2019-09-21, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norge193
Vad är din anledning att avge en sådan kommentar? Bara provokation.
Tycker du? Själv tycker jag det är rätt underligt att man mer än 680 sidor in i en tråd känner ett behov av att upplysa folk om att det skjutna brottsoffret blev skjuten. Såvida man inte just förstått det och trodde att det var en nyhet värd att dela med alla andra förstås. Då är det väl artigare att fråga snällt än att kalla någon elaka saker bara för att de verkar tänka sakta?
Citera
2019-09-21, 17:48
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BillBass
Till er som ifrågasätter innehållet i domen från vårdnadstvisten:
Målnumret finns i tråden, så det är bara att leta upp det, maila aktuell tingsrätt, be om domen och sedan läsa innantill.
Timeout har satt en vettig standard här, vissa dokument bör kräva lite arbete för att få läsas i sin helhet.
Hoppas verkligen ingen lägger ut en 19 sidor lång dom som handlar väldigt mycket om barnen, SoL utredningar, vårdnadstvist och besittningsrätt, här i tråden för då är det rent för jävligt.
Barnen har hängts ut nog... tyvärr även av mig... men det är för att bemöta huvudlösa, falska och helt galna påståenden i tråden.

Domen i sin helhet verifierar dom andra domarna som ligger i tråden där Karin har blivit LOBad och dömd för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd flera gånger.

Påståendet att Karin ska ha LOBats för att polisen inte gillar henne motsägs i dom domar som ligger här i tråden.
Hur troligt är det att gäster på restaurang/hotell, personal på detsamma, plus polis ska ha gaddat ihop sig så mot den "stackars" Karin?
Bara rent skitsnack för Karin var full och störde gästerna och personalen fick inte ut henne så polisen tillkallades och då slogs hon med dom och till och med slog en polis.
Man blir inte LOBad så många gånger av olika poliser utan orsak.
Citera
2019-09-21, 18:04
Medlem
BillBasss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Hoppas verkligen ingen lägger ut en 19 sidor lång dom som handlar väldigt mycket om barnen, SoL utredningar, vårdnadstvist och besittningsrätt, här i tråden för då är det rent för jävligt.
Barnen har hängts ut nog... tyvärr även av mig... men det är för att bemöta huvudlösa, falska och helt galna påståenden i tråden.

Domen i sin helhet verifierar dom andra domarna som ligger i tråden där Karin har blivit LOBad och dömd för våld mot tjänsteman och våldsamt motstånd flera gånger.

Påståendet att Karin ska ha LOBats för att polisen inte gillar henne motsägs i dom domar som ligger här i tråden.
Hur troligt är det att gäster på restaurang/hotell, personal på detsamma, plus polis ska ha gaddat ihop sig så mot den "stackars" Karin?
Bara rent skitsnack för Karin var full och störde gästerna och personalen fick inte ut henne så polisen tillkallades och då slogs hon med dom och till och med slog en polis.

Att barnen hängs ut blir ju nästan oundvikligt om inte vi ska lägga ner tråden. Men som du säger kan man gott begränsa uthängningen.

Nä precis, hade det varit en LOB hade man kanske kunnat tvivla på riktigheten, men det material vi har talar verkligen för att det är KL som har problem...
Citera
2019-09-21, 18:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Tycker du? Själv tycker jag det är rätt underligt att man mer än 680 sidor in i en tråd känner ett behov av att upplysa folk om att det skjutna brottsoffret blev skjuten. Såvida man inte just förstått det och trodde att det var en nyhet värd att dela med alla andra förstås. Då är det väl artigare att fråga snällt än att kalla någon elaka saker bara för att de verkar tänka sakta?

Jag svarar själv.
Det är som om mordförsöket är glömt. Bör glömmas.

Kommentaren var inte riktad till dig.
Citera
2019-09-21, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag pratade med KL igår kväll och hon sa att hon först inte trodde det var Henrik som var skjuten eftersom hon visste att Henrik ofta var hos Maria på Lundagatan. Hon säger att det inte är Fredrik utan att Fredrik är oskyldig.
Hon säger att Fredrik och Julia inte har något med detta att göra. Det är enligt henne ett villospår. Hon tror skytten är en ledare i undre världen som bara ville skrämma Henrik.

Hur dumt det än kan låta, med tanke på KLs sanningshalt i allt annat.
Hon ligger nog närmare sanningen än FB
Citera
2019-09-21, 18:28
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Tyvärr fungerar många troll så att ju mer man matar dem, desto värre blir de. Kan mycket väl tänka mig att något av de uppenbara troll som varit aktiva i tråden ser det fetade som en oemotståndlig utmaning.
Ser trollen det som en oemotståndlig utmaning så bevisar dom bara hur vansinnigt sjuka dom är i huvudet och hur lite dom tänker på att skydda barnen
Citera
2019-09-21, 18:32
Medlem
farbror Svens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marie-Antoinette
Eftersom du inte ens orkar läsa igenom andras inlägg (Vresrosens), så har du säkert stor förståelse för att jag inte orkar leta fram ett äldre inlägg som finns i tråden, åt dig.

Läs vad jag skriver: jag ögnade igenom Vresrosens långa inlägg men det var för andra trådar.

För fjärde gången: Kom nu med belägg för att hans lya är en gammal ungkarlslägenhet eller gå och lägg dig.
Citera
2019-09-21, 18:33
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Surfat runt och hittar verkligen inte just det där. Kan du länka? Detta är kanske ot men det är intressant om KL skall ta körkort på nytt. Att HON måste lämna ett rent register pga ständiga fyllor kan jag begripa, men inte att gemene man skall göra det. Så länka är du snäll.

Du måste vara fri från trafik och alkohol relaterade brott 12 månader bakåt i tid,alltså om du åker fast för en olovlig körning idag så kan du inte ansöka om körkortstillstånd för om ett år från domen vinner laga kraft samma sak gäller vid upprepande LOB har, tyvärr ingen länk till detta men jag vet av egen erfarenhet pga mina ungdomssynder en gång i tiden
Citera
2019-09-21, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout

Polisen plockar inte ens in kända rövare om rövarna är "rena" vid ingripandetillfället. Så är det bara. De tar in folk som är störande för allmänheten eller om dom har olagligheter på sig eller efterlysta. Och Karin ÄR störande vid många tillfällen. Har hon 4-5 LOBar på sig, så kan man garantera ett rejält mörkertal där hon stökat runt utan att polisen tillkallats. Så är det bara.
Senast redigerad av Picasso2 2019-09-21 kl. 18:36.
Citera
2019-09-21, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitkuligen
Jag svarar själv.
Det är som om mordförsöket är glömt. Bör glömmas.

Kommentaren var inte riktad till dig.

Tack. Ber om ursäkt om min kommentar uppfattades som otrevlig .Ibland blir jag helt enkelt så trött på huvudlösa postare och rabiata feminister att nästa inlägg jag reagerar på får en känga utan eftertanke eller kontroll av posthistorik. Mitt nästa inlägg efter det var nog inte mycket bättre heller.
Citera
2019-09-21, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av firebird1974
Du måste vara fri från trafik och alkohol relaterade brott 12 månader bakåt i tid,alltså om du åker fast för en olovlig körning idag så kan du inte ansöka om körkortstillstånd för om ett år från domen vinner laga kraft samma sak gäller vid upprepande LOB har, tyvärr ingen länk till detta men jag vet av egen erfarenhet pga mina ungdomssynder en gång i tiden
Ok - och en fråga till: Gäller detta ALLA, eller enbart de som redan tagits pga ungdomssynder eller andra synder? Jag menar, om jag aldrig ansökt om körkortstillstånd, och vill göra det, skall jag då bifoga ett utdrag ur belastningsregistret?
Citera
2019-09-21, 18:40
Medlem
firebird1974s avatar
Citat:
Länk till källa? Ingen jag kollat med har hört talas om det innan, en av dem tog körkort runt midsommar. Ny lag sedan 1/7 2019?

Läs mitt svar till picasso2
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in