2019-09-22, 11:34
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om man bedömer trovärdighet efter vilken spänningsfaktor någonting har så hamnar man nog snett ganska omgående.
Underbart formulerat problem som vållar mycket osämja sida upp och sida ner.
Senast redigerad av Snor-Johan 2019-09-22 kl. 11:39.
Citera
2019-09-22, 11:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nu var inte det här inlägget till mig (heller)...

Kan du hitta en sommarstuga i Vivalla vill jag att Du bekräftar det!
Jag vet inte om det finns en sommarstuga i Vivalla ens.
Citera
2019-09-22, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tänkte du på JG:s eller HD:s föräldrars sommarstugor?
Finns det sådana i Vivalla?🤔
Tänkte på JG:s.
Vet inte om det finns Sommarstugor i Vivalla
Citera
2019-09-22, 11:56
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
Hur som helst:
Hur har man mage att åka utomlands om en av ens vänner försvunnit?
Då stannar man väl hemma och letar?

Om jag vore misstänkt mördare så hade jag legat lågt i grannskapet tills dess den riktige mördaren åkt fast.Man måste ju förstå att grannar vänner är livrädda.

Om han nu är så smart.. Varför köpte han då inte NYA skor och Nya kläder för att ha vid mordet? som han sen skulle kasta direkt.
Att spara på skorna är sjukt klantigt.

Det kan vara ödesdigert. Kvitton, kontoutdrag, övErvakningskameror, vittnen, m.m kan sätta dit GM i ett sådant fall.
Citera
2019-09-22, 12:05
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Åklagare med flyt brukar framstå som lugna å avslappnade.
Jag ger mig fan på att dom sumpar fallet, Åsa trampar i klaveret igen.
Kan bara hoppas att jag har fel, men men.

Men det var inte ÅH, utan jouråklagaren det handlade om.
Citera
2019-09-22, 12:05
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Tänkte på JG:s.
Vet inte om det finns Sommarstugor i Vivalla

JGs sommarstuga ligger i Fridenslund, Åmmeberg. Flera mil från Örebro, kring Askersund.
Citera
2019-09-22, 12:07
Medlem
Citat:
Jag vet inte om det finns en sommarstuga i Vivalla ens.
Varför skriver du:
"Jag tänker sommarstuga i Vivalla. Är det möjligt att JG åkte dit direkt efter LW försvinnande. Har det varit en knivattack där? Nåt samband?"

Hur kan Du "tänka" en fortsättning på en sommarstuga som du inte ens vet finns... knivattack, nåt samband.

Kanske på sin plats att fråga om det överhuvudtaget finns några sommarstugor i området när du inte vet.
Citera
2019-09-22, 12:13
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nerikes Allehandas chefredaktör Anders Nilsson, som fått utstå hård kritik för att okritiskt gå i åklagarmyndighetens ledband, uppvisar nu en del tecken på att kanske börja svänga om lite:
Rättsväsendet är en viktig del av demokratin. Det finns rättsvårdande myndigheter som polis, åklagare och domstolar som är en garanti för att upprätthålla rättssäkerheten i landet. Lika viktig för demokratin är media som har till uppgift att informera medborgarna om vad som händer i olika rättsliga fall. Medias uppgift är att förmedla rättsprocessen på ett så opartiskt sätt. Men vi ska också ifrågasätta och granska såväl processer som myndigheter.
........
Det här resulterade senare i ett skarpt mejl till NA från åklagaren där hon ifrågasätter att vår reporter följt efter henne och att han överhuvudtaget ställt frågor till henne. ”Jag var inte i tjänst och det måste ha varit helt uppenbart för dig när jag kom ut från personalentrén”, förklarar åklagaren i ett mejl till reportern. För oss inom media är detta ett mycket anmärkningsvärt uttalande. Det finns flera skäl till det. För det första är en åklagare en offentlig person, avlönad med skattepengar som sitter på ett maktkapital som ytterst få har. För det andra måste en åklagare i sin roll vara beredd på att få frågor från media. Även utanför arbetstid. Sist men inte minst blir uttalandet extra märkligt då det handlar om ett av Sveriges mest uppmärksammade mordfall just nu.
https://www.na.se/artikel/aklagaren-vagrade-svara-pa-na-s-fragor-da-hon-just-lamnat-jobbet-maste-kunna-svara-utanfor-arbetstid -ett-anmarkningsvart-uttalande

Tummen upp för Nerikes Allehanda! 👍🏻

Jag instämmer med hans krönika. Och jag skrev ju även ett inlägg om att jag uppfattade deras journalistik som feg. Men om det är sånt här självupptaget trams en upptagen åk lägger tid på är jag både förvånad och besviken. Jag är fortfarande besviken på att de tidigare både i efterhand korrigerat innehåll i artiklar och även helt tagit såna. Trots att de påstår att sånt gör dom inte.
Kanske dags att helt sluta i gå i ledband?
Senast redigerad av T34Panzer 2019-09-22 kl. 12:18.
Citera
2019-09-22, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tycker du det är misstänkt att åka utomlands när ens vän är försvunnen? Jag håller med dig.

Men det är bara SD och HD som fördöms för sitt märkliga agerande. Du reagerar inte på att JH och Lenas andra vänner också reste väg till Norge?

De borde alla ställt in resorna och letat efter Lena.JG var väl med vid söket men enligt tråden hindrade han vänner från att leta där de ville(runt bullerplanket?)(Han visste väl hur allt låg till med andra ord)
Jag tror att SD inte orkat bära detta själv utan varit tvungen att anförtro sig till sin vän JG. Man orkar (väl)inte med att bära hur mkt som helst inom sig(Trycket inom sig..Ångest)utan var tvungen att lätta på trycket.
Lika med JG Han var tvungen att lätta på det inre trycket pga det han visste(?) och var först ut med att beklaga sorgen på sin fb sida.
Det är (väl)självklart att JG visste..?
JG som är amerikan.Tyckte säkert att det inte representerade en kristen livssyn(med det ämbetet LW tidigare haft och stått för) att bidra till otrohet. Han kan känna att han inte vil berätta vad han vet.Han kan tycka att LW borde förstått bättre. Min teori spekulation naturligtvis
Citera
2019-09-22, 12:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Varför skriver du:
"Jag tänker sommarstuga i Vivalla. Är det möjligt att JG åkte dit direkt efter LW försvinnande. Har det varit en knivattack där? Nåt samband?"

Hur kan Du "tänka" en fortsättning på en sommarstuga som du inte ens vet finns... knivattack, nåt samband.

Kanske på sin plats att fråga om det överhuvudtaget finns några sommarstugor i området när du inte vet.
(Någon i tråden kanske känner till området?)
Citera
2019-09-22, 12:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Det kan vara ödesdigert. Kvitton, kontoutdrag, övErvakningskameror, vittnen, m.m kan sätta dit GM i ett sådant fall.
(Så klart... Polisens tekniker gör fantastiska jobb!)
Han borde inte kastat skorna?hmm
Citera
2019-09-22, 12:28
Medlem
Citat:
(Så klart... Polisens tekniker gör fantastiska jobb!)
Han borde inte kastat skorna?hmm
Inte ens näthandel skulle han ha kommit undan med?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in