2019-09-20, 21:01
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
Om så är så finns det samtalet lagrat hos telecomleverantören med samtalslängd och tidpunkt och polisen har den uppgiften nu.

Om det är så att uppgiftslämnarna har rätt frågar jag mig, varför SD berättade för dom om det om han hade onda planer? Menar du att han är korkade eller menar du att polisutredningen läcker?

Minst en av dem du refererar till är en notorisk brottstrådsdebattör och du tycker deras påstående är trovärdiga? Inget som påstås på Flashback har hög trovärdighet.
Nu hänvisade jag ju inte till någon särskild användares trovärdighet, utan snarare till en sammanvägd bedömning av samstämmiga uppgifter från tre användare med helt olika källor och utgångspunkter. Det du skriver här påverkar alltså på inget sätt de slutsatser jag drar utifrån de här inläggen, men likväl blir jag naturligtvis nyfiken på vad du far efter.

Vilken eller vilka av dessa tre användare jag refererar till antyder du skulle sakna trovärdighet, och varför?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-20 kl. 21:54.
Citera
2019-09-20, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
.

Jag har aldrig jävlats med de Wesströmska barnen inom mina skrivna inlägg, däremot skrev jag väldigt mycket gott om barnen samt även om UW men det förvränger du totalt.

Då påstår att jag endast är ute för att jävlas med alla inblandade inom detta mordfallet gällande Lena Wesström, det var verkligen synd att du inte fick läsa mitt inlägg i dag om vad jag skrev om de Wesströmska barnen samt om UW ... där jag bland annat skrev att jag kommer aldrig någonsin att tror något illa om familjen Wesström, varför, därför jag tycker att dom alla är underbara människor.

Vore tacksam om du ville sluta upp med att förvränga saker och ting i fortsättningen.

Mvh/ @JokerMannen

Rätt ska va rätt, jag har aldrig sett att du har jävlats med någon i fam:W.

Frågan är väl bara hur objektiv du är.
Motivet till mordet finns oftast att finna i offrets sätt att vara, det vet du också.
Citera
2019-09-20, 21:26
Medlem
Någon som vet om LW var vän med JG;s fru/flickvän ? Om jag förstått det rätt så är väl även hon
adopterad från Asien. Kan hon vara en av dom 2 nära vännerna till LW, som JM nämner och tillika har träffat ? Den som hon antrodde sig till ?
Citera
2019-09-20, 21:45
Medlem
Jag har följt detta kriminalfall på håll och många fina människor som uttalar sig om olika senarior och det är tydligt att det finns många olika ståndpunkter och tankar om detta. Jag hoppas att detta fall löses och att den eller dom skyldiga lagförs! Jag är lite velande med all uppmärksamhet som familjernas barn har tvingast bearbeta. Dom har ju inga val och jag kan tänka mig att dom har det jobbigt både med skola och kompisar! Ofta tar ju barn ansvar på något vis även om det är föräldrar som har satt dom i situationen!
Citera
2019-09-20, 21:53
Medlem
Citat:
"Steffe" Stafett "Stefánus alla Geoman med sin (H)arley-(D)avidsson. SD och HD har överhuvud taget inte någon koppling till detta mordet, det handlar bara om människors fantasier och önskedrömmar om att SD och HD skall, på något mystiskt sätt ha en koppling till mordet på LW, det står inte ens skrivet på kartan.

Du skall aldrig låta jämföra två olika mord med varandra, detta med anledning sagt av, att inget mord, är det andra likt, oavsett vad.

Nej ! ... varken SD eller HD har bragt LW om sitt liv, det är bara att konstatera faktum, att så inte är och var fallet.

Jag tror väldigt kraftfullt på den gode och mycket kloke skribenten "EGT" gällande två snetända knarkpundare som kom förbi LWs bostadsrätt för att sno hennes cyklar just den kvällen, och när LW upptäckte detta genom sitt fönster blev hon heligt förbannad och sprang ut och sedan vet vi ju hur det gick för den stackars LW

Då sitter fel gubbe häktad nu?
Citera
2019-09-20, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är lätt för oss att sitta i våra hem, på tunnelbanan, helt avskilda från brottet, att sitta och spekulera. Vi distanserar oss.

Om vi skulle som vissa skribenter ha anhöriga som på ett eller annat sätt var involverade i detta hemska, då skulle vi reagera helt annorlunda. Det är jag söker på.

Med tanke på vad som skrivs här, så kan jag nästan undra hur någon som känner de anhöriga klarar av att läsa här? Det borde vara vidrigt?

Och jag anser faktiskt också att de som känner gärningsmannen (och den eventuella gärningskvinnan?) också är offer om det visar sig att de är de skyldiga. Man älskar sina vänner och släktingar och tror att dom inte är kapabla till ett dåd som detta.

Därför har jag en ganska stor tolerans mot t ex EGT. Ingen lätt sits att sitta i.

Men att utredarna gör övertolkningar, det hoppas och tror jag inte sker. Det är stor skillnad att läsa tråden och en FUP.

Där är kalla fakta, fakta som vi inte har. De få FUP jag har läst, har imponerat på mig. Ett extremt noggrant arbete. Många personer som verkar dedikerade till sitt arbete. Och andra som också gjorde mer än man kan förvänta sig.

När sedan sanningen kommer fram, vem/vilka som är den skyldige/skyldiga, då måste ett sorgarbete påbörjas även för de anhöriga till dom.
Det är mer vanligt arbete polisen, förhör och förhör och samla in bevis, än en flashbacktråd.
Min mamma har varit polis så jag vet.
Varför skulle de göra övertolkningar och övertolkningar av vad?
Citera
2019-09-20, 22:03
Medlem
Citat:
Om det verkligen hade funnits några faktiska omständigheter att stödja sig på, ja, då hade nog farbror Geo Stéfanus tuggat bröd och druckit vatten innanför murarna för länge sedan, men nu har det visat sig att farbror Kling & Klang och ÅsaGåsa från Örebro endast kan stödja sig med-och-på sina fantasikäppar.

Ps: SD kommer mycket troligen och inom en snar framtid att avskrivas ifrån fortsatta misstankar till att tidigare ha bringat LW om hennes liv, det är vad jag tror i alla fall

Så gubben sitter häktad på fantasier från ÅH?
Citera
2019-09-20, 22:16
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blessedfruit
Alltså, eftersom jag är en björn med mycket liten hjärna har jag lite svårt att hänga med i era resonemang. Skulle ni (+notknapparen) kunna hjälpa mig att förstå vad det är för slutsatser ni drar av de här loggarna och de förmodade friseringarna? Kan ni skriva ut hela tankegången i en hissvariant? (Dvs kort) Det verkar viktigt, men jag hänger inta riktigt med... 😵
För det första bör ju loggarna överensstämma med träningspassen. Han kan t.ex. inte ha åkt rullskridskor en timme kl. 10.00 på en viss plats och samma dag logga en cache på ett ställe där han tidsmässigt aldrig skulle ha kunnat befinna sig.

Hela april månad 2018 är tom. Det är också i skarven på den månaden (180330) han vill göra gällande att han och LW tillsammans skulle ha loggat seriecachen Nordsjöns ö: https://coord.info/GLWCWH9D
...vilket (vid sidan av andra svårligen genomförda kända aktiviteter) skulle innebära att LW "glömt" eller struntat i att redovisa sina egna loggar.

SD är heller inte främmande för att muta sig fram:
https://coord.info/GLVAA7Y0
...och koketterar närmast med att han inte följer regelverket:
https://coord.info/GLVAAGFH

De bokförda träningspassen kan användas för att stämma av redovisade cacher. - Sedan kan man bara spekulera kring vad han kan ha haft för sig då han inte fört in några pass, liksom man kan ställa frågan om han medvetet kan ha tagit bort pass i efterhand för att inte väcka misstankar om att ha befunnit sig på en viss plats där det t.ex. förstörts cacher, loggremsor försvunnit mm.

Härutöver kan man ställa frågan: Hur ser vägarna ut för rullskridskor mellan bullerplanket och bostaden? - Är det därför det helt saknas uppgifter för april..? - Är det ingen som sett "en galen granne" susa fram..?
Citera
2019-09-20, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SilverNina
Någon som vet om LW var vän med JG;s fru/flickvän ? Om jag förstått det rätt så är väl även hon
adopterad från Asien. Kan hon vara en av dom 2 nära vännerna till LW, som JM nämner och tillika har träffat ? Den som hon antrodde sig till ?

Om jag har förstått dig rätt så har du förstått fel.
JG flyttade in hos Len* Ingm*n 2010, såvitt jag förstår så kommer
hon inte från Asien, eller rättare sagt, hon gör inte det.
Dom är inte gifta.
Citera
2019-09-20, 22:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
Det får ta den tid det tar. Det viktigaste är att allt blir ordentligt utrett.
Du kan inte anklaga nuvarande spaningsledning för att utredningen från början missköttes.
Jag anklagar ingen. Har dock sett i någon intervju med åklagaren Åsa Hiding att hon antyder att Peter Springare skulle kunna vara den ansvarige för de uppkomna problemen. Men vad menar hon egentligen att han skall ha gjort för fel?
Senast redigerad av Draifos 2019-09-20 kl. 22:24.
Citera
2019-09-20, 22:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hoppsann
De arbetar inte för att ge media en bra historia.
De arbetar för att utreda ett brott, hitta rätt gärningsman och få honom/henne/dem fällda i domstol för brottet.
Här är det väl rätt uppenbart att du är ute och cyklar 'hoppsann'. Av det vi har sett hittills talar väl ändå det mesta för raka motsatsen. Eller har du någon källhänvisning?
Citera
2019-09-20, 22:42
Medlem
letsdoits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Tror du att du kan hitta andra bilder inom samma tidsspann, gärna
där hon står upp inte allt för luftigt klädd.

Där hon sitter nu på din bild ser hon ju inte alls magstor ut.

Annars så kommer fakta fram om det nu går till åtal, å det via obduktionsutlåtandet.
180510 (Skåleklint):
https://s3.amazonaws.com/gs-geo-images/9dceec6b-1fa5-486a-8a8d-bfe59bb83cd8.jpg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in