Citat:
Ursprungligen postat av
suiris
Jag har följt detta kriminalfall på håll och många fina människor som uttalar sig om olika senarior och det är tydligt att det finns många olika ståndpunkter och tankar om detta. Jag hoppas att detta fall löses och att den eller dom skyldiga lagförs! Jag är lite velande med all uppmärksamhet som familjernas barn har tvingast bearbeta. Dom har ju inga val och jag kan tänka mig att dom har det jobbigt både med skola och kompisar! Ofta tar ju barn ansvar på något vis även om det är föräldrar som har satt dom i situationen!
Hej du, du har helt rätt i det du skriver, det vi skriver kan se väldigt känslokallt
ut i bland.
Därför rekommenderar vi alltid att anhöriga ska hålla sig undan från dom här trådarna.
Målsättningen för dom som har varit med ett tag är att hitta en mördare, då kan det
för en del se ut som om offret behandlas respektlöst, det vi gör här är bara en bråkdel
av vad polisen gör, det kan jag lova dig.
Men själva grundtanken är, vem hade orsak att hata offret så pass mycket så
att det va värt risken att slå ihjäl henne.
Det händer att det är knäppskallar som mördar så att motivet är helt obegripligt
för en vettig hjärna att förstå.
Så tror jag inte att det här, även om vi kanske inte riktigt kommer att förstå känslorna
bakom mordet.