2019-09-20, 21:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du är fortfarande kvar i att endast få gör det frivilligt? Vad grundar du det på?

Måste man vara en student som vill dryga ut studentkassan för att det ska vara ok? Är det aldrig ok om man gör det på heltid? Är det inte frivilligt då? Varför tror du att inga frivilliga arbetar på bordellerna?

Hur kan du vara övertygad om att branschen är fylld med kriminalitet och sista utvägen-val? Är det en övertygelse eller egentligen bara en gissning?

Jag är helt övertygad om att "branschen" är kantad av kriminalitet i det större perspektivet.. Det finns en näringskedja bakom kroppen som säljs längst fram och p.g.a. Sveriges sinnessjuka lagstiftning finns det ingen hävert eller påtryckningsmedel för polis att vaska fram asen bakom.

Hur jävla svårt ska det va att fatta att påföljden för de som säljer kan anpassas?? Prio ett borde vara att ge polis mandat att ta dem från gatan och övervakande 'pimps' och ge ett alternativ i en alternativ miljö.. Två är påföljd.
Citera
2019-09-20, 21:07
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
jag talar inte till de som säljer sex....jag talar till de som köper sex....och M22 som tycker detta beteende är ok....och görs av "snälla och goda".

Att du har en andel som säljer sex för att de gillar att sälja sex, tar inte bort faktumet att du har andra som säljer sex för att de tvingas, fysiskt, ekonomiskt, för att någon hotar dem, för att de går på droger, mår dåligt, är utsatta... etc etc.
Och det är alltså för att denna andel existerar, och torskar så ofta bevisligen fullständigt skiter i att de köper sex av just denna andel som vi har sexköpslagen, vissa tom njuter av själva konceptet av denna typ av makt över andra (kapten klänning ex)
Det ska vara förbjudet utnyttja andra människors dåliga positioner i livet.

Vill man ha sex med andra, och de vill de flesta, så får man vackert lägga manken till och hitta någon annan som också vill, på lika villkor, annars kan man knappast!! kallas för att vara en "snäll och god" människa. Dessa 2 begrepp kommer nämligen med definitioner som just berör respekt och god vilja mot andra människor.

DU njuter av själva konceptet att utöva makt över andra. Du tycker inte att kvinnor ska ha rätt att göra vad de vill med sina egna kroppar. Vad hände med kvinnans rätt till sin egen kropp? Varför ska inte kvinnor få sälja sex om de vill det? Vem är du att bestämma över deras kroppar?

Vill man ha sex med andra, så får man hitta någon som vill, helt riktigt, och prostituerade tillhör (oftast) den kategorin. Gör man det mot någons vilja kallas det våldtäkt, och detta begrepp har feminismen urholkat och breddat i så hög grad att var och varannan människa idag sannolikt gjort sig skyldig till det någon gång under sitt liv. Att bredda begreppet ytterligare till att även innefatta sexköp, ja det är verkligen ett gigantiskt hån mot faktiska våldtäktsoffer.

För övrigt har du i denna fråga, precis som i frågor som klimatet och invandringen, ingen som helst koll på vad du pratar om. Du har aldrig varit på en bordell, du har aldrig varit eller pratat med en prostituerad, du har aldrig varit eller pratat med en sexköpare. Dina inlägg består i vanlig ordning av mer eller mindre 100 % felaktigheter. Du vet absolut ingenting om ämnet, du är inte det minsta intresserad av sanningen, utan du är helt och hållet agendadriven.
Senast redigerad av hardusettminapa 2019-09-20 kl. 21:11.
Citera
2019-09-20, 21:08
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Jag är helt övertygad om att "branschen" är kantad av kriminalitet i det större perspektivet.. Det finns en näringskedja bakom kroppen som säljs längst fram och p.g.a. Sveriges sinnessjuka lagstiftning finns det ingen hävert eller påtryckningsmedel för polis att vaska fram asen bakom.

Hur jävla svårt ska det va att fatta att påföljden för de som säljer kan anpassas?? Prio ett borde vara att ge polis mandat att ta dem från gatan och övervakande 'pimps' och ge ett alternativ i en alternativ miljö.. Två är påföljd.

Så det ska vara lagligt att ge bort sex gratis men inte att sälja det?
Citera
2019-09-20, 21:09
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ipsi
Fast nu var det du som trodde att vi var tvungna att förbjuda prostitution för att det skulle bli krångligt med a-kassan annars.

Jag ville bara säkerställa huruvida det var frivilligt eller inte om man inte erbjöds a-kassa för att avstå.

Nej, jag var ironisk.
Citera
2019-09-20, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen
Så det ska vara lagligt att ge bort sex gratis men inte att sälja det?

Vad menar du med att "ge bort" sex?
Citera
2019-09-20, 21:14
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Du är fortfarande kvar i att endast få gör det frivilligt. Vad grundar du det på?

Måste man vara en student som vill dryga ut studentkassan för att det ska vara ok? Är det aldrig ok om man gör det på heltid? Är det inte frivilligt då? Varför tror du att inga frivilliga arbetar på bordellerna?

Hur kan du vara övertygad om att branschen är fylld med kriminalitet och sista utvägen-val? Är det en övertygelse eller egentligen bara en gissning?

Detta är kärnan i hela resonemanget! Det är detta vi går runt och pillar på hela tiden!

Med "frivillig" menar jag fri från tungt missbruk, inga svåra psykiska sjukdomar/tillstånd, ingen slav, inte manipulerad/inlurad, inte svältande eller helt utblottad och liknande.

Hur många gör det frivilligt? Uppriktig fråga.

Jag är helt för att tjejer/killar, kvinnor/män som tänder på att ta betalt för sex gör det. Eller vill tjäna lite snabba pengar för att köpa en prima häst eller cool motorcykel eller vad man nu drömmer om.

Om svenska folket har behov för det är jag helt för en avkriminaliserad reglerad sexmarknad som styrs som alla andra branscher.

Jag förstår att män har stort behov av att knulla precis som jag. Det är parasiterandet på andras misär som jag avskyr som synden, inte bara när det gäller detta.

Och kom nu inte med "de prostituerade vill det också". Jag vill ha siffror, helst svenska siffror. Vad thailändare och nigerianer måste göra för att äta går inte riktigt att applicera på svenska förhållanden.

Detta är inte bara riktat till dig utan till oss alla här.
Senast redigerad av Jenny9 2019-09-20 kl. 21:20.
Citera
2019-09-20, 21:16
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stor-Men-Snabb
Vad menar du med att "ge bort" sex?

1) Att man har sex med nån gratis.

2) Det finns ingen logik i att man får göra det gratis men inte mot betalning.
Citera
2019-09-20, 21:22
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Detta är kärnan i hela resonemanget! Det är detta vi går runt och pillar på hela tiden!

Med "frivillig" menar jag fri från tungt missbruk, inga svåra psykiska sjukdomar/tillstånd, ingen slav, inte manipulerad/inlurad, inte svältande eller helt utblottad och liknande.

1) Tror du att män som säljer sex till kvinnor gör det på grund av missbruk, att de är slavar, eller blir lurade?

a) "På grund av svält tvingades Olof att gå på gatan och sälja sex till äldre kvinnor..."

b) "Danske Dennis lurades till Sverige och utnyttjades som sex-slav av svenska kvinnor"

c) "Män som strippar för kvinnor vill inte göra det egentligen. De gör det bara för att finansiera ett missbruk"

2) Svaret på din fråga är att alla gör det frivilligt. De som säger något annat ljuger.
Citera
2019-09-20, 21:25
Medlem
hardusettminapas avatar
Citat:

Jag är helt för att tjejer/killar, kvinnor/män som tänder på att ta betalt för sex gör det. Eller vill tjäna lite snabba pengar för att köpa en prima häst eller cool motorcykel eller vad man nu drömmer om.

Om svenska folket har behov för det är jag helt för en avkriminaliserad reglerad sexmarknad som styrs som alla andra branscher.

Jag förstår att män har stort behov av att knulla precis jag. Det är parasiterandet på andras misär som jag avskyr som synden, inte bara när det gäller detta.

Och kom nu inte med "de prostituerade vill det också". Jag vill ha siffror, helst svenska siffror. Vad thailändare och nigerianer måste göra för att äta går inte riktigt att applicera på svenska förhållanden.

Detta är inte bara riktat till dig utan till oss alla här.

Håller väl i princip med. Det du nämner är också vad jag menar med frivillig. Jag vill inte köpa sex av någon med tungt missbruk eller svåra sjukdomar. Vem vill?

Jag ifrågasatte påståendet att endast studenter som vill tjäna en extra slant gör det frivilligt, och att typ inga frivilliga tjejer jobbar på bordellerna.
Citera
2019-09-20, 21:29
Avslutad
Citat:
1) Att man har sex med nån gratis.

2) Det finns ingen logik i att man får göra det gratis men inte mot betalning.

Sant. Det förutsätter dock att det är frivilligt och den som 'ger' sex anser sig ha gjort en rättvis deal med avsikt på insats i arbete och socialt värde. Jag vill nog påstå att i den absoluta majoriteten av dessa transaktioner är det inte fallet. Klart det finns rättvisa pimps och bordeller men jag kan inte föreställa mig att det är normalfallet.

Det närmaste jag kan tänka mig vad gäller en 'rättvisemärkt' prostituering är ett gammalt (80,90-tal) hederligt krogragg där man som man bjöd vitt och brett och kvinnan kände sig uppskattad nog för att ge ett bra avslut på kvällen. I de flesta fall vart båda nöjda men om någon inte vart så tog man smällen och gick vidare i jakten på 'den rätta'. Kalla det påfågeldans eller vad du vill men spelreglerna var mer rättvisa då. Den tiden är förbi.
Senast redigerad av Stor-Men-Snabb 2019-09-20 kl. 21:32.
Citera
2019-09-20, 21:30
Avslutad
Citat:
1) Tror du att män som säljer sex till kvinnor gör det på grund av missbruk, att de är slavar, eller blir lurade?

a) "På grund av svält tvingades Olof att gå på gatan och sälja sex till äldre kvinnor..."

b) "Danske Dennis lurades till Sverige och utnyttjades som sex-slav av svenska kvinnor"

2) Svaret på din fråga är att alla gör det frivilligt. De som säger något annat ljuger.

Absolut, jag läste för inte så länge sedan en intervju med en ung kille som sålde sig pga självskadebeteende. Självskadebeteende=svår psykisk sjukdom/tillstånd.

Hur många gör det frivilligt? I siffror.
Citera
2019-09-20, 21:33
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Absolut, jag läste för inte så länge sedan en intervju med en ung kille som sålde sig pga självskadebeteende. Självskadebeteende=svår psykisk sjukdom/tillstånd.

Hur många gör det frivilligt? I siffror.

1) Sålde han sig till kvinnor?

2) 100% gör det frivilligt. Att ha sex mot betalning är not a thing för kvinnor. Det är som att få betalt för att krama någon.

3) Om vi hade en industri där kvinnor gick på kram-bordeller och betalade män för kramar hade nån ifrågasatt om killarna gjorde det frivilligt?

4) "Erik ger kvinnor kramar för 1000 kronor i timmen. Kan det handla om ett självskadebeteende?"
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in