2019-09-23, 09:55
Medlem
CP-Gretas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
När man "arbetar mot prostitution" i vart fall i vår del av världen så är det SEXKÖPARE man arbetar emot.

Sexköpslagen är även den en lag mot SEXKÖPARE, inte mot den säljande parten.

och ja, många av de säljande är nu offer...traffickingoffer eller barn ex är vad vi kallar offer.

det är ingen skam att vara ett offer....det är tvärtemot en skam att utnyttja sådana, och de tär alltså vad man försker förhindra via att förbjuda sexköp.

( sen fy fan för ditt nick...Tycker du det är coolt på nått sätt sitta och mobba en människa som Greta Thunberg via att döpa henne till CP? Hon har aspergers, och inte cerebral pares. Idiot)

Fast nu gäller ju sexköpslagen i Sverige och inte i u-världen där en del barn utnyttjas till sexuellt slaveri. Sedan är slaveri och frivillig prostitution två olika frågor. Försök ha det i huvudet när du skriver.

Källa på att "många" prostituerade är traffickingoffer? Jag har inte träffat några, varken i Sverige eller utomlands.

Nej, den svenska sexköpslagen kom inte till i sin nuvarande utformning för att stävja sexköp och förhindra prostitution, utan för att sätta dit män. De ansvariga bakom prostitutionsutredningen, (som jag råkar ha läst), ville i sitt slutbetänkande kriminalisera både köp och sälj av sexuella tjänster, men det ändrades efter politiska feministiska påtryckningar. Skrivelsen ändrades till att man specifikt ville komma åt "mäns utnyttjande av kvinnor".

Att diskutera mitt nick och Greta är OT, men om någon kvinna är utnyttjad av mäktiga män här i världen så är det Greta, men det bryr inte ni feminister er om. Ena sekunden är hon stark, modig, intelligent och framsynt, men när hon blir kritiserad så gapar ni att hon bara är ett barn. Varför tror du makteliten valde ett CP-barn som poster-flicka för sin agenda? De valde ett barn för att kunna slå bort kritik med barnargumentet.
Citera
2019-09-23, 10:11
Medlem
Det är ju kvinnorna som utnyttjar männen för pengar i slutändan när dom säljer sex, dessutom gillar dom sex, pengar. Inget fel med att mannen då betalar en slant för att låta tasken få sitt... helt naturligt att betala för sig.
Citera
2019-09-23, 10:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Greta
Fast nu gäller ju sexköpslagen i Sverige och inte i u-världen där en del barn utnyttjas till sexuellt slaveri. Sedan är slaveri och frivillig prostitution två olika frågor. Försök ha det i huvudet när du skriver.

Källa på att "många" prostituerade är traffickingoffer? Jag har inte träffat några, varken i Sverige eller utomlands.

Nej, den svenska sexköpslagen kom inte till i sin nuvarande utformning för att stävja sexköp och förhindra prostitution, utan för att sätta dit män. De ansvariga bakom prostitutionsutredningen, (som jag råkar ha läst), ville i sitt slutbetänkande kriminalisera både köp och sälj av sexuella tjänster, men det ändrades efter politiska feministiska påtryckningar. Skrivelsen ändrades till att man specifikt ville komma åt "mäns utnyttjande av kvinnor".

Att diskutera mitt nick och Greta är OT, men om någon kvinna är utnyttjad av mäktiga män här i världen så är det Greta, men det bryr inte ni feminister er om. Ena sekunden är hon stark, modig, intelligent och framsynt, men när hon blir kritiserad så gapar ni att hon bara är ett barn. Varför tror du makteliten valde ett CP-barn som poster-flicka för sin agenda? De valde ett barn för att kunna slå bort kritik med barnargumentet.

Vi har både sextrafficking, samt olika andra sorters av tvång i Sverige.
Fråga polisen så får du se.

Att du "inte har träffat nån" är inte nån slags bevis eller ens vettigt argument för att hävda att detta inte skulle existera.

Sätta dit sexköpare ja,,,samt sända ut signaler om vad som är ok sexuellt beteende riktat mot andra... ett ständigt pågående arbete som lett till samtyckelagen, nya våldtäktslagar, sexköpslagen samt metoo...ex.

Eftersom ja vi har grandiosa problem med mäns sexuella beteende kontra kvinnor och barn.
Där grunden är ett patriarkalt synsätt att män på något automatiskt vis på nått sätt har rätt till kvinnors kroppar, att de kan skita i vad kivnnan i fråga vill i saken.

Sexköpare kan jag lova dig till 100% har denna syn, att det är ok sticka kuken i en annan människa trots fullt medvetande om att denna människa inte är intresserad av detta, utan högst troligt är i en sits i livet där detta är hens möjlighet skaffa pengar. Att du utnyttja detta för att få lov runka i en människa och sen säga att man haft "sex" med någon är respektlöshet av högsta graden.

Vänligen använd din lilla ärthjärna till nått vettigt istället för att ägna dig åt att mobba 16 åringar offentligt.
Citera
2019-09-23, 10:44
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Sorgligt nog så var det kanske inte skrivet helt i humoristisk anda Det är nästan att man tappar hoppet om män och relationer när man får läsa och ta del av hur låg kvinnosyn en del har.

Även fast det rör sig om en minoritet så kan det ju bli lite knepigt att sålla agnarna från vetet i riktiga livet.
Är ändå viktigt att få veta då en människa som köpt eller köper sex är helt utesluten som framtida partnermaterial för min del.
Skulle inte ens vilja bilda vän eller bekantskap med någon som tycker det är okej att använda kvinnors kroppar att onanera i.

Nu är det ju kvinnors fel att män har dålig kvinnosyn.

Om du har som syfte att parasitera på en man så är det nog dumt bilda relation med en man som köper sex. Jag menar hur ska du kunna konkurrera med en ung het snygg kvinna som säljer sex per timme? Vad har du att erbjuda?

Citat:

Att du "inte har träffat nån" är inte nån slags bevis eller ens vettigt argument för att hävda att detta inte skulle existera.

Sätta dit sexköpare ja,,,samt sända ut signaler om vad som är ok sexuellt beteende riktat mot andra... ett ständigt pågående arbete som lett till samtyckelagen, nya våldtäktslagar, sexköpslagen samt metoo...ex.

Eftersom ja vi har grandiosa problem med mäns sexuella beteende kontra kvinnor och barn.
Där grunden är ett patriarkalt synsätt att män på något automatiskt vis på nått sätt har rätt till kvinnors kroppar, att de kan skita i vad kivnnan i fråga vill i saken.

Sexköpare kan jag lova dig till 100% har denna syn, att det är ok sticka kuken i en annan människa trots fullt medvetande om att denna människa inte är intresserad av detta, utan högst troligt är i en sits i livet där detta är hens möjlighet skaffa pengar. Att du utnyttja detta för att få lov runka i en människa och sen säga att man haft "sex" med någon är respektlöshet av högsta graden.

Vänligen använd din lilla ärthjärna till nått vettigt istället för att ägna dig åt att mobba 16 åringar offentligt.

Människosläktet dör ut om inte män knullar kvinnor vare sig de vill eller inte.

Sedan tycker jag du ska sluta omyndigförklara myndiga frivilligt sexsäljande kvinnor, varken de eller män är intresserade av dina tokiga vanföreställningar.
Citera
2019-09-23, 10:56
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Nu är det ju kvinnors fel att män har dålig kvinnosyn.

Om du har som syfte att parasitera på en man så är det nog dumt bilda relation med en man som köper sex. Jag menar hur ska du kunna konkurrera med en ung het snygg kvinna som säljer sex per timme? Vad har du att erbjuda? .

Sluta tramsa. Finns inga normala moderna kvinnor i västvärlden idag som behöver parasitera på män.

Jag är en normal person som har allt möjligt att erbjuda en attraktiv man med en sund kvinnosyn som också är villig att erbjuda mig detsamma.

Och till skillnad från prostituerade kvinnor gentemot torskar så är mitt sexuella intresse för män helt äkta.
Citera
2019-09-23, 11:02
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:
Jag gick ut och frågade en polis. Nej, sa hon.
Du råkar inte ha någon annan källa till ditt påstående?

De grandiosa problemen du talar om är dina egna hjärnspöken. De får du ta upp med din psykolog.
Citera
2019-09-23, 11:49
Medlem
CP-Gretas avatar
Citat:

På vilket sätt förhindrar frivilligt köp och sälj av sexuella tjänster sexuellt tvång? Det är två olika frågor. Om du bryr dig om att stävja sexuellt utnyttjade i Sverige, så borde du angripa dess största marknad i Sverige, nämligen svenska kvinnors utnyttjande av asylsökande pojkar och män på boenden. Det är väl utnyttjande i era ögon? Saken är ju den att ni feminister inte är för jämställdhet utan angriper bara något när infallsvinkeln gör att ni kan hata män.

Du vet uppenbarligen inget om varför kvinnor säljer sex, utan vill leva i en feministisk manshatande illusion. Lika lite förstår du varför män köper sex. Jag kan berätta för dig, eftersom jag är sexköpare och pratar en hel med kvinnliga prostituerade. En del (de flesta) vill ha massor av pengar för att finansiera dyra kläder och skönhetsvård, skönhetsoperationer, utlandsresor och festliv. Det gäller såväl svenska som utländska tjejer. En tjej jag träffade finansierade sin högskoleutbildning i hemlandet genom att sälja sex i Sverige på loven. Andra sparar till bostadsrätt i Stockholms innerstad.

Ett par svenska kvinnor jag träffat har prostitution som yrke och finansierar hela sin tillvaro med att sälja sex, de är ofta av typen som gillar att ha hur mycket sex som helst med olika män och ser tillfälle att kapitalisera på det.

Om du är så intresserad av att lagar följs så borde du också fundera över all den kriminalitet som polisen är ålagda att se genom fingrarna med när det gäller sexköpslagen, så som penningtvätt och svarta inkomster. Sexköpslagen är riktad mot män, för att sätta dit män. Ett par prostituerade har berättat om att polisen uttryckligen sagt att de inte är intresserade av att utreda henne, utan bara vill att hon samarbetar för att kunna åtala mannen för sexköp. Polisen har alltså utredningar på sina bord där sexsäljare arbetar olagligt i Sverige, och där svenska kvinnor skaffar sig enorma svarta inkomster i kontanter som de måste tvätta rena, men som polisen struntar i att utreda ENBART för att kunna sätta dit män.

Nej, vi sexköpande män har inte uppfattningen att det är ok att köra kuken i kvinnor som inte vill. Det är en liten minoritet av dem som tycker så.

Män som köper sex, gör det för att få sex överhuvudtaget eller att få tillgång till unga snygga slanka kvinnor, eller för att få fetischer tillfredsställda, oavsett om det är analt, bdsm, skolflicke-uniform, läder eller urin-sex.

Själv tillhör jag kategorin som vill ha sex med unga vackra kvinnor.

Jag håller med signaturen Babianen i frågan om varför så många män som har flickvän eller fru, köper sex. Det är för att hon inte ger mannen tillräckligt med sex. En del av sexköparna skulle inte bedra sin kvinna om hon ställde upp på en acceptabel nivå av sex utan att krångla.

Nej, samhället har inga grandiosa problem med mäns sexuella beteende. Vår sexdrift är naturlig och inget problem. Det är bara galna feminister som har den uppfattningen. Våldtäkt t.ex. är det brott som män föraktar mest, och sexualbrottslingar måste placeras på speciella anstalter eller avdelningar i fängelser över hela världen för att de är så enormt hatade av andra manliga brottslingar. Det säger väl allt.

Att sen det utvidgade begreppet av våldtäkt och oaktsam våldtäkt är helt sjuk, det är en annan fråga.
Citera
2019-09-23, 12:42
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Du har en sjuk och paranoid syn på män.

2) "Män som tycker att de har rätt till kvinnors kroppar" och "sexköpare som tycker att det är ok att sticka kuken i kvinnor som inte vill" existerar bara i din fantasi.

3) Flera män i den här tråden har förklarat att de inte tycker det.

4) Sen verkar du sakna erfarenhet av olika sexuella situationer med män. Annars hade du vetat att det alltid är kvinnan som har kontrollen i situationen.

a) Män som köper sex är inte Rocco. De kan inte bara dra ner byxorna och börja knulla. De behöver lite mildare tag. Lite prat, lite beröring, lite försäkran om att allt kommer att gå bra.

b) Om du tror att sexköp består av kvinnor som lider och män som utnyttjar dem tycker jag att du ska prata med någon om de här tankarna.
Citera
2019-09-23, 13:39
Medlem
Man kan inte vinna som man, i synnerhet inte som vit, europeisk man.

Svaret på TS fråga om varför Feminister vill förbjuda dig från att köpa sex är helt enkelt för att då förlorar dem sin makt, sin kontroll. Skulle det vara lagligt skulle allt färre män vara intresserade av förhållanden då dem bara kan köpa sex när lusten faller på, kvinnors valmöjlighet till kukbuffé via Tinder och liknande appar skulle minska också, och antalet så kallade 'incels' likaså. Feminister anser att om man kritiserar kvinnor och deras beteende så hatar man dem, och de generaliserar så att männen givetvis hatar ALLA kvinnor som den incel-gris dem är, och inte bara personen i fråga.

Kvinnor (läs feminister), vill att incels och manshatare skall fortsätta existera så de kan peka och säga "TITTA! KVINNOHAT!". Feminister lever på att skapa sina egna fiender så de kan fortsätta driva på sin agenda och spela offer när den fiende de skapat ger sig på dem. Om sexköp vore helt lagligt skulle fler män få det bättre, få utlopp för sina lustar och slippa känna sig ensamma och antalet våldtäkter skulle också minska.

När kvinnor är tjocka ska dem "älskas för den dem är, love at every size, plus size is fabulous" och allt vad det heter. När män är tjocka är dem äckliga källartroll som bor hos sin mamma och då är det viktigt att bryta könsnormer och tänka med genustänk så män och pojkar ändrar sig. När kvinnor är ensamma är det viktigt med sympati, Facebook-grupper och stöd. När män är ensamma och deprimerade är dem losers och datanördar som bara är sura för att de är "incels", trots att, som man säger på engelska "The deck is stacked against them". Män blir sexuellt frustrerade och vissa tar utlopp på detta genom att våldta, genustomtar gnuggar sina händer och säger: "Mansnormen behöver ändras", när det i själva verket behöver ges fler möjligheter för män att ge utlopp till sina sexualdrifter.

Män förväntas inte prata om sina känslor och problem för att dem skall uppfostras vid tidig ålder "att ta det som en man", det vill säga bara sitta och ta emot när kvinnor får styra och domdera. Kvinnor kan använda sex som ett vapen för att manipulera/kontrollera sina män, och dessutom kan kvinnor HELT lagligt vara lyxhoror/sälja sex lagligt idag. Föreställ er följande scenario: man och kvinna gör muntlig överenskommelse att hon suger av honom, han swishar henne 500 spänn för "ett par skor". Hur ska någon kunna bevisa att detta är ett sexköp? Frågar någon kan dem låtsas vara tillsammans och hon behövde pengar för skor.

Hur mycket ni feminister här kommer grina och gnälla om motsatsen så älskar jag kvinnor, men då den rationella sorten som älskar män, och som har lite humor istället för att se fiender överallt.

TL/DR: Feminister vill kontrollera hur och när män får ligga för att det ger dem makt. Därför vill de förbjuda sexköp.
Citera
2019-09-23, 14:14
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Denna fråga ställer du om och om igen. Jag menar visst, jag vet att man kan bli glömsk med åldern, men nu får du väl ändå ge dig.

Jag kommer att fortsätta att ställa frågan tills jag får ett svar. Ingen som motsätter sig sexköp mellan samtyckande och vuxna (som sexköpslagen är utformad) har hittills kunna besvara den.
Citera
2019-09-23, 14:43
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pansarvecket
Babianen har ganska mycket rätt och nej, det var inte män som valde den nya ordningen. Det var kvinnor. Radikaliserade kvinnor förvisso, men ni andra lät dem i hopp om att vinna på det också.

Var lite glad i stället. NI vann.
Men ni förlorade oss.

Jaja du skyller ifrån dig som vanligt. Inget nytt under solen här inte...
Citera
2019-09-23, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CP-Greta
På vilket sätt förhindrar frivilligt köp och sälj av sexuella tjänster sexuellt tvång? Det är två olika frågor. Om du bryr dig om att stävja sexuellt utnyttjade i Sverige, så borde du angripa dess största marknad i Sverige, nämligen svenska kvinnors utnyttjande av asylsökande pojkar och män på boenden. Det är väl utnyttjande i era ögon? Saken är ju den att ni feminister inte är för jämställdhet utan angriper bara något när infallsvinkeln gör att ni kan hata män.

Du vet uppenbarligen inget om varför kvinnor säljer sex, utan vill leva i en feministisk manshatande illusion. Lika lite förstår du varför män köper sex. Jag kan berätta för dig, eftersom jag är sexköpare och pratar en hel med kvinnliga prostituerade. En del (de flesta) vill ha massor av pengar för att finansiera dyra kläder och skönhetsvård, skönhetsoperationer, utlandsresor och festliv. Det gäller såväl svenska som utländska tjejer. En tjej jag träffade finansierade sin högskoleutbildning i hemlandet genom att sälja sex i Sverige på loven. Andra sparar till bostadsrätt i Stockholms innerstad.

Ett par svenska kvinnor jag träffat har prostitution som yrke och finansierar hela sin tillvaro med att sälja sex, de är ofta av typen som gillar att ha hur mycket sex som helst med olika män och ser tillfälle att kapitalisera på det.

Om du är så intresserad av att lagar följs så borde du också fundera över all den kriminalitet som polisen är ålagda att se genom fingrarna med när det gäller sexköpslagen, så som penningtvätt och svarta inkomster. Sexköpslagen är riktad mot män, för att sätta dit män. Ett par prostituerade har berättat om att polisen uttryckligen sagt att de inte är intresserade av att utreda henne, utan bara vill att hon samarbetar för att kunna åtala mannen för sexköp. Polisen har alltså utredningar på sina bord där sexsäljare arbetar olagligt i Sverige, och där svenska kvinnor skaffar sig enorma svarta inkomster i kontanter som de måste tvätta rena, men som polisen struntar i att utreda ENBART för att kunna sätta dit män.

Nej, vi sexköpande män har inte uppfattningen att det är ok att köra kuken i kvinnor som inte vill. Det är en liten minoritet av dem som tycker så.

Män som köper sex, gör det för att få sex överhuvudtaget eller att få tillgång till unga snygga slanka kvinnor, eller för att få fetischer tillfredsställda, oavsett om det är analt, bdsm, skolflicke-uniform, läder eller urin-sex.

Själv tillhör jag kategorin som vill ha sex med unga vackra kvinnor.

Jag håller med signaturen Babianen i frågan om varför så många män som har flickvän eller fru, köper sex. Det är för att hon inte ger mannen tillräckligt med sex. En del av sexköparna skulle inte bedra sin kvinna om hon ställde upp på en acceptabel nivå av sex utan att krångla.

Nej, samhället har inga grandiosa problem med mäns sexuella beteende. Vår sexdrift är naturlig och inget problem. Det är bara galna feminister som har den uppfattningen. Våldtäkt t.ex. är det brott som män föraktar mest, och sexualbrottslingar måste placeras på speciella anstalter eller avdelningar i fängelser över hela världen för att de är så enormt hatade av andra manliga brottslingar. Det säger väl allt.

Att sen det utvidgade begreppet av våldtäkt och oaktsam våldtäkt är helt sjuk, det är en annan fråga.

Sexköpare kan inte veta förhållandet för kivnor de ex. beställer upp på sitt rum.
bevisligen inte eftersom nu svenska män glatt köper sextraffickingoffer m.m.
och DÄRFÖR sätter vi ett förbud för att köpa sex.
Att du sen har ett antal kivnnor och män som säljer sex fullt frivilligt utan minsta tvång eller nödvändighet hör inte till saken, och de tär heller inte mot dem som denna lag riktas.

Den största marknaden av sexköpare i Sverige är INTE kivnnor som köper papperslösa pojkar...

Sen har du en aning om att kvinnor faktiskt inte existerar för att tillfredsställa dig sexuellt?
Liksom inte kvinnors uppgift här i livet.
Utan deras uppgift är att se till sin egen sexualitet och enkom den nivå HGON SJÄLV vill ha, är den "acceptabla"...och inte mäns eller din.

Vill du knulla många kvinnor eller mer än vad en flickvän eller fru vill, då får du ju göra slut med henne och sluta tvinga henne till sex hon inte är intresserad av.

Helvete vilken egoistiska svin vissa snubbar är.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in