2019-09-21, 12:06
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Sluta hitta på att det finns människohandel.

2) Män köper redan sex i relationer. Så det vi talar om är att män betalar per gång istället för per år.

3) Varför vill du inte att män ska ha sex? Ingen kommer att tvinga dig att ha sex med dem.

Var har jag uttalat att jag inte vill att män ska ha sex?
Citera
2019-09-21, 12:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care

-Det är givetvis lättare att maskera människohandel om det är lagligt att konsumera och sälja sex.

Det är lagligt att konsumera sex, fast jag väntar nästan på att det ska bli olagligt med alla moralister som har makt idag och nej det är enklare att maskera om det är olagligt. Vem vill rapportera missförhållanden om de själva åker dit?

1) WTF är människohandel? De flesta kvinnor vet knappt vilket land de bor i. Kvinnor är inte tillräckligt sentient för att ens uppfatta vad det är som händer runt omkring dem.

a) Om du ger en kvinna en telefon med Instagram kan du skeppa henne till Nordpolen utan att hon bryr sig.

2) Hur är det missförhållanden att till exempel bli inlåst i en bur och påsatt av olika män? Det skulle inte röra mig i ryggen.

3) Sluta tro att kvinnor är nån sorts snowflakes. Kvinnor har inte samma spärrar som män. Alla kvinnor som är emot sexhandel skulle sära på benen för chokladkaka om de fick chansen.

4) In fact är "människohandel" den enda chansen som många kvinnor har att få en man, det är därför det är så populärt bland kvinnor.

a) Tänk själv: hur mycket skulle du betala för Gun-Britt 45 år med mormors-kropp och dålig attityd? Skulle du ta henne gratis om nån gav bort henne?

b) Att bli människohandlad är ett privilegium för snygga tjejer. Vanliga tjejer får gå till jobbet och jaga killar på tinder.
Citera
2019-09-21, 12:11
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:
Kvinnor är inte människor, kvinnor är djur som hundar och katter. Ingen bryr sig om att "bli värderad för annat blah blah"

Kom ut ur din lilla bubbla, möt verkligheten som sagt och inse att människor i gemen inte funkar som i porrens värld.

Citat:
2) De flesta kvinnor duger inte ens till sex. Så att duga till sex är en stor framgång för en kvinna.

1) Nej det gör det inte. 99.99% av sex har inget med reproduktion att göra.

2) Kvinnor har ingen instinkt för att vara kräsna sexuellt. Det är en cope för män som inte får ligga "kvinnor är extremt kräsna det är därför jag är oskuld vid 45" typ.

3) Kvinnor nöjer sig med vem som helst så länge de får resurser eller uppmärksamhet. Gå ut på stan och titta.

Kvinnors sexualdrift ökar markant under ägglossning och även några dagar innan menstruation. Dessa dagar då hon också är som mest fertil. Kan du inte själv se kopplingen här mellan sex och reproduktion?

Varför finns det då så många män som blir utan sex och partner jämfört med kvinnor? Om det inte beror på kvinnans kräsenhet menar jag.

Du har ju själv visat prov på kräsenhet under din nämnda sexresa till Tyskland, "inga babbar" för att parafrasera. Hur förklarar du detta om det inte handlar om selektivitet?

Många kvinnor kanske "nöjer" sig för att de inte heller kunde få något bättre, precis samma attityd som de män de har vid sin sida.

Citat:
Det är bara påsättningen som räknas. Om killen knullar bra spelar det ingen roll hur han ser ut.

1) De flesta kvinnor har ingen sexdrift överhuvudtaget.

2) Men kvinnors sexualitet är responsive. Alltså de blir kåta av att bli påsatta.

3) Därför är det legit att tvinga kvinnor för att det är det enda sättet för många att bli upphetsade på.

Välj inte bort utländska män på nästa sexresa då om du själv vill leva upp till det första påståendet. Vilket iofs inte stämmer alls men men..

Källa (en tillförlitlig sådan) på att kvinnor överlag saknar sexdrift? Eller sluta tramsa.

Kåthet sitter inte bara i könet utan börjar i hjärnan. Är män kåta på andra män om de skulle råka få utlösning av en anal våldtäkt?

Sluta upp med att hetsa män till att begå våldtäkt. Det är inte kul, även om det bara är på skämt från din sida. Rapporterar om du inte slutar med dumheterna. Nån måtta får det allt vara på detta skräpforum.

Citat:
Nope. Det är som att säga att en höna vill bli behandlad om en individ. Kvinnor kan inte tänka så långt.
Nonsens. Du får allt komma med lite mer genomtänkta svar än dessa om du inte vill bli anmäld för mer trams och trolleri i fortsättningen. Se det som en varning.
Citera
2019-09-21, 12:20
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av I don't care
-Nu är det så att legaliserad prostitition är inte problemfritt.

Inget är problemfritt, te.x de flesta trivs inte med sina arbeten och skulle hellre göra något annat.

-Drar med sig kriminalitet, människohandel, droger e.t.c

Detta ökar bara med kriminalisering.

- Efterfrågan

Påverkas inte av lagar, det är en grundläggande drift går inte att legalisera bort. Man kan bara göra det mindre synligt.

-Det är givetvis lättare att maskera människohandel om det är lagligt att konsumera och sälja sex.

Det är lagligt att konsumera sex, fast jag väntar nästan på att det ska bli olagligt med alla moralister som har makt idag och nej det är enklare att maskera om det är olagligt. Vem vill rapportera missförhållanden om de själva åker dit?

-

Jag har inte sett någonting som belägger att kriminaliteten ökar för att prostitition är illegalt. Om någon kan dra fram en seriös studie som belägger det påståendet så hade jag kunnat förhålla mig till det när jag tänker kring frågan.

Fast om det är tillåtet att driva bordeller så är det lättare att driva organiserad människohandel där än vad det är att driva det helt under mattan. Framförallt så ökar ju efterfrågan när man normaliserat prostitition och sexköp vilket kriminella aktörer kan profitera på.
Vi vet ju redan idag hur dåligt rättsväsendet i Sverige fungerar vad gäller att mota kriminalitet. Tillåter vi bordeller så ska det bevisas att det drivs människohandel där, vilket givetvis är svårt om till exempel hororna är rädda för att anmäla till polisen. Plus att de kanske känner ett behov av att vara lojala mot sina kollegor som kommer från andra länder och arbetar på samma bordell. Om det är deras levebröd står de helt utan ifall bordellen stängs ner p.g.a illegal verksamhet.
Om det är förbjudet med koppleri och bordeller så kan inte någon kriminell aktör driva en bordell offentligt överhuvudtaget. Det gör det svårare att hitta kundkrets eller för kundkrets att hitta dit, samt att driva verksamheten överlag.

Lägg därtill att kriminella är fullständigt samvetslösa och empatilösa. Livsfarliga. Jag kan inte tänka mig något värre än kriminella avskum som driver bordeller. Eller överhuvudtaget en person som driver en bordell som inte själv säljer sex. En sån person skulle jag anta inte är särskilt trevligt lagd, eller besitter särskilt mycket omsorg om någon annan än sig själv. Ingen vid sina sinnes fulla bruk skulle väl driva en bordell och sova gott om nätterna.

Läste om en bordell förra eller förrförra året som polisen gjorde razzia mot. I Düsseldorf. Omfattande människohandel och drogproblem. Flera hundra personer greps.
Citera
2019-09-21, 12:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moment22x22
Varför köper de inte bara fleshlights då? Vad har Babianen "jag är expert på sex, horor, kvinnor och män" att säga om det?

1) För att vi måste få män att gå till jobbet, producera saker, och betala skatt.

2) Därför lovar samhället män att de kommer få en ful kvinna att sticka kuken i om de jobbar och sköter sig.

3) Att sticka kuken i en ful kvinna är mycket sämre än att sticka kuken i en fleshlight obv. Men nu är det bekvämt med vägar och sjukvård och Internet så vi får köra med "titta på den här kvinnan, hon är jättespeciell, allt du behöver göra är att jobba hårt i 50 år så får du ha sex med henne!"

Citat:
Var har jag uttalat att jag inte vill att män ska ha sex?

1) Det är konsekvensen av ditt argument om "människohandel".

a) "Kvinnorna är tvingade därför får du inte sätta på dem".

2) Det är ett bullshit argument från kvinnor som är rädda för att förlora sin räkmacka.
Citera
2019-09-21, 12:29
Medlem
Moment22x22s avatar
Citat:
1) För att vi måste få män att gå till jobbet, producera saker, och betala skatt.

2) Därför lovar samhället män att de kommer få en ful kvinna att sticka kuken i om de jobbar och sköter sig.

3) Att sticka kuken i en ful kvinna är mycket sämre än att sticka kuken i en fleshlight obv. Men nu är det bekvämt med vägar och sjukvård och Internet så vi får köra med "titta på den här kvinnan, hon är jättespeciell, allt du behöver göra är att jobba hårt i 50 år så får du ha sex med henne!"

1) Det är konsekvensen av ditt argument om "människohandel".

Nej det är inte konsekvensen av mitt argument om människohandel. Jag menar precis det jag skriver så du behöver inte tolka fram någonting annat. Jag tror att du ska hålla dig ifrån det faktiskt. Inte för att vara taskig eller så men din intellektuella förmåga verkar begränsad, så att försöka sig på slutledning av andras argument skulle jag avråda dig.

Och angående fleshlight så är det du skriver helt meningslöst att skriva eftersom det finns fleshlight att köpa väldigt enkelt idag. Finns även sexdockor för intresserade. Så varje man är helt fri att välja hur han vill göra, antingen klickar han hem en fleshlight, eller så skaffar han en kvinna, eller också kan båda alternativen gälla samtidigt.
Citera
2019-09-21, 12:45
Avslutad
Citat:
1) WTF är människohandel? De flesta kvinnor vet knappt vilket land de bor i. Kvinnor är inte tillräckligt sentient för att ens uppfatta vad det är som händer runt omkring dem.

a) Om du ger en kvinna en telefon med Instagram kan du skeppa henne till Nordpolen utan att hon bryr sig.

2) Hur är det missförhållanden att till exempel bli inlåst i en bur och påsatt av olika män? Det skulle inte röra mig i ryggen.

3) Sluta tro att kvinnor är nån sorts snowflakes. Kvinnor har inte samma spärrar som män. Alla kvinnor som är emot sexhandel skulle sära på benen för chokladkaka om de fick chansen.

4) In fact är "människohandel" den enda chansen som många kvinnor har att få en man, det är därför det är så populärt bland kvinnor.

a) Tänk själv: hur mycket skulle du betala för Gun-Britt 45 år med mormors-kropp och dålig attityd? Skulle du ta henne gratis om nån gav bort henne?

b) Att bli människohandlad är ett privilegium för snygga tjejer. Vanliga tjejer får gå till jobbet och jaga killar på tinder.

Ja precis, varför knullade du inte med "babbar" på bordellerna i Tyskland? "Sex som sex, kuk som kuk" för att citera dig själv.
Citera
2019-09-21, 12:49
Medlem
Svenne-i-Banans avatar
Citat:
Nej det är inte konsekvensen av mitt argument om människohandel. Jag menar precis det jag skriver så du behöver inte tolka fram någonting annat. Jag tror att du ska hålla dig ifrån det faktiskt. Inte för att vara taskig eller så men din intellektuella förmåga verkar begränsad, så att försöka sig på slutledning av andras argument skulle jag avråda dig.

Och angående fleshlight så är det du skriver helt meningslöst att skriva eftersom det finns fleshlight att köpa väldigt enkelt idag. Finns även sexdockor för intresserade. Så varje man är helt fri att välja hur han vill göra, antingen klickar han hem en fleshlight, eller så skaffar han en kvinna, eller också kan båda alternativen gälla samtidigt.

Du svarade aldrig på om du anser det jag beskrev här bör anses vara illegalt sexköp om det förekommer i Sverige eller inte. Dvs. om tjejer kommer in gratis på sexklubbar och där får lite fria drinkar och kanske lite tilltugg och det bekostas av betalande killar.

Det skulle vara intressant höra dina åsikter om det:
1. tycker du det är sexköp då tjejerna faktiskt får betalt i form av alkohol och tilltugg?
2. tycker du det borde vara förbjudet?
3. tycker du det borde vara förbjudet att bjuda hem en prostituerad och säga att jag vill ha sex med dig och jag kommer bjuda på drinkar och tilltugg, jag vill gärna att du har sexiga underkläder också och det betalar jag förstås.

Alla som argumenterar för att sexköp bör vara olagligt får förstås mer än gärna besvara dessa frågor och försök ge klara svar på alla tre frågor och försök undvika utsvävningar som att en prostituerad säkert vill ha mer betalt, utgå från detta exempel.
Citera
2019-09-21, 12:50
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Fast om det är tillåtet att driva bordeller så är det lättare att driva organiserad människohandel där än vad det är att driva det helt under mattan. Framförallt så ökar ju efterfrågan när man normaliserat prostitition och sexköp vilket kriminella aktörer kan profitera på.

1) Sluta med människohandel nån gång. Det är bara en sexfantasi för kvinnor.

2) Vi har redan normaliserat sexköp och prostitution, vi kallar det för krogragg och relationer.

3) Tänk på horande som ett helt vanligt krogragg där personerna hoppar över krogen. Känns det dramatiskt då?

Citat:
Lägg därtill att kriminella är fullständigt samvetslösa och empatilösa. Livsfarliga. Jag kan inte tänka mig något värre än kriminella avskum som driver bordeller. Eller överhuvudtaget en person som driver en bordell som inte själv säljer sex. En sån person skulle jag anta inte är särskilt trevligt lagd, eller besitter särskilt mycket omsorg om någon annan än sig själv. Ingen vid sina sinnes fulla bruk skulle väl driva en bordell och sova gott om nätterna.

Läste om en bordell förra eller förrförra året som polisen gjorde razzia mot. I Düsseldorf. Omfattande människohandel och drogproblem. Flera hundra personer greps.

Men det rinner till lite när du tänker på en empatilös hallick som tvingar tjejerna att ha sex med 20 män om dagen medan han går runt i en trenchcoat med en cigarr i munnen och skrattar...
Citera
2019-09-21, 12:50
Medlem
AuticaMinores avatar
Citat:

Tummen upp för dockbordeller också. Hur vrickat det än må låta så tycks det ändå finnas en marknad och efterfrågan på sådana.
Helknasigt för oss andra som sagt men åtminstone en lite bättre idé att objektifiera döda ting än någon av kött och blod.
Citera
2019-09-21, 12:56
Medlem
Babianens avatar
Citat:

1) Det är en social konstruktion att män ska välja kvinnor framför fleshlights. Vi har inte kommit så långt att män är redo att ersätta bio-kvinnor än.

2) Men jag tror att det kommer att bli vanligare med tiden och då kommer ni att tjata om att män borde köpa sex av bio-kvinnor istället för att sitta hemma med sina sexdockor.

Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Ja precis, varför knullade du inte med "babbar" på bordellerna i Tyskland? "Sex som sex, kuk som kuk" för att citera dig själv.

Det är on principle för att jag har lite högre IQ än average kvinnan. Det har inget med sex att göra.
Citera
2019-09-21, 13:05
Medlem
I don't cares avatar
Citat:
Jag har inte sett någonting som belägger att kriminaliteten ökar för att prostitition är illegalt. Om någon kan dra fram en seriös studie som belägger det påståendet så hade jag kunnat förhålla mig till det när jag tänker kring frågan.

Vi vet ju redan idag hur dåligt rättsväsendet i Sverige fungerar vad gäller att mota kriminalitet. Tillåter vi bordeller så ska det bevisas att det drivs människohandel där, vilket givetvis är svårt om till exempel hororna är rädda för att anmäla till polisen. Plus att de kanske känner ett behov av att vara lojala mot sina kollegor som kommer från andra länder och arbetar på samma bordell. Om det är deras levebröd står de helt utan ifall bordellen stängs ner p.g.a illegal verksamhet.
Om det är förbjudet med koppleri och bordeller så kan inte någon kriminell aktör driva en bordell offentligt överhuvudtaget. Det gör det svårare att hitta kundkrets eller för kundkrets att hitta dit, samt att driva verksamheten överlag.

En sådan studie skulle aldrig tillåtas i Sverige idag. Eller accepteras.

Att det förekommer illegal verksamhet på lagliga marknader är inget nytt svartarbete, slavarbete försäljning av stöldgods, lönedumpningar, mm. Det är ingen anledning att förbjuda den legala versionen av verksamheten.

Tror inte en sekund på att efterfrågan sänks den göms möjligen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in