Citat:
Ursprungligen postat av
Surtruten
Frågan gäller att Skyrage påstår att Greta Thunberg som, enligt hen är vänsterfanatiker, inte vänder sig mot Kina och deras utsläpp. GT vänder sig absolut mot Kina enligt hennes uttalande.
För övrigt har jag väldigt svårt för att förstå att vi konsumenter har låtit den kommunistiska diktaturen Kina växa som de gjort. Jag vill inte missunnar den kinesiska befolkningen en bättre och modärnare standard, men jag har väldigt svårt för att förstå att vi låtit en diktatur utvecklas på det viset som Kina gjort.
Varför har vi alla tillåtit detta kan man undra?
Och desto mer ologiskt blir därför Gretas ivriga hyllande av Parisavtalet, med dess eftergifter mot just Kina.
Ja, varför har vi låtit en diktatur som Kina utvecklas? Varför köper vi billigt krimskrams därifrån? Bilar och elektronik? Varför köper vi billiga kläder som tillverkas i länder som Pakistan och Bangladesh istället för att stödja vår inhemska tekoindustri? Varför exporteras stora biffstekar från Argentina över Atlanten och hit? Varför tillåter vi oroligheterna i Mellanöstern?
Varför ses Greta äta bananer som hon vet förutsätter transporter med dieselfartyg, samma typ av båtar som hon själv vägrar att åka med av klimatskäl? Varför äter hon inte bara lokalproducerat?
Varför fortsätter ni med dårars envishet att hävda att hon är så ”konsekvent”?