Citat:
JG/HD har det spekulerats om i tråden från början (vad de vet/inte vet). Nu när SD sitter där han gör och om det är rätt GM skulle det förvåna mig mycket om inte dessa två vet något.
Bombnedslag kan jag inte se det som vad gäller dessa två. Varför skulle Du vara okoncentrerad pga häktningarna och frisläppandet av HD?
"Öronbedövande tystnad" jag måste säga att jag tycker precis tvärtemot.
Bombnedslag kan jag inte se det som vad gäller dessa två. Varför skulle Du vara okoncentrerad pga häktningarna och frisläppandet av HD?
"Öronbedövande tystnad" jag måste säga att jag tycker precis tvärtemot.
Jag kanske är otydlig, men jag är inte förvånad att SD blev häktad. Men det kom lite som en överraskning ändå, då de signaler man tyckte sig se var att det inte gick framåt i utredningen. Åklagaren och MN satt i intervju med NAs reporter efter att ha fått frågor mailade till sig i förväg och verkade tyngda och hade förberett sig noga på hur de skulle svar på frågorna.
Så kom insatsstyrkan till SD som ett bombnedslag och dagen efter en till "bomb" med HDs gripande och häktning. Efter en veckas häktning för HD med hundratals sidor i tråden bara på några dagar så la sig ett lugnare "surr".
Detta "surr" har också innehållit ganska mycket repetition av det som vi diskuterat för redan mer än ett år sedan, men också förvirrande uppgifter som varit direkt felaktiga. Till sist har jag nog mest skummat.
Det blev som en öronbedövande tystnad, detta surr. Ett vakuum, där inget egentligt händer. En lätt förvirring av alla felaktiga uppgifter som surrar runt i tråden. Ett och ett halvt års inlägg från tråden som blandas ihop med detta.
Nu väntar man bara på något mer...
Men vad?
Jag känner mig förvirrad...