2014-11-15, 18:56
  #1
Medlem
Bodickers avatar
https://www.youtube.com/watch?v=NvCzWRCIPYE

En ung, privilegierad, vit tjej som är feminist och är förtryckt. Whaaaaat?

Hon vill att allt skydd och alla medel för mens ska vara gratis, eftersom att det är naturligt och hon har inte valt en fitta.

Detta är inget jag hört bara henne nämna, bör tjejer få mensskydd gratis och i så fall varför eller varför inte?
Citera
2014-11-15, 19:03
  #2
Medlem
Ja det tycker jag. Killar kan ju få gratis rakmedel som kompensation kanske.
Citera
2014-11-15, 19:05
  #3
Medlem
Glisseurs avatar
What? Det är ungefär som att jag vill skulle vilja ha gratis servetter för det är inte jag som valt att mitt piss blir vitt när jag kommer efter ett runk. Nej du Clara lilla, du kan inte få allt här i världen, du får betala som alla oss andra.
Citera
2014-11-15, 19:05
  #4
Medlem
Prollus avatar
Detta är väl tänkt som så att det ska ingå i tex barnbidrag, studiebidrag, studielån och försörjningstöd?

Och sedan så behöver ju män mer näring, män äter mer mat, män behöver raka sig i ansiktet osv. Det jämnar nog ut sig rätt bra.
Citera
2014-11-15, 19:05
  #5
Medlem
Bodickers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dikterad
Ja

Varför?
Citera
2014-11-15, 19:07
  #6
Medlem
rankovs avatar
jag vill ha gratis toapapper, jag har inte valt ett anus.
Citera
2014-11-15, 19:08
  #7
Medlem
Fettopappas avatar
Tycker absolut att det skulle vara gratis, eller åtminstone billigare än vad det är! Varje förpackning kostar ju runt 30 spänn både för bindor och tamponger idag. Går åt många paket under en livstid med mens.
Citera
2014-11-15, 19:08
  #8
Medlem
S-cups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Glisseur
What? Det är ungefär som att jag vill skulle vilja ha gratis servetter för det är inte jag som valt att mitt piss blir vitt när jag kommer efter ett runk. Nej du Clara lilla, du kan inte få allt här i världen, du får betala som alla oss andra.
Fundera några sekunder över vad du nyss skrev och se om du kan lyckas lista ut några grava brister i argumentet. Om du inte lyckas kan du meddela mig så kan jag ge exempel.



Vi subventionerar så många andra tillstånd/åkommor, så egentligen ser jag inget problem med att även detta subventioneras, inom vissa gränser förstås. T.ex. att man inte behöver "superduperbindanmedsuperduperabsorberandevingarso märsuperdupertunnaförsuperdupermycketextrapengar-bi ndan".
Kanske ingå i högkostnadskortet (eller vad det nu heter)?


Edit:
Citat:
Ursprungligen postat av rankov
jag vill ha gratis toapapper, jag har inte valt ett anus.
Du kan också ta dig en funderare på brister i det argumentet.
Citera
2014-11-15, 19:10
  #9
Medlem
Glisseurs avatar
Alltså herregud, har sett hela skiten nu och läst kommentarerna. Jag blir så jävla trött på gnälliga människor, varför i helvete tror hon att andra ska finansiera hennes mensande? Din lille fjant, skärp dig och skaffa dig ett jobb istället för att videoblogga om att du vill ha gratis prylar.

Citat:
Ursprungligen postat av S-cup
Fundera några sekunder över vad du nyss skrev och se om du kan lyckas lista ut några grava brister i argumentet. Om du inte lyckas kan du meddela mig så kan jag ge exempel.



Vi subventionerar så många andra tillstånd/åkommor, så egentligen ser jag inget problem med att även detta subventioneras, inom vissa gränser förstås. T.ex. att man inte behöver "superduperbindanmedsuperduperabsorberandevingarso märsuperdupertunnaförsuperdupermycketextrapengar-bi ndan".
Kanske ingå i högkostnadskortet (eller vad det nu heter)?


Edit:
Du kan också ta dig en funderare på brister i det argumentet.

Nej, jag tycker faktiskt att detta är väldigt fjantigt. Varför är folk så jäääävla gnälliga? är hela befolkningen född med en silversked i mun eller?
__________________
Senast redigerad av Glisseur 2014-11-15 kl. 19:13.
Citera
2014-11-15, 19:10
  #10
Medlem
Bodickers avatar
Finns det inte produkter för alla behov elelr måsten? Och det kostar, varför skall kvinnor ha gratis?
Citera
2014-11-15, 19:16
  #11
Bannlyst
Blir inte arg för hon säger de förslaget. hon sa 1100 kr per år de är ju bara att baka in de så man kan söka extra bistånd som kvinna om man nu är extremt behov av 91 kr i månaden. Ingen jävla big deal helt ärligt.
Citera
2014-11-15, 19:16
  #12
Medlem
Alla tjejer kan få en menskopp när dom fyller 10. Grattis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in