2019-09-22, 10:56
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frouzan
Nej utomstående kriminologer skriver
inte så här? JM har öppet för tråden gång efter gång påpekat Lena va hans vän.

Du har i samband med ovanstående inlägg citerat ett svar till @JokerMannen från mig och samtidigt passat på att markera och via emojis göra dig lustig över vad jag i början skriver. Kan jag tolka detta som att du tycker att det är av yttersta vikt att den hemliga PM-världen ska värnas med näbbar och klor och att all kommunikation helst ska ske via den? Jag tycker mig ha anat att det numera finns två forum kring mordet på LW; tråden som vi alla kan ta del av samt PM-världen i det fördolda. Tror du att det kan vara till nytta att uppmuntra vissa tråddeltagare att lämna viskleken i omklädningsrummet och i stället spela på den belysta spelplanen ibland?
Citera
2019-09-22, 11:10
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotoalbuns
(sommarstugeområdet?)

Tänkte du på JG:s eller HD:s föräldrars sommarstugor?
Finns det sådana i Vivalla?🤔
Citera
2019-09-22, 11:12
Medlem
Citat:
(sommarstugeområdet?)
Vilket sommarstugeområde?
Citera
2019-09-22, 11:14
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
Tydligen en viss självkännedom - men så säger han ju också om sig själv att han är "allvetande".

020128: ”Jag övade på byte mellan snorkel och regulator när jag bådde hos min kära mor. Inte helt poppis när vattensprutet från snorkeln blötte ner badrummet. MEN HON SPONSRADE EN SNORKEL MED VENTIL!!!!”

021210 ”Min mamma tyckte i alla fall att jag var gullig..."

En gullig, allvetande och ekonomiskt sinnad snorkelexpert utan nerver: Hur kunde HD ens tänka på skilsmässa när hon hade ett sådant praktexemplar till äkta man?

Tack för att du förser oss med gedigna uppgifter vi inte tidigare tagit del av, vad jag minns!

Vet du om SD nämnt sin pappa i den uppsjö av ”dokumentation” du arbetat dig igenom?
Citera
2019-09-22, 11:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Tänkte du på JG:s eller HD:s föräldrars sommarstugor?
Finns det sådana i Vivalla?🤔

((Jag tänker på sommarstugor i Vivalla.Är det möjligt att JG åkte dit direkt efter LW försvinnande?
Har det varit en knivattack där?Når samband?))
Citera
2019-09-22, 11:19
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
En dagbok är nog för spännande att inte tro på oavsett källa
Om man bedömer trovärdighet efter vilken spänningsfaktor någonting har så hamnar man nog snett ganska omgående.
Citera
2019-09-22, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reimer
Det där är djävligt illa och man hoppas ju att det var en dålig dag för åklagaren.

Självklart ska en åklagare kunna svara på frågor även utanför sin arbetstid, vore ju djävligt enkelt och praktiskt att låsa in sig på sin arbetsplats och göra sig oanträffbar under hela sin arbetsdag för att undvika besvärliga frågor om vad som pågår/händer i ett fall.

Illavarslande sett från mina ögon.

Åklagare med flyt brukar framstå som lugna å avslappnade.
Jag ger mig fan på att dom sumpar fallet, Åsa trampar i klaveret igen.
Kan bara hoppas att jag har fel, men men.
Citera
2019-09-22, 11:21
Medlem
Hur som helst:
Hur har man mage att åka utomlands om en av ens vänner försvunnit?
Då stannar man väl hemma och letar?

Om jag vore misstänkt mördare så hade jag legat lågt i grannskapet tills dess den riktige mördaren åkt fast.Man måste ju förstå att grannar vänner är livrädda.

Om han nu är så smart.. Varför köpte han då inte NYA skor och Nya kläder för att ha vid mordet? som han sen skulle kasta direkt.
Att spara på skorna är sjukt klantigt.
Senast redigerad av Fotoalbuns 2019-09-22 kl. 11:24. Anledning: Tillägg
Citera
2019-09-22, 11:22
Medlem
Citat:
((Jag tänker på sommarstugor i Vivalla.Är det möjligt att JG åkte dit direkt efter LW försvinnande?
Nu var inte det här inlägget till mig (heller)...

Kan du hitta en sommarstuga i Vivalla vill jag att Du bekräftar det!
Citera
2019-09-22, 11:22
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Var ligger JG:s sommarstuga?
Det troligaste är att han åkte till sin egen stuga.
Citera
2019-09-22, 11:23
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Om man bedömer trovärdighet efter vilken spänningsfaktor någonting har så hamnar man nog snett ganska omgående.

Ja, det är det jag ifrågasätter.
Citera
2019-09-22, 11:30
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Hur som helst:
Hur har man mage att åka utomlands om en av ens vänner försvunnit?
Då stannar man väl hemma och letar?

Om jag vore misstänkt mördare så hade jag legat lågt i grannskapet tills dess den riktige mördaren åkt fast.Man måste ju förstå att grannar vänner är livrädda.

Om han nu är så smart.. Varför köpte han då inte NYA skor och Nya kläder för att ha vid mordet? som han sen skulle kasta direkt.
Att spara på skorna är sjukt klantigt.

Tycker du det är misstänkt att åka utomlands när ens vän är försvunnen? Jag håller med dig.

Men det är bara SD och HD som fördöms för sitt märkliga agerande. Du reagerar inte på att JH och Lenas andra vänner också reste väg till Norge?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in