2019-01-31, 13:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JokerMannen
Varför i hela fridens namn skulle SD ödelägga hela sitt liv på 10 minuter som han tidigare kämpat för att bygga upp under så många, många års tid, och på ett sådant sätt beröva sig själv sin egen frihet för något totalt meningslöst, som att bringa livet av en annan person ?

till exempel: Att få sitta inlåst bland kriminella galningar bakom fängelsemurar under resten av sitt liv, nej, "Steffe" skulle aldrig komma på något så idiotiskt, som att ta livet av en annan människa, han älskar naturen och sina vänner och även sin lilla HD samt sina barn. någon mördare är han då inte.

Ära vare Gud i höjd sa pundarna som fick syn på två cyklar utanför LW:s bostad, när dom plötsligt snetände, och sedan gick det som det gick

Steffe????

Det finns många personer som har mycket att förlora i sina liv som har gjort brott.

Det är inte enbart yrkeskriminella som utövar våld i nära relationer. De finns i alla skikt i samhället. Det handlar inte längre om att tänka rationellt.

Tänk på den man som arbetade på Örebro universitet som mördade en kvinnlig arbetskollega (var hon det?). Han var omtyckt och ansedd. Fanns väl ingen kriminell historik där? Han hade allt att förlora.
Det tyckte han nog själv också att han hade gjort, eftersom han tog livet av sig sedan.
Citera
2019-01-31, 13:08
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Jag kan bara säga att jag inte tror på något av det du säger i detta inlägg.
(Har tagit bort ett stort stycke i ditt inlägg).

Inget.

Jag vet inte vad jag ska tro om något längre i denna tråd. Skumt är bara förnamnet.

Som tur är finns det flera konton i tråden som jag känner tillit till sedan tidigare.

Tillägg:

Kanske bra om vi inte fastnar i detta "mysterium"mer så att tråden kan gå vidare i sina spekulationer, även om det nu är tunt med ny information.

Klokt inlägg!
Att skapa förvirring och skifta fokus är ju tyvärr ett återkommande fenomen i den här tråden. Att leka och spela spel i en tråd som handlar om ett brutalt mord på en trebarnsmamma är synnerligen respektlöst.
Citera
2019-01-31, 13:19
Medlem
Rosamunds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Steffe????

Det finns många personer som har mycket att förlora i sina liv som har gjort brott.

Det är inte enbart yrkeskriminella som utövar våld i nära relationer. De finns i alla skikt i samhället. Det handlar inte längre om att tänka rationellt.

Tänk på den man som arbetade på Örebro universitet som mördade en kvinnlig arbetskollega (var hon det?). Han var omtyckt och ansedd. Fanns väl ingen kriminell historik där? Han hade allt att förlora.
Det tyckte han nog själv också att han hade gjort, eftersom han tog livet av sig sedan.

Herren i Örebro hette också Stefan förresten och begick mordet med största sannolikhet just för att inte förlora allting. Hade affären med E*a uppdagats skulle han nog fått säga adjö till både sitt välansedda arbete och sin sambo och bonusdotter.

När det gäller brott i nära relationer är det en en ganska jämnt fördelad blandning mellan klasserna.

Nu när du nämner styckmordet i Örebro föranleder det mig att tro att Stefan i detta fall troligtvis också begått mord för att han haft mycket att förlora. Hotade LW honom med något som kunde rasera det bekväma liv han kämpat för att bygga upp i många år?
Citera
2019-01-31, 13:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Klokt inlägg!
Att skapa förvirring och skifta fokus är ju tyvärr ett återkommande fenomen i den här tråden. Att leka och spela spel i en tråd som handlar om ett brutalt mord på en trebarnsmamma är synnerligen respektlöst.

Ja, ska försöka att lägga band på mig .
Välkommen tillbaka till tråden.
Jag är även glad att Ozzie är tillbaka borde jag ha sagt.

Det har inte bara varit till nackdel med att gå igenom vissa saker igen.
Det är väl det man gör i mordutredningar. Går igenom fallet många gånger.

Tufsans uppmaning till att börja om från början i tråden påminner en om saker som man glömt. Ibland (!) kommer en sprillans ny tanke upp, något som man inte tänkt på tidigare.
Citera
2019-01-31, 13:53
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Tack för svar!

Tråkigt att det blivit så. Jag hade källor med insyn i utredningen tidigare. Det som framkom av dessa källor har jag delat med mig av i tråden.
Tyvärr har informationsflödet tagit stopp och jag pausade deltagandet i tråden.

Jag hoppas att utredningen går framåt och att den som dödade Lena får sitt straff.
Jag har läst dina tidigare inlägg, och jag har förstått att du har rätt goda kontakter inom rättsväsendet. En av de personer du hade fört samtal med hade på något sätt insyn i utredningen. Den andra var en åklagare som, även om hen inte var direkt inblandad i själva utredningen, ändå hade bildat sig en uppfattning om åt vilket håll det lutade.

Det man blir nyfiken på här är ju hur de här personerna resonerade. Minns du om de gick på magkänsla när de menade att SD sannolikt var gärningsmannen, eller kunde de hänvisa till några faktiska omständigheter till stöd för sin uppfattning?
Citera
2019-01-31, 14:14
Medlem
Honan6s avatar
Troll ligger ständigt och lurar för att komma fram när vissa stenar har lyfts upp...

Jag tror utredningen har god koll på rörelsescheman vad det gäller LW, SD, JG och HD - både före och efter mordet. Det lutar åt att det bli en mycket långlivad tråd, detta....
Citera
2019-01-31, 14:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Jag har läst dina tidigare inlägg, och jag har förstått att du har rätt goda kontakter inom rättsväsendet. En av de personer du hade fört samtal med hade på något sätt insyn i utredningen. Den andra var en åklagare som, även om hen inte var direkt inblandad i själva utredningen, ändå hade bildat sig en uppfattning om åt vilket håll det lutade.

Det man blir nyfiken på här är ju hur de här personerna resonerade. Minns du om de gick på magkänsla när de menade att SD sannolikt var gärningsmannen, eller kunde de hänvisa till några faktiska omständigheter till stöd för sin uppfattning?

Om det verkligen hade funnits några faktiska omständigheter att stödja sig på, ja, då hade nog farbror Geo Stéfanus tuggat bröd och druckit vatten innanför murarna för länge sedan, men nu har det visat sig att farbror Kling & Klang och ÅsaGåsa från Örebro endast kan stödja sig med-och-på sina fantasikäppar.

Ps: SD kommer mycket troligen och inom en snar framtid att avskrivas ifrån fortsatta misstankar till att tidigare ha bringat LW om hennes liv, det är vad jag tror i alla fall
Citera
2019-01-31, 15:37
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag har ju själv läst alla EGTs inlägg och det är ju ingen tvekan om i alla fall ifrån min sida sett att visst är EGT klok och intelligent i sina påpekande och olika bra teorier som hen framfört i tråden, jag tror det ligger väldigt mycket bakom EGTs tankar och påpekande.

Du kan ju i alla fall inte förneka att det faktiskt kan ha varit två pundare som kom förbi LWs bostad den kvällen och skulle sno hennes cyklar och sedan upptäckte LW detta och blev väldigt arg och sedan sprang efter dom och sedan gick det som det gick.
Enligt min åsikt var EGT precis lika svamlig som du har varit och ägnade sig mest åt att försvara SD och sprida förvirring när nya intressanta uppgifter kom fram i tråden, på samma sätt som du har gjort.

Citat:
Nä , jag bad om ursäkt för att jag tjafsade så mycket om LWs örhängen, inte att jag svamlat.

Jag undrar så där lite "normalt" och försiktigt sagt, tror du också att detta snart kommer att övergå till ett spaningsmord ? och att den stackars felaktigt misstänkte SD snart blir friskriven ? det är i alla fall vad jag tror.
Det kan ju bli så att åklagaren säger att det är polisiärt uppklarat men att bevisen inte räcker och att han alltid kommer att vara misstänkt. Någon gång i framtiden får ett vittne dåligt samvete och berättar vad hen vet och sedan åker han in. Så tror jag att det kommer att gå om de inte hittar tillräckligt mycket bevis nu.
Citera
2019-01-31, 15:40
Medlem
hoppsanns avatar
Citat:
Jag tror inte för en sekund att SD är någon mördare, jag tror att SD i själva verket är en mycket god och snäll människa, även om SD och LW smågnabbats lite med varandra lite då och då om små saker, ja, som folk i allmänhet brukar att göra, så tror jag att SD är en mycket god och snäll människa i sjävla verket. Han har ett fint hus, han har en fin bil, han har ett mycket bra arbete och är dessutom mycket omtyckt på sin arbetsplats, SD är för närvarande Örebros absolut skickligaste Geocachare, SD är extremt duktigt inom tekniken, SD har två välskapta barn och han har HD som trotts lite otrohet, ändå fortfarande älskar honom väldigt mycket , nej en sådan människa som SD är absolut ingen mördare. Jag tror mycket starkt på EGTs påpekande om de två pundarna som kom förbi LWs bostad på kvällen (lite halvt snetända) och skulle sno LWs cyklar och sedan gick det som det gick.
Vad tror du om JG:s ohöljda beundran av SD och att de inte verkar ha umgåtts på sista tiden. Tror du att de har återtagit kontakten nu?
Citera
2019-01-31, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Vet att du x flera spekulerat om ett scenario liknande de
avskyvärda trippelmorden i Åmsele, som jag för övrigt
känner mycket väl till. Det kan vara ett tänkbart
scenario som jag inte alls förkastar.

Dock är min undran är hur det kommer sig att SD
så säkert uttalat något i stil med - "mordet på LW
kommer aldrig att bli löst".

Om det skulle vara "utomstående, mugglare", det
talar väl inte för att mördaren/mördarna inte skulle gå
att hitta och så småningom dömas för mordet?
Som vi vet så hittades de ansvariga för Åmselemorden
och fick sina domar.
Tack för replik!
Att Åmsele-mördarna kunde gripas berodde ju till stor del på att de lämnat efter sig ett låååångt spår av bl a inbrott, stölder, "kidnappning" (kanin) genom Sverige och uppträtt på ett så avvikande vis, så att deras signalement var väl kända.

(det fetade)
Han lär ha sagt det efter att han varit på förhör väl? En orsak till att SD uttryckt sig så kategoriskt skulle märkligt nog kunna vara just att han är så väldigt, väldigt misstänkt av Polisen och åkl.
Det där låter som en paradox, så låt mig försöka förklara hur jag tänker: SD, som vi här postulerar vara oskyldig till mordet, har suttit i långa förhör och stått inför häktningsdomstol och fått höra X 2 hur åkl argumenterar. SD kan ju då dra slutsatsen att med det förödande tunnelseendet hos utredarna, så lär de aldrig komma att finna LW:s mördare. Utredarna är fast i sina hjulspår och eftersom SD (i min modell) inte har mördat LW, så kan han följaktligen yttra sig som han gör.
SD ser antagligen i Örebropolisen en utredningskohort som ohjälpligt kört fast i leran.
Det är han långtifrån ensam om.
Citera
2019-01-31, 16:00
Medlem
Citat:
Jag tror inte för en sekund att SD är någon mördare, jag tror att SD i själva verket är en mycket god och snäll människa, även om SD och LW smågnabbats lite med varandra lite då och då om små saker, ja, som folk i allmänhet brukar att göra, så tror jag att SD är en mycket god och snäll människa i sjävla verket. Han har ett fint hus, han har en fin bil, han har ett mycket bra arbete och är dessutom mycket omtyckt på sin arbetsplats, SD är för närvarande Örebros absolut skickligaste Geocachare, SD är extremt duktigt inom tekniken, SD har två välskapta barn och han har HD som trotts lite otrohet, ändå fortfarande älskar honom väldigt mycket , nej en sådan människa som SD är absolut ingen mördare. Jag tror mycket starkt på EGTs påpekande om de två pundarna som kom förbi LWs bostad på kvällen (lite halvt snetända) och skulle sno LWs cyklar och sedan gick det som det gick.

Bäste Jokermannen, du verkar känna Lill-Steffe (så vi inte blandar ihop honom med Tjock-Steffe) - kan du inte berätta lite mer om honom? Hur var han som ung, dansade i gryningen eller satt han och lipa? Gjort slut med Västerås verkar han onekligen ha gjort, ganska definitivt också - varför? Berätta gärna mer om "lilla HD" om du känner henne. För att skingra missuppfattningar.
Citera
2019-01-31, 16:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Enligt Ratsit.se är SD och HD numera skilda.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in