Citat:
Ursprungligen postat av
Rosamund
Tycker du det är misstänkt att åka utomlands när ens vän är försvunnen? Jag håller med dig.
Men det är bara SD och HD som fördöms för sitt märkliga agerande. Du reagerar inte på att JH och Lenas andra vänner också reste väg till Norge?
De borde alla ställt in resorna och letat efter Lena.JG var väl med vid söket men enligt tråden hindrade han vänner från att leta där de ville(runt bullerplanket?)(Han visste väl hur allt låg till med andra ord)
Jag tror att SD inte orkat bära detta själv utan varit tvungen att anförtro sig till sin vän JG. Man orkar (väl)inte med att bära hur mkt som helst inom sig(Trycket inom sig..Ångest)utan var tvungen att lätta på trycket.
Lika med JG Han var tvungen att lätta på det inre trycket pga det han visste(?) och var först ut med att beklaga sorgen på sin fb sida.
Det är (väl)självklart att JG visste..?
JG som är amerikan.Tyckte säkert att det inte representerade en kristen livssyn(med det ämbetet LW tidigare haft och stått för) att bidra till otrohet. Han kan känna att han inte vil berätta vad han vet.Han kan tycka att LW borde förstått bättre. Min teori spekulation naturligtvis