2019-09-22, 03:07
Medlem
Philomenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Ovissheten måste vara tärande för SDs
vänner som inte har en aning om vad
polisen har på honom.

Om fler är inblandade så är de nog
livrädda för att SD ska börja snacka
och att insatsstyrkan snart kommer och
knackar på hos dem också.

Därav alla konstigheter i natt kanske? Det känns oroligt i tråden minst sagt! De som vet saker och inte har ryggrad nog att stå upp för LW och erkänna det de har till polisen borde skämmas.
Citera
2019-09-22, 07:07
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Gällande mordet på Lena Wesström 👤

👤 Personen säger sig veta hur brutalt sönderslagen offret hade blivit av Gärningspersonen.

👤 Personen uttryckte följande sagt enligt Citat:

- "Det gav mig emotionella rysningar inombords på högsta nivå, likt kalla och krypande kårar utefter ryggraden med tanken till vad en sådan person egentligen är kapabel till när det vekling gäller"

👤 Personen uttryckte sig även enligt följande Citat:

- "En person som gått till väga på ett sådant sätt, skyr inga medel och har inget samvete"

Mvh/ @JokerMannen

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
1.Alla som följt tråden vet att LW blev våldsamt mördad bakom planket.
2. Det har åtskilliga gånger postats om "rysningar och kalla kårar"om vad en sån person är kapabel till. .
3. Många gånger har skrivits att mördaren inte skyr några medel och saknar samvete.

Ett mönster hos dig är att du tuggar om gamla uppgifter och postar dom dubbeltydigt i avsikt att ge intryck att du har en särskild insikt med "Personliga " kontakter i utredningen.

Tycker du att jag har fel kan du enkelt skingra dimmorna genom att vara vänlig att svara på en enkel fråga.

Om din text inte avser ett mer allmänt tyckande eller din personliga åsikt så svara på om du Jokermannen personligen träffat "din" Person som sett Lenas brutalt sönderslagna kropp innan RMV forslade bort den? Ja eller nej?.
1. JA?
2. NEJ?

Citat:
Sett enligt de markerade pilarna➡➡ inom din citat-ruta här ovan sett, återigen förvränger du det som jag tidigare har framfört inom mina tidigare skrivna inlägg.

2: ) Citat: "Det har åtskilliga gånger postats om "rysningar" och "kalla kårar"

Till observandum, det är faktiskt första gången som jag framfört dessa orden, det vill säga, "rysningar" samt "kalla kårar" ... därför har du brukat dig av en osannfärdighet.

3: ) Citat: "Många gånger har skrivits att mördaren inte "skyr några medel" och "saknar samvete .... ditt påpekande är som ovan helt och hållet osannfärdigt.

👤 Jag har vid ett flertalet tillfällen träffat och även därtill samtalat med två oberoende personer av varandra och [vilka]... som kände Lena Wesström mycket väl, varav speciellt den ena personen som just Lena Wesström hade anförtrott sig till på djupet åt. Denna ifrågavarande, har i förtroende berättat för mig väldigt mycket beträffande Lena Wesström, vilken jag i min tur har valt att fullständigt förlita mig till, detta beror också på att jag har komparerat vad jag själv tidigare kände till om Lena Wesström med vad vederbörande berättat för mig. Jag har av bägge individerna blivit bemött på ett otroligt människovänligt sätt, vilket jag i min tur har givit dem min stora tacksamhet för. Bägge personerna känner också till att jag själv kände Lena Wesström som en vän.

👤 Slutligen sagt, så står det inom mitt eget personliga intresse att få detta mordet uppklarat och att rätt Gärningsperson kommer att kunna åtalas med mycket kännbara påföljder för den hänsynslösa och brutala dödsmisshandeln som vederbörande brukade mot sitt offer under den då aktuella måndags-kvällen den 14 Maj år 2018, och den egentliga grymheten från Gärningspersonen's sida som såg till genom sitt Módus Operándi, att tre barn förlorade sin mamma för all framtid, jag vet att du @Snor-Johan tycker att detta skrivna är rent dravel, men det är just sådan, som verkligheten är och då var, och jag tror att du verkligen vill förneka detta som ett faktum.

Mvh/ @JokerMannen
Det går omöjligt förvränga en enkel fråga om ja eller nej ?
Frågar igen om du Jokermannen personligen träffat citerade Personen som sett Lenas brutalt sönderslagna kropp innan RMV forslade bort den? Ja eller nej?.
1. JA?
2. NEJ?
Citera
2019-09-22, 07:59
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det är nog sanktionerat med läcka av just dessa uppgifter. Ingen som är betrodd med insyn i utredningen skulle väl bryta strikta order om sekretess och läcka känsliga uppgifter annars.
Vad vitsen är med att läcka ibland det vet bara utredarna.
Det är mycket troligt att polisen både läser och skriver i tråden.
Men du kan väl inte på allvar tro att en sådan peron som JM skulle vara polis?

Enligt dina tidigare skriverier har du uppenbarligen inte fattat att forskare har mycket strikta regler att följa och nu verkar du inte heller fatta att polisen också följer ett strikt regelverk.

Ingen polis skulle skriva sådana insinuationer och elakheter som JM har skrivit.
Citera
2019-09-22, 08:00
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
👉 Läs utifrån vad jag skriver och låt bli att förvränga det som tidigare skrivits av mig.
Anklaga inte läsarna för att förvränga det du skriver.
Det är du själv som skriver på ett sätt som inte ska vara förståeligt och som i flera fall är dubbeltydigt.

Om du verkligen vill bli förstådd så är det upp till dig att skriva på ett sätt som vi alla förstår.
Du har tidigare visat att du kan skriva normalt.
Citera
2019-09-22, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frouzan
Jo visst borde polisen ha dagboken
tror inte JM har den.
Mer än skumt!

Nu händer det mystiska saker jojo med en snörstump i!!!
Kan någon annan än SD smygit in i LW bostad efter mordet och hämtat LW dagbok?
Citera
2019-09-22, 08:21
Medlem
( Har SD LW samt HD kopplingar till Norrland?)
Citera
2019-09-22, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reviews
De lär sig tidigt spelets regler. Att iaktta samspel och känslouttryck kan ge fördelar och framgång för den som kan uppbåda tillräckligt med självkontroll.
Och då kan de leva på gränsen länge utan att avslöja sig..men visst borde de närmaste ändå efter misstanke om mord börjat fundera och efteråt tycka att han har en underlig personlighet om han är psykopat, även om hans debut faktiskt är mordet på LW?
Citera
2019-09-22, 09:34
Medlem
(Har JB dagboken?)
Citera
2019-09-22, 09:35
Medlem
Draifoss avatar
Nerikes Allehandas chefredaktör Anders Nilsson, som fått utstå hård kritik för att okritiskt gå i åklagarmyndighetens ledband, uppvisar nu en del tecken på att kanske börja svänga om lite:
Rättsväsendet är en viktig del av demokratin. Det finns rättsvårdande myndigheter som polis, åklagare och domstolar som är en garanti för att upprätthålla rättssäkerheten i landet. Lika viktig för demokratin är media som har till uppgift att informera medborgarna om vad som händer i olika rättsliga fall. Medias uppgift är att förmedla rättsprocessen på ett så opartiskt sätt. Men vi ska också ifrågasätta och granska såväl processer som myndigheter.
........
Det här resulterade senare i ett skarpt mejl till NA från åklagaren där hon ifrågasätter att vår reporter följt efter henne och att han överhuvudtaget ställt frågor till henne. ”Jag var inte i tjänst och det måste ha varit helt uppenbart för dig när jag kom ut från personalentrén”, förklarar åklagaren i ett mejl till reportern. För oss inom media är detta ett mycket anmärkningsvärt uttalande. Det finns flera skäl till det. För det första är en åklagare en offentlig person, avlönad med skattepengar som sitter på ett maktkapital som ytterst få har. För det andra måste en åklagare i sin roll vara beredd på att få frågor från media. Även utanför arbetstid. Sist men inte minst blir uttalandet extra märkligt då det handlar om ett av Sveriges mest uppmärksammade mordfall just nu.
https://www.na.se/artikel/aklagaren-vagrade-svara-pa-na-s-fragor-da-hon-just-lamnat-jobbet-maste-kunna-svara-utanfor-arbetstid -ett-anmarkningsvart-uttalande
Senast redigerad av Draifos 2019-09-22 kl. 09:45.
Citera
2019-09-22, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Är det vad han har lurat
i dig?

Jag antar att han var inkopplad på Kalamarksfsllet
och Kevinfallet också

Kära nån. Jag har aldrig påstått något sådant. Jag gav ett exempel Glorian vilka utomstående som har insikt i mordfall.

Vad JM är vet jag inte och spekulerar inte i det.
Tänk på 1.06
Citera
2019-09-22, 09:57
Medlem
Champagneoclocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
Det stämmer inte att det är straffbart att endast hålla tyst. Sluta sätta griller i huvudet på folk som eventuellt funderar på att träda fram och anmäla brott.

"I detta fall är det inte tillräckligt att personen enbart vet om sin kompis brottsliga gärning för att hen ska kunna hållas ansvarig för brott, om hen väljer att inte göra en polisanmälan."

https://lawline.se/answers/ar-det-straffbart-att-avsta-fran-polisanmalan-vid-kannedom-om-annans-fullbordade-brottsliga-garning? q=Skyddande+av+brottsling
Läs igen vad jag skrev.
Citera
2019-09-22, 09:58
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Nerikes Allehandas chefredaktör Anders Nilsson, som fått utstå hård kritik för att okritiskt gå i åklagarmyndighetens ledband, uppvisar nu en del tecken på att kanske börja svänga om lite:
Rättsväsendet är en viktig del av demokratin. Det finns rättsvårdande myndigheter som polis, åklagare och domstolar som är en garanti för att upprätthålla rättssäkerheten i landet. Lika viktig för demokratin är media som har till uppgift att informera medborgarna om vad som händer i olika rättsliga fall. Medias uppgift är att förmedla rättsprocessen på ett så opartiskt sätt. Men vi ska också ifrågasätta och granska såväl processer som myndigheter.
........
Det här resulterade senare i ett skarpt mejl till NA från åklagaren där hon ifrågasätter att vår reporter följt efter henne och att han överhuvudtaget ställt frågor till henne. ”Jag var inte i tjänst och det måste ha varit helt uppenbart för dig när jag kom ut från personalentrén”, förklarar åklagaren i ett mejl till reportern. För oss inom media är detta ett mycket anmärkningsvärt uttalande. Det finns flera skäl till det. För det första är en åklagare en offentlig person, avlönad med skattepengar som sitter på ett maktkapital som ytterst få har. För det andra måste en åklagare i sin roll vara beredd på att få frågor från media. Även utanför arbetstid. Sist men inte minst blir uttalandet extra märkligt då det handlar om ett av Sveriges mest uppmärksammade mordfall just nu.
https://www.na.se/artikel/aklagaren-vagrade-svara-pa-na-s-fragor-da-hon-just-lamnat-jobbet-maste-kunna-svara-utanfor-arbetstid -ett-anmarkningsvart-uttalande

Vem har hårt kritiserat Anders Nilsson för att gå i åklagarmyndighetens ledband?

Tillägg för att tydliggöra vilken jouråklagare det handlar om:

"I veckan fick en reporter på NA kritik från en åklagare. Orsaken var att jouråklagaren - som förra helgen ersatte ordinarie åklagare Åsa Hiding - just klivit ut från sin arbetsplats och därmed ansåg att hon inte var i tjänst. När reportern ställde frågor svarade åklagaren ”Lämna mig i fred” och då skrev reportern så i artikeln. Det var heller inte okej, enligt åklagaren. Så frågan är vad samhället kan kräva av en hög statlig tjänsteman som står i hela medias fokus under ett av de mest uppmärksammade mordfallen i Sverige på senare år?"

[...]

"I det här fallet gäller det mordutredningen kring den mördade trebarnsmamman Lena Wesström. Förra veckan gjordes ett genombrott i utredningen. Två personer greps, anhölls och häktades. NA berättade detta i en rad olika publiceringar. Vi gav också åklagare och polis möjlighet att kommentera deras framgång i utredningen. I samband med att den andra personen skulle häktas som skäligen misstänkt för mord befann sig en av våra reportrar vid rättscentrum i Örebro. Han tog kommentarer av domare och advokat men sökte också kommentarer av jouråklagaren Therese E Johansson. När han såg henne komma ut från personalentrén gick han därför fram och började ställa frågor."

Senast redigerad av notknapparen 2019-09-22 kl. 10:05.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in