2019-09-22, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kraskras
Eftersom det är en verksamhet som skadar prostituerades självkänsla och identitet på ett sätt som inga andra försäljningar av tjänster gör, och eftersom det utsätter prostituerade för hög risk att utsättas för hot och våld, på ett sätt som inga lagliga verksamheter eller tjänster gör.

Du, och alla andra, förbjuds att köpa sex för att förhindra att människor skadas. Är väldigt rimligt, tycker man annat har man inte tänkt tillräckligt eller så har man empatistörningar. Oavsett vilket så är man dum i huvet.

Dom tycker ju om sex och pengar, vad är det för fel att köpa då?
Citera
2019-09-22, 21:52
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
På vilket sätt är det dumhet att påpeka att prostitutionen inte försvinner (eller ens minskar) i ett samhälle med förbud mot sexhandel? Jag anser att det är höggradigt relevant.

Därför att du VET om att jag vet att det finns en svartmarknad för detta liksom det finns för droger osv. Påpekandet är alltså onödigt eftersom du vet precis vad jag menar.
Citera
2019-09-22, 21:54
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Att slippa oroa sig för våldtäkt och objektifiering ser jag verkligen inte som en lyx, det borde vara en självklarhet i ett utvecklat samhälle där människor inte uppmuntrar varann till att styras av sina könsorgan.

Fast tack vare feministernas naiva politik så är det precis vad ni behöver oroa er för - att bli våldtagna. Haha. Dessutom spelar det ingen roll vad du och andra feminazister tycker "borde" vara verkligheten.

Citat:
Ja, jag kan förstå hur dessa feminister tänker. Det handlar nog inte om kontroll för kontrollerandets skull utan snarare en stark vilja till förändring för ett tryggare samhälle. Ett där man inte ser kvinnor i svart eller vitt med otäcka madonna/horakomplex där vissa kvinnor bokstavligen bara är horor som skall utnyttjas för onani och sedan förkastas.

Vad jobbigt det måste vara att vara du.. som tror att alla sexkunder behandlar eskorter illa. Du vet inte vad du snackar om. Ja, det är kvinnlig vilja till kontroll. De vill begränsa mäns tillgång till sex för att slippa konkurrens och kunna mjölka män på pengar enklare. Det är en grundläggande kvinnlig sexualstrategi som vi inte behöver ta på allvar. Det är som att jag skulle vilja arrestera kvinnor som dejtar rika män.

Citat:
En framtid där män inte drivs av primitiv lusta låter som en lugn och harmonisk plats där jag själv vill leva och frodas.

Tror du på sagor också eller? Män kommer ALLTID att drivas av primitiv lusta!
Citera
2019-09-22, 21:56
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Nu är det inte enbart feminister utan det finns många i Sverige som ogillar eller är emot prostitition.

Japp, islamister t.ex. Är det därför feminister älskar dem..?
Citera
2019-09-22, 21:58
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Därför att du VET om att jag vet att det finns en svartmarknad för detta liksom det finns för droger osv. Påpekandet är alltså onödigt eftersom du vet precis vad jag menar.

I Sverige har vi ju 100 % svartmarknad. På vilket sätt är detta sunt?
Citera
2019-09-22, 21:58
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Att inte kunna få tjejer jag är attraherad av är inte självvalt. Däremot väljer jag celibat framför tjejer jag INTE är attraherad av.

Svårt att ge exempel så där.

Säg att detta är en 8:a då.
https://russian-lady.net/wp-content/uploads/2018/02/Girls-mobile-numbers-for-friendship.jpg

Och detta är en 3-4.
https://i.ytimg.com/vi/zgMc_BYrorI/maxresdefault.jpg

Jo, jag tror absolut att stenåldersmän bedömde kvinnor visuellt. Att de var mer attraherade av vissa kvinnor än av andra. Vi har inte bestämt oss för det, det är nedärvt genom hundratusentals/miljoner år. Det vi attraheras av visuellt är egenskaper som signalerar god hälsa och fertilitet, svårare än så är det inte.

Det finns hur många som helst. Jag ser nog minst 30 st per dag jag skulle vilja ligga med, baserat på utseende.

Aja men alltså den där tjejen du rankar som en 8:a skulle jag säga ser väldigt bra ut. Såna kryllar det inte av.
Tjejen du rankar som en 3-4 skulle jag säga ser ut som en ganska normal svensk tjej. Hade hon dämpat hårfårgen och piffat till sig en aning hade det inte varit några större fel på henne, 3:an alltså.

Vore väldigt intressant att se en bild på dig i förhållande till dina krav på tjejer. Du får givetvis ha precis vilka krav du vill, men innan tyckte jag att det lät som att du hade det svårt, och tyckte att det lät hemskt för dig. Men det verkar mest som att du själv attraheras av ganska få kvinnor och att problemet ligger där. Sen förstår jag också att man inte vill ligga med någon man inte är attraherad av, dock är det inte samma sak som att "jag attraherar ingen tjej så jag måste gå till horor". Du går till horor för att du vill ha en viss standard på utseende.
Citera
2019-09-22, 22:00
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
nej det behöver du inte alls som man, du dör inte om du inte får knulla människor som inte är sexuellt intresserade av dig.
Det är inte ett livsviktigt "manligt" behov att kränka andra människor...

Det är ingen kränkning att ha sex med någon som är med på det. Kvinnor dör inte om de inte får dejta välbärgade män. Är du med på att förbjuda golddigging?

Citat:
Försök få in det i den "manliga" hjärnan tack.

Nej, det tänker vi inte.
Citera
2019-09-22, 22:08
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av felfoedd
Är du dum i huvudet på riktigt?
Jag tolkar dig som att du inte kan svara på frågan.
Citera
2019-09-22, 22:16
Medlem
Inget fel att betala för lite mutta, tasken behöver ju sitt sörrö.
Citera
2019-09-22, 22:19
Medlem
felfoedds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Jag tolkar dig som att du inte kan svara på frågan.

Jag tolkar det som att du har svårt att orientera dig i en debattråd. Kan bero på en sällsynt liten hjärna.. oklart.
Citera
2019-09-22, 22:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av felfoedd
Jag tolkar det som att du har svårt att orientera dig i en debattråd. Kan bero på en sällsynt liten hjärna.. oklart.
Så vad tycker du nu då i frågan?
Citera
2019-09-22, 22:23
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
I Sverige har vi ju 100 % svartmarknad. På vilket sätt är detta sunt?

Jag har förklarat detta säkert 10 gånger. Orkar inte dra det hela igen. Det finns liksom inget enkelt rätt eller fel svar på detta utan det måste ses ur många synvinklar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in