Citat:
Ursprungligen postat av
Babianen
5) Män har inte samma möjligheter till sexuell tillfredsställelse som kvinnor. Det är ett jämställdhetsproblem,
eftersom allt sex i relationer sker på kvinnors vilkor, och kvinnor har mycket mindre intresse av sex än män (frekvens, antal partners, olika sexuella practices), har män inget annat val än att köpa sex om de ska bli sexuellt tillfredsställda.
6) Ingen skulle säga att det var okay att kvinnor inte fick leva ut sin sexualitet eller bli tillfredsställda. Självklart ska samma sak gälla män. Och om män kan köpa sex behöver kvinnor inte ställa upp fast de inte vill.
Håller med, mycket bra poänger.
Jag ställer återigen frågan jag inte fick svar på förut till prostitutionsmotståndare:
Jag kan komma på två sätt att lösa jämställdhetsproblemet att män inte har samma möjligheter till sexuell tillfredsställelse som kvinnor:
1. Legalisera sexköp
2. Tvinga kvinnor att ställa upp på sex
Kan ni komma på ett tredje alternativ? Om inte, vilket av 1 eller 2 väljer ni?
Om ni inte vill att män ska köpa sex, vore inte det bästa att ni ser till att de blir sexuellt tillfredsställda på andra sätt? Ni skulle genom att själva ställa upp kunna befria alla de stackars tvingade, nerknarkade, psykiskt sjuka, utsatta kvinnorna som jobbar som prostituerade som ni värnar så mycket om. Ta en för laget, befria en hora genom att själva erbjuda män det sex han önskar.
Vad sägs? Eller är alternativ 1 bekvämare?