2019-09-20, 21:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Håller väl i princip med. Det du nämner är också vad jag menar med frivillig. Jag vill inte köpa sex av någon med tungt missbruk eller svåra sjukdomar. Vem vill?

Jag ifrågasatte påståendet att endast studenter som vill tjäna en extra slant gör det frivilligt, och att typ inga frivilliga tjejer jobbar på bordellerna.

Då är vi åter där. Hur många gör det frivilligt.
Citera
2019-09-20, 21:37
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
1) Sålde han sig till kvinnor?

2) 100% gör det frivilligt. Att ha sex mot betalning är not a thing för kvinnor. Det är som att få betalt för att krama någon.

3) Om vi hade en industri där kvinnor gick på kram-bordeller och betalade män för kramar hade nån ifrågasatt om killarna gjorde det frivilligt?

4) "Erik ger kvinnor kramar för 1000 kronor i timmen. Kan det handla om ett självskadebeteende?"

Hur många gör det frivilligt? I siffror.
Citera
2019-09-20, 21:41
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Sant. Det förutsätter dock att det är frivilligt och den som 'ger' sex anser sig ha gjort en rättvis deal med avsikt på insats i arbete och socialt värde. Jag vill nog påstå att i den absoluta majoriteten av dessa transaktioner är det inte fallet. Klart det finns rättvisa pimps och bordeller men jag kan inte föreställa mig att det är normalfallet.

Det närmaste jag kan tänka mig vad gäller en 'rättvisemärkt' prostituering är ett gammalt (80,90-tal) hederligt krogragg där man som man bjöd vitt och brett och kvinnan kände sig uppskattad nog för att ge ett bra avslut på kvällen. I de flesta fall vart båda nöjda men om någon inte vart så tog man smällen och gick vidare i jakten på 'den rätta'. Kalla det påfågeldans eller vad du vill men spelreglerna var mer rättvisa då. Den tiden är förbi.

1) Så du tror att krogragg är det enda som är legit?

2) År 2019 är det legit att betala för sex.

3) Varför ska man behöva sitta i en bar och dricka och prata och grejer? Varför inte gå till ett ställe där det är lätt att ha sex utan hög musik och trängsel?

4) Varför krångla till det? Det behöver inte vara en big deal.
Citera
2019-09-20, 21:42
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Då är vi åter där. Hur många gör det frivilligt.

Hur många gör det inte frivilligt? I siffror tack.
Citera
2019-09-20, 21:44
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Hur många gör det frivilligt? I siffror.

1) Jag har redan svarat på det. Det är som att fråga hur många män som säljer sex till kvinnor frivilligt.

2) Om man förstår att sex är lol för kvinnor då framstår diskussionen som bisarr.
Citera
2019-09-20, 21:45
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Därför blir den naturliga konsekvensen att de får en begränsad andel av männen att kunna välja på, nämligen de som frågar...eftesom vår kultur så effektivt täpp igen kvinnors möjlighet att själva ta initiativet.

De finns enorma mängder med män som frågar, de flesta blir avvisade konstant.
Citera
2019-09-20, 21:46
Avslutad
Detta diskuterades på Pelle Billings blogg också. Utbildad läkare, mycket sympatisk. Efter många och långa diskussioner kom vi fram till att i princip "först måste vi få svar på våra frågor och sen bestämma oss".

Någon i detta land måste veta. Vem?

Frågan är alltså "Vem gör det frivilligt?"

Oberoende av svält, svåra missbruk/psykiska sjukdomar/tillstånd, slaveri, utblottning, manipulation och liknande.
Citera
2019-09-20, 21:48
Avslutad
Citat:
1) Jag har redan svarat på det. Det är som att fråga hur många män som säljer sex till kvinnor frivilligt.

2) Om man förstår att sex är lol för kvinnor då framstår diskussionen som bisarr.

Vad svarade du? 100%? Var läste du det? Hur kom du fram till det?
Citera
2019-09-20, 21:51
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Detta diskuterades på Pelle Billings blogg också. Utbildad läkare, mycket sympatisk. Efter många och långa diskussioner kom vi fram till att i princip "först måste vi få svar på våra frågor och sen bestämma oss".

Någon i detta land måste veta. Vem?

Frågan är alltså "Vem gör det frivilligt?"

Oberoende av svält, svåra missbruk/psykiska sjukdomar/tillstånd, slaveri, utblottning, manipulation och liknande.

1) Det finns 1000 tals kvinnor som har sex med främmande män helt gratis. Menar du att de inte svälter eller är psykiskt sjuka, men när samma kvinna har sex med en man mot betalning då börjar hon svälta och vara psykiskt sjuk?

2) Tror du att sex mot betalning på nåt sätt är annorlunda mot att ha sex utan betalning?
Citera
2019-09-20, 21:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Vad svarade du? 100%? Var läste du det? Hur kom du fram till det?

1) Um, jag kom fram till det genom att jag har sex med män själv.

2) Hur skulle du svara på frågan om hur många män som har sex med kvinnor frivilligt? Har du några siffror på hur många som blir tvingade?
Citera
2019-09-20, 21:55
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

5) Män har inte samma möjligheter till sexuell tillfredsställelse som kvinnor. Det är ett jämställdhetsproblem,

eftersom allt sex i relationer sker på kvinnors vilkor, och kvinnor har mycket mindre intresse av sex än män (frekvens, antal partners, olika sexuella practices), har män inget annat val än att köpa sex om de ska bli sexuellt tillfredsställda.

6) Ingen skulle säga att det var okay att kvinnor inte fick leva ut sin sexualitet eller bli tillfredsställda. Självklart ska samma sak gälla män. Och om män kan köpa sex behöver kvinnor inte ställa upp fast de inte vill.

Håller med, mycket bra poänger.

Jag ställer återigen frågan jag inte fick svar på förut till prostitutionsmotståndare:

Jag kan komma på två sätt att lösa jämställdhetsproblemet att män inte har samma möjligheter till sexuell tillfredsställelse som kvinnor:

1. Legalisera sexköp

2. Tvinga kvinnor att ställa upp på sex

Kan ni komma på ett tredje alternativ? Om inte, vilket av 1 eller 2 väljer ni?

Om ni inte vill att män ska köpa sex, vore inte det bästa att ni ser till att de blir sexuellt tillfredsställda på andra sätt? Ni skulle genom att själva ställa upp kunna befria alla de stackars tvingade, nerknarkade, psykiskt sjuka, utsatta kvinnorna som jobbar som prostituerade som ni värnar så mycket om. Ta en för laget, befria en hora genom att själva erbjuda män det sex han önskar.

Vad sägs? Eller är alternativ 1 bekvämare?
Citera
2019-09-20, 21:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Hur många gör det inte frivilligt? I siffror tack.
Majoriteten av prostituerade i Sverige kommer från fattiga länder, företrädesvis Bulgarien, Rumänien och Nigera. Eftersom vi kan anta att de inte är berättigade till svensk a-kassa så antar jag att ingen av dem är att betrakta som frivilliga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in