Citat:
Ursprungligen postat av
notknapparen
Men JG blev ju besviken för att SD och LW hade haft en affär bakom hans rygg, så vitt jag minns. LW. Jag har inget minne av att JG skulle bett om något sådant.
Tvärtom vittnar ju @Sh.Holmes om hur JG behandlade LW som luft efter att han fått veta om deras förhållande.
Ja jag har svårt att tro att han behandlade henne som luft för att hon hade ett förhållande med SD, då borde han ju behandlat SD likadant, så handlar nog knappast om hans moralkompass..snarare var han nog kränkt och sårad, kanske kände att han sig förnedrad, med tanke på JG beteende på hotellet, om det nu inte förstorats upp..så får man en känsla av att han var väldigt förtjust i LW själv?
JM har inalla fall antytt att JG tagit på LW på sätt hon inte bett om, och förmodligen inte heller uppskattat...så att JG skulle behandla LW som luft tror jag INTE beror på att JG har en snygg och stilig moralkompass likt en gentleman har?!
Men det här med missing people och JG, förmodligen sa polisen nej, tror som en annan postare skrev, de förstod att de inte skulle hitta henne vid liv....eftersom GM misstänks ha varit i LW bostad efter mordet, så borde väl GM sölat ner ordentligt med blod och fingeravtryck där, är väl ganska logiskt att de tänkte det värsta då? Så tycker inte det är konstigt att JG sa nej till geopolarna och hänvisade till klartecken från MP i det läget.
Att han ringde runt till vännerna och bad dom hålla tyst beror nog mest på HD, kan tämla mig att hon var hysterisk och tänkte på sig själv: nu kommer alla få veta om otroheten, mordet sket hon nog i...och JG gjorde som vanligt allt för HD för att lugna ner henne, så tror jag?
Men jag tror också att JG blivit lurad, och lurat sig själv också förstås. Man litar ju på sina vänner, såvida de inte erkänner och berättar sanningen...jag tror att JG inget visste, skulle han agerat så och ringt runt till vännerna om han visste vem som mördat LW? Skulle han hämtat dom på flygplatsen och lånat ut sin bil, och sommarstuga till dom, om han visste eller ens anat,att de var skyldiga?
Jag har väldigt svårt att tro det,..och med tanke på uppgiften att han tagit bort SD som vän på facebook efter häktningen, nej jag tolkar det som att han känner sig jäkligt lurad och det är förståeligt i så fall? Jag tror att han sörjt Lena uppriktigt och är ledsen för att han svek henne, jag trorvatt han tyckte väldigt mycket om henne, oavsett om det var på ett vänskapligt plan eller djupare och hans känslor inte var besvarade?