2019-09-20, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EdgarAllaPoe
Den som skickat detta mail verkar inte frisk på ngt sätt, är det alltså Julia som skickat detta? När?

28 okt 2015[/quote]

Tack, fanns ju i mailet, läste lite snabbt och fastnade i den galna texten. Julia blev alltså friad från detta "hot/förtalsmail", man kunde inte bevisa att det var hon som skrivit det. Enligt Julia ska det då vara någon som vill försöka sätta åt henne för detta då kan man anta?
Citera
2019-09-20, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jkpg73
Julia blev anklagad för det men friad i domstol. Inget tydde på att hon var avsändare enligt rätten.

Julia har aldrig stått anklagad för detta i rätten. Det var Henriks älskarinnas dotter Johanna. Men domstolen så att mailen var skickade med Tor och därför kunde man inte styrka att det var Johanna. Julia var kallad som vittne. 2 veckor innan Henrik blev skjuten
Citera
2019-09-20, 21:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Julia har aldrig stått anklagad för detta i rätten. Det var Henriks älskarinnas dotter Johanna. Men domstolen så att mailen var skickade med Tor och därför kunde man inte styrka att det var Johanna. Julia var kallad som vittne. 2 veckor innan Henrik blev skjuten
Ok, oavsett vilket så är det inte bevisat vem som skrev det och endast avsändaren vet nog varför.
Citera
2019-09-20, 21:44
Medlem
Här är domen där Johanna frias från att ha skickat mailen

https://minfil.com/TdXcr764na/Solna_TR_5588-19_Slutligt_beslut_ej_s_rskilt_uppsatt_2019-08-28_pdf
Citera
2019-09-20, 21:47
Medlem
Ingen mer än jag som tycker det är konstigt att Julia dyker upp på flera konstiga ställen? Hot mot sjukhus och läkare och nu sambo med skytten som sköt Henrik
Citera
2019-09-20, 21:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Timeout
Tack för ett bra inlägg
Jag har alldeles för mycket erfarenhet och skulle jag i dag träffa på någon som jag blir vän med och upptäcker att den är alkoholist och personen inte vill ta behandling så är det direkt Adjö!
Har man sett någon supa bort allt, miljoner, fru och barn och till slut söp ihjäl sig så blir man rätt luttrad.

Alkoholister är manipulativa och experter på att ta på sig offerkoftan och skylla på andra som orsak till att dom super, oavsett kön.
Att försöka rädda någon som Karin som konsekvent förnekar sitt missbruk är bara dömt att misslyckas och då får man rädda barnen. Man kan inte tvinga någon att sluta supa!

Karin har tidigare försökt anlita torped, 2015, så jag håller det inte för otroligt att hon har gjort det igen. Med det umgänge hon nu har så finns en bra kandidat som behöver pengar till knark.

Din frågeställning: "Kort sagt vill jag ändå säga att jag inte riktigt förstår vad ni har att andra mot BO i detta fall."
Det är så genomskinligt från många håll att det handlar om en man med pengar, att han är offret trots massor med dokument det blundar dom för helt. Pengar skapar avund.

Det jag tycker är ännu mer underligt är att ingen verkar hysa någon avund mot Karin som fick ett mångmiljonarv 2012 och nu får nästan 10 miljoner till och troligen en miljon till ändå när fritidshuset är sålt.
Var är avunden mot hennes pengar? Nä tyckas synd om henne ska det göras.
Stackars smutsiga uteliggaren som inte har tvättat håret och har ett ärr på armen och verkar undernärd... som dessutom verkar ropa på hjälp i en intervju där hon bara är högmodig.
Men har man ingen erfarenhet av fyllon så går man på det tyvärr...
Tror verkligen någon att Karin kommer att sluta supa när hon får alla dessa miljoner?

Hur vet du att KL idag förnekar sitt missbruk? Hon kanske har sökt hjälp och vill ta sig ur detta? Du verkar sjukligt besatt av att om och om igen vrida om kniven i henne. Hur tänker du om KL är oskyldig till detta brott? Vad skulle du vilja säga till HOL och KLs barn eftersom dom förmodligen (förhoppningsvis inte) kommer att läsa all skit du skrivit? Förmodligen älskar barnen fortfarande sin mamma och hoppas på att hon steg för steg ska tillfriskna, så att de någon gång framöver kanske kan ha någon slags relation.

Jag beklagar att du verkar ha haft riktigt dåliga erfarenheter av alkoholism på nära håll, men jag vet inte vad du får ut av att sitta och spy galla och slå på en som ligger. Hjälper det dig själv att må lite bättre kanske? Ett tips är att ta det med din terapeut istället för här.
Citera
2019-09-20, 22:07
Medlem
Jag fattar inte att polisen inte ser till att plocka in Fredrik. Han lär inte ha så många vänner att gömma sig hos. Julia och deras pundarvönner.
Citera
2019-09-20, 22:12
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Hur vet du att KL idag förnekar sitt missbruk? Hon kanske har sökt hjälp och vill ta sig ur detta? Du verkar sjukligt besatt av att om och om igen vrida om kniven i henne. Hur tänker du om KL är oskyldig till detta brott? Vad skulle du vilja säga till HOL och KLs barn eftersom dom förmodligen (förhoppningsvis inte) kommer att läsa all skit du skrivit? Förmodligen älskar barnen fortfarande sin mamma och hoppas på att hon steg för steg ska tillfriskna, så att de någon gång framöver kanske kan ha någon slags relation.

Jag beklagar att du verkar ha haft riktigt dåliga erfarenheter av alkoholism på nära håll, men jag vet inte vad du får ut av att sitta och spy galla och slå på en som ligger. Hjälper det dig själv att må lite bättre kanske? Ett tips är att ta det med din terapeut istället för här.

Ja, h*n är verkligen besatt - känns inte sunt alls.
Citera
2019-09-20, 22:13
Medlem
Timeouts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31

Nej det vet ingen om Karin i dag har tagit behandling men av dom slutsatser flera drog av intervjun med henne och bilder så var det "Stackars smutsiga uteliggaren som inte har tvättat håret och har ett ärr på armen och verkar undernärd" och det tyder på ett aktivt missbruk.
Karin har konsekvent i flera års tid förnekat sitt missbruk. Varför skulle det ha ändrats nu?

Är jag sjukligt besatt för att jag citerar från domar om Karins missbruk och hennes lögner? Ofta för att bemöta dom otroliga lögnerna som kommer upp här om offret som blev skjuten.
Karin är skyldig till mycket och har gjort livet till ett helvete för sina barn och sitt ex i många år och det finns väl dokumenterat och det kallar du för skit
Fakta är fakta och Karin är fortfarande misstänkt för anstiftan till mordförsök.
Då behandlas hon som alla andra MGM och man lägger ut om den personens liv.
Passar det inte dig så passar du nog bättre på Familjeliv!

Men kanske du ger dig på Efternamn08 också snart efter allt hen har lagt ut om Olafsen.
Han kanske inte går att få tag i för att han är på behandlingshem och har slutat knarka.
Citera
2019-09-20, 22:14
Medlem
MostyBlejsXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Efternamn08
Jag fattar inte att polisen inte ser till att plocka in Fredrik. Han lär inte ha så många vänner att gömma sig hos. Julia och deras pundarvönner.

Har öppnat ljudfiler och sms mm men inte några andra dokument p g a virusrädsla. Menar du att Julia och Fredrik fortsatt att träffas efter misshandeln?
Citera
2019-09-20, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MostyBlejsX
Har öppnat ljudfiler och sms mm men inte några andra dokument p g a virusrädsla. Menar du att Julia och Fredrik fortsatt att träffas efter misshandeln?

Ja, flera gånger dessutom.
Citera
2019-09-20, 22:18
Medlem
Kan man kontakta Karins advokat och lämna information om Olafsen och Julia eftersom polisens tipstelefon hade över 40 min telefonkö? Kanske borde ringa åklagaren? Om min teori att Julia anstiftat och använt Olafsen?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in