2019-09-20, 22:18
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sammedborgare
Jag sa att det finns värre, inte att det blir bättre med mer. Förstår du skillnaden? Vilka middagar är då ok att gå på menar du? De lär väl äta middag med massor av intressegrupper här hemma. Jag tror knappast de betalar middagarna.
Vilken intressegrupp företräder Bindefeldt?
Citera
2019-09-20, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netizen
Endast sig själv antar jag
Citera
2019-09-20, 22:21
Medlem
Citat:
För att räknas som muta bör det ju finnas en avsikt att påverka politiska beslut. Partiledare måste ju få umgås. Det finns värre korrumption i vårt land.

De kan väl umgås bäst de vill, men nu var det väl inte umgänget i sig det handlade om?
Citera
2019-09-20, 22:22
Medlem
Netizens avatar
Citat:
Endast sig själv antar jag
Hur gangnar det Sverige?
Citera
2019-09-20, 22:24
Medlem
Rookie81s avatar
Tycker det känns tryggt när kändisar och politiker gullar med varandra sådär privat. Demokraterna i USA har ju ett liknande förhållande med msm, kändisar och Google/Twitter/Facebook. Man vet liksom att man blir ompysslad då och kan somna om.
Citera
2019-09-20, 22:28
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Jag sa att det finns värre, inte att det blir bättre med mer. Förstår du skillnaden? Vilka middagar är då ok att gå på menar du? De lär väl äta middag med massor av intressegrupper här hemma. Jag tror knappast de betalar middagarna.

Spelar ingen som helst roll om det funnits värre. I den här tråden drar vi upp problematiken kring att tre politiker låta sig bjudas på resa, hotellrum och mat. Förstår du inte det enkla i att detta kan ses som muta ?
Citera
2019-09-20, 22:28
Medlem
Citat:
Hur gangnar det Sverige?
Inte alls. Men staten betalar inte heller kalaset.

Min tidigare kommentar syftade på att middagar med intressegrupper som verkligen vill påverka inte räknas som muta. Varför skulle då deyta vara en muta.

Jag förstår att vänstersidan vill passa på aty hugga på detta för att vinna poäng. Enkelt när så många blir avis.
Citera
2019-09-20, 22:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meatfuck
De kan väl umgås bäst de vill, men nu var det väl inte umgänget i sig det handlade om?

Det handlar om förtroende, när ett land som detta har så stora problem och det delvis party så ser man hur allvarligt de ser på problemet, fy fan säger jag bara.
Politikerföraktet byggs på, kommunerna går back och glesbygden får 137 kr extra samtidigt kostar bränslet 40öre mer per liter.

Det är olika världar helt enkelt...
Citera
2019-09-20, 22:31
Medlem
Mextremes avatar
Citat:

Ja, vilka kan det vara....?
Citera
2019-09-20, 22:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av locknloll
Spelar ingen som helst roll om det funnits värre. I den här tråden drar vi upp problematiken kring att tre politiker låta sig bjudas på resa, hotellrum och mat. Förstår du inte det enkla i att detta kan ses som muta ?
Politiker blir även bjudna på fester, kändispartyn, i Sverige. Det verkar ju vara ok. Vad är skillnaden nu?
Citera
2019-09-20, 22:33
Medlem
locknlolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brewingmob
Har de också donerat 100-tals miljoner som kommer från svenska folket eller vadå?

Det finns inga konstigheter i kopplingen mellan LO och det socialdemokratiska partiet. Den kopplingen har funnits sen dag ett. Kopplingen mellan motståndaren SN och moderaterna finns där också och ska också finnas så att ingen får stå oemotsagd.

Nu känner jag att vi går för mkt OT
Citera
2019-09-20, 22:35
Medlem
Amors avatar
Om man bortser från israel/judefrågan.

Talande att Ulf Kristersson och EBT frotterar sig med massa pk-kändisar. Visar att de fortfarande vill köra vidare pk-cirkusen. Inte kan man väl sammarbeta med SD när man har potentiella middagsinbjudningar från Thomas Ledin och Camilla Läckberg att tänka på.

Den svenska "högern"myser med våra "hollywood liberals"

Pinsamt att se lättviktarna Kristersson och EBT förnedra sig
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in