte är så teknikkunnig.

Tänk bara hur många "toolbars" och liknande en del hade för 10-15 år sedan...
Citera
2019-09-23, 15:05
Medlem
Vatos.Locoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sonofnature
Har han haft det så länge som 4 år så kanske han chattar med någon han tycker e skoj å snacka med . Men då borde han vart ärlig med det.

Sen att han vart inloggad för en vecka sen kan ju oxå betyda att han råkat trycka på appen eller i Facebook .

Sidan handlar om å dejta , men säkert många som har det som tidsfördriv att snacka eller skämta med folk .

I ditt inlägg låter han ej otrogen

Ingen använder badoo för att använda den som chatt. Du låter sjukt korkad.
Citera
2019-09-23, 15:12
Moderator
pbos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sammyb0y
Nej men profilbilden.

Jag vet inte, men kan tänka mig att endel har en jävla massa appar kopplade till sin facebook. Speciellt någon som inte är så teknikkunnig.

Tänk bara hur många "toolbars" och liknande en del hade för 10-15 år sedan...
Väger man in TS rädsla för raseriutbrott så känns det dock som en sannolikhetsbedömning är att det inte är världens bästa man hon har ihop det med. Det låter då ganska osannolikt att Badookontot är en slump.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in