2019-09-22, 21:41
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Hur är det svårt för er att acceptera:

En påstådd avsaknad av ljud från explosioner är INTE ett särskilt starkt argument mot möjligheten att WTC7 revs i en ”cd”.

Det kanske är en rimlig indikation, men att avstå att göra tester pga detta är ju självklart och uppenbart helt idiotiskt.
Citera
2019-09-22, 21:55
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fffffuuuuuu
Hur är det svårt för er att acceptera:

En påstådd avsaknad av ljud från explosioner är INTE ett särskilt starkt argument mot möjligheten att WTC7 revs i en ”cd”.

Det kanske är en rimlig indikation, men att avstå att göra tester pga detta är ju självklart och uppenbart helt idiotiskt.
Menar du att NIST avstod från att ”göra tester” pga avsaknaden av explosionsljud? Var fick du den idén ifrån?
Citera
2019-09-22, 22:07
Medlem
Citat:
Jag tror att han menade att chape-charges med nano-termit kan ha använts.
Jaså? Har du läst vad hen svarade när SnakePlissken bad om förtydligande?
Så din tolkning av förtydligandet är att först försvagades kolumnerna ännu mer med hjälp av förapterade chape-charges av nano-termit och sedan aperade man mer nano-termit på samma ställe för den slutliga kapningen. Varför inte kapa allt i samma aptering och vad fyllde sprängmattorna för funktion om det var nano-termit även i chape-charges?

Citat:
Eller kanske att man använde olika tekniker på olika ställen. Vad nu det skulle spela för roll.

Nu har du målat in dig rejält! 😂
Läs en gång till så ser du att hen resonerar om sprängladdning i singular.

Ni har i alla fall sällskap som målat in er i samma hörn
Citera
2019-09-22, 22:54
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Jaså? Har du läst vad hen svarade när SnakePlissken bad om förtydligande?
Så din tolkning av förtydligandet är att först försvagades kolumnerna ännu mer med hjälp av förapterade chape-charges av nano-termit och sedan aperade man mer nano-termit på samma ställe för den slutliga kapningen. Varför inte kapa allt i samma aptering och vad fyllde sprängmattorna för funktion om det var nano-termit även i chape-charges?

Läs en gång till så ser du att hen resonerar om sprängladdning i singular.

Ni har i alla fall sällskap som målat in er i samma hörn

Min tolkning är att du antingen är för dum för att förstå, och/eller för övertygade om att du har rätt för att antingen förstå eller försöka förstå frågeställningen.

Invändningen ”det hördes inte” och ”termit går inte att använda” är svaga, det är inte ointressanta observationer, men inte heller något man riktigt kan dra slutsatser av.
Citera
2019-09-22, 22:59
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Menar du att NIST avstod från att ”göra tester” pga avsaknaden av explosionsljud? Var fick du den idén ifrån?

https://nvlpubs.nist.gov/nistpubs/Legacy/NCSTAR/ncstar1a.pdf

3.3 HYPOTHETICAL BLAST SCENARIOS

Sid 26 ff.

Har du inte läst på?! Stygg Foliekatt!!
Citera
2019-09-22, 23:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Prudent
Nu har målat in dig rejält..

Du undrar hur mycket ljudnivån från NISTs hypotetiska sprängladdningar på kolumnerna minskar om laddningarna består av militär nano-termit omgärdad av sprängmattor som bränns av först efter att kolumnerna försvagats ännu mer med hjälp av förapterade chape-charges
För det första går det inte aptera termiten mot stålet om det sitter chape-charges i vägen apterade på samma ställe.
Va? En laddning skär. En laddning spränger det som finns kvar.

Citat:
För det andra skulle termitladdningarna och (den optiska kapeln till den fjärrstyrda/laserstyrda?) tändningsanordningen riskera skadas av sprängkraften från chape-charges om den monterats nära intill dessa förapterade chape-charges och
1. Skär balken med form av termit. Ingen explosion.

2. Spräng kvarvarande balk med nano-termit.

OM båda metoderna behöver användas för att få ner ljudvolymen, det vill säga. Det räcker nog med nano-termit om jag har förstått det hela rätt.

Poängen med mina listade fullt möjliga åtgärder är att dessa var för sig och sammantagna refuterar NIST’s påstående om minst 130dB minst 800 meter ifrån och med det NIST’s enda ’bevis’ för att byggnaden inte togs ner med sprängmedel/former av termit i en CD.

Kejsaren är naken.

Citat:
sedan täckts in av sprängmattor som avses ska innesluta ljudet och därmed kraften från detonationen.
Se ovan. Den förberedande skärningen behöver inte vara explosiv. Alternativt kan skärning har utförts med svets i ett tidigare skede.

Citat:
Eller tänker du att kolumnerna som den 11 september kapas med militär nano-termit redan vid ett tidigare tillfälle försvagats ännu mer med hjälp av chape-charges och därefter försetts med nano-termit och sprängmattor?
Nej, jag räknar upp ett antal fullt möjliga åtgärder som var för sig och sammantagna i synnerhet, refuterar NIST’s genomskinliga bortförklaring till att man inte undersökte den lilla mängd stål och annat rasmaterial som trots allt inte hade förstörts, för spår av explosioner/smältningar eller spår av sprängmedel och former av termit.

- Sprängs under markplanet.

- Sprängs efter ännu mer försvagning/skärning i kolumnen.

- Består av militär nano-termit.

- Är omgärdad av sprängmattor eller andra ljudabsorberande material.

NIST bör nog förklara sig här. Tycker du inte det?
Senast redigerad av onopono 2019-09-22 kl. 23:05.
Citera
2019-09-22, 23:07
Avstängd
Citat:
Fanns det andra av NIST angivna skäl till att sådana gängse tester inte genomfördes, menar Du?
Citera
2019-09-22, 23:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
https://nvlpubs.nist.gov/nistpubs/Legacy/NCSTAR/ncstar1a.pdf

3.3 HYPOTHETICAL BLAST SCENARIOS

Sid 26 ff.

Har du inte läst på?! Stygg Foliekatt!!

Jodå jag har läst, men var menar du att de skriver att de avstod från att ”göra tester” pga avsaknaden av explosionsljud?
Citera
2019-09-22, 23:08
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Fanns det andra av NIST angivna skäl till att sådana gängse tester inte genomfördes, menar Du?
Jag menar att de inte anger det som ett skäl alls.
Citera
2019-09-22, 23:09
Avstängd
Citat:
Jag menar att de inte anger det som ett skäl alls.
Så, vilket/vilka skäl anger de?
Citera
2019-09-22, 23:12
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av onopono
Så, vilket/vilka skäl anger de?

Det enda konkreta jag vet att de sagt är att tester för thermite skulle vara meningslösa eftersom de ingående komponenterna ändå redan fanns i överflöd i byggnaden.

Men eftersom de inte hade några balkar kvar från wtc7 fanns det ju ytterst begränsade möjligheter att göra tester på sjuan ens om de hade velat.
Citera
2019-09-22, 23:28
Medlem
fffffuuuuuus avatar
Citat:
Jodå jag har läst, men var menar du att de skriver att de avstod från att ”göra tester” pga avsaknaden av explosionsljud?

Kanske kunde de undersöka resterna av byggnaden och se om det fanns kemiska spår? De kunde göra tester på en modell och se om explosioner framkallade samma fysiska och kemiska resultat? De kunde simulera explosioner och se om de kunde få till en kollaps som liknar den verkliga?

Kom igen. Du kanske är dum, men SÅ dum kan du fan inte vara.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in