2019-09-20, 22:46
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Medimera
Glorian, läs igen. Citat står det

Om man vill hota ett vittne lite förtäckt
så kan man ju hitta på en saga på FB
och väva in ett hot mellan ””””””.

Om man är ett vittne som funderar på
att äntligen gå till polisen så fattar man
nog piken.
Citera
2019-09-20, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av letsdoit
180510 (Skåleklint):
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/9dceec6b-1fa5-486a-8a8d-bfe59bb83cd8.jpg

En väldigt liten unge i så fall tycker jag.
Sparar bilden "som inte så gravid".
Tackar.
Citera
2019-09-20, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av suiris
Jag har följt detta kriminalfall på håll och många fina människor som uttalar sig om olika senarior och det är tydligt att det finns många olika ståndpunkter och tankar om detta. Jag hoppas att detta fall löses och att den eller dom skyldiga lagförs! Jag är lite velande med all uppmärksamhet som familjernas barn har tvingast bearbeta. Dom har ju inga val och jag kan tänka mig att dom har det jobbigt både med skola och kompisar! Ofta tar ju barn ansvar på något vis även om det är föräldrar som har satt dom i situationen!

Hej du, du har helt rätt i det du skriver, det vi skriver kan se väldigt känslokallt
ut i bland.
Därför rekommenderar vi alltid att anhöriga ska hålla sig undan från dom här trådarna.
Målsättningen för dom som har varit med ett tag är att hitta en mördare, då kan det
för en del se ut som om offret behandlas respektlöst, det vi gör här är bara en bråkdel
av vad polisen gör, det kan jag lova dig.
Men själva grundtanken är, vem hade orsak att hata offret så pass mycket så
att det va värt risken att slå ihjäl henne.

Det händer att det är knäppskallar som mördar så att motivet är helt obegripligt
för en vettig hjärna att förstå.
Så tror jag inte att det här, även om vi kanske inte riktigt kommer att förstå känslorna
bakom mordet.
Citera
2019-09-20, 22:58
Medlem
MrBarnabys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Om man beaktar alla fall som polis/åklagare hanterar så är det absoluta undantagsfall.

Jag utgår från att detta inte blir ett sådant.
Det låter ju betryggande, det har ju funnits andra fall som inte skötts lika exemplariskt som denna

http://sh.diva-portal.org/smash/get/diva2:1290752/FULLTEXT02.pdf
De senaste åren har vi upplevt flera fall där det visat sig att människor som blivit dömda eller varit misstänkta under längre tid varit oskyldiga. Det är fall där polisen låst sig vid en förklaring trots svag bevisning. I några kända fall råder fortfarande oklarheter om vem som varit gärningsman eller om det funnits någon sådan över huvud taget. Ett exempel är pojken Kevin som mördades 1998, där två pojkar, fem och sju år gamla, länge ansågs ha utfört mordet. Efter en återupptagen förundersökning frikändes de helt den 27 mars 2018 . Ett annat fall gäller Tommie Karim som misstänktes ha mördat sin sambo Anna 2005 och som satt häktad i två månader och blev av med vårdnaden av sitt barn tills det framkom att sambons fosterbroder legat bakom mordet.
Sådana här misstag får helt enkelt inte göras. Polisen lyder under regeringsformens regler, Europakonventionen och FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna. Kort sammanfattat innebär det att vi skall arbeta objektivt. Den misstänkte skall anses oskyldig till dom faller. Min erfarenhet som polis och förhörsledare är emellertid att detta är långt ifrån enkelt. Det händer att vi och även åklagarna hamnar snett för att vi har bråttom, inte kan frigöra oss från våra fördomar eller att vi missar att söka eller finna alternativa förklaringar. Risken ökar av stress, ensamarbete eller brister i utbildningen.
Citera
2019-09-20, 23:06
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
En väldigt liten unge i så fall tycker jag.
Sparar bilden "som inte så gravid".
Tackar.

När man är smal och äter mycket så blir det en bula fram på den annars så platta magen, vet av egen erfarenhet. Eller så svullnar den vid PMS
Jag tror inte Lena var gravid.
Citera
2019-09-20, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rosamund
När man är smal och äter mycket så blir det en bula fram på den annars så platta magen, vet av egen erfarenhet. Eller så svullnar den vid PMS
Jag tror inte Lena var gravid.

Jag instämmer i din gissning.
Vi kanske får fakta så småningom.
Citera
2019-09-20, 23:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrBarnaby
Det låter ju betryggande, det har ju funnits andra fall som inte skötts lika exemplariskt som denna

http://sh.diva-portal.org/smash/get/diva2:1290752/FULLTEXT02.pdf
De senaste åren har vi upplevt flera fall där det visat sig att människor som blivit dömda eller varit misstänkta under längre tid varit oskyldiga. Det är fall där polisen låst sig vid en förklaring trots svag bevisning. I några kända fall råder fortfarande oklarheter om vem som varit gärningsman eller om det funnits någon sådan över huvud taget. Ett exempel är pojken Kevin som mördades 1998, där två pojkar, fem och sju år gamla, länge ansågs ha utfört mordet. Efter en återupptagen förundersökning frikändes de helt den 27 mars 2018 . Ett annat fall gäller Tommie Karim som misstänktes ha mördat sin sambo Anna 2005 och som satt häktad i två månader och blev av med vårdnaden av sitt barn tills det framkom att sambons fosterbroder legat bakom mordet.
Sådana här misstag får helt enkelt inte göras. Polisen lyder under regeringsformens regler, Europakonventionen och FNs deklaration om de mänskliga rättigheterna. Kort sammanfattat innebär det att vi skall arbeta objektivt. Den misstänkte skall anses oskyldig till dom faller. Min erfarenhet som polis och förhörsledare är emellertid att detta är långt ifrån enkelt. Det händer att vi och även åklagarna hamnar snett för att vi har bråttom, inte kan frigöra oss från våra fördomar eller att vi missar att söka eller finna alternativa förklaringar. Risken ökar av stress, ensamarbete eller brister i utbildningen.

Ja. Det står dig helt fritt att betrakta detta annorledes.
Citera
2019-09-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Varför fick jag inte läsa ditt inlägg tidigare idag?
Togs det bort för att någon moderator tyckte att det var trams?
Tog du bort det själv därför att du tycker det är kul att skriva inlägg och sedan radera dem inom en timme?
Oavsett vilket av ovanstående alternativ som gäller så var det någon som inte tyckte att det skulle stå kvar.

Varför drar du igen in NW i tråden och skriver så att det går att tolka som om han tog anabola?
Det är dementerat av folk som kände familjen.
Vi andra har slutfört diskussionen om honom för länge sedan.

Jo jag tänkte, vet nu Peter Springares bok kommer ? det skulle vara intresserat att läsa om alla felen som polisen har gjort inom detta fallet. Undrar om han skriver något att SD är felaktigt utpekad, jag tror det, vad tror du?

Tror du att SD blir friskriven sedan ? han längtar nog mycket efter sina barn nu tror jag, vad tror du ? Tror du HD också kommer friskrivas från alla misstankar, jag tror nog det, vad tror du ?

Du skrev tidigare att det spelar ingen roll vem som blir dömd för mordet bara det blir någon så är du nöjd, då undrar jag om SD och HD friskrivs, vem tror du kan bli dömd för mordet då ?

Tror du T*ny Möörk oj förlåt jag menar Mörk tror du han har hjälpt SD på något sätt ?
Tror du Peter Springare också kommer att skriva om T*ny Möörk i sin bok, jag tror det, vad tror du ?
Citera
2019-09-20, 23:41
Medlem
När är häktningsförhandlingen? Datum och tid?
TACK!
Citera
2019-09-20, 23:41
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Jo jag tänkte, vet nu Peter Springares bok kommer ? det skulle vara intresserat att läsa om alla felen som polisen har gjort inom detta fallet. Undrar om han skriver något att SD är felaktigt utpekad, jag tror det, vad tror du?

Tror du att SD blir friskriven sedan ? han längtar nog mycket efter sina barn nu tror jag, vad tror du ? Tror du HD också kommer friskrivas från alla misstankar, jag tror nog det, vad tror du ?

Du skrev tidigare att det spelar ingen roll vem som blir dömd för mordet bara det blir någon så är du nöjd, då undrar jag om SD och HD friskrivs, vem tror du kan bli dömd för mordet då ?

Tror du T*ny Möörk oj förlåt jag menar Mörk tror du han har hjälpt SD på något sätt ?
Tror du Peter Springare också kommer att skriva om T*ny Möörk i sin bok, jag tror det, vad tror du ?

Så ena stunden är du övertygad om
att SD och HD är skyldiga men nu är de
plötsligt oskyldiga?

Vad tror dina två hemliga källor?
Vem tror de är GM?
Vad berättade LW den 2 maj 2018
för sin vän?
Varför har du LWs privata dagböcker?
Borde du inte lämna dem till polisen?
Letade GM efter mordet efter LWs
privata dagböcker och örhängena?
Vad är det som är så hemligt?
Vad är det som inte får komma ut?
Senast redigerad av gloriouslife 2019-09-20 kl. 23:50.
Citera
2019-09-20, 23:55
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
När är häktningsförhandlingen? Datum och tid?
TACK!

27/9, vet ej tid.
Citera
2019-09-20, 23:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Rätt ska va ➡rätt, jag har aldrig sett att du har jävlats med någon i fam:W.

➡Frågan är väl bara hur objektiv du är.
Motivet till mordet finns oftast att finna i offrets sätt att vara, det vet du också.

Hej @CarlJanne75

Det är helt korrekt att jag aldrig har skrivit någonting elakt om någon person inom familjen Wesström, men det är de imbecilla personerna som vill få andra att tro så, det är också deras egentliga anledning till att de skriver på ett sådant sätt som de gör.

Motivet till mordet finns 👤bland annat👤 att finna i offrets sätt att vara, och du vet mycket väl att jag är överens mig dig i detta fallet, men observera det att jag skrev, bland annat.

Men inom detta mordfallet är jag näst intill övertygad om att motivet till mordet finns hos en helt annan person.

Du vet också att Kurt Jokern Olsson är sedan länge antaget.

Mvh/ @JokerMannen
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in