Citat:
Ursprungligen postat av
OzzieTheOwl
Vet att du x flera spekulerat om ett scenario liknande de
avskyvärda trippelmorden i Åmsele, som jag för övrigt
känner mycket väl till. Det kan vara ett tänkbart
scenario som jag inte alls förkastar.
Dock är min undran är hur det kommer sig att SD
så säkert uttalat något i stil med - "mordet på LW
kommer aldrig att bli löst".
Om det skulle vara "utomstående, mugglare", det
talar väl inte för att mördaren/mördarna inte skulle gå
att hitta och så småningom dömas för mordet?
Som vi vet så hittades de ansvariga för Åmselemorden
och fick sina domar.
Tack för replik!
Att Åmsele-mördarna kunde gripas berodde ju till stor del på att de lämnat efter sig ett låååångt spår av bl a inbrott, stölder, "kidnappning" (kanin) genom Sverige och uppträtt på ett så avvikande vis, så att deras signalement var väl kända.
(det fetade)
Han lär ha sagt det efter att han varit på förhör väl? En orsak till att SD uttryckt sig så kategoriskt skulle märkligt nog kunna vara just att han är så väldigt, väldigt misstänkt av Polisen och åkl.
Det där låter som en paradox, så låt mig försöka förklara hur jag tänker: SD, som vi här postulerar vara oskyldig till mordet, har suttit i långa förhör och stått inför häktningsdomstol och fått höra X 2 hur åkl argumenterar. SD kan ju då dra slutsatsen att med det förödande tunnelseendet hos utredarna, så lär de aldrig komma att finna LW:s mördare. Utredarna är fast i sina hjulspår och eftersom SD (i min modell) inte har mördat LW, så kan han följaktligen yttra sig som han gör.
SD ser antagligen i Örebropolisen en utredningskohort som ohjälpligt kört fast i leran.
Det är han långtifrån ensam om.