2019-09-22, 08:40
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AuticaMinore
Prostitution är inte trygghet för någon kvinna alls, varken i branschen eller utanför.

Det är i det stora hela ett sätt att uppmuntra en primitiv syn på kvinnor som hål och runkobjekt såsom Merapi så klartänkt beskrev det. Avhumanisering som sagt och den vill jag själv som utomstående inte drabbas av i framtiden i form av ofredanden eller ännu värre.

Nej, objektifiering är snarare att inte se hela människan utan reducera personen till enbart en kropp att betala för att få penetrera, inte så mycket mer evolverat än att stoppa in den i en brödrost faktiskt.
Snarare en billig syn likt just en grottmänniskas som absolut inte bör uppmuntras på något sätt i ett modernt samhälle.

Du använde ordet "förfäder" men syftade på män ett par generationer innan mig? Inte så konstigt att man missuppfattar när du förvillar med sådana ord.

Vet inte om min pappa delade samma syn på kvinnor som den allmänne sexköparen. Han nedlät sig aldrig till att köpa sex iallafall och det respekterar jag honom djupt för. Hade ju känts riktigt skamligt att ha en far med sådana erfarenheter i bagaget.

Nej, de flesta män lyckas hitta någon att knyta band till ändå, det är avarterna, de som står utanför den sociala normen, som drabbas och där har ni redan ett (lagligt) val att ta ansvar och försöka ändra ert beteende i syfte att bli mer attraktiva för relationer med kvinnor.

Att slippa oroa sig för våldtäkt och objektifiering ser jag verkligen inte som en lyx, det borde vara en självklarhet i ett utvecklat samhälle där människor inte uppmuntrar varann till att styras av sina könsorgan.

Nej, jag är vuxen och sådana har utvecklat empati i den mån att de förstår bättre än att utnyttja andra för enbart sex.

Ja, jag kan förstå hur dessa feminister tänker. Det handlar nog inte om kontroll för kontrollerandets skull utan snarare en stark vilja till förändring för ett tryggare samhälle. Ett där man inte ser kvinnor i svart eller vitt med otäcka madonna/horakomplex där vissa kvinnor bokstavligen bara är horor som skall utnyttjas för onani och sedan förkastas.

För mig så får de gärna göra sitt bästa att förbjuda alla medium där kvinnan framställs på ett så respektlöst sätt.

En framtid där män inte drivs av primitiv lusta låter som en lugn och harmonisk plats där jag själv vill leva och frodas.

Just nu men även där kan det komma att ske förändringar i framtiden. Håller tummarna.

Det är du som inte är vuxen här om du på allvar tror att sex snarare än överlevnad är människans primära drivkraft här i världen (och nej, överlevnad handlar mycket om livsstandard och inte enbart om fortplantning)

Sluta projicera dina egna känslor här och försök tänka lite förbi din egen sexuella frustration istället.

Fast det är ju hororna som lockar de stackars männen i fördärvet genom att bjuda ut sig sexuellt på nätet.

Kanske behöver vi återgå till 1724 års lagar.

Citat:
Från 1724 och framåt kunde kvinnor i Stockholm, som inte kunde visa papper på att de hade försörjning genom ett lagligt yrke, förmögenhet eller någon som gick i god för dem, bli placerade på Långholmens spinnhus för att förhindra att de försörjde sig "osedligt",
https://sv.wikipedia.org/wiki/Prostitution_i_Sverige

Stackars män, offer för kvinnors aggressiva sexuella marknadsföring. Om ingen kvinna bjöd ut sig skulle prostitution inte existera.

Kan ni sluta se män som objekt, som vandrande plånböcker och försöka se oss som människor istället?
Citera
2019-09-22, 09:05
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av felfoedd
Varför ska feminister bestämma om fria män och kvinnor vill knulla för pengar? Klart vi vill legalisera prostitution, det är det enda vettiga. Om jag träffar en tant på stan som kommer fram och frågar om jag vill knulla och jag säger jajamen för en viss summa.. varför ska då DU ta dig rätten att hindra oss?

Njuter du av att försöka kontrollera vad andra vuxna människor gör som du inte har något med att göra?

Nu är det inte enbart feminister utan det finns många i Sverige som ogillar eller är emot prostitition.
Citera
2019-09-22, 09:09
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja du Momentum, vissa tycker att sanningen är "elakt"

Själv tycker jag nog att det är fan så mycket mer "elakt" att gynna prostituionsbranchen som orsakar miljoner av främst kivnnor och barn enormt lidande i världen.

Tycker du verkligen att beteendet ha sex med någon annan, utan att bry sig ett skit om den personens sexualitet och kåthet är ett ok sexuellt beteende?

Att du sitter här och gullar med idioter till män som försvarar att de eller andra väljer att betala någon för att få runka i dem, är tragik.

Jag tänker inte ens svara på din fråga då svaret är helt självklart.
Jag gullar inte med någon här, jag läser och försöker förstå eller respektera någonting från en annan människas synvinkel.
Jag har dessutom varit tydlig med att det handlar om de få kvinnor som gör det frivilligt och ingenting annat.
Citera
2019-09-22, 09:11
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av over-unity
Fast det är ju hororna som lockar de stackars männen i fördärvet genom att bjuda ut sig sexuellt på nätet.

Stackars män, offer för kvinnors aggressiva sexuella marknadsföring. Om ingen kvinna bjöd ut sig skulle prostitution inte existera.

Kan ni sluta se män som objekt, som vandrande plånböcker och försöka se oss som människor istället?

De befinner sig i många fall i en utsatt situation och är i behov av snabba pengar och du vet nog att de flesta människor med ett jobb utnyttjar någon annan för ekonomisk vinning i det ädla syftet att försörja sig?

Att utnyttja någons kropp sexuellt kräver dock ett helt annat slags mindset, ett där empatin är kraftigt reducerad till förmån för primitiv drift och vi vill inte uppmuntra folk till att bli mindre empatiska och i förlängningen kallblodiga, sociopatiska apdjur. De flesta män vet bättre än så.

Och marknaden kommer först när efterfrågan påbörjats. Det är dessa empatifattiga män som i första hand driver på prostitutionens fortsatta existens. Det är ni som tycker att det inte räcker att använda handen utan därtill kräver lyxen i form av en kvinnas kropp att onanera samt tömma er i.

Slutligen så är inte heller lycksökerskors attityd om män som "vandrande plånböcker" något som uppmuntras i det offentliga, inte vad jag har sett eller hört åtminstone. Undantag finns säkert men de utgör just detta också.
Citera
2019-09-22, 09:12
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Jag tänker inte ens svara på din fråga då svaret är helt självklart.
Jag gullar inte med någon här, jag läser och försöker förstå eller respektera någonting från en annan människas synvinkel.
Jag har dessutom varit tydlig med att det handlar om de få kvinnor som gör det frivilligt och ingenting annat.

1) Hur vet du att det är "få" kvinnor som gör det frivilligt?

2) Jag skulle säga att det är få kvinnor som har frivilligt sex med sina män.

3) Hur är det skillnad på att suga kuk i radhuset för att få åka på semester och att suga kuk på FKK (med kondom) för att få €60?

4) När ska vi sluta låtsas som att civila kvinnor inte prostituerar sig?
Citera
2019-09-22, 09:49
Medlem
over-unitys avatar
Citat:
De befinner sig i många fall i en utsatt situation och är i behov av snabba pengar och du vet nog att de flesta människor med ett jobb utnyttjar någon annan för ekonomisk vinning i det ädla syftet att försörja sig?

Att utnyttja någons kropp sexuellt kräver dock ett helt annat slags mindset, ett där empatin är kraftigt reducerad till förmån för primitiv drift och vi vill inte uppmuntra folk till att bli mindre empatiska och i förlängningen kallblodiga, sociopatiska apdjur. De flesta män vet bättre än så.

Och marknaden kommer först när efterfrågan påbörjats. Det är dessa empatifattiga män som i första hand driver på prostitutionens fortsatta existens. Det är ni som tycker att det inte räcker att använda handen utan därtill kräver lyxen i form av en kvinnas kropp att onanera samt tömma er i.

Slutligen så är inte heller lycksökerskors attityd om män som "vandrande plånböcker" något som uppmuntras i det offentliga, inte vad jag har sett eller hört åtminstone. Undantag finns säkert men de utgör just detta också.

"Kärlek" är något kvinnor lurar män med för att få tillgång till deras plånböcker. Kvinnor överger ganska snabbt en man om dennes plånbok blir tom. Så mycket var den kärleken värd. Kanske är det kvinnor som är empatilösa?

Sedan projicerar du ut din egen empatilöshet på män likt alla galna feminister.

Om till och med vanliga kvinnor överger män när de inte längre har några pengar varför skulle det då vara så fel att gå till en hora? Du är ju i vilket fall som helst inte mer värd än det du har i plånboken.

Sex gör inte män empatilösa. Tillgång till sex förvandlar män till gentlemän som respekterar kvinnor. Utan tillgång till sex så blir män mer aggressiva och odrägliga. Kanske alkoholister också. Är det sådana män du vill ha i samhället?
https://www.youtube.com/watch?v=dNOtt6Kzgn0
Citera
2019-09-22, 10:19
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
"Kärlek" är något kvinnor lurar män med för att få tillgång till deras plånböcker. Kvinnor överger ganska snabbt en man om dennes plånbok blir tom. Så mycket var den kärleken värd. Kanske är det kvinnor som är empatilösa?

Sedan projicerar du ut din egen empatilöshet på män likt alla galna feminister.

Om till och med vanliga kvinnor överger män när de inte längre har några pengar varför skulle det då vara så fel att gå till en hora? Du är ju i vilket fall som helst inte mer värd än det du har i plånboken.

Sex gör inte män empatilösa. Tillgång till sex förvandlar män till gentlemän som respekterar kvinnor. Utan tillgång till sex så blir män mer aggressiva och odrägliga. Kanske alkoholister också. Är det sådana män du vill ha i samhället?
https://www.youtube.com/watch?v=dNOtt6Kzgn0

Du tänker nog mer på lycksökerskor här vilket utgör en minoritet av alla kvinnor.

Eller möjligen på oansvariga män som vägrar söka nytt arbete om de förlorat sitt förra. Det är inte rimligt att förvänta sig att kvinnan ensam ska stå för den ekonomiska biten med alla otaliga utgifter i ett familjehushåll.

Man är två i en sådan konstellation och båda bör således dra sitt strå till stacken. Det kallas ansvar och handlar inte om något ekonomiskt utnyttjande av mannen specifikt.

Är verkligen inte utan empati. Det är inte jag här som vill använda andra människor för egen njutning utan att veta (eller bry mig om) hur de påverkas av det hela. Som sexköpare borde de flesta män begripa vilka risker de tar och vad de faktiskt utsätter kvinnorna för.

Sexköp främjar också ett fortsatt Madonna/horakomplex hos många män. Först den dag då dessa män kan tänka sig en seriös relation och t.o.m. giftermål med en prostituerad kvinna så kan jag köpa ditt resonemang om "gentlemän".

Som det är idag så rynkar ju de männen på näsan så fort de får veta att kvinnan haft ett sexliv med andra män innan dem.
Då kan man ju räkna ut med tumtoppen hur mycket mer negativt inställda de samtidigt måste vara mot kvinnor som prostituerar sig i förhållande till partnermaterial.
Citera
2019-09-22, 10:40
Medlem
CelenoIIs avatar
Citat:
Du tänker nog mer på lycksökerskor här vilket utgör en minoritet av alla kvinnor.
Feministisk forskning har visat att hela gruppen skall ta ansvar för vad en liten andel gör sig skyldiga till.
Citera
2019-09-22, 10:51
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CelenoII
Feministisk forskning har visat att hela gruppen skall ta ansvar för vad en liten andel gör sig skyldiga till.

Jaha, isåfall så gör jag redan min del i att inte uppmuntra någon till att utnyttja andra för pengar annat än i form av ett hederligt arbete då förstås.

Varför inte göra detsamma och uppmuntra dina medbröder till att utveckla sin egen attraktionskraft istället för fuska i att ta fram plånboken, köpa kvinnors sällskap och se dem som futtiga objekt att onanera i?
Citera
2019-09-22, 11:01
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:

Och om ingen man hade köpt sex så hade inte prostitition existerat. Så var lämnar det oss?
Citera
2019-09-22, 11:03
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Hur vet du att det är "få" kvinnor som gör det frivilligt?

2) Jag skulle säga att det är få kvinnor som har frivilligt sex med sina män.

3) Hur är det skillnad på att suga kuk i radhuset för att få åka på semester och att suga kuk på FKK (med kondom) för att få €60?

4) När ska vi sluta låtsas som att civila kvinnor inte prostituerar sig?

Därför att kvinnor tjänar egna pengar idag, 2019. Om en kvinna tjänar lika mycket eller strax under mannen och de bor i ett radhus...om hon suger kuk då, vad gör det henne till?
Och om mannen i samma relation slickar henne, vad gör det honom till?
Citera
2019-09-22, 11:14
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Därför att kvinnor tjänar egna pengar idag, 2019. Om en kvinna tjänar lika mycket eller strax under mannen och de bor i ett radhus...om hon suger kuk då, vad gör det henne till?
Och om mannen i samma relation slickar henne, vad gör det honom till?

1) Många horor har också vanliga jobb på dagen och extraknäcker genom att sälja sex.

a) Att kvinnor tjänar egna pengar betyder inte att de inte vill konsumera för mannens pengar också. Jag ser det hela tiden.

2) I en relation är det oftast kvinnan som vill ha radhus och resor. Det har hon inte råd med utan mannens inkomst. Då får hon suga kuk nån gång i veckan för att få mannen att betala för bolånet och resan till Grekland eller Italien.

3) Att en kvinna suger kuk i radhuset för att få mannen att spendera sina pengar på en resa som kvinnan vill ha är lika mycket prostitution som att suga kuk på FKK mot kontant betalning.

4) Att mannen får slicka kvinnan är en del av den sexuella tjänsten som kvinnan säljer. Det är ingenting som kvinnor är intresserade av.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in