Citat:
Ursprungligen postat av
bazaar
Ska man tolka detta som att KL finner idéer och inspiration i andras, men för henne bekanta, brott?
Att läkarsläkten fanns med på den första omgångens mail kanske man inte ska dra förstora växlar på, väldigt många läkare och poliser var ju inkluderade.
Även kvällspressen och polisen mfl fick mejl så ja det var en bombmatta av mejl som landade runt omkring i Sverige och Norge. Än så länge ingen anledning att dra några stora växlar på det men namnet dyker upp bland mejlen och också i diskussionen om vem som är HOL’s nya kvinna. Namnet (ej sökbart då det är en länk till ett Facebook-konto) nämns i någon tråd där en kvinna ska ha blivit misshandlad också. Gällde också någon otrohetsgrej.
Ja vilket gäng va?
Alla får dra sina egna slutsatser men det är lite för många beröringspunkter bland alla dessa hot mot olika personer, otrohet, kriminella, jurister, läkare, sjuksköterskor, tvister, brottmål, smutskastningar, Norge, norrman, sjuksköterska på psykiatrin, patienter på psykiatrin, vinpimplande mm för att jag ska kunna släppa det helt och istället sitta och fundera på White-collar-crime-spåret eller annan teori.
Motivet finns i röran ovan gissar jag och javisst har en gärningsman hämtat inspiration från nåt annat fall om man tar på sig att försöka ha ihjäl nån. Man kopierar från det som funkat tidigare. Typ greveskotten i Gamla Stan eller vad vet jag. Learn from the best osv.
Försöker se allt från ett helikopterperspektiv istället för att spekulera i om gm hade pickadollen i höger eller vänster hand.