2019-09-23, 10:52
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
JG/HD har det spekulerats om i tråden från början (vad de vet/inte vet). Nu när SD sitter där han gör och om det är rätt GM skulle det förvåna mig mycket om inte dessa två vet något.

Bombnedslag kan jag inte se det som vad gäller dessa två. Varför skulle Du vara okoncentrerad pga häktningarna och frisläppandet av HD?

"Öronbedövande tystnad" jag måste säga att jag tycker precis tvärtemot.

Jag kanske är otydlig, men jag är inte förvånad att SD blev häktad. Men det kom lite som en överraskning ändå, då de signaler man tyckte sig se var att det inte gick framåt i utredningen. Åklagaren och MN satt i intervju med NAs reporter efter att ha fått frågor mailade till sig i förväg och verkade tyngda och hade förberett sig noga på hur de skulle svar på frågorna.

Så kom insatsstyrkan till SD som ett bombnedslag och dagen efter en till "bomb" med HDs gripande och häktning. Efter en veckas häktning för HD med hundratals sidor i tråden bara på några dagar så la sig ett lugnare "surr".

Detta "surr" har också innehållit ganska mycket repetition av det som vi diskuterat för redan mer än ett år sedan, men också förvirrande uppgifter som varit direkt felaktiga. Till sist har jag nog mest skummat.

Det blev som en öronbedövande tystnad, detta surr. Ett vakuum, där inget egentligt händer. En lätt förvirring av alla felaktiga uppgifter som surrar runt i tråden. Ett och ett halvt års inlägg från tråden som blandas ihop med detta.

Nu väntar man bara på något mer...
Men vad?
Jag känner mig förvirrad...
Citera
2019-09-23, 10:56
Bannlyst
Om jag får göra en vild gissning, så tror jag med all säkerhet att JG och HD såklart har träffats.
Dom kanske inte springer omkring offentligt ute, men att dom har träffats borde vara väldigt rimligt.

Båda två har ju självklart suttit i ett flertal förhör (framför allt HD som var häktad)
Men eftersom dom båda går i det fria (just nu) så ser nog inte Åklagaren att nån av dom kan försvåra
utredningen, eller på annat sätt förstöra utredningen (just nu i alla fall)

Finns fortfarande en risk att NFC kommer med nåt som gör att en eller båda får besöka häktet, men innan det så har tydligen inte Åklagaren nån anledning att hålla nån av dom.

Eftersom JG kutar runt med HD´s föräldrar så får jag känslan av att relationen mellan JG och HD borde vara ganska ok, för hade dom haft en konflikt så hade nog inte JG umgåtts med hennes föräldrar.

Så.
Vad kan dom då ha pratat ihop sig om ??...… (gällande mordet, såklart) finns säkert annat att prata om också.
Vad har dom kommit överens om ??

1. Det är kört, Stefan gick för långt, det är inte värt det längre, det var ju faktiskt Stefan som mördade Lena, han får fan ta sitt ansvar. Vi berättar vad som hänt.
2. Vi blå-nekar hela händelsen och kan inte förstå hur Stefan kan sitta häktad.
3. Vi blå-nekar vår egen inblandning. Och sen varken förnekar vi eller erkänner Stefans inblandning.

Frågan är ju också om nån av dom tycker det är värt att riskera fängelse, eller hur tänker dom.
"Problemet Lena" är ju borta nu, och det var ju jätte-längesen.
Barn, hem, jobb.... allt måste ju börja fungera igen.
Kanske bättre att berätta vad som hänt...… och hoppas på att man slipper ev bestraffning.

Detta måste få ett slut, och tyvärr, Stefan får ta det....

Som sagt, undra hur snacket har gått.
Citera
2019-09-23, 11:00
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonstApel006
Han menar kanske att det är väldigt tyst i örebro, ingen kanske vågar prata och spekulera, måste vara outhärdligt för alla invånare i örebro.

Nej, jag menar i tråden.

Jag bor inte i Örebro, känner ingen människa där, har bara varit där en gång för 20 år sedan, då som turist.

Så jag är inte inblandad på något plan alls med någon som har med detta mord att göra.
Citera
2019-09-23, 11:04
Medlem
Citat:
Nu är notknapparen själv i tråden och jag tror att hen är kapabel att svara själv.

Bor hen i Örebro vet du det?
Varför/vad skulle vara "outhärdligt för alla invånare i örebro"?

Förklara i stället hur du tidigare visste vad SM menade. Gör dig inte till talesperson för någon annan.

Varför skickar du PM till mig och undrar varför jag är intresserad?

Vem bor? Bor inte alla inblandade i örebro så har jag missförstått något?!
Ja det är just så jag tänker, att det är outhärdligt, bara för att livet måste levas vidare så betyder det väl knappast att invånarna har glömt, men jag tror inte de pratar om det förrän mordet är löst, media är dessutom tyst..öronbedövande tyst?
Vet inte vad du inbillar dig men en mer misstänksam postare tror jag inte mina ögon skådat..och du kanske själv kan leva som du lär, istället för att göra dig själv till talesperson för andra?
Ja precis varför du engagerar dig i saker som är OT, ja, men det kan du tydligen inte svara på, ska inte besvära dig på ett enda inlägg hädanefter, gott så!
Senast redigerad av KonstApel006 2019-09-23 kl. 11:20.
Citera
2019-09-23, 11:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Nej, jag menar i tråden.

Jag bor inte i Örebro, känner ingen människa där, har bara varit där en gång för 20 år sedan, då som turist.

Så jag är inte inblandad på något plan alls med någon som har med detta mord att göra.

Jag vet du har skrivit det, och det var inte så jag menade heller att du på något vis känner de inblandade, hoppas verkligen inte du tog det på det sättet!
Citera
2019-09-23, 11:08
Medlem
Citat:
Jag kanske är otydlig, men jag är inte förvånad att SD blev häktad. Men det kom lite som en överraskning ändå, då de signaler man tyckte sig se var att det inte gick framåt i utredningen. Åklagaren och MN satt i intervju med NAs reporter efter att ha fått frågor mailade till sig i förväg och verkade tyngda och hade förberett sig noga på hur de skulle svar på frågorna.

Så kom insatsstyrkan till SD som ett bombnedslag och dagen efter en till "bomb" med HDs gripande och häktning. Efter en veckas häktning för HD med hundratals sidor i tråden bara på några dagar så la sig ett lugnare "surr".

Detta "surr" har också innehållit ganska mycket repetition av det som vi diskuterat för redan mer än ett år sedan, men också förvirrande uppgifter som varit direkt felaktiga. Till sist har jag nog mest skummat.

Det blev som en öronbedövande tystnad, detta surr. Ett vakuum, där inget egentligt händer. En lätt förvirring av alla felaktiga uppgifter som surrar runt i tråden. Ett och ett halvt års inlägg från tråden som blandas ihop med detta.

Nu väntar man bara på något mer...
Men vad?
Jag känner mig förvirrad...
Tack för svar!

Efter all tid som gått känner jag en lättnad att något börjar hända. SD har varit misstänkt länge så att han kan vara GM är inte så konstigt. Att HD också blir misstänkt kan jag inte heller se som något konstigt (om GM är rätt). Frågan kvarstår för mig... vad har spindeln i nätet (JG) för roll i det hela vad vet han?

Jag hoppas för barnens skull att HD:s föräldrar inte har någon vetskap.... men de måste ha många tankar ang svärsonen.
Citera
2019-09-23, 11:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Som jag skrev så kan jag ha fel... det kan ha varit efter att SD blev inplockad... hoppas som sagt på någon geo-grävare kan rätta mig om jag har fel.

Ja, nu är man lite nyfiken.

Frågan är bara om de vill skylta med det genom texter i geologgarna.
Men med tanke på att JG var med HDs pappa och cachade, så kanske HD var med men höll låg profil?

För HD måste ju denna tid bli lite konstig.
Det har ju verkat som att HDs vänner har i mångt och mycket bestått av geocachvänner, några är säkert SDs och HDs gemensamma vänner.

S*llen, hur ställer han sig idag?
Har HD andra vänner utanför geoacachinge som inte vänder henne ryggen?
Hon har sina föräldrar.

Och kanske JG??
Citera
2019-09-23, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9
Om jag får göra en vild gissning, så tror jag med all säkerhet att JG och HD såklart har träffats.
Dom kanske inte springer omkring offentligt ute, men att dom har träffats borde vara väldigt rimligt.

Båda två har ju självklart suttit i ett flertal förhör (framför allt HD som var häktad)
Men eftersom dom båda går i det fria (just nu) så ser nog inte Åklagaren att nån av dom kan försvåra

Finns fortfarande en risk att NFC kommer med nåt som gör att en eller båda får besöka häktet, men innan det så har tydligen inte Åklagaren nån anledning att hålla nån av dom.

Eftersom JG kutar runt med HD´s föräldrar så får jag känslan av att relationen mellan JG och HD borde vara ganska ok, för hade dom haft en konflikt så hade nog inte JG umgåtts med hennes föräldrar.

Så.
Vad kan dom då ha pratat ihop sig om ??...… (gällande mordet, såklart) finns säkert annat att prata om också.

1. Det är kört, Stefan gick för långt, det är inte värt det längre, det var ju faktiskt Stefan som mördade Lena, han får fan ta sitt ansvar. Vi berättar vad som hänt.
3. Vi blå-nekar vår egen inblandning. Och sen varken förnekar vi eller erkänner Stefans inblandning.

Frågan är ju också om nån av dom tycker det är värt att riskera fängelse, eller hur tänker dom.
Kanske bättre att berätta vad som hänt...… och hoppas på att man slipper ev bestraffning.

Ja,självklart vet HD samt JG hur allt hänger ihop.De är med all sannolikhet inblandade tror jag.(Ja,de anser att det är värt att riskera fängelse för i några år resonerar de.Detta tror jag och vet förstås inte)
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-09-23 kl. 11:18.
Citera
2019-09-23, 11:20
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ja, nu är man lite nyfiken.

Frågan är bara om de vill skylta med det genom texter i geologgarna.
Men med tanke på att JG var med HDs pappa och cachade, så kanske HD var med men höll låg profil?

För HD måste ju denna tid bli lite konstig.
Det har ju verkat som att HDs vänner har i mångt och mycket bestått av geocachvänner, några är säkert SDs och HDs gemensamma vänner.

S*llen, hur ställer han sig idag?
Har HD andra vänner utanför geoacachinge som inte vänder henne ryggen?
Hon har sina föräldrar.

Och kanske JG??

JG och HD må ha ungåtts och även skrivit om det i sina loggar men det är inget som nämnt i tråden så var Tufsankatt har fått det ifrån är en gåta. Du kanske skulle be henne om källa också? Kan ju inte vara så svårt att hitta ett inlägg som skrivits bara de senaste veckorna.
Citera
2019-09-23, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avd.9

Så.

(Som jag påtalat tidigare..En människa orkar inte bära hur mkt som helst inom sig utan att det pyser över.SD berättade för att lätta på sitt inre tryck ångest m m för JG. JG skrev redan innan LW var officiellt bekräftad död en sista hälsning som först ut.JG behövde även han lätta på sitt inre tryck)
JG ville tysta ner SD och LW relation.. Varför?Det var ju högst relevant kan jag tycka.
(Mina funderingar och ska inte tas för att det är fakta)
Citera
2019-09-23, 11:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
JG och HD må ha ungåtts och även skrivit om det i sina loggar men det är inget som nämnt i tråden så var Tufsankatt har fått det ifrån är en gåta. Du kanske skulle be henne om källa också? Kan ju inte vara så svårt att hitta ett inlägg som skrivits bara de senaste veckorna.

Ja klart de umgås, varför skulle de inte? Men det är nog samtidigt jobbigt och särskilt för HD som själv är misstänkt även om det är på den lägre graden.
Är nog inte många som vågar, eller vet hur de ska agera, själv hade jag nog ignorerat och behandlatcsom luft för att slippa bli involverad och få veta något jag inte bör veta, innan rättegång. Samtidigt tycker nog HD att det är skönt att slippa prata, vad ska hon säga liksom?
Så JG kanske är den ende hon kan umgås med och vara sig själv ihop med fram till dess, och sina föräldrar?
Outhärdligt för dom alla tänker jag, men det är förstås mina tankar det, om man nu ens kan tänka hur de inblandade har det och hur de mår vill säga, jag gissar givetvis!
Själv hade jag definitivt undvikitit folk tills det var klart alla fall!
Citera
2019-09-23, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Jag har för några inlägg sedan skrivit till dig att jag kan komma ihåg fel/missuppfattat! Så någon gåta är det inte...

Kanske någon geo-grävare kan rätta mig om så är fallet...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in