Första avsnittet gav mig mersmak, även om jag tog mig för pannan över alla uppenbara misstag de gjorde från start.
Varför hade de sina vanliga mobiltelefoner med sig till första mötet? Och ännu värre, varför ta med sig den under själva brottet, och skicka SMS med den! Tror det var visserligen bara var en som gjorde det (Roger), men ändå.
Och var det någon som förstod resonemanget med de spanska registreringsskyltarna? Bara för att de sitter på en annan bil så kan de inte spåras till personen som står på det spanska registreringsbeviset? Hepp! Tankevurpa?
Och att sen rekognoscera utan utklädnad? Och t.om skanna sitt egna körkort vid återvinningscentralen... Och varför inte vänta några dagar mellan rek och själva stölden?
Och nu i dagens avsnitt skulle de handla för pengarna. Och Christian, som jag hade högst hopp om från start, går till en stor butik (större risk att polisen kollar där) och gör ett stort köp, och använder dessutom sitt bonuskort! Dvs han gör ett trippelfel i ett enda svep!
Och sen, när de blir utfrågade, så gör dom det största misstaget av dom alla, eller åtminstone det misstag jag irriterade mig på mest av allt. Dom pratar ju en massa med polisen! Varför? Har dom inte sett filmer där den misstänkte bara säger "ingen kommentar" eller liknande till allt, eller bara ber om en advokat? Och när polisen pratar med dom som vittnen så är det väl inget lagbrott att säga "jag har inte sett något, jag vet inget om det ni pratar om, jag har inget mer att säga till er"?
Nu har jag säkert glömt en massa andra misstag de gjort, men dessa var de mest grövsta tror jag... Om de hanterat dessa saker bättre så skulle de haft betydligt större chans att helt utebli från listan över misstänkta.
Jag har inte gjort något värre än att snatta snask som ung, men tror ändå att jag skulle kunnat hanterat detta betydligt bättre! Tror jag iallafall