2019-09-21, 20:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Prova att ladda hem dessa också som hen inte kunde radera
Jag tror faktiskt det var JAG som sa att det inte gick att radera i dessa filer. Rätt ska vara rätt. Men nu har Efternamn08 raderat filerna - varför ge nånting när man blir bortjagad från tråden? Det FINNS användare som faktiskt rör sig i ett klientel som inte ni andra når upp till. Har ni tänkt på det? KL rör sig i en viss krets, eller möjligen RÖRDE, och att nån faktiskt kan känna henne begriper inte folk. Hur svårt ska det vara? KL är en vanlig människa. Lika så Bella. Stockholm är en liten ankdamm. Blir bara trött. Tror ni inte på något, negligera istället för att totalt ifrågasätta. Nånstans hittar ni ett guldkorn.
Citera
2019-09-21, 20:47
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jag tror faktiskt det var JAG som sa att det inte gick att radera i dessa filer. Rätt ska vara rätt. Men nu har Efternamn08 raderat filerna - varför ge nånting när man blir bortjagad från tråden? Det FINNS användare som faktiskt rör sig i ett klientel som inte ni andra når upp till. Har ni tänkt på det? KL rör sig i en viss krets, eller möjligen RÖRDE, och att nån faktiskt kan känna henne begriper inte folk. Hur svårt ska det vara? KL är en vanlig människa. Lika så Bella. Stockholm är en liten ankdamm. Blir bara trött. Tror ni inte på något, negligera istället för att totalt ifrågasätta. Nånstans hittar ni ett guldkorn.
Ja du kanske skrev det också men 08 förnekade i ett inlägg att hen hade raderat.
Men hitta det inlägget bland 225 inlägg blir lite tidsödande.
Citera
2019-09-21, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Refraktor
Kanske, kanske inte. Sonen skrev sig på Lg så sent som för fyra veckor sedan. Han var bara skriven på förra adressen i 8 månader. Kanske har den nya lägenhetsinnehavaren där inte flyttat in än, eller kanske var det ett andrahandsboende. Det är ju vanligt.

Mer troligt att Maria bor där hon är skriven.

Högst otroligt att Maria skulle ha flyttat till Lundagatan. Lundagatan kan fungera som ungdomsbostad men ingenting annat i hennes kretsar.

Dessutom rent osannolikt att HOL skulle bo där med henne eftersom han har ett drömhem på mycket bättre adress och två barn som han har ensam vårdnad om.
Citera
2019-09-21, 20:50
Medlem
Larasofts avatar
Citat:
Absolut - och vi får väl se. Men jag gillar inte att folk (läs användare) blir jagade med blåslampa pga nån sorts avundsjuka, och väljer att försvinna från tråden. Inte ok nånstans.

KL kommer få upprättelse. Eller bli fälld. Nåt mellanting finns inte.

Får en människa som härjat med sina barn och försökt manipulera rättsväsendet upprättelse genom att inte fällas för anstiftan till mordförsök? Hon har så många "meriter" därutöver att hon inte kan vinna tillit någonstans.
Citera
2019-09-21, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Larasoft
Får en människa som härjat med sina barn och försökt manipulera rättsväsendet upprättelse genom att inte fällas för anstiftan till mordförsök? Hon har så många "meriter" därutöver att hon inte kan vinna tillit någonstans.
Ja, hon får upprättelse från misstanken att anstiftat för mordförsök. Utöver det - det får hon fixa själv med sin familj.
Citera
2019-09-21, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Har läst kapp nu och jag är förvånad över den hätska tonen, jag kommer göra som rotesau och lämna tråden.
Men jag ska svara på ditt inlägg.

På vägen hem från Troxhammar så stannade jag till på d@vid Nis3lls adress på Abrahamsbergsvägen enligt mr koll

https://mrkoll.se/person/David-William-Nisell-Lundagatan-44-D-Stockholm/cYfrmUxaDYuquerAmUxakyqRaQsqqkcYfrkyqRaQkyqRaQsqqk uerA

Man kan klicka på knappen var han bodde förut och se hans tidigare adress.

I trapphuset står namnet Nis3ll och även på ytterdörren. Detta kan alla åka förbi och se med egna ögon. Så D@vid har sin bostad kvar där. Varför han folkbokfört sig på Lundagatan 44 D kan ju bero på att Maria inte vill stå där öppet om det är så att hon och Henrik bor där och de vill hålla det hemligt.

Någon annan frågade hur jag kunde ha hennes nummer.

Eftersom vi träffas på tillställningar så finns hennes mejl som medlem. När hon kom ut så mejlade jag henne och fick svaret att hon kunde nås på ett nummer som slutar på 20. Jag tänker inte skriva ut hennes nummer här.
Dessutom blir man av med sin mobil så kan man bara gå till närmaste operatör som man använder och sedan får man ut ett nytt sim med samma nummer som man hade tidigare. Man behöver bara visa upp legitimation. Så hon har sitt gamla nummer kvar trots att polisen tog hennes mobil.

Jag tror fortfarande att det är Julia som använt sig av Fredrik. Detta tror inte Karin.

Nog sagt, jag är hjärtligt trött på tonen härinne i tråden. Jag kommer nu att radera allt jag laddat upp och önska alla en god fortsättning på kvällen.

Adjö och tack för mig.

Tråkigt att du lämnar tråden, du har bidragit på en hel del sätt. Ja, tonen är inte speciellt trevlig, men brukar tänka på de som går till personangrepp att dom är rätt små människor som är "jättetuffa" bakom ett tangentbord. Det är helt ok att tycka olika, men man kan göra det på mer eller mindre moget sätt. Hoppas du inte farit illa, och välkommen tillbaka om du ändrar dig!
Citera
2019-09-21, 21:01
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kate88
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Min fetning. ...och där kom huvudmotivet.

Jag tror ni har fel att KL skulle bry sig om barnen, hon bara utnyttjar barnen för att straffa/komma åt HOL.

Karins beteende visar klart och tydligt att hon skiter fullständigt i sina barnen .

Karin verka vilja att hennes barn ska bli föräldrarlösa som hennes systerson. Son till den alkoholiserade systern Pi*a har tydligen också mellan åren 2012-214 förlorat sin pappa och 2019 dog hans mamma.

Karin kommer inte att ge sig förrens HOL är död och nästa gång kanske hon själv skjuter honom.
Jag menade att det är KL:s motiv, om hon är skyldig till anstiftan vill säga, det vet vi inte än och jag tror inte att vi kommer att få veta det heller. Tyvärr. Ännu mer tyvärr för henne om hon är oskyldig. Eller, ja, det är tyvärr vilket som om det inte blir uppklarat.

Däremot tror jag inte att hon skulle få vårdnaden just nu, men hon kan ju tro det och om hon är skyldig så handlar nog det mesta om att förstöra så mycket som möjligt för Henrik O L, helst se honom död kanske men hon tänker nog inte så mycket längre. Om hon inte är helt iskall så vill hon säkert vara med sina barn och känner stor sorg över hur det har utvecklat sig. Om hon "bara" kan ordna till sig så kan hon få ett bra förhållande med barnen senare även om de då är vuxna. Sorgligt att ha missat så mycket av deras uppväxt. Hoppas hon kommer till insikt, lyckas rätta till sig och att de kan lita på henne längre fram.
Citera
2019-09-21, 21:06
Medlem
why123s avatar
Citat:

Där håller jag faktiskt med dig. De som på ena eller andra sättet känner de inblandade blir misstrodda och till sist finns det bara kvar de som inte har en susning om de inblandade. Det är tråkigt för det innebär att tråden kommer att bestå av människor som inte vet något om de inblandade eller har något annat att tillföra än att länka till tidningar och skriva av valda stycken i domar.

Det är fritt fram för var och en vad man vill tro, men det gynnar inte klimatet i tråden. Så jag håller helt med dig i ditt inlägg. Efternamn08 är ju inte heller den första som haft kännedom om de inblandade som valt att lämna tråden.
Citera
2019-09-21, 21:09
Medlem
Gusselbys avatar
Citat:
[...]

KL kommer få upprättelse. Eller bli fälld. Nåt mellanting finns inte.
Men om ingen fälls för detta får hon ju leva med folks misstankar resten av livet, så ett mellanting finns som jag ser det Är hon oskyldig så är det förstås hemskt.
Citera
2019-09-21, 21:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Tråkigt att du lämnar tråden, du har bidragit på en hel del sätt. Ja, tonen är inte speciellt trevlig, men brukar tänka på de som går till personangrepp att dom är rätt små människor som är "jättetuffa" bakom ett tangentbord. Det är helt ok att tycka olika, men man kan göra det på mer eller mindre moget sätt. Hoppas du inte farit illa, och välkommen tillbaka om du ändrar dig!

Jag instämmer. Utan Efternamn08, hade vi inte fått en massa information. Jag menar inget illa med mina frågor. Mina frågor härrör från ett intresse. Det finns mycket som framförs, som behöver belysas med följdfrågor.

Jag har bara ett genuint intresse av ett fall där någon vlll se en advokat död.
Senast redigerad av Vresrosen 2019-09-21 kl. 21:17.
Citera
2019-09-21, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gusselby
Men om ingen fälls för detta får hon ju leva med folks misstankar resten av livet, så ett mellanting finns som jag ser det Är hon oskyldig så är det förstås hemskt.
Det vore förfärligt. Men min tro på rättssystemet är ganska grundmurat. Så jag tror det kommer lösa sig. Så småningom. KL blir antingen helt frikänd, eller så lär hon sys in. Men - det finns en liten risk att FO pekar ut henne, men ingen bevisning finns, då kommer hon för alltid ha en fläck och misstro mot sig. Svårt det där.
Citera
2019-09-21, 21:18
Medlem
Faunuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Länk till källa? Ingen jag kollat med har hört talas om det innan, en av dem tog körkort runt midsommar. Ny lag sedan 1/7 2019?

När det gäller körkort skriver Transportstyrelsen https://www.transportstyrelsen.se/sv/vagtrafik/Korkort/ta-korkort/personliga-krav/ bland annat

"Vi kontrollerar olika register för de senaste fem åren samt gör en bedömning av om den som ansöker är pålitlig i nykterhetshänseende."

"Vi kontrollerar om man är misstänkt för eller gjort sig skyldig till något brott de senaste tre åren (fem år vid rattfylleri). Även andra brott än trafikbrott kan påverka möjligheten att få körkortstillstånd."
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in