2019-08-10, 03:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Varför inte ta in dina rakhyvlar i månadens budet? Jag är på! En välvårdad man är en trivsam man!

Personligen så har jag en fruga som fixar allt det där. Hon håller i plånkan så att säga. Jag reser ~300 dagar per år.

Men min poäng var att jag tror att 'vi' har större utgifter i jämförelse rakhyvlar & mensskydd.
Citera
2019-08-10, 03:38
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Personligen så har jag en fruga som fixar allt det där. Hon håller i plånkan så att säga. Jag reser ~300 dagar per år.

Men min poäng var att jag tror att 'vi' har större utgifter i jämförelse rakhyvlar & mensskydd.

Så din fru är en riktig snåljåp som inte låter dig få dina rakhyvlar?
Citera
2019-08-10, 03:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av FannyFruxo
Så din fru är en riktig snåljåp som inte låter dig få dina rakhyvlar?

Hon bokar mina hotel och resor. Jag har all möjlighet att köpa rakhyvlar. Vi har en plan. Har du?

(förutom nästa tatuering..)
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-08-10 kl. 03:43.
Citera
2019-08-10, 14:02
Medlem
Luzurs avatar
Man undrar ju hur kvinnor överlevde förr när det inte ens fanns menskydd att skrika om att få gratis, då fick man sy dom själv och tvätta för hand.
Citera
2019-08-10, 14:16
Medlem
Helge.Palmcrantzs avatar
Det är väl bara stanna hemma om man inte har råd med mensskydd. Brudar som inte har råd med det brukar vara unga och arbetslösa.

Problem solved...
Citera
2019-09-21, 17:49
Medlem
FruStormuftis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fizzle
Det här argumentet skrivs då och då. Finns det någonting män får gratis idag för att dom just är män?
Innan någon springer iväg med kreativiteten, rada inte upp saker som löneklyftor osv för det är en helt annan sak.

Kan närmast komma på kondomer men det är bara upp till en viss ålder, samt nytta för båda könen.

Bra reflektion, riktigt bra.
Citera
2019-09-21, 17:57
Medlem
alisvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
Finns det inte produkter för alla behov elelr måsten? Och det kostar, varför skall kvinnor ha gratis?

Någon spm vet vad det kostar att ha nens per månad? Själv är jag man så jag vet inte. Jag kan bara uppskatta att min sambo inte lägger ner några jättepengar på att köpa menaskydd. Hon har aldrig nämnt detta för mig att det skulle vara ett problem i alla fall??
Citera
2019-09-21, 18:35
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alisvensson
Någon spm vet vad det kostar att ha nens per månad? Själv är jag man så jag vet inte. Jag kan bara uppskatta att min sambo inte lägger ner några jättepengar på att köpa menaskydd. Hon har aldrig nämnt detta för mig att det skulle vara ett problem i alla fall??

Det kostar ingenting att ha mens, finns ingen beskattning av det.
Citera
2019-09-21, 18:49
Medlem
BewilderedHulders avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alisvensson

Cirka sjutton kronor för tamponger.
Plus några trosskydd.

Cirka 20 kronor?

Är väl troligtvis individuellt också hur stor konsumtionen av miljöovänliga menstruationsskydd är.
Citera
2019-09-21, 21:10
Avslutad
Jag rakar mig varenda jävla dag.

Ge hit pengar!
Citera
2019-09-22, 07:10
Medlem
Skattebrotts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bodicker
https://www.youtube.com/watch?v=NvCzWRCIPYE

En ung, privilegierad, vit tjej som är feminist och är förtryckt. Whaaaaat?

Hon vill att allt skydd och alla medel för mens ska vara gratis, eftersom att det är naturligt och hon har inte valt en fitta.

Detta är inget jag hört bara henne nämna, bör tjejer få mensskydd gratis och i så fall varför eller varför inte?

Nej hon har inte "valt" att ha en fitta men det har inte skattebetalarna heller! Hon får ta upp sina klagomål med gud eller vem fan det nu är som skapar alla dessa feminister.
Citera
2020-05-17, 09:43
Medlem
FannyFruxos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Hon bokar mina hotel och resor. Jag har all möjlighet att köpa rakhyvlar. Vi har en plan. Har du?

(förutom nästa tatuering..)

Absolut har jag det. Jag, likt många andra, tillhör inte avskrapet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in