Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Så, alltså vill du bara ha fördelarna med att leva utan att också ha nackdelarna. Du vill ha trygghet, säkerhet, mat, tak överhuvudet, resa, ha roligt etc, men gud förbjude att de som till stor del ser till att du får allt det också vill knulla dig.
1. Mäns "objektifiering" (= fysisk attraktion) av kvinnor är nödvändig för artens fortlevnad. Utan detta hade inte du eller någon annan funnits.
2. Det är allt annat än avhumanisering. En stor anledning till att män vill penetrera just en kvinna och inte t ex en brödrost, är för att en kvinna är en människa. En kvinna kan föda ett barn, det kan inte en brödrost.
3. Jobbigt för dig att naturen är som den är.
Prostitution är inte trygghet för någon kvinna alls, varken i branschen eller utanför.
Det är i det stora hela ett sätt att uppmuntra en primitiv syn på kvinnor som hål och runkobjekt såsom
Merapi så klartänkt beskrev det. Avhumanisering som sagt och den vill jag själv som utomstående inte drabbas av i framtiden i form av ofredanden eller ännu värre.
Nej, objektifiering är snarare att inte se
hela människan utan reducera personen till enbart en kropp att betala för att få penetrera, inte så mycket mer evolverat än att stoppa in den i en brödrost faktiskt.
Snarare en billig syn likt just en grottmänniskas som absolut inte bör uppmuntras på något sätt i ett modernt samhälle.
Citat:
Män som är attraherade av en kvinnas utseende och sedan försöker förföra henne är alltså primitiva apmän som våldför sig på kvinnor? Var din pappa en primitiv apman?.
Du använde ordet "förfäder" men syftade på män ett par generationer innan mig? Inte så konstigt att man missuppfattar när du förvillar med sådana ord.
Vet inte om min pappa delade samma syn på kvinnor som den allmänne sexköparen. Han nedlät sig aldrig till att köpa sex iallafall och det respekterar jag honom djupt för. Hade ju känts riktigt skamligt att ha en far med sådana erfarenheter i bagaget.
Citat:
Alla män drabbas då balansen mellan könen rubbas.
Men du vill fortfarande ha trygghet, säkerhet, mat, tak överhuvudet, resa, ha roligt? Allt det bra utan det dåliga. Jag önskar att jag fick äta gratis på lyxrestaurang varje dag resten av livet, men så fungerar det inte.
Du är som ett barn.
För övrigt skulle du slippa mycket av mäns påträngande sexualitet om de fick knulla av sig hos horor.
Nej, de flesta män lyckas hitta någon att knyta band till ändå, det är avarterna, de som står utanför den sociala normen, som drabbas och där har ni redan ett (lagligt) val att ta ansvar och försöka ändra ert beteende i syfte att bli mer attraktiva för relationer med kvinnor.
Att slippa oroa sig för våldtäkt och objektifiering ser jag verkligen inte som en lyx, det borde vara en självklarhet i ett utvecklat samhälle där människor inte uppmuntrar varann till att styras av sina könsorgan.
Nej, jag är vuxen och sådana har utvecklat empati i den mån att de förstår bättre än att utnyttja andra för enbart sex.
Citat:
Fungerar tydligen för vissa, men uppenbarligen inte för alla. Skulle själv inte vara det minsta intresserad. Sedan finns det feminister som även vill förbjuda sexdockor. Porr, sexköp, sexdockor.
Kvinnor/feminister vill inte alls kontrollera mäns sexliv och sexualitet va?
Får män tänka på kvinnor när de runkar? Eller är nästa steg att med hjälp av modern teknologi även förbjuda detta? Du verkar ju inte vara främmande för extrema, dystopiska framtidsscenarier.
Ja, jag kan förstå hur dessa feminister tänker. Det handlar nog inte om kontroll för kontrollerandets skull utan snarare en stark vilja till förändring för ett tryggare samhälle. Ett där man inte ser kvinnor i svart eller vitt med otäcka madonna/horakomplex där vissa kvinnor bokstavligen bara är horor som skall utnyttjas för onani och sedan förkastas.
För mig så får de gärna göra sitt bästa att förbjuda alla medium där kvinnan framställs på ett så respektlöst sätt.
En framtid där män inte drivs av primitiv lusta låter som en lugn och harmonisk plats där jag själv vill leva och frodas.
Citat:
Sexköp är förbjudet i Sverige men inte i Tyskland. Alltid något.
Just nu men även där kan det komma att ske förändringar i framtiden. Håller tummarna.
Citat:
Du vill leva i en värld fullt av asexuella män (eller inga män alls?). Problemet är att mäns sexualitet är drivkraften som lett fram till världens alla civilisationer. Du kan inte få det ena utan det andra. Väx upp.
Det är du som inte är vuxen här om du på allvar tror att sex snarare än överlevnad är människans primära drivkraft här i världen (och nej, överlevnad handlar mycket om livsstandard och inte enbart om fortplantning)
Sluta projicera dina egna känslor här och försök tänka lite förbi din egen sexuella frustration istället.