Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Vilka då?
Ehh, du har alltså ingen aning om det finns några talanger i svensk friidrott och vilka de är om det skulle finnas några sådana. Och ändå så anser du att Torneklint är en sopa och inte gjort något rätt.
Men jag skall inte vara ogin. Här försöker jag lista de talanger jag anser finns i svensk idrott i ungdoms- och juniorårgångarna (kan säker ha missat någon i all hast):
F15/F14 och P15/P14: Melvin Lycke Holm (höjd), Greta Erlandsson (stav), Sara Winberg (stav), Moa Granat (300mh/400mh), Elvira Tanderud (sprint) och Edvina Norberg (diskus)
F17/F16 och P17/P16: Maja Åskag (tresteg), Olivia Bojang (tresteg), Emil Johansson (400m), Oskar Edlund (300mh/400mh), Tilde Axelsson Fröjdenlund (3000m), Julia Svennblad (1500mh/2000mh), Katarina Gråman (sprint/längd/tresteg), Klara Frykholm (höjd), Victoria Quainoo (kula/slägga), Hillevi Carlsson (slägga), Zion Eriksson (sprint), Milo Wahlgren (sprint), Alexander Nyström (800m), Emil Carlsson (stav), Jesper Ahlin (kula)
F19 och P19: Tilde Johansson (längd/100mh/sjukamp), Carl Bengtström (400m/400mh), Carl af Forselles (tresteg/längd/tiokamp), Ragnar Carlsson (slägga), Caisa-Marie Lindfors (diskus), Emilia Lillemo (3000mh), Omar Nuur (2000mh), Emil Millán de la Olivia (5000m/10000m), Johan Claeson (400mh), Axelina Johansson (kula)
Med talangutveckling så menar jag att de talanger som finns i ungdoms- och juniorårgångarna utvecklas så att de klarar övergången till seniorer (U23) på ett bra sätt. Här kan man jämföra med Finland och Norge och hur väl de och Sverige lyckades på U23-EM i somras.
Citat:
Ursprungligen postat av
Brewingmob
Sedan får du gärna förtydliga vad hennes arbetsuppgifter varit/är.
Hennes exakta arbetsuppgifter har jag inte utan det är väl mer att hon är ansvarig för landslags- och elitverksamheten inom svenska friidrott.